Şimdi Ara

Enjeksiyonlu arabalar ve gaz tepkisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
2.760
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar daha önceden 98 model karbüratörlü corolla kullanıyordum ve gaz tepkisi çok iyiydi. Gaza bastığım gibi devir yükseliyordu ( boşta ) ancak şimdi 2011 model corolla kullanıyorum bunda gaza bastıktan bi süre sonra gaz işliyor yani bi gecikme var.
    Bu bütün enjeksiyonlu arabalarda böyle midir ? Yoksa karbüratörlü gibi hemen gaza tepki veren enjeksiyonlu araba var mıdır ?



  • Pedal box olayı ile yapılabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Enjeksiyon, karbüratör farkından ziyade.

    Gaz pedalının motora halatla değilde, elektronik bir parçayla bağlı olmasından kaynaklanıyor diye biliyorum.

    Pedalbox da bozuyor diyorlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektronik olduğu için geciktiğini biliyorum ama bütün enjeksiyonlularda böyle mi acaba ?
    Pedal box yaptırmayı düşünmüyorum
  • Aynen oyle haklisiniz ilk defa enjeksiyonlu araba kullandigimda hissetmistim aynisini.Butun enjeksiyonlularda oyle mi bilmem ama benim kullandiklarim hep oyleydi tabi bu gecikme iki sn falan degil belki saniyenin yarisindan daha az bi gecikme :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • U.C.Y kullanıcısına yanıt
    Aynen çok fazla değil ama hissediliyor. Özellikle kalkışlarda ve vites düşürürken rev matching yaparken
  • broadwayden sonra symbole bindim okadar iğrenç geldiki gaz tepkisi sonra dizelleri sürünce azıcık daha iyi olduğunu gördüm ama broadway değildi hiçbiri
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bir de turbo beslemeli araçları özellikle düşük devirde kullanın. Şükredersiniz.
  • Her enjeksiyonlu araçta böyle değildir.gaz teli ile pedala direk bağlı olan enjeksiyonlu araçlarda gecikme yoktur.ama pedal sensörlü araçlarda gecikme var.

    pedal commander cözüm değilmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi predator93 -- 3 Mart 2017; 15:34:26 >
  • işte bu yüzden gaz teli

  • Pedal commander ile bi şeyin çözüldüğü yok. Şu ürünü satan dolandırıcılara prim yaptırıyorsunuz o kadar... Pedal commander senin pedalda yaptığın %30dan %50e basma değişikliğini arabaya %30'dan %100 basmışsın gibi algılatıyor. Pedal commander yerine gazı sonuna kadar kökle aynı etki oluyor zaten.

    Motorun 1.33 olması ve yakıt ekonomisi sebebiyle özellikle alt devirlerde euro6 bir benzinlinin tepkisinin zayıf olması normal. Mesela bmw, e60 m5'in v10 motorunda gecikmenin önüne geçmek için her silindire elektronik boğaz kelebeği koymuş, arabada 10 tane boğaz kelebeği var. İnanmayan throttle body s85 engine yazsın baksın

    Özetle bizim fındık kıran motorlarda 4tane boğaz kelebeği olsa ne olacak olmasa ne olacak




  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Ben giderken pek gecikme hissetmiyorum zaten onunla ilgili şikayetim yok. Boştayken gaza basışlarda hissediliyor. Mesela kalkıştan önce gaz verilince yada vites düşürürken deviri yükseltmek için.
  • Bunun farkını ben de sürücü kursunda gördüm. Fiat Panda nın pedal bastıktan 1 saniye sonra işliyor belki daha fazla, zaten 50 60 beygir falan motoru iğrenç bir durum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Elektronik olduğu için geciktiğini biliyorum ama bütün enjeksiyonlularda böyle mi acaba ?
    Pedal box yaptırmayı düşünmüyorum

    Kimisinde daha az, kimisinde daha fazla ama hepsinde var bu gecikme.
    Gaz teli yerine pozisyon sensörü ve ECU kontrollü enjeksiyonlu motorlarda bu gecikme var.

    Pedal commander vs. gibi uyduruk işlere sakın bulaşmayın. Ecu remap ile yani chip tunning'le gaz tepkisi iyileştirilebilir. Yapmak istiyorsanız bu daha düzgün bir yol olur.
  • butterfly_effect_53 B kullanıcısına yanıt
    Herhangi bir şey yaptırmayı düşünmüyorum ama arabayı değiştirirsem alacağım araba da böyle mi olacak yani tüm arabalar böyle mi diye merak etmiştim.
  • Evet bu farkı ben de hissediyorum, muhtemel sebepler motorun enjektörlü oluşu, elektronik gaz pedalı ve firmanın kullandığı emisyon ve tüketimi sınırlamayı hedefleyen pedal yazılımı.


    Pedal hızlandırıcılar ise forumda en çok karıştırılan mevzulardan, ben S.Booster ı 2 aracımda da kullandım ve cihazın getirisi gaz pedalına motorun tepki süresinin kısalması - devrin çabuk yükselmesini sağlamak.


    Farazi bir örnek vereyim; araç boşta iken motoru rölantiden 5000dd ye getirmek için pedala sonuna kadar basınca motor 2sn sonra 5000 e geliyorsa SB ile siz daha pedala 2-3cm basmışken devir 5000 e çıkmış oluyor, yani "ben hızla sonuna kadar basarsam da zaten devir hızlı yükselir" değil, siz ne yaparsanız yapın motor devrini SB kadar hızlı yükseltemiyorsunuz bu da size aracın güzünün yettiği kadarıyla daha iyi bir ilk hareket tepkisi sağlıyor ama haliyle yakıt tüketimi kontrolünde zorluklar ve sistem ömrü endişeleri doğuyor.

    Bu cihazları bazı araçlarda sunulan ve gaz pedalı tepkilerini - direksiyon tepkilerini değiştiren sport vb tuşları gibi düşünebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 3 Mart 2017; 17:46:22 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.