Şimdi Ara

ERA (92. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.054
Cevap
1
Favori
217.977
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9091929394
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • istermisiniz şu mehmet0606 arkadaşta buraya gelsin.
  • Arkadaşlar iyi dilekleriniz için teşekkür ederim daha iyileri daha güzelleri sizlere nasip olsun. Engine umarım çekilişte Astra Sedan sana çıkar. Benim araç Hb Enjoy spor paketli olan versiyonu. Ama sıfır almadım ikinci el bir arkadaşımdan aldım bildiğim bir araçtı endişe etmeden aldım. Zira biliyorsunuz ikinci el riskli oluyor biraz böyle tanıdık falan bulunca bende kaçırmamak istedim.

    Engine arkadaşım Era ile Astrayı karşılaştırmamı özellikle süspansiyon açısından istemiş bende tabiki diyorum ben yaklaşık 20 gündür bu aracı kullanıyorum fakat bu arada bir uzun yol yaptım dahada iyi değerlendirebilirim.

    Herşeyden önce şunu belirtmeliyim benim Hyundai Era aracım 1,6 idi ve performansından son derece memnundum bunu her yerde dile getirdim opel astrada 1,6 anca alt devirleri biraz hantal geldi eradan sonra bana. Fakat yüksek devirlere çıktıkça araç açılıyor ve çok rahat yüksek hızlara ulaşabiliyor. Özellikle motor sesi konusunda yalıtım çok süper 150 ile giderken bile sanki araç 100 ile gidiyormuş gibi hissettiriyor. Era da 120'yi geçtikten sonra motor sesi kabine çok geliyordu.

    Süspansiyon ise; Astra gerçekten sert karakterli bir araç fakat şunu hemen belirteyim okadar sert olduğunu hissettirmesine rağmen çukurlardan tümseklerden geçerken Era da olduğu gibi insanı içinde sağa sola sallamıyor ancak hızlı ise ve tümsekte yüksek ise o zaman sallıyor tabiki. Fakat eda olduğundan daha az. Yüksek süratlerde araç çok stabil rüzgarlardan etkilenme olayı yok gibi, yol tutuşu mükemmel gerçekten, era ile her gün gittiğim aynı yolları bu araç ile giderken bunu çok daha iyi anlıyorum. Birde erada çok yaylanma oluyordu bunda amortisörler gerçekten görevini iyi yapıyorlar bir çukur veya tümsekten belirli süratlerde bile geçtiğinizde en çok bir kere esniyor araç ve devam ediyor. Her iki aracımda 1,6 motor olmasına rağmen en önemli konuda yani yakıt disiplininde Astra yine gözle görülür şekilde benim 1,6 eramdan daha az yakıyor. Daha ağır lastikleri daha geniş ve büyük olmasına rağmen daha az yakması beni şaşırttı gerçekten. Ancak benim sattığım eramda dijital klima ve sunroof vardı onları çok özleyeceğim galiba bunda yok çünkü. Fakat soğutma sistemi gerçekten her iki araç içinde söylüyorum harika. Astrayı kullanırken çok ağır bir araç kullanıyormuşum hissine kapılıyorum ancak era ile aralarında sadece 60 kg. fark var bunun nedenini anlamadım açıkcası. Fakat eranın şehir içi kullanımı insanı yormayan cinstendi yani debriyaj ve direksiyonu eranın astradan çok daha yumuşak buda belirgin şekilde fark ediliyor. Belki bunlarda araca ağırlık hissi katıyordur. Ben daha öncede astra kullanmıştım epey bi zaman fakat eski kasasıydı bu daha çok hoşuma gitti.

    Eradan baya bi zararım oldu arkadaşlar, bir birbuçuk yıl önce 30 Bin YTL civarı alınan aracı 23 Bin YTL ye zar zor sattım dersem yalan olmaz. Benim era en üst donanım olduğu için zararım çok oldu yani ikinci elde bazı donanımlar maalesef para etmiyor o yüzden ben bir daha hep orta donanım seviyesi araçlar alacağım onların ikinci eli daha iyi oluyor bunu anladım. Yani ben 1,6 Style 1,6 selectin ikinci el fiyatına satmış gibi oldum. Birde anladığım aracın ikinci el değerini şu bazı kronik denilen hataları düşürmüş olmalı çünkü bir çok kişi aracı incelemeye geldiğinde bunun direksiyonu elektriklimi hidrolik mi falan diye sormuştu bende tabiki gerçeği söyledim bakmadan gitmişlerdi yani EPS olayı aracımın değerini düşürdü. Bu yüzden hyundaiye çok kızgınım adam gibi şu eksiklikleri giderselerdi de bizde böyle perişan olmasaydık.

    Saygılar...




  • @alp__

    arkadaşım galiba era konusunda en fazla sorun yaşayan kişi sizsiniz. buraya veya diğer malum siteye yazdıklarınızı hepimiz okuduk.

    sonunda aracını değiştirdin. yeni aracın hayırlısı olsun.

    benim aracımda dreksiyon problemi çıkmadı şu ana kadar. yanlız ben aracımı aldığımdan bugüne kadar binlerce hyundai satıldı. 2006 ve 2007 model olarak toplamda en az 15.000 era var. belkide daha fazladır.

    bu 15.000 aracın hepsinde bu dreksiyon sorun çıkartmışmıdır bi bilgin varmı..? % olarak oran nedir. sanırım her araç için dreksiyon problemi yok. böyle bir problemi olan araçlar sanırım daha ilk 1000km içinde arıza yaptı..

    35.000 km. yol yaptım şu ana kadar bir tek amortisörlerin zıplamasından şikayetçiyim. amortisörlerimde patlama veya ses olmadığından dolayı garantiden değiştirmedim.

    bu arada Hyundai'nin sitesinde donanımda ''hıza duyarlı ve elektrik destekli dreksiyon MDPS'' yazıyor hala. bu nasıl iştir. benim dreksiyonun elektrikli mi.?? hidrolik mi..? elektrik destekli hidrolik mi..? kafam iyice karıştı. elektrik destekli olanlar aynı zamanda hidrolik mi oluyor yanii..

    yeni aracın tekrar hayırlı olsun. güzel günlerde kullanman dileğiyle..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cevizkabugu -- 25 Ağustos 2008; 17:08:47 >




  • eradaki direksiyon adı öyle olsada hıza duyarlı filan değil,ama elektrik destekli ya da başka firmaların deyişiyle elektro-servo direksiyon.. biz bir motora hareket veriyoruz o motorda tekerleri çeviriyor.. hidrolikten çok daha yumuşak oluyor..

    tam olarak kaçıncı ayda tamamen hidroliğe geçti onu bilemiyorum.. ama kontağı çevirdğinizde eps lambası yanıp 3sn kadar sonra sönüyorsa aracınız servoludur böyle bir lamba yoksa hidroliktir..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: the engine

    ama kontağı çevirdğinizde eps lambası yanıp 3sn kadar sonra sönüyorsa aracınız servoludur böyle bir lamba yoksa hidroliktir..


    benimkinde eps sağ tarafta sarı renk EPS yazıyor yanıyor. araç çalışınca 3-4 saniye sonra sönüyor.. bu güne kadar arıza yapmadı, tıkırtı felanda olmadı, aracım şu an 35.000 km.de. şimdiye kadar arızalanmadı arızalı seriden olmayabilir mi..? varmı böyle bişey..?

    bu sistem nasıl bir sistemdir.?? benim aracım hidrolik değil o zaman. tekerlekleri ne idare ediyor bu sistemde..?
  • ben aracımı mayıs 2006 da almıştım .. sanırım 2007 başlarında telefonla merkezden arayıp yıl sonuna kadar servise giderek ücretsiz check up yaptırabilirsiniz dediler.Servise gittim böyle böyle telefonla aradılar dedim direk servoyu söküp yenilediler. direksiyon simidinin altında yer alan bir elektrikli motor.o zamana kadar direksiyondan hiç bir şikayetim yoktu ne tıkırtı, ne lamba yanıp sönmesi, ne de kitlenme.. sadece park esnasında bir gıcırtı geliyordu ustalar lastik sesi filan diyordu emin değilim. yeni servoda bu seste yoktu ama bir süre sonra o da yapmaya başladı normal olduğunu düşünüyorum bir nevi gıcırtı geliyor.

    diğer forumda bu iyileştirilmiş denilen ( sert malzemeden yapılan tıkırtı burcu denilen parçayı yumuşak bir malzemeden yapıyorlarmış) servolarlada sorun yaşayan kişiler vardı.hatta 6 kere değiştiren taksi şöförleri vardı. tıkırtı yapması ve kitlemesi farklı sorunlar olmalı. tıkırtı mekanik bir sorun o kitlenme tamamen elektronik bir problemdi. Bir devre aracın süratini kontrol ederek direksiyonu sertleştirip, düşük süratlerde yumuşatıyor (çok belirgin olmasada böyleymiş) o devrede sorun çıktığında araç giderken, duruyormuş stop etmiş gibi algılayıp direksiyonu kitliyordu. hatta kontak aç kapa yapınca düzeldiği söyleniyordu. sorundan çok araçlarının serviste 15 gün parça beklediğinden şikayetler vardı. şu anda bizimkiler arızalansa uzun süre aracımızın beklemesi gerekecek. o yüzden ilk lamba yanıp sönmesinde servise gidip sipraişi vermekte fayda var zira assanın elinde bu parçadan çok fazla yok sanırım koreden geliyor.




  • dreksiyon kilidini bir şekilde iptal ettirme olanağı varmı.??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: the engine

    rio forumlarında sormuş bizimkilerden bazıları.. zıplamadığını ama çok sert olduğunu söylüyor 2kişi.. bizzat deneme şansımız olsa keşke gidip bir kia rio test etsek.. burda bırak bayisini rio bile yok


    Bende en kısa zamanda mesela bu Cumartesi günü Kia Rio ile test sürüşü yapacağım... 4 amortisörüde bizim era ya uyuyormuş. Hatta diğer tarafta bir arkadaş vardı Aksungurtürk isimli...Kendisi dördünüde değiştirmiş oldukça memnundu... Yalnız 1 ay sonra arka taraf yine aynı oldu diyor.Başka bir yerlerle görüşüyor... Diğer taraftan kovulduğum için arkadaşla irtibatım kesildi. Dün akşam yöneticilerle görüşüp tekrar üye oldum.Bu arkadaş İzmir de bir yerle görüşüyordu en son. Bende Kayaba marka amortisör ve helezonlarla bir deneme yapacağım...Şu an haber bekliyorum.
    Daha öncede dediğim gibi Yurtdışında da kullanıcılar bu durumdan şikayetçi. Benzinli era lardan Kayaba ile değişenini kullandım. Gerçekten çok konforluydu.Sanki Toyota da filan gidiyormuşum gibi oldum...




  • Herkese merhabalar forumun çoğunu uzun sürmesine rağmen okudum ve siz ERA sahiplerine bi kaç sorum olacak 2001 model kartal 1.6 i.e lpg li bir araca sahibim aracı satıp yerine 20-21 bin ytl civarı güzel bir araba almayı düşünüyorum. ilk düşüncem ford fusion ve hyundai era 1.5 crdi oldu fordlarda turbo olması ve 2. ellerde turbonun bitmiş olabilmesi ihtimali çok yüksek olduğundan ford 2. ele güvenemedim hyundai era yı takibe aldım araç hakkında yazdığınız yorumlardan baya bilgi sahibi oldum.. Acaba ERA alsak uzun süreli rahat edebilirmiyiz en az 5-6 sene çok fazla km yapan biri değilim. Araba genelde yatıyor ama kartal canıma tak dedi artık 8 yıldır 52.000 km yapabildim siz düşünün yani acaba hyundai masraflı bir araçmı durduk yere masraf açarmı onu öğrenmek istiyorum bilgi verirseniz sevinirim saygılar...
  • Genel olarak sıkıntısız bir araçtır,dizeller yakıt olarak cebi yormaz servis ve parça fiyatlarıda uygun bir araçtır.Era 1,5 dizel crdi motora sahiptir 110 beygir 16 valf 4 silindirli bir araçtır.Araçta turbo ve intercooler mevcuttur.Tavsiye ederim.
  • 8 yılda 52.000 km demek yılda ortalama 6000 küsür km yapar.

    Bu kadar az km için dizel alınmaz bence.

    Ama dizel araçların sürüş keyfide ayrı bir konu.

    3000 ytl fazla verip dizel almaktansa 1600 cc almak daha iyidir.

    Zaten dizel yakıtla benzin fiyatları birbirine yakın.

    quote:

    Orjinalden alıntı: technologist

    8 yıldır 52.000 km yapabildim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ebu Computer -- 27 Ağustos 2008; 20:35:10 >
  • senede 6.000 km için dizel alınmaz. değmez. 1.6 CVVT motor alınır.

    şu an kullandığın kartal tam hastalık bir arabadır. bir çok abuk subuk arızası olur. mesela arka difrensiyalinden sürekli yağ kaçırır ve öter, motor desen yağdanlık gibidir her yeri yağ içindedir, vites geçişleri berbattır, debriyaj felaket ötesidir, 2-3 senede bir kalorifer musluğundan su kaçırır aracın her yeri antifiriz kokar. fren balataları 10.000km olunca öter tutmaz. kapılar her zaman tıkırtı yapar istediğin kadar kilit değiştir farketmez. otomatik kilit var ise arka kapıları her yıl arıza çıkartır. klima diye bişeyi hiç arama zaten.
    ileri km.lerde daha başka arızalar olur(100.000 km. civarı) difrensiyalin öter,5.vites dişlisi sıyırıp şanzumanı deler, farkedemez isen şanzuman dağılır, sigorta kutusunun farları yakan kısımları arıza çıkartır, v.s v.s.

    era da bu saydıklarımın hiç birisini yaşamazsın. kısacası hastalık bir araçtan kurtulmuş olursun.

    era ile değiştirirsen LPG'li kartal gibi hantal, kütük gibi bir araçtan kurtulur, son derece konforlu, perfonmanslı bir araca binersin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: technologist

    Herkese merhabalar forumun çoğunu uzun sürmesine rağmen okudum ve siz ERA sahiplerine bi kaç sorum olacak 2001 model kartal 1.6 i.e lpg li bir araca sahibim aracı satıp yerine 20-21 bin ytl civarı güzel bir araba almayı düşünüyorum. ilk düşüncem ford fusion ve hyundai era 1.5 crdi oldu fordlarda turbo olması ve 2. ellerde turbonun bitmiş olabilmesi ihtimali çok yüksek olduğundan ford 2. ele güvenemedim hyundai era yı takibe aldım araç hakkında yazdığınız yorumlardan baya bilgi sahibi oldum.. Acaba ERA alsak uzun süreli rahat edebilirmiyiz en az 5-6 sene çok fazla km yapan biri değilim. Araba genelde yatıyor ama kartal canıma tak dedi artık 8 yıldır 52.000 km yapabildim siz düşünün yani acaba hyundai masraflı bir araçmı durduk yere masraf açarmı onu öğrenmek istiyorum bilgi verirseniz sevinirim saygılar...


    Dostum Dizel Hyundai Era larda da turbo var yalnız. Bunada dikkat edin derim... Fusion larda çok güzel ama yüksek olduğundan perfomanslı kullanımlarda sıkıntı oluyor diye duydum. Bence yılda yaptığınız km çok değil. Yerinizde olsam 1.6 benzinli admire düşünürdüm.




  • hepinizin cevaplarınıza çok teşekkür ederim cevizkabuğunun dedikleri doğru tam hastalık arabası kartal sadece hyundai nin dışarıda kullananlardan sacının ince olduğunu geleceğin tofaş arabaları gibi olduğunu duymuştum ama siz kullanıcılardan böle güzel yorumlar gelmesi araca bakışımı olumlu yönde değiştirdi. artık hemen arabayı satıp güzel era veya fusion hangissi düşerse alıcam..
  • ...
    arkadaşlar mrb.
    aracıma cila çekmek istiyorum daha önce hiç yapmadım ilk olacak o yüzden püf noktaları hakkında değerli tavsiyelerinizi beklerim..

    aracım 9 aylık rengi de kum beji.
    aracım 9 ayda en fazla 9-10 kere yıkanmış bir araçtır yağmurlarla aldığı duşları saymazsak
    aslında gerek var mı cila çekmeye onu da bilmiyorum iş olsun vakit geçsin diye yapayım dedim. bir de boyanın korunmasına falan yardımcı oluyormuş diye duymuştum.
    Esasen bizim araba zaten seyrek yıkandığı için her yıkama sonunda gözümde sanki ilk günkü gibi parıl parıl parlıyor.

    çbs cilaları inceledim bi silikonlu bir de teflonlu olanları var acaba hangisini önerirsiniz uygulama yaparken de nelere dikkat etmeli.

    herkese şimdiden teşekkürler..




  • ben hiç bir aracıma ne pasta ne cila ne de gazyağı gibi şeyler yaptırmadım,yaptırmam.. yalnız sizin gibi çok seyrek yıkatırım.. senede 7-8 kere desem yeridir..
    araçların hepside ilk günkü gibi ışıl ışıl parlar ve matlaşma olmaz..

    gerektiğini düşünüyorsanız iyice temizledikten sonra cila uygulayabilirsiniz.. pasta kesinlikle yaptırmayın içindeki mekanik aşındırıcılar kum tanesi gibi aracınızı çizerek boyayı inceltir cila mila bırakmaz.. cilayıda uygularken siyah plastik aksamlara değdirmemeye gayret edin bazıları plastiği bembeyz yapıyor düzelmiyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the engine -- 30 Ağustos 2008; 19:27:06 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: technologist

    hyundai nin dışarıda kullananlardan sacının ince olduğunu ..


    aracın sacının ince olması günümüz araçları için geçerli. ince saçlarda katlanma bölgeleri bırakılarak kaza anında hayat kurtaracak tasarım var. eski araçların kaputları kalındı ama ön kaput bu kadar kalın olunca eğirilip bükülmediğinden kokpite girip içerdeki herkesi öldürüyordu.

    saçlarının ince olduğunu düşündüğünüz Era'ların (dizel 1205 kg) ağırlıklarını benzer arabalarla kıyasladığınızda daha hafif olması gerekmezmiydi.
  • cevizkabuğu
    hocam fiyatları araştırdım hemen hemen 2. el piyasasında 1.5 crdi era ile 16. benzinli era arasında fark yok kadar az gibi.. performans olarak dizel daha iyi değilmidir bide fazla km yapmayan biri olarak dizel arabasının bakımlarının masrafı ile benzinli era nın masrafı arasındaki fark ne kadar olacaktır. Kısacası siz performans olsun arac bakımı ve masrafları olsun direk era kullanıcısı olarak hangisini önerirsiniz? saygılar..
  • Mübarek ramazan ayınız hayırlı olsun,Allah'ın rahmeti üzerinize olsun arkadaşlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Mübarek ramazan ayınız hayırlı olsun,Allah'ın rahmeti üzerinize olsun arkadaşlar.


    Sağol arkadaşım. Herkese hayırlı ramazanlar...
  • 
Sayfa: önceki 9091929394
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.