Şimdi Ara

En kötü Dizel motor hangisi? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
113
Cevap
1
Favori
5.238
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar

    Bence dci en kotu idi lakin yeni nesil 1.6 ile toparlandi baya bir suan kotu yok gibi pazarda..

    Dci niye kotu abi kendin konu actin bilmem kac bin km yol yapmis biri

    Hergun istanbuldan kars'a ilac goturup getiryordu hani

    Ben performans diyorum sen dayaniklilik diyorsun ayrica dayanikli olabilir ama ayni kosullarda tdi yide onuda kullan tdi daha dayaniklidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1193

    quote:

    Orijinalden alıntı: smoothtouchdown

    FIAT'ın 1.9 JTD ve OPEL'in 1.7 CDTI dizelleri en kötü dizel makinalardır.. Gerisi 3 aşağı 5 yukarı aynıdır..

    Opelin 1.7 si neden kötü ? (bilmediğimden soruyorum)

    soğuk çalıştırmalarda sıkıntı ve sık turbo arızası, yüksek tüketim ve vergi dilimi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar

    Basaridan beklenti performans olmamali 1600cc de performans olsa 1600cc 105ps 250bm golfle arasinda 0.9sajiye fark olmaz bu basari degildir. 1600cc bir aractan basari beklentisi yakit ve sorunsuzluktur bana gore..


    Golf ün 0-100 11sn nin üzerinde bu araç 9.8 sn hızlanıyor. Söylediğiniz şekilde 0.9 sn değil 1.5 sn kadar.

    Ayrıca beklentiniz nedir her 5 hp de 1saniye düşmesi mi gerekiyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar

    Bence dci en kotu idi lakin yeni nesil 1.6 ile toparlandi baya bir suan kotu yok gibi pazarda..

    Dci niye kotu abi kendin konu actin bilmem kac bin km yol yapmis biri

    Hergun istanbuldan kars'a ilac goturup getiryordu hani

    Ben performans diyorum sen dayaniklilik diyorsun ayrica dayanikli olabilir ama ayni kosullarda tdi yide onuda kullan tdi daha dayaniklidir


    Nerden biliyosun ? 1 milyon km kullandın ikisini de , biri bozuldu , biri sağlam mı çıktı ?




  • Pancar motor ama o da gümledi kapanıyor fabrikası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    guncel motorlarin hepsi oldukca basarili, bazi calisma karakteri ve guncellik konusunda farklari oluyor. yorum yapmaya degecek konu motorlarin saglamligi ve sorunsuzlugudur ki, bunu da ancak bagimsiz kuruluslarin arastirmalari ve kullanici deneyimleri aciklar. otesi bos lakirdi olur.

    gecmiste kotu denebilecek dizel motorlar, cherokeede bir donem kullanilmis 3.1llt isuzu dizeli ilk aklima gelen orneklerden. asiri gurultulu, savurgan, verimsiz ve sorunlu idi.

    3 silindir hyundai dizeli iyi degildi. vwnin atmosferik sdi dizelleri benzer tiplerin aksine kisa omurlu ve verimsizdir. 3 silindir tdi'lari ise asiri gurultulu ve bol vibrasyonludur, ama gayet verimli olduklari icin hyundai dizeli gibi kotudur demek guc.

    mercedesin 5 silindir 2.7 cdi'i cesitli sorunlari ile meshur, pek mercedese yakismayan bir unite.

    volvo'nun ilk nesil 5 silindir dizelleri gurultulu ve musrifti tuketim/emisyonlar acisindan.

    bmwnin eski tds dizelleri, benzer sekilde agirkanli ve savurgandi. tabi bmw buyuk arge ayirdi dizele, sonra koptu gitti ayri.

    e34 kasa bmw 525tds almayı düşünüyorum sizce bu aracın eksileri varmıdır yakıtı nedir kronik problemleri varmı




  • Turbo olmayan dizel motorlar vasattir kabul.
    Ama Turbo Dizel olursa korkmayın :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    Pancar motor ama o da gümledi kapanıyor fabrikası.

    superstar diesel pancardan iyidir sulu olduğu için şişme yapmaz
  • En kötüsü benimki heralde 8 litrenin altına düşüremiyorum..

    Aynı aracın 1.6 benzinlisi olsa tüp takdırsam daha az yakacağına eminim diyebilirim..

    Ama gidişini seviyorum, Turbo yalancıktan da olsa arada bir koltuğa yaslayınca aracımı birkez daha seviyorum..

    Araç Volvo S40 1.6D..

    Bir arkadaşda motorları kıyaslamış üst motorlarda, TDCi'ı sevmiş fakat HDi tercih etmemiş.. 1600cc hacimlerinde Volvo 1.6D motoru, 1.6 TDCi motoru ve Peugeot araçlarda kullanılan HDI motoru aynı, söylemeden geçmeyim..
  • Hepsi de kendi çapında iyidir.

    Bu güne kadar şirkette bir dünya dizel araç kullandım.

    Binek araçlar :

    1.6 HDi 110hp (307 - şahsi arabam)
    1.6 TDCI 109hp (Focus)
    1.5 dCi 110hp (Fluence)
    1.5 dCi 65hp (Symbol)
    1.5 CRDI 110hp (Era / Cerato)
    2.5 TDI 130hp (Transporter)
    1.3 MJet 75hp (Doblo)
    1.8 TDCI 90hp (Connect)

    Pick-Up'lar :

    2.5 TDCI 143hp (Ranger - Mazda BT50)
    2.0 TDI 120hp (Amarok)
    2.4 Toyota Hilux (motor gücünü hatırlamıyorum)
    2.5 Mitsubishi 113hp (L200)
    2.4 Isuzu 123hp (D-Max)


    Aklımda kalanlar;

    1.5 dCi özellikle Fluence'de alt devirlerde çok kötüydü, 2000 devir altında turbo boşluğu felaketti, ama motor sesi olarak en çok hoşuma giden diyebilirim (devrini aldıktan sonra tatlı bir turbo sesi var),

    CRDI motorlar ilk üç viteste resmen uçuruyordu arabayı, fakat sonrasında nefesi kesiliyordu,

    TDCI ve HDI motorlarda alt devirler de yeterince güçlü, o yanlarını seviyorum,

    2.5 Transporter'da gücü yere aktarmak sıkıntıydı biraz, araç tepinmekten, patinaj çekmekten gidemiyordu, küçük viteslerde gaza dikkatli basmak lazım. 170'lik nasıldır kimbilir.

    1.3 MJet Doblo'da kalkışlar felaketti fakat uzun yolda sakin sakin gidişini, sürüşünün rahatlığını, kabinin ferahlığını çok beğenmiştim.

    Pick-up'larda ise Ranger ve Mazda'dan aldığım keyfin yanına bile yaklaşamadı diğerleri, tek kötü yanı bu ikisi biraz fazla zıplıyorlar, fakat konumuz bu değil. (Vites değiştirirken tatlı bir "çuf" sesi vardı Ranger'da, blow-off mu vardı acaba). Onların içinde de en güzel sese sahip olan da Mitsubishi idi, tatlı bir kükreme sesi alıyor kabine


    Araçların çoğunu şirkette kullandığım için motor ömrü konusunda bir şey diyemem. Bir de aynı motorlar diğer kasalarda farklı karakter sergileyebilir, bahsettiğim izlenimler yazdığım araç modelleri için geçerlidir.


    Motor ömrü konusunda ancak kendi aracım hakkında bilgi verebilirim, 2006'da 0km aldığımdan bu yana 213.000 km yaptım HDi 110 ile.

    Periyodik bakımları haricinde ekstradan 2 kez servise gitti. Birincisi 130.000km civarlarında iken katalizör kirlendiği için lamba yakmıştı, temizlendi (Hazır servise gitmişken yağ, filtre falan da değiştirmiştim, ~700TL gibi bir fatura çıkarmışlardı). İkincisi 212.000km'de bir anda çekişten düştü, emme manifoldunda çatlak tespit edildi, değiştirildi (konusunu açmıştım, 300 TL + 100 TL işçilik gibi bir masraf oldu ona da). El değmişken turboyu da revizyona gönderdim (aslında göndermesem de olurdu ama hafiften ötmeye başlamıştı) tamir takımı değişti, balansı yapıldı, 450 TL'de o tuttu.

    Ne çalışmasında bir sıkıntı var, ne de çekişinde. Bu güne kadar ikinci kez marşa basma ihtiyacı duymadı, yolda bırakmadı. 240.000km'de ikinci trigeri değiştirip devam edeceğim gittiği yere kadar.

    İyi bakıldığı sürece diğerlerinin de bir farkı olacağını sanmam, hepsinde istisnalar çıkıyor fakat genelde dayanıklı motorlar.

    Edit: imla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 28 Ocak 2013; 16:20:07 >




  • dci

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dci iyidir cdi ile birlikte ama sorunsuzluk için tdci hdi derim
  • rst78 2,4 hilux 79bg
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.