Şimdi Ara

en iyi +masrafsız otomatik şanzıman (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
125
Cevap
5
Favori
64.633
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sorunsuz şanzıman yoktur
    Tam otomatik 150 binde bozulur
    Cvt 100 binde
    Çift kavrama 60 binde

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Fthcyr F kullanıcısına yanıt
    İnsanlarda manuel fetishi oluşmuş ne yazıkki 10yıldır manuel kullanıyorsa öyle devam etmek istiyorlar.
    hadi lüx sport bir araba alırsın onda vites atmak hoşuna giderde normal binek bir arabada manüel kullanma isteği çağdışı ve mantıksız

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet Serdar K.

    Şehiriçinde dizelden de LPG'den de az yakan, sorunsuz problemsiz konforlu şanzımanı olan araç ;
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-toyota-2017-toyota-c-hr-hybrid-acil-boyasiz-servis-bakimli-55-bin-kmde-743067701/detay



    .
    1.2 cc. Turbo. Arada 27.000 TL. fark var. LPG takılıyor mu bilmiyorum. Ama bence gerek yok. Üstelik Motorlu Taşıtlar Vergisi daha hesaplı.
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-toyota-cmc-hatasiz-2017-toyota-c-hr-1.2-turbo-otomatik-advance-elmas-742613493/detay

    Bu araçlar Türkiye'de üretiliyor. Yetkili ve özel servisi neredeyse her yerde var. Yedek parçası her yerde var. Bunlar önemli kriter.
    Bu konuda ufak bir hesap yaptım. Arkadaşa belki yararı dokunur. Tamamen fabrika verileri ve link fiyatları üzerinden.

    Senede 10.000 KM varsayarak;

    1.2 Turbo 7.3L/100 ve MTV si 860TL/y
    1.8 Hybrid 3.5L/100 ve MTV si 2650 TL/y

    10.000 KM'de

    1.2 -> 730LT
    1.8 -> 350LT yaktığını varsayalım.

    Aradaki fark 380 LT yapar ve litresi 6,86dan (günlüktür artabilir azabilir bu hesap dışıdır.)
    2.606,80 TL yapacaktır. 1.8 lehine

    MTV farkları 860 TL ye 2650 TL fark 1790 TL 1.2 lehine

    Araç fiyatları 145.000 TL ve 117.000 TL fark 28,000 TL 1.2 lehine (pazarlıksız, pazarlık hesap dışı bırakılmıştır.)

    Servis maliyetlerini bilmediğim için hesap dışı bıraktım. Bilen varsa kimin lehine ne kadar olduğunu iletirse güncellerim.


    10 sene sonunda amorti ediyor mu bence ediyor :) Umarım işinize yarar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JohnNashhh -- 10 Ekim 2019; 8:58:52 >




  • JohnNashhh kullanıcısına yanıt
    hocam araba eskiyince mtv'de azalıyor biraz complex ama onuda hesaba katmaya çalışırsanız iyi olabilir.
    ayrıca 1.2 motorun 1.8 kadar uzun ömürlü olduğunu sanmıyorum bu çok km yapanlar için önemli olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-39A3D5E9A -- 10 Ekim 2019; 9:1:53 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Haklsınız tabi ki. Ancak, görünen görünmeyen pek çok daha kalem olabilir. Mesela yıpranma paylarında çıkacak maliyetler %10-20 farkla hesaplasak o bile ışık tutabilir :))))
  • kimbehicayy kullanıcısına yanıt
    Biz 32 yıldır aynı aracı aynı tam otomatik şanzıman ve motorla sorunsuz kullanıyoruz bir yanlışınız olmasın ?

    1987 model W124 kasa 300E ( 3.0 lt motor / 6 silindir / 4G-Tronic )


    en iyi +masrafsız otomatik şanzıman



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 10 Ekim 2019; 10:5:35 >
  • active select kullanıyorum, tepkileri ve performansına vs diyecek yok. 1.6 136 bg motor 320 nm tork olduğu için fazla keyif veriyor performanslı kullanımda. dolayısıyla muadillerine göre aşağı yukarı 1 litre fazla yakıyor aşağı yukarı ama helali hoş olsun hiç sorun değil.

    patlar mı, arıza verir mi, yok trafik sıkışık manuele alayım bilmem ne hiçbir derdim olmadan kafam rahat şekilde ister gazlıyorum ister manuele alıyorum ister sporta.

    vites geçiş hızı doğal olarak çift kavramalara göre (fark edilmesi çok zor) bir tık daha yavaş gibi olsa da, asla hissetmiyorum geçişleri.
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Baya yakıyordur ha 4vitesle umarım tüp takıp o sexy mercedes'e kötülük yapmamışınızdır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Hocam bu tork konvertörde kilitleme olayı nasıl oluyor. Bu kilitleme olayı sırasında aşınmada olur. Ozaman eski kilit sistemi olmayan yani fiziki bağlantı olmayan şanzımanlar Şimdiki kilitlemeli tork konvertörlü şanzımanlara göre daha uzun ömürlü diyebilir miyiz. Ama yakıt tüketimleri daha kötü herhalde eski neslin.

    Örnek olarak EAT6 kilit oranları kaç mesela. Kilit oranı artıkça aşınmada artar ozaman. Bu şanzımanların ömrü tahmini ne denebilir mesela?
  • kimbehicayy kullanıcısına yanıt
    Forum mühendisleri döktürüyor yine

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Konu kilit üye ban forumu da ateşe verin.
  • Hayır neden bu tip yorumları yapıyorlar insanların aklını karıştırıyorlar anlam veremiyorum.

    Oysaki çift kavrama şanzımanı bile düzgün kullanırsanız uzun süre sorun yaşamazsınız.

    150bin km kavraması değişmeden sorunsuz kullanılan Fluence EDC biliyorum mesela. (Kronik sorunlu DSG den bahsetmiyorum)

    İnsanlarımızda tuhaf bir ön yargı ve yorumlama durumu var nedense. Bilmiyorsan yorum yapma değilmi ?

    Özellikle forumda herhangi bir araç hakkında soru sorulduğunda insaların çoğunun

    kullanmadığı araçlar hakkında olumsuz yorum yapma hastalığı hat safhada ülkemizde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 10 Ekim 2019; 10:25:10 >
  • 4 ileri opelin klasik şanzumanını bir kere yaptırmıştık. 2013-2018 arası sorunsuz kullandık sadece bakımını yaparak. Sattığımız adamda da sorun çıkarmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Forum mühendisleri döktürüyor yine
    Bunu bikmek için mühendis olmaya gerek yok gram beyni olan biri hiç birinin ömürlük olmadığını bilir 👍

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 204 kasa c180 vardı bende. 5 ileri otomatik kompressör motor. Arabaya 100 bin km bindik tık demedi. Yalnız vitesleri biraz yavaş atıyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 98 model golfdeki şanzıman bügüne kadar ki kullandığım en sorunsuz modeldi. Yeni dsg de edc de hepsi sorunlu. İki defa Polo dsg şanzıman mekatronik sorundan dolayı değişti.Buarada golf suan 290.000 km de ve hala tık yok

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yakıtı şanzıman tüketmez, o halde uygun yola uygun araç alın dur kalk trafiğe Q7 alırsan yakar tabi. Japon şanzımanları kesinlikle en iyisi, az yaksın diye fransız dizelleriyle beraber aisin adıyla Nissan-Renault, eat** adıyla PSA araçlarında bulabilirsiniz. DSG EDC vs. riski almaktansa eat8 bir 308 alınır 4 litre karma tüketim verisiyle korkusuzca binilir. Yok sağlamcıyım diyorsan o zaman eat6 veya aisinden 6 ileri olanlara gözü kapalı binilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lagun@

    Yakıtı şanzıman tüketmez, o halde uygun yola uygun araç alın dur kalk trafiğe Q7 alırsan yakar tabi. Japon şanzımanları kesinlikle en iyisi, az yaksın diye fransız dizelleriyle beraber aisin adıyla Nissan-Renault, eat** adıyla PSA araçlarında bulabilirsiniz. DSG EDC vs. riski almaktansa eat8 bir 308 alınır 4 litre karma tüketim verisiyle korkusuzca binilir. Yok sağlamcıyım diyorsan o zaman eat6 veya aisinden 6 ileri olanlara gözü kapalı binilir.
    Hocam EAT6 - EAT8 farkı tam olarak ne?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emurat

    Hocam EAT6 - EAT8 farkı tam olarak ne?

    Alıntıları Göster
    Ben mühendis falan değilim sadece ilgili olduğumdan ayrıntılı bilgileri alıyorum piyasadan önce bunu belirtmiş olayım. Tam otomatik denen şanzıman aslında tork konvertörlü şanzımandır ve bu konvertörün oldukça fazla güç kayıpları bulunuyor bu yüzden üreticiler maliyeti ayrıca yakıt tüketimindeki&performanstaki dezavantajları sebebiyle tork konvertörlü tam otomatik şanzımanları terk ederken PSA konvertörün kayıplarını çözmeye motoru da buna göre modifiye etmeye çalıştı önce eat6 ile başardılar sonra eat8 ile olayı iyice yukarı taşıdılar. Dışarıdan görünen isimlerinde kodlanan 6 ileri ve 8 ileri olmaları detaylarını çok bilemiyorum. Bu modifiyede de risk vardır belki mühendisler daha iyi bilirler ama çift kavrama istanbul depremi gibi kesin ama süresi belirsiz ben bu riski almam. Adam tork konvertörlü şanzıman yapmış C segment bir HB'i testte 4.0 lt/100 km ile götürmüş bunu alkışlarım.




  • Konuda bahsedilen seçenekler her otomobilde yok, çift kavrama şöylemiş, tam otomatik böyleymiş, iyi güzelde, ülkede satılan özellikle C sedan dizel araçlarda daha bir kaç yıl öncesine kadar çift kavramadan başka alternatif yoktu, dizel olup CVT şanzıman kullananda benim bildiğim bir Nissan Qashqai var, ki o da ne kadar sorunsuz kullananlara sormak lazım. Yeni modellerde tam otomatikler geldi güzel ama, Türkiyede araçların ciddi çoğunluğunda (VW ve Renault grubu) çift kavrama var,
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.