Mercedes teknolojik açıdan göze hitap eden beğenilen bir araç. İç mekanı otobüsleri gibi düzenleme yapılıyor. Adamların herşeyi güzel.Kaliteli araba yapıyorlar...
EPS yani elektropnömatik şanzıman , o resimde gösterilen joystick şeklindeki kumanda koludur. Powershift deki kol da aynı kol zaten.
Axor Çekici'de G 211-16 EPS ve G 240-16 manuel Mercedes-Benz şanzımanlar kullanılmaktadır.
Axor Çekici 1840 LS'de standart olarak sunulan Mercedes-Benz G 211-16 EPS elektropnömatik şanzıman, sürücünün vitesi sadece hafif bir dokunuş ile değiştirmesini sağlar. Yanlış vitese geçirmeyi önleyerek yığdırma riskini ortadan kaldırır. İstenirse en uygun vitesi kendisi seçerek yakıt tasarrufuna katkıda bulunur.
Axor İnşaat ve Nakliye araçlarında 276 PS motorlarda G131-9 çarpmalı mekanik şanzıman, 0M 457 LA motorlarda ise G240-16 çarpmalı ve buçuklu mekanik şanzıman kullanılmaktadır.
Mercedes tabiki güzel araba.Ama hiçbir arabası gücüne göre gitmiyor.Axor Hassas araba.Zora gelemez.Tonajlı yerlerin arabası değil.2521 Mercedesler dahil frenleri zayıf.Axorlarda aynı şekilde.Ama konforuna birşey diyemem.
Pro Kaptan, sen işin içindesin tabi, şöförlerin ne düşündüğünü sahadan biliyorsun bu anlamda aslında burdan çok da yeni şey öğreniyorum. Benim kapsamım olmamasına rağmen Mercedes in bugüne kadar frenleriyle ilgili fazlaca şikayet geldiğini pek duymamıştım. Ama Mercedes şu anda patenti kendinde olan Turbofreni geliştirdi. Bu motor freninin ekstra bir piston sistemi vasıtasıyla daha da geliştirilmişi. 400 PS lik bir motorda 400 PS in üzerinde bir frenleme sağlıyor. Ekstra bir bakım maliyeti yok, Retarder in araca bindirdiği ekstra yaklaşık 100-120 kg lık ağırlık ortadan kaldırılıyor.Retarder e oranla fiyat avantajı var, aşırı ısınmada devre dışı kalma riski yok. Özellikle deviri yükseltip 2250-2450 aralığında çalıştırıldığında inanılmaz verimli. Şu anda Euro IV versiyonu deneniyor. Hatta ordayken ben deniyordum. Pozantıdan Yeniceye kadar hiç frene basmadan iniyorsun. yani 1500 rakımdan 30-40 rakıma kadar hiç frensiz. Ne yazık şu anda hala TR de yeterli ilgiyi bulamamış. Bu özelliği şiddetle tavsiye ederim.
internet den buldum Türkiyeden yüzlerce tir resmi var,Almanyada trafikte bulunan TIRlar
emir kardes,ben ekledigim resmi sildim. sadece sana göstermek icin eklemisti. Alinti edindigim site,cok titizdir.
google de resim bölümünde paptrans yaz,1-2 tane daha sizden axor görebilirsin
Melih ile bügün konustuk Melih anlattı olayı Emir18rebrov denilen kardeşim haklı şimdi birkaç arkadaş çıkıcak neden haklı diyecek merak eden arkadaslar buyurur gelir izmir otogara belgeleri dizerim önüne bizdende tır almışlardı incelemek için inanmayan arkadaslara tekrardan sesleniyorum buyurun gelin ben kanıtlarım size hadi hepinize iyi günler
Hadi canım dalga gecme izmir otogarına cidden kamyon girmiyormu bende giriyor biliyordum tühh bak ne yapıcaz şimdi bilader sen bir kamyon işletiyorsun ben 285tane otobüsü işletiyorum birçok otobüs markası rakip markanın otobüslerini alarak inceler bu kamyonlar içinde gecerlidir sana inanman için bmc izmir bölge müdürü CEMAL YEŞİLYURT forumamı cağırayım yada cukurova holding baskanı MEHMET EMİN KARAMEHMETi çağırayım bmc servisi sunu diyor bmc düz yolda kaplumbağdır yokusta kaplandır biraz pozitif düşün bırak bu işleri sonucta ekmek paranı direksiyondan çıkarıyorsun bilirim kamyoncuların ne halde olduğunu branda acarken aşağıya inerken kaçının yere düşüp ayaklarını kırdı ve kaçı branda ipi parmaklarını koparttı en zoruda aileden hasretsin çoçuklarından hasretsin bir sıcak çorbadan hasretsin otobüsçüleri sevmezsiniz otobüscülerde sizi sevmezler genelde anlarım sorunlarınızı ama bu forumda bu kardesimi yalancı pozisyonuna koyamazsın koyduğunda benim şalterler atar sonucta senden yas bakımından küçük biri belkide senin çoçuğun yasında herkesin önünde yüz kızartıcı ifade kullanamazsın hadi hepinize iyi akşamlar
BMC nin AR-GE sine büyük miktarda yatırım yapmasında bir iş var...
Biz zaten hepimiz öğrendik yada öncedende biliyorduk firmaların diğer firmanın mallarını yakından takip etmesini. Ama ulu orta açıkda yapılmaz bu iş.Hele basına hiç yansımaz.Her firmanın teknik mühendislerinin masasında yada köşesinde başka araçların katalogları vardır.Eğer araç piyasada tutunmasa bile kendi değiştirir yapar. Burda hiç görmedim daha kamyonu alıpta incelediklerini.Kamyonları alıp fabrika işinde kullanıyorlardır...
Kesim-Pres e Türkiye ' nin en büyük kapasiteli presleri alınmıştı.
Fakat montaj için BMC nin elinde büyük bir vinci yoktu. (Aslında vardı ama sıfır araba olmazdı...) Bunun için Petkimden çok büyük kapasiteli bir vinç isteyip getirdiler.Vinç de vinçdi ama baya bi heybetliydi.Vinç presleri kurdu , BMC de bunun karşılığında büyük tipte sıfır bir kamyon verdi.
Şimdi burdanda denilebilir fabrika içinde nolduğunu bilmeyenler BMC kesin vinci inceleyip büyük bir araç yapacaktır diye.Ama olmadı zaten sadece fabrika işini gördü gitti.
Bende anlayana diyorum o zaman... Yazının sonunu okusaydın iyice kavrasaydın anlardın...