Şimdi Ara

ERA (90. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.054
Cevap
1
Favori
217.983
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8889909192
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir önceki mesajıma örnek vermek gerekirse alttaki mesajda görüldüğü gibi soru soran üyeye kendi topiğime gel orada cevap vereyim tavrı hoş değil.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    quote:

    Orjinalden alıntı: addda

    slm arkadaşlar bende geçen hafta 1,4 era aldım araçtan çok memnunum tüm beklentileri donanımlarıyla karşılıyor. Bir tek küçük bir problem pek problem sayılmaz ama sormak istiyorum araçta alarm var, ancak araç hiç ötmedi şu ana kadar. acaba nasıl çalıştığı hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim.


    Paylaşımlarımızı DH HYUNDAİ ERA TAKIMI'nda topladık.Oradan daha detaylı bilgi edinebilirsiniz,araç start modeli ise alarm yok diğer modellerde mevcut.Nasıl öttüreceğini takıma gel söyleyeyim





  • Bir süre önce bir çok arkadaşla birlikte dh hyundai forumunu terkedip, diğer malum foruma transfer olmuştuk. Uzun zamandır tatildeydim ve internete giremedim bu sabah kontrol ettiğimde oradaki bazı topiklerimin silindiğini farkettim. Topiklerden en önemlisi hyundailerin bagaj kenarlarındaki yağmur oluklarındaki noktasal paslanmalardı. Farklı araçların makro fotolarını koyarak bunu ispatlamıştım ancak hala direnen olmaz öyle şey diyen arkadaşlar vardı.Bu noktasal paslanmalar kısa vadede önemli gibi durmasada uzun vadede sıkıntı yaratabilecek bir gerçekti ve arkadaşlarla orada çözümlerimizi paylaşmıştık.(Yıkayınca kurulamamışsın ya da hava nemlidir gibi saçma sapan yanıtlar gelmişti.:) ) .

    O forumun taraflı tutumları sanki bir yerlerden manuple edildiği intibasını uyandırmaya başladı bende..Bu sıkıntılarımla birlikte ehliyeti bile olduğundan şüpheli olduğum bir takım insanların o forumda yanlış bilgilendirme yaptıklarını, özellikle fake topikler açtıklarını, sorunların çözümden çok fasih bir daire içerisinde sıkışıp kaldığını, forumda sadece kişilerin değiştiğini onun dışında konuların meksika dizisine döndüğü bir ortamda daha fazla bulunmak istemediğimi dile getirerek bir başlık daha açıp üyeliğimin ve tüm mesajlarımın silinmesini istedim hepsi gitmiş sağolsunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the engine -- 21 Ağustos 2008; 13:59:45 >




  • Sayfa da gerekli açıklama mevcut arkadaşlar,bir daha yazma gereği görmüyorum.Okumuşsunuzdur diye düşünüyorum,kendi konum diye bir şey yok o konuyu açma sebebim belli diğer arkadaşlarda bu konuda olumlu davrandılar sonuçta benim daha önceki ilk açılış mesajımda eski konudan devam edilecekse oradan devam edelim bunu kapatalım da demiştim.Gelelim sizin konunuza arkadaşlar,diğer taraftayken maalesef bu tarafa hiç uğramadınız ve şimdi oradaki yönetimle veya yeni kaydolan yeni yetme cahil cühaladan sıkılıp geri dönüyorsunuz ve bu tür bir durum sergiliyorsunuz.Ben haklısınız veya haksızsınız yönünde bir yorumda da bulunmadım.Kusura bakmayın ama burada ki 30 sayfalık birikime bu kadar sahip çıkıyordunuz da neden hiç uğramadınız,oradan ayrıldıktan sonra mı tekrar sahiplik duygunuz arttı.Amacım polemik yaratmak değil diğer konuda sadece bana ait değil,ora da bulunan ve buradan ayrılmayan 18 arkadaşa ve bana haksızlık yapmaya hakkınız yok.Burada ki sıkıntıların bir çoğunun yeni araçlarımızda bulunmadığı,eski yani aracın bebeklik problemlerinin aracı almak istiyenlerin kafasını karıştırdığını belirttip.Yeni bir konu başlığı altında sıkıntıları giderilmiş aracımızın güzelliklerini tanıtmayı amaçladık.Yeni konu açma meraklısı da değilim,eğer ki buradan devam edelim diyorsanız ve konunuza sahip çıkacaksanız diğer arkadaşlarda uygun görürse ben bu konuda toplanmaktan gocunmam.Konu açma veya ilerletme yarışması yapmak ise amacınız bunu da bilemem,Almış olduğum cezaları gerekçeleri ile yazdım,kimseyle polemiğe girdiğim için veya kırıp hakaret ettiğim için ceza almadım,bulunduğum platformuda mümkün mertebe boşlamamaya çalıştım.Yazdıklarımdan dolayı kırıldıysanız kusura bakmayın,kırıcı olduğumu düşünmüyorum en azından sizin kadar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    burada ki 30 sayfalık birikime bu kadar sahip çıkıyordunuz da neden hiç uğramadınız,oradan ayrıldıktan sonra mı tekrar sahiplik duygunuz arttı


    uğramadığımı nereden çıkarıyorsun sadece 2 aydır tatildeydim.Sürekli nöbet mi tutmam gerekiyor başında.sahiplik duygusuyla ne alakası var sorununu anlayamadım ama istersen sen sahibiyim diyebilirsin.

    zaten aracın yüzü eskidiği için çok fazla trafik yok forumda en azından arşiv niteliğinde bu başlık yukarılarda kalabilir.era klüp olarak etkinlikler düzenleyebilirsiniz,buluşabilirsiniz o ayrı birşeydir.teknik sorunlar ve çözümler ayrı bir şeydir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24
    buradan ayrılmayan 18 arkadaşa ve bana haksızlık yapmaya hakkınız yok


    buradan ayrılmayan dediğin arkadaşların üyelik tarihlerini kontrol et bir de benim üyelik tarihimi kontol et istersen.İlginçtir bu başlık açıldığında sen üye bile değilmişsin.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24
    Burada ki sıkıntıların bir çoğunun yeni araçlarımızda bulunmadığı,eski yani aracın bebeklik problemlerinin aracı almak istiyenlerin kafasını karıştırdığını belirttip.Yeni bir konu başlığı altında sıkıntıları giderilmiş aracımızın güzelliklerini tanıtmayı amaçladık.


    era nın giderildiği söylenen hiç bir sorunu giderilmemiştir. yanlış ve eksik bilgiler vermeyelim. hidrolik direksiyona geçilmesi tamamen maliyet düşürülmek için yapılan bir kaç eksiltmeden birisidir. yüksek hızlarda hidrolik direksiyonu olan eralar kesinlikle güven vermemektedir. iyileştirilmiş denilen amortisörlerde zıplatmakta, ses yapabilmekte, tekrar tekrar değiştirilmektedir. garantiden yeni takılan direksiyon servoları da kitlenmektedir 6 kere değiştiren var direksiyonunu düşünün artık nasıl bir iyileştirmeyse.bagaj çevresine boya atılarak o bölgedeki noktasal paslanma sorunu mu giderildi? 2006-2007-2008 model olmak üzere toplam 5 araç var yakın arkadaşlarımda hepsi de aynı.1.4 lerin kışın boğulması mı giderildi?hiç bir işe yaramayan bir yazılım güncellemesi çıkartıldı o kadar.assan çağırıpta jikleleri değiştirmeyi göze alamadı arkadaşlar 1.6 jiklesini parayla taktırdılar. neresi iyileştirildi yazarsan biz de öğrenelim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24
    Yazdıklarımdan dolayı kırıldıysanız kusura bakmayın,kırıcı olduğumu düşünmüyorum en azından sizin kadar.


    Yazdıklarımdan dolayı kırıldıysanız kusura bakmayın,kırıcı olduğumu düşünmüyorum en azından sizin kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the engine -- 21 Ağustos 2008; 17:58:49 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: atabey052

    herkese merhaba. bugün veya yarın ben de era sahibi oluyorum. forumun ilk sayfalarında yazılanlar biraz kafamatakıldı. 2006 tarihli yazılarda eranın süspansiyon sorunundan bahsediliyor. yeni modellerde bu sorun devam ediyor mu? bilgi verirseniz sevinirim



    Benim bahsetmek istediğim konu bu idi arkadaşım.Bu sayfa da olabildiğince yaışmaya çalıştık ama cevizkabuğundan başka kimse form da değildi.Herkes malum yerde idi ve burada yanlız kaldık,hiç bir zaman için bu konunun altlara düşmesini de istemedim,ama malum yaz kurduğumuz era takımında 20 üye var uğrayan kaç kişi var o da ayrı konu.Tamamen durulan konunun canlanmasını ve sadece doblo veya cadyy,kuş serisi gibi takımların yaptığı gibi kaynaşmanın sağlanmasını amaçlamaya çalıştım.Hiç bir sorun giderilmedi diyorsun buna katılamayacağım,direksiyon konusuna gelince,hidrolik direksiyona geçilmesinde ki ana sebep assanın esp işini kıvıramaması ve bu sistemin kronik arızalarının hayati risk taşımasıdır.Bu arada direksiyonun yüksek hızlarda güven vermediği konusuna sonuna kadar katılıyorum.Amontisör konusunda bir çok servisin elinde eski amontisörler bulunmaktaydı ve iyileştirilmiş diyerek bunları tekrar araçlara taktılar,asıl sıkıntı burada işte,iyileştirilmiş amontisörler aracın üzerindeki sert lastiklerin (pirelli p6000-bridgestone p250)değiştirilmesiyle ses nerdeyse yok olmaktadır.Zıplama meselesi amontisörler değiştikten sonra bende kesildi,ancak amortisörlerin genel yapısı sert o ayrı konu şayet sert olamsaydı aracı yolda nasıl tutardık onu da bilemiyorum. haksızlık kanusunda ise yazdığım mesaj geneldi sadece seni içermiyordu.Tekrar belirtiyorum benim asıl amacım dayanışmayıo ve kaynaşmayı sağlamak ve aracı tanıtmaktır.Ben hariç 19 arkadaşa pm atarak takıma çağırdım ne zaman gelirler onuda Allah bilir ay sonuna herkez toplanır.En iyi çözüme o zaman karar veririz.Ben şahsım adına hertürlü çözümde varım ama dediğim gibi arkadaşların kararları da çok önemli,bir takım ruhu yaratmaya çalıştık ve bunu da yavaş yavaş başarıyoruz.Zaten forumda bir era düşmanlığı var milletle uğraşıyoruz kendi içimizde de kapışık ekmeklerine yağ sürmenin bir anlamı olmadığını düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -ottoman- -- 21 Ağustos 2008; 18:10:37 >




  • Daha önceki mesajlarda seninle herhangi bir anlaşmazlık yaşadığımızı hatırlamıyorum. Bir çok konuda hemfikiriz. Senin bazı arkadaşlar gibi markacı ve sabit fikirli olmadığını biliyorum. Yorumlarda objektif yaklaşmassak amacı paylaşmak olan bu fu tip forumlarda bir arpa boyu yol katedemeyiz.Hepimizin birbirinden öğreneceği bir şeyler var.

    Ben sorunları yazarken genel olarak bahsediyorum.Nisan 2006 dan beri üzerindeyim ilk alanlardanım ve aslında ben aracımın sorunlarını büyük ölçüde çözdüm .Küçük bir şehirde yaşadığım için servisle çok iyi diyaloglarımız var, ikili ilişkilerle bir çok şeyi çok rahat halletiriyoruz. Dökülen jant kapaklarını değiştirttim mesela, 4 amortisörümü de değiştirttim,sadece sağ arka ses yapıyordu şu anda biraz daha yumuşamakla birlikte sorunum yok, salınımlara da alıştım herhalde. Cik cik öten debriyaj telini halettiler, servoyu sorun olmamasına rağmen yenisiyle değiştirdiler. Beneklenen yerleride wd40 la sildim şu ana kadar ortalarda benek yok.B250 lerden de kurtulacağım ilk fırsatta aracımdan gayet memnunum..ses yapan jant kapaklarını çirkin de gözükse kelepçelettim ses kesildi. Garantiden bir çok şey yaptırttım aklıma gelenler bunlar. Bir tek jikle sorunu çözülmedi.Havaların soğumasıyla başlayacak biliyorum, artık 2-3 dakka ısıtıp öyle hareket edeceğiz başka yapacak bir şey yok.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: the engine

    Daha önceki mesajlarda seninle herhangi bir anlaşmazlık yaşadığımızı hatırlamıyorum. Bir çok konuda hemfikiriz. Senin bazı arkadaşlar gibi markacı ve sabit fikirli olmadığını biliyorum. Yorumlarda objektif yaklaşmassak amacı paylaşmak olan bu fu tip forumlarda bir arpa boyu yol katedemeyiz.Hepimizin birbirinden öğreneceği bir şeyler var.

    Ben sorunları yazarken genel olarak bahsediyorum.Nisan 2006 dan beri üzerindeyim ilk alanlardanım ve aslında ben aracımın sorunlarını büyük ölçüde çözdüm .Küçük bir şehirde yaşadığım için servisle çok iyi diyaloglarımız var, ikili ilişkilerle bir çok şeyi çok rahat halletiriyoruz. Dökülen jant kapaklarını değiştirttim mesela, 4 amortisörümü de değiştirttim,sadece sağ arka ses yapıyordu şu anda biraz daha yumuşamakla birlikte sorunum yok, salınımlara da alıştım herhalde. Cik cik öten debriyaj telini halettiler, servoyu sorun olmamasına rağmen yenisiyle değiştirdiler. Beneklenen yerleride wd40 la sildim şu ana kadar ortalarda benek yok.B250 lerden de kurtulacağım ilk fırsatta aracımdan gayet memnunum..ses yapan jant kapaklarını çirkin de gözükse kelepçelettim ses kesildi. Garantiden bir çok şey yaptırttım aklıma gelenler bunlar. Bir tek jikle sorunu çözülmedi.Havaların soğumasıyla başlayacak biliyorum, artık 2-3 dakka ısıtıp öyle hareket edeceğiz başka yapacak bir şey yok.




    Senin araba benzinli galiba,aynı şekilde benim bulunduğum yerde küçük bir yer ve servisle diyaloğumuz iyi,jant kapağı 2 kere değişti en sonunda sıkıldım orjinal jantları aldım kurtuldum.Debriyaj konusu ise ben tel yok diye biliyorum,hidrolik sistem var.




  • Hidrolikse ek deposu olması gerekir accentlerdeki gibi.. telin bir ucu var ve zamanla pislenerek ötmeye başlıyor. İyice temizleyip würthün bir yapışkan yağlayıcısı var ondan kullanıyorlar..

    Lastikleri de değiştirdin mi orijinalleri mi duruyor?
  • Bana söylenen fren hidrolik kutusundan beslendiği,hayır lastikleri değişmedim ama aracın yol tutuşu + yönde etkilendi,bu arada takıma da bekleriz arkadaşım
  • Bilemiyorum ordan besleniyor olabilir bir ara bakarım ne var ne yok altında.

    Lastiklerimi fırsat bulup bir türlü değiştiremedim. Bu beton B250 lerin eskimesini beklersek ömrümüzü yer, hafif çatlamalar dışında en ufak aşınma yok. Yumuşaklığın süspansüyona da katkıda bulunacağını düşündüğümden, Michelin energy saver 2 alacağım.Yabancı testlerde en sessiz lastik seçilmiş.Çok methedilen nokian bile ancak 3. olabilmiş. Energy saverin tek handikapı ıslak zemin fren mesafesi gibi gözüküyor ama B250 kadar kötü olacağını zannetmiyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: the engine

    Bilemiyorum ordan besleniyor olabilir bir ara bakarım ne var ne yok altında.

    Lastiklerimi fırsat bulup bir türlü değiştiremedim. Bu beton B250 lerin eskimesini beklersek ömrümüzü yer, hafif çatlamalar dışında en ufak aşınma yok. Yumuşaklığın süspansüyona da katkıda bulunacağını düşündüğümden, Michelin energy saver 2 alacağım.Yabancı testlerde en sessiz lastik seçilmiş.Çok methedilen nokian bile ancak 3. olabilmiş. Energy saverin tek handikapı ıslak zemin fren mesafesi gibi gözüküyor ama B250 kadar kötü olacağını zannetmiyorum.


    Dostum bendede 1.5 dizel era var performansından son derece memnunum yalnız süspansiyon sistemi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Daha öncede 1.3LX aracım şimdiki era ya göre çok daha konforlu sürüşe sahipti. En ufak bir tümseği hemen hissediyorsunuz bildiğiniz gibi... Bende B250 leri çıkarıp michelin energy saver taktırdım. Yol sesi hemen farkediyor kesildi gibi birşey. Süspansiyon sistemide belirgin bir şekilde düzeldi.Yalnız hoplama zıplamalar halen devam ediyor...Kısacası orijinal ebattaki michelin energy saver 500 küsür ytl tutuyor. Bence sadece yol sesini kesmek istiyorsanız değer ama fuzuli bir masraf. Lastiklerinizle kaç km yaptınız bilmiyorum ama bence lastiklerinizi iyice eskitin ondan sonra michelin taktırırsınız...Şimdiki aklım olsa değiştirmezdim diyebilirim...
    Diğer forumda da yazdığım gibi, 1-2 ay önce aracımla Yunanistan a gittim. Orada bir Hyundai bayi gördüm ve girdim hemen...Bizim eralar la oradakiler arasında iç malzeme kalitesi birebir aynı... Oradaki kullanıcılarda aynen bizim gibi amortisörlerden şikayetçiler...Yalnız orada servis, Bu modeller böyle abi demek yerine şikayeti olanların amortisörlerini Japon malı Kayaba amortisör ile değiştiriyorlar.Bu değişime uğramış bir aracıda kullandım gerçekten mükemmeldi.En ufak bir hoplama zıplama yoktu araçta... Hemen fiyatını sordum 4 ü için 350 EU dediler. Hemen orada değiştirecektim ama aracım dizel olduğundan ağırlık farkından dolayı nasıl tepki vereceğini bilemeyiz dediler. Kimi yerlere telefon açtılar ve sordular. Sonuçta takmamaya karar verdiler. Yahu takın dememe rağmen takmadılar.Orada dizel Era satılmıyordu hep benzinliydi. benim aracımla birkaç kişi test sürüşü yaptı performansına bayıldılar.Sonuçta sorunum halen devam ediyor. Daha sonra diğer forumda Macellan72 arkadaşımız Kayaba nın Türkiye distribütörüne ulaşıp telefon numarasını aldı. Onunla görüşmelerim sonucu Era için Kayaba amortisörlerinin olduğunu ama dizel için araştırma yapacağını söyledi. Dün aradı. Dizel Era için kayaba amortisör getirtip ilk benim aracımda deneyeceğiz.... Bu arada Yunan teknisyenler, zıplamanın nedenini amortisörlerin yumuşak helezonların sert olmasına bağlıyorlar... İlgilenen olursa Kayaba dan Tuğsal Bey in telefonunu verebilirim...




  • @the engine

    şu an B250 Lastiklerin kaç km.de.?? ne diyelim ya da aracın kaç km.de..?


    zıplama olayı eğer japon kayaba amortisör ile gideriliyorsa ben amortisörleri değiştirebilirim.

    Benim araçta da B250 var. bu lastikler zor aşınıyor. ben daha 20.000km gideyim değiştireceğim. şu an 35.000 km. deyim. lastik olarakta Michelin düşünüyorum.

    benim tek sorunum aracımın zıplaması. başka sorunum yok. bu saydığınız dreksiyon meselesi, bagaj oluğu paslanması veya amortisörlerden ses felan gibi sorun yaşamadım. jantlarımda orojinal alaşım olduğundan dökülmediler. bir de sanırım sizin jigle ile ilgili sorununuz var. sabahları motor ısınmadan hareket edememe sorununuz var. ben de böyle de bir sorun yok. aracım dizel, çok memnunum ama aracımın zıplaması hoşuma gitmiyor. bozuk yollarda seyehat etmesem bile, bazı hızlarda zıplama tedirginlik veriyor.

    herşeye ramen aracımı seviyorum.




  • Kayaba mevzusunu okumuştum. Dizelle benzinli arasındaki ağırlık farkı abartılacak bir şey değilki. Bakıyorum 67 kg düz şanzumanlıyla, 50 kg da otomatikle fark var. Araca 5 kişi bindiğinde bagajı da doldurduğumuzda 400kg fark atar o zaman servise çekelim değişelim hemen aklım yatmadı bu işe. Başka bir şey olmasın değişime yanaşmamalarının nedeni.Kayaba markasını ilk kez duyuyorum ve sonucu merakla bekliyorum. 350€ çok yüksek bir rakam bizde ne kadar merak ettim maliyeti.

    Lastiklerim 20.000 de (2006 başında aldım) sadece sertliğinden, gürültüsünden şikayetçi değilim aynı zamanda performansı da çok kötü. Özellikle kışın daha da sertleşiyor ve yol tutuş,frenaj kullandığım bütün lastiklerden kötü.biraz daha idare edip seneye yaza değiştirmek daha mantıklı gözüküyor yumuşak bir sürüş istiyorum artık, yerdeki çatlakları,taşları saymak istemiyorum.Bu arada pirelli p6000 sahipleri lastiğinizin kıymetini bilin tüm testlerde üst sıralarda geziyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the engine -- 21 Ağustos 2008; 22:39:41 >




  • Bu zıplama mevzusunu sadece konfor olarak düşünmemek lazım yüksek süratlerde bir tümsekten geçildiğinde aracın salınımları, yaylanmaları yol tutuşu olumsuz yönde etkiliyor. Aracın acemisi birisinin kaza yapma olasılığı çok yüksek.Ayrıca bu sarsıntılar hem iç ortamdaki plastiklerin esnemesine haddinden erken ses yapmalarına neden oluyor diye düşünüyorum.
  • ben 350 € 'ya razıyım yeterki aracım zıpmasın. en azından admire gibi olsun. 2004 te alıp sattığım admire modelin amortisörleri inanın böyle değil. ben aracın zıpladığını aracı aldıktan sonra bazı kasislerden geçince farkettim.

    aracı almadan önce test ettim ama test yolunda kasis felan yoktu gayet düzgün otoban gibi bir yoldu. gerçi forumlarda okumuştum ama bu kadar etkin bir zıplamanın olduğunu sanmıyordum.

    bu zıplama olayından memnun olanlarda var. eşimle araca ne zaman binsek kolduğunu hafif yatırıp uyuyor. araç zıpladığı için çok memnun. ''ben dinleniyorum'' diyor bana. dumur oluyoom yaa..!
  • Eski kasaların daha iyi olduğunu biliyorum babam kullanıyor 2002 1.3 lx onda yok böyle bir şey.O da yükü yeyince kıçı yere değiyor gerçi. Bizimkilere 1 ton atılır heralde pikap gibi arka süspaniyon sistemi.

    Ben de farketmedim kullanığım yoldan mı yoksa test aracından mı bilemiyorum.Test aracı koreden gelmiş olabilir bir arkadaş camları bile kore malı olanlar var diyordu.gerçi albea zıplatmıyor ama araba değil.bizim kesemize uygun araçlar içerisinde yine en uygunu buydu belki bilsemde alabilirdim.
  • bu arada malum öteki forumdan en erken ayrılan da benim heralde. hoşuma gitmedi bir takım tavırlar beni rahatsız etti. pek sevmedim.

    her ne kadar bu araçla ilgili önemli sorunum olmasa da sorunu olan arkadaşlara yardım nitelikteki, onları destekleyici türdeki bazı mesajlarım işlerine gelmediği için silindi. sanırım siz de geç te olsa buraya döndünüz.
  • Valla dediğim gibi arkadaşlar. Bu servis kimi yerlere telefon açtı.Epeyce bir konuştular. Takın diye ısar etmeme rağmen ağırlık farkı nedeniyle bu amortisörlerin dizelde nasıl tepki vereceğini bilemeyiz deyip takmadılar....Bu arada şaşırtıcı olan ise aracımın ruhsatını alıp bilgisayarda sanırım şase numarasını girdiler aracın bütün teknik özellikleri filan döküldü ortaya.Sanırım bu şase nosundan yurtdışında da olsanız aracın bilgilerine ulaşılabiliyor...

    Dizel için olanlar sanırım farklı olacakki Kayaba dan Tuğsal Bey de aynı konu üzerinde duruyor.Hatta amortisörler gelince sadece arkaları değiştirip deneyeceğiz.Eğer olumlu olursa önleride değiştireceğiz. Kendisinin üzerinde durduğu konu ise yaylarında Kayaba ile değişmesi gerekebilir.Kısacası ben bu zıplama sorununu çözemezsem sanırım bu aracı satacağım çünkü bu durum sürüş güvenliğini ciddi şekilde tehdit ediyor.

    Ayrıca diğer forumdan Aksungurtürk isimli kullanıcıda yaptığı araştırmalar sonucu bizim era ların amortisörleri ile Kia Rio nun amortisörlerinin aynı olduğunu öğrenmiş.Kendisi 600 ytl ödeyerek amortisörlerinin dördünüde rio amortisörleri ile değiştirmiştir. İlk başlarda çok memnun olmasına rağmen arka tarafın yine zıplamaya başladığını belirtiyor.

    Son durum şimdilik böyle. Kayaba ile ilgili izlenimlerimi sizlerle paylaşırım... Cevizkabuğu arkadaşım sanırım İstanbul da sın. Bende İstanbul dayım.Kayaba ile değişim günü sanada uyarsa istersen birlikte gideriz...




  • evet şu an istanbuldayım hafta sonu edirnede olacağım. iş güç durumları vaktimi yeyip bitiriyor. aslında birlikte gidip görmek isterim ama zaman bulmak çok zor.

    sen amortisörleri bi değiştir hele sonucu öğrenelim, amortisörleri en azından bi 15-20 gün test etmek bence daha doğru olur. ilk birkaç saatin rehabiletisine fazla itibar etmemek gerek.

    ben aslında pek ümitli de değilim. hiç bir şey zıplamayı durduramaz gibi geliyor bana.

    aklıma gelmişken rionun amortisörleri bizimkilerle aynı olduğuna göre riolar da zıplıyor mu?? bilen varmı bunu..




  • rio forumlarında sormuş bizimkilerden bazıları.. zıplamadığını ama çok sert olduğunu söylüyor 2kişi.. bizzat deneme şansımız olsa keşke gidip bir kia rio test etsek.. burda bırak bayisini rio bile yok
  • 
Sayfa: önceki 8889909192
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.