Şimdi Ara

ERA (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.054
Cevap
1
Favori
217.819
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İkinci kazada sanki araç takla atmış gibi.

    Kabin içerisi sağlam kalmış.

    Birinci beyaz era nın durumu gerçekten vahim.

    Kaportalarının zayıf olma durumu bütün Hyundailerde var ama kabin içerisinde hasar durumu nasıl acaba.

    Saygılarla...
  • Araç takla atmışsa önden darbe almadığı için hava yastıkları açılmaz diye biliyorum.

    Saygılarla...


    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Hava yastıkları nerede?
  • Araba önden darbe almasa da hava yastıklarının açılması lazım bence.
  • beyaz kamyon altına girmiş gibi.. diğeri takla atmış..takla atarsa malesef hava yastığı açılmıyor.. sadece önden doğrusal (yandan bile olmaz) yada belli yükseklikten düşmesi lazım (kaldırım gibi) standartları var.. yan darbeninde iki kapı arasına gelmesi lazımki yanlar açılsın, tabi ön sensörlere bağlamadılarsa onları da..

    eranın kaportası ve güvenliği eski accentler gibi değil ancak beyaz aracın başına gelen hangi aracın başına gelse hurda olurdu..

    http://www.nhtsa.dot.gov/NCAP/Cars/3751.html bu linkten crash testlerine bakabilrsiniz.. mavi "watch frontal test" ve "watch side" test yazan yerlere sağ tıklayıp hedefi farklı kaydedebilir videolarını izleyebilirsiniz..




  • veya benim duyduğum kemer takılmamışsa, açılmamış olabilir.. çünkü arkadaşım kaza geçirdi 206 sı ile, eşiyle ankara ya giderken.. eşi emniyet kemeri takıyordu kendisi takmıyormus, araba takla attı ve şaranpole yuvarlandı, sanırım üst modeliydi 206 nın sis farı ve 4 den fazla airbagi olan bi versionuydu sağ taraf ön ve perdeler tamamen patladı ve sol taraftaki hiçbir airbag patlamadı, araç pert oldu beli kırıldı allahtan arkadaşa ve eşine bişey olmadı ama sanırım kemer takılmayınca patlamıyor.
  • Matrix

     ERA


     ERA


     ERA




  • Matrix
    Darebe yandan gelmiş sanırım hava yattıkları açılmamış.

     ERA


     ERA
  • Arkadaşlar buda opel Astra "güvenlik de biryere kadar" dedirten bir örnek.

     ERA


     ERA


     ERA




  • Arkadaşlar buda opel Astra "güvenlik de biryere kadar" dedirten bir örnek.

     ERA


     ERA


     ERA




  • İşte arkadaşç bu konuda haklı arabanın aldığı darbe çok şiddetli ise ne opel dinler nede hyundai böyle hurdaya çevirir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: the engine

    beyaz kamyon altına girmiş gibi.. diğeri takla atmış..takla atarsa malesef hava yastığı açılmıyor.. sadece önden doğrusal (yandan bile olmaz) yada belli yükseklikten düşmesi lazım (kaldırım gibi) standartları var.. yan darbeninde iki kapı arasına gelmesi lazımki yanlar açılsın, tabi ön sensörlere bağlamadılarsa onları da..

    eranın kaportası ve güvenliği eski accentler gibi değil ancak beyaz aracın başına gelen hangi aracın başına gelse hurda olurdu..http://www.nhtsa.dot.gov/NCAP/Cars/3751.html bu linkten crash testlerine bakabilrsiniz.. mavi "watch frontal test" ve "watch side" test yazan yerlere sağ tıklayıp hedefi farklı kaydedebilir videolarını izleyebilirsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLKaN067 -- 20 Kasım 2006; 17:41:58 >




  • o zaman alınacak olan darbe de aracın gittiği süratle ve karşıdan gelen aracın gücü(sürat ve ağırlık) ile doğrudan ilişkili. sonuçta bir çarpışma anında bu güç her iki araca hasar verecek, ancak karşıdaki yüksek ve ağır bir tır kamyonu olabilir, o zaman da bir otomobilin yüksek süratle bu gibi araçların altında ezilmesi kaçınılmaz gibi. her ne kadar güvenliği de olsa hiç bir hava yastığı yüksek süratlerdeki bu tip çarpışmalarda insanları korumaz kanaatindeyim.

    biraz fizik, güç ve ivme hesaplarını yapabilen biri 90km ile 110km arasında güç farkını 100km ile de 180 km arasındaki güç farkının ne kadar büyük boyutta olabileceğini bilmeli.

    kısaca aracın gidebileceği max. süratlerin tehlikesini bilmeli, trafik kurallarındaki ifade edilen süratlerin de insan hayatı için ne kadar önem taşıdığını unutmamalı..
  • HYUNDAI Accent Era 1.6 (2006/04)
    Genel Bilgiler

    Hyundai Accent Era'nın en güçlü motoruna ve otomatik şanzımana sahip versiyonu 1.6 Style, performans konusunda atak ve ekonomi potansiyelinin varlığıyla başarılı bir tablo çiziyor.

    Başarılı stratejiler ile adını ön sıralara taşıyan Hyundai, Türk otomobil pazarı için oldukça önemli bir sınıf olan küçük sedanlarda çıtayı biraz daha yukarılara taşımaya niyetli görünüyor. 1994'ten beri yollarda olan ve 1999 yılında yerini ikinci nesline bırakan Accent günümüzde üçüncü nesli ile başarı arıyor. Üçüncü nesli ile birlikte adına çağ anlamını taşıyan "Era"yı da ekleyen Accent, tüm Avrupa pazarları için ülkemizde üretiliyor.
    Bununla birlikte bir diğer önemli yenilikse Hyundai yetkililerinin en önemli modellerinden biri olan Accent'i bu yenilenmenin ardından bir üst sınıfa taşıması oldu.
    Yani ikinci nesline kadar küçük sınıfta olan Accent, Era adını alması ve çağ atlamasıyla birlikte Hyundai yetkililerinin model konumlandırmasında kompakt sınıfa terfi etmiş görünüyor. Küçük sınıfta yer alan Admire versiyonunun ise üretimi bitti ancak stoklar dahilinde satışına devam ediliyor. Aslında böyle bir durumda bize göre bu modele Accent Era demek yerine yalnızca Era ismi verilerek ortaya yepyeni bir model çıkarılabilir ve bir önceki nesil Accent yoluna Admire olarak devam edebilirdi.
    Hyundai Accent Era'nın yerini aldığı Admire'a göre ölçülerinde büyüme yönünde değişiklikler var. Accent Admire'a göre 4280 mm'lik boyuyla 20 mm daha uzun, 1695 mm'lik genişliği ile 15 mm daha geniş ve 1470 mm'lik toplam yüksekliğiyle 75 mm daha yüksek olan Accent Era'da aks mesafesi 60 mm'lik artışla 2500 mm'ye ulaşmış. Peki, Era olup ölçüleri biraz daha büyüyen Accent gerçekten kompakt sınıftaki bir otomobille kıyaslanabilir mi? Bunun için Toyota Corolla Sedan'ın ölçülerine baktık. Corolla, Era'dan 130 mm daha uzun, 15 mm daha genişken iki otomobilin yükseklikleri ise birebir aynı (1470 mm).
    Yani Corolla Sedan, Era'ya göre daha büyük bir otomobil. Era'yı küçük sınıf sedan rakiplerinden olan Albea ile karşılaştırdığımızda ise ortaya çıkan sonuçlar şaşırtıcı.
    Era, Albea'dan 94 mm daha uzunken, Albea Era'dan 8 mm daha geniş. Aynı şekilde Albea, Era'dan 20 mm daha yüksek. Ölçülendirme karşılaştırmasının sonuçlarına baktığımızda bu iki sınıfın ölçülerinin birbirlerine oldukça yaklaşmaya başladığını görüyoruz. Tabii ki modeller yenilendikçe ne olacağı belli olmaz.

    İç mekanı ferah
    Era'nın iç mekanında kullanılan iki renkli kokpit plastiği görüntü açısından otomobilin içinde ferahlık ve aydınlık hissi yaratıyor. Ancak kullanılan bu plastiğin oldukça sert olması biraz olsun kalitesizmiş hissine de neden oluyor.
    Kokpitin üzerindeki yer alan kumandalar kolaylıkla kullanılabilirken bazı düğmelerin yerine ise alışmak gerekiyor. Genelde klima bölgesinin yakınlarında konumlandırılan arka cam rezistans düğmesi, Era'da müzik sisteminin hemen yanma yerleştirilmiş. Bununla birlikte MP3 çalarlı müzik sistemi de biraz ucuz görünüyor. Benim için görüntü değil, işlev önemli diyorsanız müzik sistemi için son derece başarılı bile diyebiliriz. Havalandırma sisteminin kumandaları geleneksel yapıda olduğundan kullanımla ilgili bir sorun yok. Kapı içlerindeki cam kumandalarından yenilenen müzik sistemine kadar birçok ünitede kullanımla ilgili sıkıntı gözlemedik. Ancak, kokpitin solunda direksiyonun arkasında kaldığından görmenin imkansız olduğu yol bilgisayarının mod değişim düğmesi için daha iyi bir yer bulunabilirdi. Bu düğmeyi kullanmak sürüş sırasında gerçekten hüner istiyor.
    Otomobilin gösterge tablosu iki büyük daire şeklinde tasarlanmış ve gerekli olan uyarılar bu iki dairenin içine yerleştirilmiş. Bu sayede gösterge tablosu her zaman rahatlıkla kontrol ediliyor ve çok kolay okunuyor. Ayrıca zor kontrol edilse bile yol bilgisayarını da kesinlikle övmek gerekiyor. Çünkü yaptığımız yakıt tüketim ölçümleri hiçbir sapma olmadan yol bilgisayarı ile aynı sonuçları verdi.
    Otomobilin koltuklarında minder sertlikleri ve yanal destek yükseklikleri yeterli seviyede. Rahat kullanılan koltuk kumandalarıyla ilgili yapılabilecek bir eleştiri yok.
    Ancak sürücü koltuğunun iki parçalı olarak yüksekliğinin ayarlanması biraz zor. Bununla birlikte arka koltukların oldukça rahat yatırılması da aracın artı hanesine yazılıyor. Era'nın gerek sürücü koltuğunda gerekse arka koltuklarda bu sınıf için yeterli alan sunulurken, ön tarafta yolcu bölümü biraz sorunlu. Kapı içi kumanda alanının biraz geniş olması ve kokpitin yolcu tarafına doğru çıkıntılı bir şekilde açılanması, yolcunun ayakları için sorun yaratıyor. Emniyet kemeri uyarısı da sadece sürücü için bulunuyor.
    Accent Era'nın zemindeki kol yardımıyla ya da anahtarla açılabilen 390 litrelik bagajı ise 500 litre ve bunun üzerinde kullanım kapasitesi sunan temel rakiplerinden küçük.

    Güçlü ve istekli motor
    Testimize konuk olan Era'da, 1599 cc hacimli, 4 silindirli benzinli motor görev yapıyor. Sürekli değişken supap zamanlama sistemine (CWT) sahip olan motorda silindir basma dört supap kullanılmış. 6000 d/d'de 112 HP güç üreten motor, 4500 d/d'de ise kullanıcısına 146 Nm tork sunuyor. Bu motor sergilediği performansla bizleri gerçekten oldukça şaşırttı.
    Accent Era ailesinin en güçlü üyesi olan 1.6 litrelik benzinli motor seçeneğinin 4 ileri otomatik şanzımanla birleşimi de oldukça etkileyici sonuçlar doğurmuş. İstendiğinde ekonomik, istendiğindeyse performanslı kullanıma açık olan 1.6 litrelik motor, bu sınifa göre oldukça iyi. Bu motorla Era, ekonomik kullanım istendiğinde, tabii ki overdrive sisteminin de yardımıyla, 3000 d/d civarında 140 km/s hızda ilerleyebiliyor. Otomatik şanzıman vites geçişlerini de sarsıntısız bir şekilde gerçekleştiriyor. Ara hızlanmalar konusunda da iyi sonuçlara imza atan Era, gaz pedalına yüklenildiği anda (sollamalar sırasında) adeta saha kalkıyor. Böyle durumlarda vites geçişleri 5500 ile 6000 d/d aralığında gerçekleşen Era, kullanıcısına istediği performansı veriyor.
    Güçlü bir motora ve otomatik şanzımana sahip olmasına rağmen Era 1.6 litre motorlu ve otomatik şanzımanlı bir otomobil için ekonomik de olabiliyor. Bu sürücünün kullanım tarzıyla doğrudan ilgili.
    Eğer sürekli olarak gaz pedalına yüklenirseniz tüketim abartılı boyutlara ulaşabilir. Ancak bizim 100 km'lik karma parkurda yaptığımız ölçümde Era, 45 It'lik deposu ile 535 km gidebileceğini ispatladı.

    Başarılı yol tutuş
    Accent Era, Accent Admire'a göre her yönüyle geliştirilmiş bir ürün. Gerek gövde geometrisi, gerek süspansiyon elemanları daha iyi yol tutuş ve sürüş konforunu artırmak için kullanılmış. Süspansiyon sisteminde önde bağımsız MacPherson tipi sistem, helezon yaylar, denge çubuğu kullanılırken, arka bölümde de bağımsız süspansiyon, helezon yaylar ve denge çubuğu tercih edilmiş. Gazlı tip amortisörlerle birleşen süspansiyon sistemi özellikle ülkemiz gibi bozuk ve bol çukurlu asfaltlar için tasarlanmış. Süspansiyon sisteminin darbe emişleri ve derin çukurlardan geçerken bile yeterince iyi olması konforu artırıyor. Yürüyen aksamın performansına ek olarak, Bridgestone'un 185/65 R14 ebatlı lastiklerinin yüksek yanakları da kabin konforunun makul seviyede kalmasını sağlıyor.
    Era'nın yürüyen aksamı otomobile gereğinden fazla yüklenilmediği sürece oldukça başarılı. Otomobil yan rüzgarlardan etkilenme konusunda da rakiplerinden daha iyi bir konumda.
    Otomobilin hiza duyarlı ve elektrik destekli (MDPS) direksiyonunun hassasiyeti ise çok belirgin değil. Zaman zaman fazla sertleştiği hissedilen direksiyon sistemi özellikle park manevralannda oldukça ağırlaşıyor. Simidin yükseklik ayarlı olması, farklı ölçülere sahip kullanıcıların ideal sürüş pozisyonunu ayarlarken sorun yaşamasını bir nebze olsun engelliyor ancak derinlik ayannın olmaması bir eksiklik. Accent Era'nın gürültü yalıtımını değerlendirmek için desibelmetreyle yaptığımız ölçümlerde saptadığımız değerler, Era'nın sınıf ortalamaları düzeyinde ve bu konuda da yeterli olduğunu gösterdi.
    Motor sesini üst devirlerde kabine yansıtan otomobilin kapı fitillerindense yol ve rüzgar sesi sızabiliyor. Arka camın olduğu bölümden gelen abartılı rüzgar sesinin nedeniniyse tam olarak anlayamadık. Ancak montaj sırasında, karosere tam oturtulamayıp yukarda kalan bagaj kapağı buna neden olmuş olabilir.
    Era'nın frenleri de ani frenlerde pozitif görüntü çizdi ve otomobil kabul edilebilir sınırlar dahilinde durmayı başardı.

    En üst donanım seçeneği
    Hyundai Accent Era'nın satış fiyatı 23 bin 525 YTL'den başlıyor. Test otomobilimizde ise 1.6 litrelik motor, otomatik şanzıman, Style donanım seçeneği, güvenlik paketi ve açılır tavan ile bu fiyat 32 bin 625 YTL'ye kadar çıkıyor. Team, Select ve Style olmak üzere üç farklı donanıma sahip olan Era ailesinde test otomobilimiz en üst donanım seviyesine sahipti. Ancak eklenen donanımlarla birlikte otomobilin fiyatının 32 bin 625 YTL'ye ulaşması pahalı olarak yorumlanabilir. Bu haliyle otomobilin fiyatı bir üst sınıftaki modellerin seviyesine çıkıyor. Test otomobilimizde Style donanım seçeneği ile birlikte güvenlik paketi de yer alıyor. Bu paketle arka disk frenler, ABS+EBD, ön yan ve perde hava yastıklan alınıyor. Era'nın baz modeli olan Team donanımındaysa sürücü havayastığı, klima, yükseklik ayarlı direksiyon, elektrik kumandalı ön ve arka camlar, radyo/CD/MP3 çalar, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, asimetrik katlanabilen arka koltuklar, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, çocuk emniyet kilidi, ISOFIX, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, immobilizer, üç noktalı arka emniyet kemerleri, aydınlatmalı torpido gözü, bardaklık, sis farları, 12 voltluk elektrik soketi, içerden açılabilen depo ve bagaj kapağı standart olarak sunuluyor.
    Test ve Teknik Veriler

    STANDART DONANIM
    Sürücü havayastığı, klima, yükseklik ayarlı direksiyon, elektrik kumandalı ön ve arka camlar, radyo/CD/MP3 çalar, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, asimetrik katlanabilen arka koltuklar, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, çocuk emniyet kilidi, ISOFIX, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, immobilizer, üç noktalı arka emniyet kemerleri, aydınlatmalı torpido gözü, bardaklık, sis farları, 12 voltluk elektrik soketi, içerden açılabilen depo ve bagaj kapağı
    FABRİKA VERİLERİ TEST VERİLERİ
    Motor : Önde enlemesine yerleştirilmiş sıralı dört silindirli motor Hızlanma
    Motor Hacmi : 1.599 cc 0-50 km/s : 4.6 sn
    Çap/Strok: - 0-100 km/s : 12.1 sn
    Sıkıştırma Oranı : - 0-130 km/s : 21.0 sn
    Motor Gücü : 6000 d/d'de 112 HP Esneklik (60-100 km/s)
    Max. Tork : 4500 d/d'de 146 Nm 4. Viteste : 8.4 sn
    Vites Oranları : 1-2.84, 2-1.58, 3-1.0, 4-0.68, geri-2.17 5. Viteste : 10.9 sn
    Son Dişli : 4.04 Max. Hız 176 km/s
    Frenler : önde hava kanallı disk arkada disk Dönme Çapı : 10.2 m
    Bagaj : 390 İç Gürültü
    Boyut : 4280/1470/1695 3.Vites 50 km/s : 60 dB(A)
    Ağırlık : 1.155 kg 4.Vites 100 km/s : 64 dB(A)
    Lastikler : 185/65 R14 5.Vites 130 km/s : 68 dB(A)
    100 - 0 km/s ve süresi : 41 m sn
    Test Tüketimi : 8.4 lt/100km
    Depo Kapasitesi : 45 lt
    Menzil : 535 km




  • carpisma testleri 40-50km/h hizla yapilir. Hava yastiklari kemer vs bu hizlarda sizi gunle koruya bilir ancak. yani 100km/h ile carpismada hicbir arac ve hava yastigi sizi koruyamaz, ager kamyon degilse altinizdaki.
    100km/h=28m/s hizdan hiziniz sifira 0.1sn de duserse etkiyen ivme a=28/0.1=280m/s2 dir. Bu ivmenin 80kg lik birine etki ettirdigi kuvvet F=m.a=80.280=22400Newton dur.22400/9.8=yani vucut agirliginiz yaklasik 2280kg olur bu anda. 2.2Tonluk bir yuke dayanavilecek insan yoktur arabalarda yukarda gozuktugu sekli aliyor iste...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LEAD007

    carpisma testleri 40-50km/h hizla yapilir. Hava yastiklari kemer vs bu hizlarda sizi gunle koruya bilir ancak. yani 100km/h ile carpismada hicbir arac ve hava yastigi sizi koruyamaz, ager kamyon degilse altinizdaki.
    100km/h=28m/s hizdan hiziniz sifira 0.1sn de duserse etkiyen ivme a=28/0.1=280m/s2 dir. Bu ivmenin 80kg lik birine etki ettirdigi kuvvet F=m.a=80.280=22400Newton dur.22400/9.8=yani vucut agirliginiz yaklasik 2280kg olur bu anda. 2.2Tonluk bir yuke dayanavilecek insan yoktur arabalarda yukarda gozuktugu sekli aliyor iste...


    selam

    arkadaşım şu yaptığın hesabı bir de 90km, 110km, 150km ile de yazki insanlarımız ne demek istediğimizi anlasın.




  • ya bu era selectte indirim olmuş galiba 24 e veriyolarmiş 1.4 selecti
    ..
    nasil tavsiye edermisiniz
  • 90km icin sonucu (2.2 Ton) 0.9 ile
    110km icin 1.1
    150 icin 1.5 le carparsaniz yada diger herhangi hiz ile o hizda etkiyecek agirligi bulursunuz. mesela 200km /h hizda 2x2.2=4.4ton ulur kutleniz. aracin kutlesi ise ornegin 1ton iken normalde, 28500ton un agirligi kadar bir kuvvete maruz kalir...
    Ornegin kamyonla bir otomobilin carpmasinda hasar buyuk oranda otomobilde olur. bunun nedeni kamyonun buyuk kutlesi nedeni ile carpisma sonucu hizinin daha yavas birsekilde sifirlanmasidir( ornegin 2-3sn de). Otomobilin ise hizi anlik olarak sifira duser (hafif oldugu icin eylemsizligi azdir) buda ivmeyi katlar..1 snden cokdaha kisa surede hiziniz sifirlanir ki buda olumcul kuvvete maruz birakir insani..

    quote:

    Orjinalden alıntı: cevizkabugu


    quote:

    Orjinalden alıntı: LEAD007

    carpisma testleri 40-50km/h hizla yapilir. Hava yastiklari kemer vs bu hizlarda sizi gunle koruya bilir ancak. yani 100km/h ile carpismada hicbir arac ve hava yastigi sizi koruyamaz, ager kamyon degilse altinizdaki.
    100km/h=28m/s hizdan hiziniz sifira 0.1sn de duserse etkiyen ivme a=28/0.1=280m/s2 dir. Bu ivmenin 80kg lik birine etki ettirdigi kuvvet F=m.a=80.280=22400Newton dur.22400/9.8=yani vucut agirliginiz yaklasik 2280kg olur bu anda. 2.2Tonluk bir yuke dayanavilecek insan yoktur arabalarda yukarda gozuktugu sekli aliyor iste...


    selam

    arkadaşım şu yaptığın hesabı bir de 90km, 110km, 150km ile de yazki insanlarımız ne demek istediğimizi anlasın.





  • http://www.ucarotomotiv.com.tr/fiyat.asp?backf=undefined

    Buradaki indirimli fiyatlar üzerinden 300-500 ytl daha düşürülebilir.

    Saygılarla...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gurcan007

    1.5 CRDi-VGT SELECT ( Yeni ) 33,585 YTL
    1.5 CRDi-VGT SELECT GP 34,185 YTL
    yeni select nasıl oluyor acaba? herhalde güvenlik paketi standart olmuş. hyundai sitesinde donanımlar bölümünde select modelinde gp standart görünüyor galiba yeninin fiyatı gp li . sizce bu aracı en düşük ne kadara alabiliriz?



    30.000 ytl'ye belki olur belki olmaz paran peşinse tabii..

    bu arada yeni select ile gp'li eski select arasında ne fark varki fiyatlarda farklılık olmuş..??




  • yeni select te sadece abs+ebd standart..
    GP de abs+ebd 8 airbag var yan perde yastıklar..
  • yaw çok pahalı be

    dün corolla dizel terra sedan a 33900 istediler

    erada aynı para

    bu kadar pahalı olurmu yaw

    ceratoya 36.5 istediler
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.