Şimdi Ara

EN KONFORLU OTOBÜS MARKASI? /10 yıllık arşiv (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
554
Cevap
0
Favori
122.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki

EN KONFORLU OTOBÜS MARKASI? /10 yıllık arşiv


(En Son Oy Tarihi: 23.9.2023)
Giriş
Mesaj
  • peki arkadaşlar sizce hangi efsane daha büyük 403 mü yoksa 302 mi??
  • 302 bana göre cünkü 302 konforlu otobüs adına suanki otobüslerin babasıdır ve 302 olmasaydı biz hala çürük dökük arabalarla kamyondan otobüse dönme araclarla seyahat edicektik onun için 302
  • Haklısın abi. bencede 302...
  • 303 OLMASAYDI 403TE OLMASDI BENCE
  • bence konforun başlangıcı kesinlikle 303 tür
  • Belediyenin yeni MAN otobüslerinin konforunu değişmem. CNG' li modellerinde motor stop ettiği halde amortisörler yaylanıyor. Belki de zamanla sertleşmeyi önlemek için böyle oluyordur ama çok rahat bir otobüs.
    MAN atakta. Mercedes' i geçebilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC

    Belediyenin yeni MAN otobüslerinin konforunu değişmem. CNG' li modellerinde motor stop ettiği halde amortisörler yaylanıyor. Belki de zamanla sertleşmeyi önlemek için böyle oluyordur ama çok rahat bir otobüs.
    MAN atakta. Mercedes' i geçebilir.


    daha çok şehirlerarası taşımacılık yapılan otobüsleri tartıştığımız için şehiriçi olanları ankete katmadık. Bilginize...


    bende hep merak etmişimdir , neden belediye otobüslerimiz setra değil
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sauron86

    peki arkadaşlar sizce hangi efsane daha büyük 403 mü yoksa 302 mi??

    kesinlikle 302,
    hiçbir model bantta onun kadar kalmadı,zamanının araçları hurdalıkta çürürken o hala yollarda
  • 302 unutulmazz
  • quote:

    rampa ustası
    Selam yüzbaşı . Kutlarım. Hislerini ve otobüs merakını ifade etmekte enfes bir eser yaratmışsın tebrikler. Bu yaşıma rağmen bende hala bitmeyen bu hastalığın gençlerde de süregelmesi beni memnun etti açıkçası.Ben de üniversite yıllarımda doruğa ulaşmıştı bu hastalık.Şimdilerde pek uğraşamıyorum ama iş için her Almanyaya gittiğimde Mercedes müzesini mutlaka geziyorum.Eğer fırsatın olursa tavsiye ederim.1895 te yapılan 24 kişilik bir yanında 6 tane toplam 12 tane kapısı olan otobüsü mutlaka görmelisin. Sonra bu isim (Mercedes) , Karl Benz'in o zamanlar 18 yaşında olan kuzeni Mercedes'ten gelmektedir.Karl Benz aslında kuzenine aşıkmış ve yaptığı arabaya o sebeple onun adını vermiş. Bende Daimler-Chryslerden gelen bir sürü katalog var.Bunları Almanyaya mektup yazıp istemiştim.Onlar da bana bir sürü katalog ve bir de kart göndermişti bundan sonraki bağlantınızı bizim Türk ortağımız Mercedes-Benz Türk'ten yapın...diyerek.Ben de bu kartı Türkiye'deki merkeze gönderip sitem etmiştim, sizden istedim kaale almadınız ama Alman meslektaşlarınızın iş anlayışı nasıl bakın da utanın diyerek.On gün sonra da Türkiye fabrikadan İbrahim Cankat isimli bir beyden aynı kataloglar ve bir de özür mektubu geldi Türkçe olarak. Şimdi ise nette bol bol seyrediyorum otobüslerimi.Ama olmuyor be kardeş. Boluyu sararken içi boş egzosttan çıkan aragazı sesleri,gece ayazında Ankaranın içindeki ışıklarda durup kalkarken sessizliğe huzur katan körük ventillerinden çıkan tıslamalar, 12 metre hortumu olan kornanın uzayıp azalan sesi yok artık.Bunlardı beni sarhoş edenler. Teknoloji geliştikçe 302'nin huzur veren egzoz sesi yok oldu gitti.Artık elektro-pnömatik şanzumanların ve gazladıkça vınlaması artan türbinlerin sesi eskilerin verdiği hazzı vermiyor. Bazen diyorum ki , ulan al bir 302 zaten para da değil artık araba fiyatına, orjinal yaptır Bursa'da, bin keyfince gez. O açılı vites kolu, şanzuman takviyesi,iki kanatlı ön kapı tek kanatlı arka kapı,üstten sütrak klimalı,çift ön camlı ,ikiz-ters silecekler of ulan of.Gelmedi 302 gibisi gelmeyecek de... Kardeş görüşürüz.Kolay Gelsin...

    _______________________





    quote:

    emerald dolphin
    üstat 302nin el frenini nasıl unutursun ve tabii ki tavan rafındaki lastiğin sallanma sesini,ayrıca sana yeminle söyleyim zamanım,işim ve yerim müsait olsa alırım 302yi,600sel e binmektense 302yi tercih ederim





    quote:

    rampa ustası
    Onbaşım selamlar. Tabii unutmadım birşeyler de sen kat dedim. 302 nin Karadeniz sahillerindeki uzun köprülerde kafayı kaldıra indire akışı yok 600 selde...Arka beşlinin en sağında yani 43 numarada giderken ayaklarını muavin görmeden buzdolabına uzatabilmek de ... O ince ama olağanüstü rahat koltuklar hangisinde var? Yuvarlak hatlı ve yumuşak direksiyon simidi kaplamasız ,tabii kemik rengi olurdu. Torpidonun kendine has kokusu ne hoşuma giderdi. Mola yerlerinde rölantide çalışmaya bırakılan motoru dinlemek için açık arka kapağın önünde beklemekten yemek yemezdim. Ön camı yıkayan yıkamacı silecekleri öne doğru açıp camın üstündeki 8 tane hava kanalına kadar sabunlarken ben fırça değmedik yer kalmasın usta diye içimden seslerdim. Of ulan of yok kardeşim işte yok. "Rahatınızı düşündük 43 koltuğu 39 a düşürdük" yazısı da yok artık arka camlarında o mağrur ve yakışıklı 302 lerin... Kendine yakışan bir şekilde vazifesini yaptı ve layık olduğu gibi hatıralarımızda en müstesna yeri tutmak suretiyle tarihin en muhteşem tahtında yerini aldı asil dostumuz...




    bu rampa ustası benim arkadaşımdır,onbaşım selamlar diye bana hitab etmiş ozamanlar onbaşıymışız
    tarih 12 aralık2006




  • quote:

    rampa ustası, hakikaten o ince koltukların rahatlığı hiçbirinde yok,o günden buyana sadece 304 yaklaşabildi o koltukların konforuna, ama yakalayamadı tabi kenardaki ayağını kaloriferin üstüne koyup öbür dizinide ön koltuğun yumuşak arkalığına dayadığın zaman mükemmel bir uyku çekilirdi, tabi ki koltuk kenarındaki metal kolu kaldırmak suretiyle koltuğu yatırdıktan sonra... o zamanlar sigarada içilirdi be otobüslerde ,sular şişede gelir servis memuru olmadığı için muavinler hizmet ederdi sürekli uykulu ve asık bir suratla,yedek şöför arka beşliyle camlar arasında uyurdu sabaha karşı anadolu ajansının haberlerinden sonra trt ankara radyosu sanatçılarından çeşitli yörelerimizden derlenmiş türküler dinlerdik; aaah ah türkü dinlemem genelde ama otobüste güzel olurdu be... 302 yazısının altındaki otomarsan yazısı bana içten içe gurur verirdi,şimdiki gibi havalı körükler yoktu, amortisör niyetine makas tabir edilen yaprak yaylar vardı, sadece öne ve arkaya yaylanırdı bense şöförün grammer koltuğuna kıskançlıkla bakardım,start düğmesine basıp çalıştırmak büyük hayaldi benim için,en çokta şöförün 2 ile kalkıp 3.vitese attığında gaza yüklenmesiyle çıkan o acı sese hastaydım o ses 4 ve 5. viteslerde çıkmazdı,ön camlar çift ve küçük olduğu için hızı olduğundan fazla gösterirdi, sollama yaptığında zafer kazanmış edasıyla geçtiğimiz arabaya bakardım ,bolu dağına geldiğinde sağa çekip ara gazı vere vere vites küçültmesine bayılırdım,ama genede v6 dan iyi çıkardı boluyu,ön camların üstünde o 8 havalandırma ızgarasının altında 15-20 cm lik bir bölüm mavi-yeşil arası bir renk olurdu ve iç taraftaysa katlanan yeşil mika güneşlikler vardı falanda falan işte yaa 20-25 sene geriye gittim sanki hep senin yüzünden rampa ustası


    bu da yukardaki son yoruma cevabım




  • Benim unutmadığımda 0303 kesinlikle onun masum bi ön yüzü vardır mola yerlerinde bütün 303 leri süzerdim ve de çocukluk işte arkasında cam olmayan 303 lerin daha hızlı gittiğini sanırdım sebep de bizim bindiklerimiz genelde camlıydı arkaları ve bu tip 303 ler çoğunlukla sollardı bizi .0302 leri de babam çok anlatır ilk çıktığı zamanlar otogara bi tane geldiğinde başına toplanırmış millet
  • quote:

    Orjinalden alıntı: *GökCell*
    .0302 leri de babam çok anlatır ilk çıktığı zamanlar otogara bi tane geldiğinde başına toplanırmış millet


    şimdi ne kadarda komik geliyor.ilerdede kendi durumumuza gülücezbizim zamanımızda starlinerlar setra 417 ler var dediğimizde onlarda dicek




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rap_üstad


    quote:

    Orjinalden alıntı: *GökCell*
    .0302 leri de babam çok anlatır ilk çıktığı zamanlar otogara bi tane geldiğinde başına toplanırmış millet


    şimdi ne kadarda komik geliyor.ilerdede kendi durumumuza gülücezbizim zamanımızda starlinerlar setra 417 ler var dediğimizde onlarda dicek



    Heralde o zamanlara setranın 500hatta 600 serisi çıkar, 617 filan..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rap_üstad


    quote:

    Orjinalden alıntı: *GökCell*
    .0302 leri de babam çok anlatır ilk çıktığı zamanlar otogara bi tane geldiğinde başına toplanırmış millet


    şimdi ne kadarda komik geliyor.ilerdede kendi durumumuza gülücezbizim zamanımızda starlinerlar setra 417 ler var dediğimizde onlarda dicek


    35 sene sonra




  • bakalım daha ne modeller çıkacak
  • herhalde bunsan sonra anadolu firmasının düşündüğü multimedya çıkacak daha ilerisini düşünemiyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: axi shey

    herhalde bunsan sonra anadolu firmasının düşündüğü multimedya çıkacak daha ilerisini düşünemiyorum


    cidden bir devrim olucakvaran ilk adımı attı ama gerisi gelmemişti.umarımda buda ona benzemez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rap_üstad -- 17 Ağustos 2007; 22:11:23 >
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.