Şimdilik optik far... İlerleyen yıllarda xenona geçeriz.Bazı modellerde halen halojen var. Pro ve otobüslerde optik var.En çok bu arabalara yatırım yapılıyor.Dikkat edeniniz oldumu?
Evet opsiyonel olarak sunuluyor.Demekki biz hala gelişememişiz
Bu arada Xenon farların fiyatından haberin var mı? O bir bozuldumu kaça alcan tekrar? Bmw nin Farları kaç milyardan başlıyormuş?
Takılan araçlarda far yıkama sistemi de olması gerekir çünkü farın önündeki cam kirlenince farın ışınları kirlenmiş yüzeyden dolayı halojen farlara göre daha fazla kırıldığından kötü bir aydınlatma yaratmaktadırlar.Isınma gereksinimlerinden dolayı selektör yapma zorluğu da vardır. Xenon gazlı lambaların çalışabilmeleri için yüksek gerilime ihtiyaç vardır. Bu yüzden yükseltici trafoyla birlikte takılmalıdır. Arızalandığı zaman komple far sistemiyle değiştirilmesi gerekir. Bu da kaç para demek biliyormusun? Klasik sistemlerde ise sadece ampulü değiştirmek yeterlidir.
düzelttiğin için sağol erkan850
quote:
düzelttiğin için sağol erkan850
Nasıl anlamadım desem biraz daha açıklayabilirmisn?
bmc de hlojen xenon var demişsin ya o yüzden diyorum
quote:
bmc de hlojen xenon var demişsin ya o yüzden diyorum
Evet.Bmcde halojen optik far var. Xenon şuanda yok.Belkide yeni modellere uygulanır ha?
quote:
o zaman sizde projektör takın
Bizimkiler başka birşey düşünüyo dünyada olmayan birşey
ne varsa yine bmc de vardır en güseli yan sanayi kullansanda olsun benim eniştem uzunyolda bmcden şaşma der tahminim 30 yıllık şöfördür mercedesin parçaları cebini ağrıtır diyor en güseli bmc
quote:
ne varsa yine bmc de vardır en güseli yan sanayi kullansanda olsun benim eniştem uzunyolda bmcden şaşma der tahminim 30 yıllık şöfördür mercedesin parçaları cebini ağrıtır diyor en güseli bmc
Kullanılan yan sanayi parçaları da çoğu Türk malı olduğundan Türkiye ' de kazanıyor Türk sanayiside kazanıyor. Yerli malı yurdun malı.El emeği göz nuru BMC. Tamamen Türkiye yollarına Türk işçisine göre bir araç firmasıdır.Ufak hataları olsada o kadar her arabada var.Sanmayın Mercedes , Man bizi kandırmıyo
Bizde buluna 92 model 2000 aksesuarlı şahini mercedeste çalışan bir mühendis tatil için geldiği şehrimizde görüp beğendi. Ve bu arabamızı bizden kaç para isterseniz veririm diyerek istedi...Bizde versek mi düşündük.Fakat bir mala karşı arabayı verdik.Ve arabayı 3 gün sonra getircekler.
Kusura bakmayın bir belge , ses kaydı yok...Ama inandınız dimi?
Arkadaşlar,
Ben konunun bu konu başlığı altında bu kadar ateşli olduğunu bilmiyordum. Aslında baştan sona okuyunca şu sonuca vardım. Aslında herkes aynı şeyi söylüyor ama farklı şekilde. Biraz frekansı tutturmak lazımmış, o da çözülmüş gerçi ama ben yine de bir kaç şey söylemek istiyorum.
Diğer forumda söylediklerimin arkasındayım. Rakipleri incelemek için her firma içinde Geliştirme bünyesinde kurulan özel birimler vardır. Zaten bir çok konuda şirketler stratejik işbirliği yapıyorlar. MAN ve Volvo (sanırım) Euro 4/5 i EGR ile çözme konusunda teknoloji paylaşımı yapıyorlar, Mercedes,Scania,DAF da SCR (AdBlue) ile çözme yoluna beraber gidiyorlar. Geçenlerde bir haber çıktı Ategolarda kullanmak üzere Iveco Daily in F1C (Fiat) motoru için Fiat la yıllık 200.000 adetlik anlaşma yapılmış. Olay Mercedes üzücü olmalı değil mi? Dünyanın ilk motorunu yapanlardansın, en büyük otomotiv şirketisin ama başka bir firmadan motor alıp aracına takıyorsun. Ama işin içyüzü öyle değil, aslında bu Avrupalılardaki olaya bakış açısı farklılığını gösteriyor, onlarda bir kopyacılık söz konusu değil. Esinlenme veya birlikte çalışma? Evet kesinlikle. Şöyle düşünün, neden bütün araçlar gitgide birbirine benziyor? Neden Mazda,Volvo ve Renault binek araçlarda aynı şasiyi kullanıyor. Bakacak olursanız, kamyonlardaki silüet te gitgide daha kaslı daha sert çizgilere yöneliyor,birbirine benziyor. Bu stratejik işbirliklerinin sebebi maliyeti azaltmak, bunun da tek değil ama en doğru yolu, adedi artırmak. Adet ne kadar çoksa maliyet o kadar düşer. Dolayısıyla ortak parça kullanıp maliyeti azaltıyorlar. Eskiden aracın fiyatını üretici firma belirlerdi, şimdi fiyatı piyasa belirliyor, dolayısıyla siz maliyetinizi düşürmek zorundasınız. Tabi ki de süper bir araç yaparsınız, ancak çok pahalıdır ve satamazsınız.
Gündelik hayattan bir örnekle, bugün İstanbuldaki lüks restoranlara gidin bakın, restoran sahipleri paris,londra,new york ta gördükleri yerlerin konseptlerini aynen/kısmi taşımışlardır. İstanbuldan gören diğer kentlerdeki işletmeciler de diğer şehirlere taşıyorlar. Bir trend varsa ve tutuyorsa o yola gitmemek hatadır.
Emir kardeş, sen haklı olmana rağmen haksız konuma düşmüşsün. Bence bu kadar gerilim yaratmaya hiç gerek yoktu. Sana biraz daha sakin olmanı öneririm. Son cümlende üzgün olduğunu belirtmişsin gerçi ama hırs yapmaya gerek yok. Kimse kimseyi inandırmak zorunda değil. Ben Mercedes de Scania yı incelemiştir derken sadece Scania yı kastetmedim. Adamlar ortaklaşa biraraya gelip bilgi alışverişi yapıyorlar. 2005 sonuydu sanırım, Almanyada bir fuar düzenlediler ve büyük bir kapalı spor salonu gibi bir hol de yanlış olmasın 5 veya 6 adet farklı marka araç çekici vidasına kadar parçalanmıştı. Tüm firmalar gelip birbirlerini incelediler. Bir kaç resim vardı galiba ama nereye koydum kimbilir.
Tabii ki de bir şirketteki işin içyüzünü o şirkette çalışanların hepsi bilmeyebilir, genel anlamda geliştirme birimleri giriş çıkışların kontrol altında olduğu ve bilgisayarların devamlı gözlem altında tutulduğu bilgi gizliliği olan yerlerdir. Daha iyisi varken, onu incelemek bence çok doğal. Yine söylüyorum bu kopyacılık,hırsızlık değil. Haaa eğer yeni geliştirilen bir aracın tüm 3 boyutlu resimlerini,datalarını, parçaların kalıp bilgilerini alıyorsanız, hırsızlık budur. Sadece bakmakta sorun yok. Zaten bakacak olduktan sonra çık bak dışarda bir sürü araç var. Başka birşey daha söyleyeyim, şirketlerin Satış Sonrası Hizmetler birimi zaten devamlı olarak istatistikler tutar, örn. kamyoncular Axorun kabin konforundan memnun, BMC nin şasisinden, MAN ın motorundan vb. gibi bilgiler aylık olarak gelir. Dolayısıyla şirketler zaten birbirini check etmek zorundadır. Ben en iyisiyim kimseye bakmam dersen yanlış yaparsın, bi bakarsın batmışsın.
Başka bir örnek te dünyadaki tüm otomotiv üretim sistemleri Toyota Üretim Sisteminin kopyasıdır. Bütün prosesler ordan alınmıştır. Toyota en eski üretici mi,değil. Ama adamlar işin en doğrusunu Kaizen(sürekli iyileştirme) yapa yapa bulmuşlar. Mercedes bakmış kendi üretim sistemi iyi, ama Toyota daha iyi, kayıplar en az, en yüksek kar onda, hemen çevirmiş Mercedes Production Systems yapmış. Ford keza Ford Production Systems deyivermiş. Bu işlerde gurur olmaz. Kar eden sektörde tutunur, etmeyen kapatır gider.
BMC Türk mühendisliğinin gururudur. Gerçekten de ciddi bir Know-How potansiyeline sahip bir şirkettir. Çünkü birçok şey elinize biryerlerden hazır gelmez, sizin araştırmanız,test etmeniz uğraşmanız gerekir. Ford da kendi başına büyük işler başarmıştır. Keşke daha çok Türk şirketi kurulsa da istihdam artsa,Türk otomotiv mühendisliği güzel yerlere gelse. Tabi ki BMC nin daha yapacağı çok şey var. Herşey zamanla.
Bu arada tekrar belirteyim benim şu anda Mercedes ile hiçbir bağım kalmadı. Eski dostlarımdan başka. Selamlar
quote:
Orjinalden alıntı: ERKAN850
BMC işte kendi yağında kavruluyor.Yapıyo bişeyler satıyor.Ama zaten yakında taşıncak.Yerine büyük bir ihtimalle Temsa kamyon fabrikası gelecekmiş çoğu haberde çıktı.
BMC nereye taşınıyor ? Yerine büyük bir ihtimalle Temsa gelecek derken lokasyonu mu kastediyorsun? TEMSA nın İzmirde ne işi var ki? Otobüs firması Adana'da. İzmir le hiçbir bağı yok ki? Ben BMC ile Temsanın bir birlikteliğe gireceğini düşünmüyorum. Çünkü Temsa Kamyon işine girerse, hedefi ilk 3 e girmek olacak. 1. olamayacağına göre rakipleri BMC ve Ford . Bana olmazmış gibi geldi
quote:
BMC nereye taşınıyor ? Yerine büyük bir ihtimalle Temsa gelecek derken lokasyonu mu kastediyorsun? TEMSA nın İzmirde ne işi var ki? Otobüs firması Adana'da. İzmir le hiçbir bağı yok ki? Ben BMC ile Temsanın bir birlikteliğe gireceğini düşünmüyorum. Çünkü Temsa Kamyon işine girerse, hedefi ilk 3 e girmek olacak. 1. olamayacağına göre rakipleri BMC ve Ford . Bana olmazmış gibi geldi
Temsa kamyon fabrikası OSD ile görüştü.En uygun stratejik yerinin İzmir çevresi olacağını düşünüyor.Çünkü Alsancak limanı var , Çeşme limanı var.Ondan sonra demiryolu var.Adam bunları düşünürek maliyetten kar etmek amacıyla İzmire gelecek...Çoğu basın bülten ve yayın organlarında çıkmıştı.Artık yeri neresi olur bilemem onu artık kendi belirleyecek...
Gelelim BMC nin geleceğine...
1 yıldan beri çıkmayan yayın organında olayı kalmadı.BMC 600 milyon dolar ile Turgutluya taşınıyor diye... BMC nin şuan pınarbaşında 200.000 metrekare , Doğanlardada 45.000 metrekare fabrikası var.Ama bu ana fabrika BMC nin gelişen ürün imalat yelpazesi doğrultusunda yetmiyor.Zamanında ingilizler düşünmeden yapmış.E o zamanlar 2 3 model vardı.İşini görüyodu.Artık BMC kabına sığamıyor.Malzeme alıyo yer bulamıyo artık... Hal böyle olunca müdürler görüşüyo fabrikayı taşımaya araştırıyorlar neresi bol neresi ucuz toprak diye.İzmirde artık yer yok.Manisanın sınırına Turgutluya karar veriyorlar.Hatta BMC turgutlu ile tamamen belediye başkanın sayesinde tanıştı.Başkan lütfen bizim buraya gelin ben size yardımcı olurum diye.Bmc ninde işine geldi karar verildi...İnşaatlar yapılmaya başlandı.
tabiikide BMC burda iken temsa gelmez zaten temsa kim bmc kim...
teşekkürler abi.sölediklerinin hepsine katılıyorum.yanlış konuştuğumu bende biliyorum ama bana gelen tepkiye karşılıktı hepsi. Kaizen sistemi tüm dünyada kabul edilen bir sistem.büyük firmalar seninde dediğin gibi bu sisteme geçerken kendi karlılığını düşünerek geçiyorlar.kim ne demiş tabiki de onu düşünmezler. ancak bu sistemin bu sistemin uygulanabilmesi için , tüm çalışanların sistemin işleyişi konusunda iyi eğitilmeleri ve takım çalışmasına ile hareket etmeleri gerekir. Kaizen sisteminin önemli özelliklerinden biri kalite mükemmelliğini hedeflemesidir.böylece sıfır hata amaçlanmış olur. kaizen sistemi Japonya da cıkmakla beraber 1980 lerde abd de ve avrupa da uygulanmaya başlanmıştır.bu sistemi uygulayanlar arasında olan General Motors bazı fabrikalarında bu sistem sayesinde 6 milyar dolara yakın tasarruf etmiştir. Firmalar bunları düşünerek karlılığını artırmayı hedefliyorlar.ben bu bilgileri hem okuldan hemde iş çevresinden öğreniyorum.benim söylediğim tabikide kopya çekilmesi değildi.incelemekte ki amaç piyasaya yeni çıkacak olan ürünlerinde en kalitelisini elde etmek. abi seninle tanıştığıma çok memnun oldum.şu anda nerede çalışıyorsun?teşekkürler
quote:
Orjinalden alıntı: ERKAN850
Temsa kamyon fabrikası OSD ile görüştü.En uygun stratejik yerinin İzmir çevresi olacağını düşünüyor.Çünkü Alsancak limanı var , Çeşme limanı var.Ondan sonra demiryolu var.Adam bunları düşünürek maliyetten kar etmek amacıyla İzmire gelecek...Çoğu basın bülten ve yayın organlarında çıkmıştı.Artık yeri neresi olur bilemem onu artık kendi belirleyecek...
tabiikide BMC burda iken temsa gelmez zaten temsa kim bmc kim...
Şimdi bu konuda benim duyumlarım daha farklı. Adapazarı'na gidecekler diye duydum. Sabancının Marmara'daki ağırlığı daha fazla. Bir ara Adana'daki mevcut fabrikanın arka tarafında arazi satın almışlar, oraya düşünüyorlar diye duymuştum çalışan arkadaşlardan. İzmir olması için çok çok büyük teşvik gerekir. Bu zamanda böyle bir yatırım için Marmara daha uygun bence. BMC nin kurulduğu zamanda Marmara bu kadar büyük bir sanayii bölgesi değildi. Kurduktan sonra da Marmaraya taşınılması düşünüldüyse bile saçma bulunmuştur muhtemelen. O yüzden kendi yan sanayisini geliştirdi. Dolayısıyla yeni bir fabrika kurulacaksa doğrusu ya Marmara ya gitmek, ki bütün yan sanayii orda, abisi Toyota orda AR-GE sini oraya taşımış; veya Adanaya eklenmek. Mersin Limanı var, Havaalanı var vb. gibi.
Ha bu arada BMC izmirde neyse Temsa da Adanada o. (Yan Sanayi, istihdam vb.)
ikinci olarak da BMC kim TemSA kim demişsin, Biri Sabancı grubu diğeri sadece otomotiv şirketi küçük görme desem?
quote:
Orjinalden alıntı: emir18rebrov
abi seninle tanıştığıma çok memnun oldum.şu anda nerede çalışıyorsun?teşekkürler
Şu an tatildeyim. Görüşmelerim devam ediyor, netleşsin söylerim tabii ki.