Şimdi Ara

En kötü Dizel motor hangisi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
1
Favori
5.213
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    reno 1,6 dci 130 bg ile kapak yapmıştır.

    Alintilamak istemiyorum mesajlarinizi ama gercekten susmakta istemiyorum neye gore kapak 1.6dci yo turk halki nekadar kullandi kac yuz bin kmler kullandida memnun oldu bukadar emin konusuyorsunuz ? Bize neyi kanitladi ?

    Ençok tdi 105 bg motora kapak yapmıştır kardeş.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    reno 1,6 dci 130 bg ile kapak yapmıştır.

    Alintilamak istemiyorum mesajlarinizi ama gercekten susmakta istemiyorum neye gore kapak 1.6dci yo turk halki nekadar kullandi kac yuz bin kmler kullandida memnun oldu bukadar emin konusuyorsunuz ? Bize neyi kanitladi ?

    Salinim, guc, tork, teknoloji.
    Hondanin dizel motorunu da kullanan yok ama kagit uzerinde basarili.

    Bir motorun 1600 cc olup ta 70 hp 200 tork uretmesi basarisizliktir misal.

    Sizce bu KAPAK yapmaya yeterlimidir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • guncel motorlarin hepsi oldukca basarili, bazi calisma karakteri ve guncellik konusunda farklari oluyor. yorum yapmaya degecek konu motorlarin saglamligi ve sorunsuzlugudur ki, bunu da ancak bagimsiz kuruluslarin arastirmalari ve kullanici deneyimleri aciklar. otesi bos lakirdi olur.

    gecmiste kotu denebilecek dizel motorlar, cherokeede bir donem kullanilmis 3.1llt isuzu dizeli ilk aklima gelen orneklerden. asiri gurultulu, savurgan, verimsiz ve sorunlu idi.

    3 silindir hyundai dizeli iyi degildi. vwnin atmosferik sdi dizelleri benzer tiplerin aksine kisa omurlu ve verimsizdir. 3 silindir tdi'lari ise asiri gurultulu ve bol vibrasyonludur, ama gayet verimli olduklari icin hyundai dizeli gibi kotudur demek guc.

    mercedesin 5 silindir 2.7 cdi'i cesitli sorunlari ile meshur, pek mercedese yakismayan bir unite.

    volvo'nun ilk nesil 5 silindir dizelleri gurultulu ve musrifti tuketim/emisyonlar acisindan.

    bmwnin eski tds dizelleri, benzer sekilde agirkanli ve savurgandi. tabi bmw buyuk arge ayirdi dizele, sonra koptu gitti ayri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 8 Ocak 2013; 1:44:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    tdci motorların çok yaktığı falan yok kulaktan doğma bilgilerle konuşmayın artık şu forumda.şehir içinde rakipleri ne yakıyorsa oda aynısını yakıyor şehir dışında ise pek çok rakibindende iyi yakıt tüketimi. 9 km. Ortalama hız ile 6.2 litre yakıyorum kışlıklarla ş.içi daha ne olsun?fabrika verileride ortada.bu arada en iyi dizel ısuzu ve bmc motorlarıdır

    Dci motor reno trafik ile tdci motor ford transit'i bir karsilastir hocam anlarsin

    Nasıl karşılaştıralım?130 bg'lik eski transit aracın verileri Şehiriçi: 9.7 şehir dışı 6.6.Bunlar fabrika verileri reelde eski transitler 11-12 litre yakıyor.Eski Transitin 11-12 yaktığı yerde trafiğin yakıtıda 10-11 litre.Yeni transit ve trafici karşılaştıralım birde teknik olarak.

    Trafic 2.0 motor 115 ps dci

    Şehir içi (l/km) 9,2
    Şehir dışı (l/km) 6,8
    Karma (l/km) 7,7

    Yeni transit 2.2 motor 155 ps tdci

    Şehir içi (l/km) 7.6 lt
    Şehir dışı (l/km) 6.2 lt
    Karma (l/km) 6.7 lt




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    reno 1,6 dci 130 bg ile kapak yapmıştır.

    Alintilamak istemiyorum mesajlarinizi ama gercekten susmakta istemiyorum neye gore kapak 1.6dci yo turk halki nekadar kullandi kac yuz bin kmler kullandida memnun oldu bukadar emin konusuyorsunuz ? Bize neyi kanitladi ?

    Salinim, guc, tork, teknoloji.
    Hondanin dizel motorunu da kullanan yok ama kagit uzerinde basarili.

    Bir motorun 1600 cc olup ta 70 hp 200 tork uretmesi basarisizliktir misal.

    Sizce bu KAPAK yapmaya yeterlimidir ?

    Tabii ki. Motordan bahsediyoruz.
    Motoru guc, tork bakimindan konusmayacaz da nesini konusacaz. Ayrica cevre ve yeni dunya acisindan karbon salinimi da ortada.

    Motorun dayanikliligi da motor yayilsin sonra konusulur.

    Tsi gelmeden o kadar konusuldu ki misal.
    S2000ine binen yok, motoru konusuluyor.

    Neden konusuluyor ? Litre guc orani en iyi atmosferik oldugu icin.

    Tabii ki kapaktir teknik olarak. Motor zaten teknik degil midir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arada Aziz Bey. Diger mesajima cevap verecek misiniz ? Dusuncelerinizi merak ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    reno 1,6 dci 130 bg ile kapak yapmıştır.

    Alintilamak istemiyorum mesajlarinizi ama gercekten susmakta istemiyorum neye gore kapak 1.6dci yo turk halki nekadar kullandi kac yuz bin kmler kullandida memnun oldu bukadar emin konusuyorsunuz ? Bize neyi kanitladi ?

    Salinim, guc, tork, teknoloji.
    Hondanin dizel motorunu da kullanan yok ama kagit uzerinde basarili.

    Bir motorun 1600 cc olup ta 70 hp 200 tork uretmesi basarisizliktir misal.

    Sizce bu KAPAK yapmaya yeterlimidir ?

    Tabii ki. Motordan bahsediyoruz.
    Motoru guc, tork bakimindan konusmayacaz da nesini konusacaz. Ayrica cevre ve yeni dunya acisindan karbon salinimi da ortada.

    Motorun dayanikliligi da motor yayilsin sonra konusulur.

    Tsi gelmeden o kadar konusuldu ki misal.
    S2000ine binen yok, motoru konusuluyor.

    Neden konusuluyor ? Litre guc orani en iyi atmosferik oldugu icin.

    Tabii ki kapaktir teknik olarak. Motor zaten teknik degil midir ?

    1600cc den bahsediyoruz nekadar guc arayabilirizki beklentiler kisitli olmali neticede 1600cc yani amaci belli ekonomi . Yani az yaksin sorunsuz olsun masraf acmasin degilmi ? Simdi az yakacagindan suphem yok eski 1.5ler referans niteliginde biZlere. Ama sorunsuzlukta eski 1.5ler ayni sartlarda diger dizeller kadar sorunsuz degildi bunu en basit motor ustasida der ciragida der . Ama belki duzeltmislerdir eyvallah ama bunu zamanla inceler gozlemleriz tukeyici olarak .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Bu arada Aziz Bey. Diger mesajima cevap verecek misiniz ? Dusuncelerinizi merak ediyorum.

    Diger mesajin cevabinida attim son mesajda dikkatli okudugunuzda goreceksinizdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    reno 1,6 dci 130 bg ile kapak yapmıştır.

    Alintilamak istemiyorum mesajlarinizi ama gercekten susmakta istemiyorum neye gore kapak 1.6dci yo turk halki nekadar kullandi kac yuz bin kmler kullandida memnun oldu bukadar emin konusuyorsunuz ? Bize neyi kanitladi ?

    Salinim, guc, tork, teknoloji.
    Hondanin dizel motorunu da kullanan yok ama kagit uzerinde basarili.

    Bir motorun 1600 cc olup ta 70 hp 200 tork uretmesi basarisizliktir misal.

    Sizce bu KAPAK yapmaya yeterlimidir ?

    Tabii ki. Motordan bahsediyoruz.
    Motoru guc, tork bakimindan konusmayacaz da nesini konusacaz. Ayrica cevre ve yeni dunya acisindan karbon salinimi da ortada.

    Motorun dayanikliligi da motor yayilsin sonra konusulur.

    Tsi gelmeden o kadar konusuldu ki misal.
    S2000ine binen yok, motoru konusuluyor.

    Neden konusuluyor ? Litre guc orani en iyi atmosferik oldugu icin.

    Tabii ki kapaktir teknik olarak. Motor zaten teknik degil midir ?

    1600cc den bahsediyoruz nekadar guc arayabilirizki beklentiler kisitli olmali neticede 1600cc yani amaci belli ekonomi . Yani az yaksin sorunsuz olsun masraf acmasin degilmi ? Simdi az yakacagindan suphem yok eski 1.5ler referans niteliginde biZlere. Ama sorunsuzlukta eski 1.5ler ayni sartlarda diger dizeller kadar sorunsuz degildi bunu en basit motor ustasida der ciragida der . Ama belki duzeltmislerdir eyvallah ama bunu zamanla inceler gozlemleriz tukeyici olarak .

    Iste mesele de o Aziz Bey.

    1600 hacimden bahsediyoruz ve en basarilisi 130luk dCi. Var mi daha basarili bir 1600 ?
    Yok. Konu bu zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Basaridan beklenti performans olmamali 1600cc de performans olsa 1600cc 105ps 250bm golfle arasinda 0.9sajiye fark olmaz bu basari degildir. 1600cc bir aractan basari beklentisi yakit ve sorunsuzluktur bana gore..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Bu arada Aziz Bey. Diger mesajima cevap verecek misiniz ? Dusuncelerinizi merak ediyorum.

    Diger mesajin cevabinida attim son mesajda dikkatli okudugunuzda goreceksinizdir.

    Benim yazdigim mesajdan sonra cevap yazdiginiz icin.
    Dikkati gecin, okuyamazdim bile dogal olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 ve 5 silindirli motorları anlamıyorum. Pistonların üç tanesi farklı yönde giderken 2 tanesi zıt yönde gidiyor. Ve güç üretimi dengeli oluyor. Tuhaf. Gerçi 3 silindirli CRDI'lerde pek tutmadı bu sistem. Piston kolunun iki tanesi aşağıda. Bir tanesi yukarda. Ve o bir tane patlama yapıyor. kendi aşağı inerken diğer iki pistonu yukarı çekiyor.

    Hilkat garibesi.
  • Kendi 1,6 tdi aracım ve jetta 1,6 tdi 105 bg 0-100 : 11,7 sn
    Megan 1,6 130 luk 0-100 9,8 sn.
    Bana göre buna meydan dayağı derler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar

    Basaridan beklenti performans olmamali 1600cc de performans olsa 1600cc 105ps 250bm golfle arasinda 0.9sajiye fark olmaz bu basari degildir. 1600cc bir aractan basari beklentisi yakit ve sorunsuzluktur bana gore..

    Motor nedir ? Guctur.
    Dayaniklilik kosullarini gunumuzde her dizel asagi yukari karsilar.
    Neden her firma, her yeni motorda daha yuksek guc icin calisiyor o zaman ? Sizin mantiginiza gore guc ve tork ya yerinde sayacak ya da geri gidecekti.

    Ki su ana kadar da bir sorun gormedim duymadim. Siz duydunuz mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Kendi 1,6 tdi aracım ve jetta 1,6 tdi 105 bg 0-100 : 11,7 sn
    Megan 1,6 130 luk 0-100 9,8 sn.
    Bana göre buna meydan dayağı derler.

    Ciddi komiksiniz tartismayacagim sizle biyanda yeni nesil motorlu arac diger yanda eski nesil eski motorlu arac bari eski nesil motorlu ama guncel kasali golf 7yi ele alsaydiniz. Neyse alintilamamaniz dilegiyle iyi geceler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Kendi 1,6 tdi aracım ve jetta 1,6 tdi 105 bg 0-100 : 11,7 sn
    Megan 1,6 130 luk 0-100 9,8 sn.
    Bana göre buna meydan dayağı derler.

    Tork ta ortada. Teknoloji de ortada. Fren geri kazanim teknolojisini kullanan bir motor ve firma sonucta.

    Dediginiz gibi sadece TDI da degil, piyasadaki kendi segmenti her dizeli tokatlamistir.

    Yazdiginiza da katiliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Kendi 1,6 tdi aracım ve jetta 1,6 tdi 105 bg 0-100 : 11,7 sn
    Megan 1,6 130 luk 0-100 9,8 sn.
    Bana göre buna meydan dayağı derler.

    Ciddi komiksiniz tartismayacagim sizle biyanda yeni nesil motorlu arac diger yanda eski nesil eski motorlu arac bari eski nesil motorlu ama guncel kasali golf 7yi ele alsaydiniz. Neyse alintilamamaniz dilegiyle iyi geceler..

    Aziz Bey. Piyasadaki dizel motorlari konusuyoruz. Ikisi de piyasa motoru.

    Nasil VW tsi motoru Renault atmosferiklerine karsilik konusuluyorsa ki calisma prensibi bile ayri.

    Bu elbette konusulur, ki konusulmasi da gereklidir.

    Ve bu mesajin icinde dCi motorun daha basarili oldugu tespiti var. Ama bir kac mesaj yukarida karsi cikiyordunuz. Celiskili mesajlar okuyorum sizden.

    + edit : yeni cikan golf ile megane i karsilastiriyorsunuz ama yeni dCi ile tdi karsilasmiyor. Ciddi guluyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi High Quality -- 8 Ocak 2013; 2:12:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar

    Basaridan beklenti performans olmamali 1600cc de performans olsa 1600cc 105ps 250bm golfle arasinda 0.9sajiye fark olmaz bu basari degildir. 1600cc bir aractan basari beklentisi yakit ve sorunsuzluktur bana gore..

    Motor nedir ? Guctur.
    Dayaniklilik kosullarini gunumuzde her dizel asagi yukari karsilar.
    Neden her firma, her yeni motorda daha yuksek guc icin calisiyor o zaman ? Sizin mantiginiza gore guc ve tork ya yerinde sayacak ya da geri gidecekti.

    Ki su ana kadar da bir sorun gormedim duymadim. Siz duydunuz mu ?

    Bakin hersey ps cogaltmak degildir bunu golf 7 ile gorduk 11.2lik deger 10.7lere indi degilmi ? Motorla oynanmadan.. Ama bakin 130psde olsa ahim sahim bi hizlanma farki varmi yok olmazda olsa zaten yanlis bence nedeni ise amaci belli 1600cc ve alti dizel araclarin az yaksin dayanikli olsun vergisi az olsun bundan ibaret hersey motordan olaganustu guc bekleyenin ne isi olur 1600cc ile..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Kendi 1,6 tdi aracım ve jetta 1,6 tdi 105 bg 0-100 : 11,7 sn
    Megan 1,6 130 luk 0-100 9,8 sn.
    Bana göre buna meydan dayağı derler.

    Tork ta ortada. Teknoloji de ortada. Fren geri kazanim teknolojisini kullanan bir motor ve firma sonucta.

    Dediginiz gibi sadece TDI da degil, piyasadaki kendi segmenti her dizeli tokatlamistir.

    Yazdiginiza da katiliyorum.

    Torq ve tüketime özellikle girmedim iyice ayağa düşmesin diye.
    iki kere test sürüşü yaptım megane st gt line 130 hp ile birde QQ 130 luk ile araç 1. vitesi hiç mi aramaz.
    Bu arada forumun alışık olmadığı bir şey yapıp kendi aracımı eleştirdim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Kendi 1,6 tdi aracım ve jetta 1,6 tdi 105 bg 0-100 : 11,7 sn
    Megan 1,6 130 luk 0-100 9,8 sn.
    Bana göre buna meydan dayağı derler.

    Ciddi komiksiniz tartismayacagim sizle biyanda yeni nesil motorlu arac diger yanda eski nesil eski motorlu arac bari eski nesil motorlu ama guncel kasali golf 7yi ele alsaydiniz. Neyse alintilamamaniz dilegiyle iyi geceler..

    Aziz Bey. Piyasadaki dizel motorlari konusuyoruz. Ikisi de piyasa motoru.

    Nasil VW tsi motoru Renault atmosferiklerine karsilik konusuluyorsa ki calisma prensibi bile ayri.

    Bu elbette konusulur, ki konusulmasi da gereklidir.

    Ve bu mesajin icinde dCi motorun daha basarili oldugu tespiti var. Ama bir kac mesaj yukarida karsi cikiyordunuz. Celiskili mesajlar okuyorum sizden.

    + edit : yeni cikan golf ile megane i karsilastiriyorsunuz ama yeni dCi ile tdi karsilasmiyor. Ciddi guluyorum

    Celiski yok hocam 1.6dci motorun 0.9sn farki basari degil basarisizliktir golf 7 ye karsi dile kolay dediginiz gibi tork ve ps farki var okadar.

    Performans konusuyoruz diye degerlendiriyorum bence cokta onemli degil 1600cc icin performans neticede arada ucurumlar yok olmuyacakta..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.