Şimdi Ara

ERA (93. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.054
Cevap
1
Favori
217.977
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9192939495
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu arada Cumartesi servise gittim. Hani diyordumya araçla yeni hareket halindeyken düşük hızda sürtme sesi gibi sesler geliyordu. Test için ustayla araca bindik. Daha 20 mt gitmeden durdu ve ön amortisörler kilitlemiş değişecek dedi... Ayrıca sağ amortisör kulağınıda değiştirmişler sonradan faturada öyle gördüm. Öncelikle söylemeliyimki önceden olan hoplama zıplamalar önlerde bir hayli azaldı normale döndü. Bir kasisten geçerken ön neredeyse zıplamıyor ama arka taraf aynı. Bu geliştirilmiş amortisörlerden dolayımı acaba bu durum. Ustayı kafaya alıp arkalarıda değiştirebilsem sorun kalmayacak gibi geliyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: technologist

    cevizkabuğu
    hocam fiyatları araştırdım hemen hemen 2. el piyasasında 1.5 crdi era ile 16. benzinli era arasında fark yok kadar az gibi.. performans olarak dizel daha iyi değilmidir bide fazla km yapmayan biri olarak dizel arabasının bakımlarının masrafı ile benzinli era nın masrafı arasındaki fark ne kadar olacaktır. Kısacası siz performans olsun arac bakımı ve masrafları olsun direk era kullanıcısı olarak hangisini önerirsiniz? saygılar..


    hocam ben de benzinlisi olmadığı için benzinli araçların bakım maliyetleri bilemiyorum. sadece biraz daha ucuz olduğunu biliyorum.

    perfonmans olarak dizeller iyi. benzinli bilmiyorum. kullanmadım. şahsen bir daha benzinli araç almam.

    dizel bakımlarına gelince ilk 15.000 km bakımına 128 ytl ödedim. 30.000 bakımına 280 ytl ödedim. 45.000 bakımını sordum 160 ytl demişlerdi. seçim sizin.




  • bu arada bakımlar her 15.000 km ya da 1 yıl sonradır. yani 15.000 de bakım yaptırdın. bir yıl sonra araç 20.000 km geldi. bakıma girip en azından yağ ve filtre değiştirmen gerekiyor.
  • Sağolasın hocam bilgiler için yıl içerisinde fazla km yapmadığımdan (max. 10 bin) şimdi 1.6 110ps benzinli full+full ERA bakınıyorum. ama dün 1.5 crdi vgt 88ps getz kullandım araç çok fena güçlü baya hoşuma gitti 110 ps era ları düşünemiyorum onun yanında.. ama fazla km yapmayacağımdan herkes dizel arac almanın gereksiz olduğu konusunda birleşiyor..Benzinli era sı olanlar performans hakkında bilgileri bekliyoruz..
  • Fiyatının uygunluğundan dolayı eranın en çok satanı 1.4 versiyonu.. 1.6 larla aynı tüketim değerlerine sahip olduğu söylensede inanmayın.1.4 select sahibiyim araç yüklü ve klima açıkken 5.5lt test verisini rahatlıkla tutturuyorum.Bu ağırlıkta (1133kg) bir araç için bence çok ekonomik tüketim değerlerine sahip.. şehir içinde ben 8.5lt yi geçmiyorum ancak bazı arkadaşlar 12-14lt lerden bahsediyorlar uğraşsam öyle birşeyi yapmam mümkün değil.

    97hp olan 1.4 16v motor çok canlı bir motordur ve hiç bir zaman zor durumda bırakmaz.Hızlanma değerlerini ve beygir gücünü diğer markaların 1.4 leriyle kıyaslyabilirsniz.Sessiz ve sarsıntısız bir motordur tavsiye ederim.Tek sıkıntısı kışın soğuk havalarda bir süre (1-2dk) ısıtılmadan hareket edildiğinde boğulmasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the engine -- 4 Eylül 2008; 15:43:23 >
  • 1.6 ve 1.4 ler arası yakıt farkı ne kadardır.. the engine 1.4 yakıt sarfiyatı hakkında bilgileri güzelce vermiş sağolsun..1.6 kullananlar yakıt ve performans hakkında bilgileri bekliyoruz..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: technologist

    1.6 110ps benzinli full+full ERA bakınıyorum. ama dün 1.5 crdi vgt 88ps getz kullandım araç çok fena güçlü baya hoşuma gitti 110 ps era ları düşünemiyorum onun yanında..


    benim bildiğim 1.6 era'lar 114 HP. muhtemelen dizellerden daha manyak kaçıyordur diye düşünüyorum..

    bu arada 88 HP getz'den sonra bu güçlerdeki era seni uçuracaktır.
  • Yüksek olan beygir gücü son sürati etkiler.. ama 1.5 dizelin 1.6 ya göre 2 katı olan tork değeri ara hızlanmalarda ve rampalarda kesinlikle rakip tanımaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: the engine

    Yüksek olan beygir gücü son sürati etkiler.. ama 1.5 dizelin 1.6 ya göre 2 katı olan tork değeri ara hızlanmalarda ve rampalarda kesinlikle rakip tanımaz.


  • Bu konu halen çözülebilmiş değil demekki.. seyir halindeyken kitlenecek diye korkmuyorum desem yalan olur

    http://www.sikayetvar.com/svf-sikayet-full--70-0-0-2-359386-.html

    http://www.sikayetvar.com/svf-sikayet-full--70-0-0-2-359010-.html




  • quote:

    Orjinalden alıntı: the engine

    Bu konu halen çözülebilmiş değil demekki.. seyir halindeyken kitlenecek diye korkmuyorum desem yalan olur



    dostum benim araç 2007 model 32.000 km de henüz dreksiyondan yana bişey çıkmadı.

    sende durum ne..??
  • 2006 model sorun olmamasına rağmen bir kez deiştirdiler ama kitlenme filan dedikleri için ciddi ciddi korkuyorum..
  • ben de tırsıyorum bu konuda. sanırım kitlenme yapmadan önce bir takım belirtiler veriyor. siz daha önce değiştirdiğinize göre bir takım belirti vermiştir. yani hiç bir sorun yokken zart diye kitlenmez heralde. böyle kitlenir mi yoksa.? dreksiyon kilit mekanizmasını iptal etsek nasıl olur.? çözüm olur mu..?
  • direksiyon kilit mekanizmasıyla ilgisi yok bu kitlenmelerin.. aracın süratine göre bir soket vasıtasıyla direksiyonun bağlı olduğu servo motoru sertleşiyor yada yumuşuyor (ben anlamıyorum ama bu farkı) bazen saçmalayarak araç duruyor gibi algılayıp motor kapanıyormuş kitlenme dedikleri bu bütün gücünlede asılsan istediğin yere dönmüyor direksiyon.. ayrıca direksiyonun tıkırtı burcu dedikleri bir burç var onun bozuk yollarda aşınarak şıkırdaması sorunu da olabiliyormuş kimisinde.. benimkinde her ikiside olmadı değiştirdiklerindede sorun yoktu.. ama sorun yaklaşınca eps lambası yanıp sönüyormuş yada yanık kalıyormuş.. ama yinede birden olmayacağı manasına gelmiyor bence. abartılı süratlere çıkmamakta fayda var derim..
  • Selam arkadaşlar,
    3 aya yakındır Amerikadayım, yazamadım foruma.
    Accent Eram Türkiyede duruyor hala,
    aracımı özledim burada henüz ehliyet alamadım.
    ancak burada accentin sıfırı 11 bin dolar
    hyundai sonata 17 bin dolar civarı
    Hyundai Elantra 13900 dolar civarı
    Hyundai Tucson 17 bin dolar
    hemde otomatik vites hepsi buada manuel vites yok gibi hic göremedim
    ancak Amerikada Hyundai çok az var. Hyundainin yüzüne bakan yok.Genelde Japon arabaları var her yerde. Özellikle Honda Toyota Lexus inanılmaz rağbet görüyor.
    Accentin bizim Era modelini yani yeni modeli bir kaç tane ya gördüm ya görmedim.
    bizim Eralar güzel araç ancak benzinli modelleri gerçekten çok yakıyor
    en son Antalyaya gittim bir haftalığına, Amerikadan önce.
    anamı ağlattı 500 tlden fazla para gitti benzine



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forester34 -- 5 Ekim 2008; 1:31:39 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: forester34

    Selam arkadaşlar,
    3 aya yakındır Amerikadayım, yazamadım foruma.
    Accent Eram Türkiyede duruyor hala,
    aracımı özledim burada henüz ehliyet alamadım.
    ancak burada accentin sıfırı 11 bin dolar
    hyundai sonata 17 bin dolar civarı
    Hyundai Elantra 13900 dolar civarı
    Hyundai Tucson 17 bin dolar
    hemde otomatik vites hepsi buada manuel vites yok gibi hic göremedim
    ancak Amerikada Hyundai çok az var. Hyundainin yüzüne bakan yok.Genelde Japon arabaları var her yerde. Özellikle Honda Toyota Lexus inanılmaz rağbet görüyor.
    Accentin bizim Era modelini yani yeni modeli bir kaç tane ya gördüm ya görmedim.
    bizim Eralar güzel araç ancak benzinli modelleri gerçekten çok yakıyor
    en son Antalyaya gittim bir haftalığına, Amerikadan önce.
    anamı ağlattı 500 tlden fazla para gitti benzine




    Evet haklısın benzinli kullanan arkadaşların ortak şikayeti bu fazla yakıt,bazı arkadaşlar lpg'ye geçiş yaparak bir nebze olsun çözüm buldular.




  • eranın yakıtından hiç bir şikayetim yok tek şikayetim benzin fiyatlarının yüksek oluşu.. benimki 1.4 şehirlerarası 5.5lt yi şehir içide yoğunluğa göre 8.5-8.8lt yi tutturuyorum bu güçteki benzinli bir motorun daha az yakmasıda beklenemez zaten..lpg li araçlara da sıcak bakmıyorum bedava takalım deseler aracıma elletmem..
  • era alamayı dusunuyorum sıfır muhtemelen 1.4. genel bır bılgı ıstıyorum sız kullanıcı arkaslarımdan...

    ayrıca lpg de taktırmayıda duşunmekteyım,nasıl uyumu motor ıle .....

  • accent era alacağım, hangi motor seçeneğini tercih etmeliyim sizce
  • demek istediğim aynı koşullarda ve aynı km de kullanıldığını düşünürsek dayanıklılık konusunda 3 motordan (1.4, 1.6, dizel) hangisi daha dayanıklıdır ve daha uzun ömürlüdür.bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.
  • 
Sayfa: önceki 9192939495
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.