Şimdi Ara

Eski kasa avensis, mazda, mondeo yada volvomu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
1.572
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar...

    Malum piyasadan dolayı hesap kitap alt üst. Kullacılardan yorum istiyorum.

    34000 tlye kadar bütce var. Masraf cıkartmayacak kronik sorunu en az olması ve abs olmasi kaydi ile.

    Avensis mi, O fiyata Mazda serisimi, ford mondeo mu yoksa volvo mu? Kilometre epey yuksek hangisi motor olarak uzmez.

    Tesekkurler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Volvo üzmez. Ama tek bir şartı var. Bakımlı ve temiz kullanılmış olmalı. Yoksa başınızı ağrıtır.
    Bütçe 34 ise anca S40 alınabilir. 2001 yılında S40 makyajlandı ve A'dan Z'ye her tarafı revize edildi. Buna güvenlik, şasi-süspansiyon ve motor dahil. Ayrıca ciddi kronik sıkıntıları da yoktur. O yüzden 2001 ve sonrasına bakmanızı şiddetle öneririm.

    Genel olarak konforlu, oturaklı, yalıtımı iyi araçlar. Yol tutuşu çok iyidir, zaten 4 tekerden bağımsız süspansiyona sahip. Fren performansı da aynı şekilde. Tabii bu hususta lastikler çok önemli.

    2001 ve sonrasındaki S40'lar, bir ABS'den çok daha fazlasını sunuyor. Hepsinde 6 hava yastığı (ön, koltuk, perde) ve SIPS sistemi, ısıtmalı aynalar ve ön-arka kol dayama standarttır. İlginç olarak follow me home denen özellik de standart olarak hepsinde var. Bazılarında opsiyon olarak gelen ESP de oluyor.
    Ayrıca yine opsiyon olarak CD çalarlı ve AUX eklenebilen teyp, otomatik klima, yol bilgisayarı, deri koltuk ve kapılar, sunroof, koltuk ısıtma ve -nadir olarak bulunsa da- hız sabitleyici vs. gibi bir çok donanımı var. Tabii her aracın donanım seviyesi diğerinden farklı. Dolusunu bulmak gerek.

    Bununla beraber, T4'ler müthiş makineler. 2 litre 200 beygiri ve 1300 kg ağırlığı ile bugün yollarda solda sıfır bırakamayacağı araç nadirdir. Ayrıca tuning'e de çok müsait, kolayca 300+ beygir alabiliyorsunuz. Yurt dışında ciddi modifikasyonlarla 700-750 beygir görenler var.
    Ama tam da bu sebepten çok hor kullanılıyorlar. Eğer gönülden bir bağlılığınız yoksa; düşük km'de tertemiz bulmadıkça, uzak durulması gereken bir araç.

    En popüler olanları 1.8 ve 2.0 atmosferik motorlar. Birisi 122 diğeri 140 beygir. Bir de daha az bulunan 2.0T var, 165 beygir. Bu üçü de iyi ve düzgün bakıldığı sürece üzmez.
    Ayrıca bütün motorlar LPG'ye %100 uyumludur. İyi bir AFR ayarı ile sorunsuz binersiniz.

    Bende 1.8 2001 model var. Otomatik şanzımanlı. Şu an yaklaşık 293 bin km'de. Bugüne kadar durduk yere, ikide bir bozulan tarafı olmadı. Hatta bugüne kadar değiştirdiğim neredeyse bütün parçalar fabrikada takılan orijinal parçalardı.
    Özetle, volvo alacaksanız kaliteli/orijinal parçalarla bakılmış, bakım kayıtları olan ve temiz kullanılmış-oynanmamış bir tane bulmanız gerek. Ayrıca kullanım sürecinde de yapmanız gereken tamirlerde/bakımlarda ya orijinal ya da Avrupa menşeili kaliteli yedek parça kullanmanız gerek. Yoksa sıkıntı yaşayabilirsiniz. Bu arabalar iki şeyi sevmiyor. 1- Kalitesiz yedek parça, 2- Uyduruk işçilik.
    Eğer almaya karar verirseniz sadece volvo'lara bakan bir özel serviste kontrol ettirmeyi ihmal etmeyin.

    Ek: Yakıt tüketimi için geçen hafta açtığım konuya bakabilirsiniz:https://forum.donanimhaber.com/bir-yakit-tuketimi-daha-bu-sefer-ekonomi-odakli-degil-2001-s40--134778134
  • Volvo üzmez. Ama tek bir şartı var. Bakımlı ve temiz kullanılmış olmalı. Yoksa başınızı ağrıtır.
    Bütçe 34 ise anca S40 alınabilir. 2001 yılında S40 makyajlandı ve A'dan Z'ye her tarafı revize edildi. Buna güvenlik, şasi-süspansiyon ve motor dahil. Ayrıca ciddi kronik sıkıntıları da yoktur. O yüzden 2001 ve sonrasına bakmanızı şiddetle öneririm.

    Genel olarak konforlu, oturaklı, yalıtımı iyi araçlar. Yol tutuşu çok iyidir, zaten 4 tekerden bağımsız süspansiyona sahip. Fren performansı da aynı şekilde. Tabii bu hususta lastikler çok önemli.

    2001 ve sonrasındaki S40'lar, bir ABS'den çok daha fazlasını sunuyor. Hepsinde 6 hava yastığı (ön, koltuk, perde) ve SIPS sistemi, ısıtmalı aynalar ve ön-arka kol dayama standarttır. İlginç olarak follow me home denen özellik de standart olarak hepsinde var. Bazılarında opsiyon olarak gelen ESP de oluyor.
    Ayrıca yine opsiyon olarak CD çalarlı ve AUX eklenebilen teyp, otomatik klima, yol bilgisayarı, deri koltuk ve kapılar, sunroof, koltuk ısıtma ve -nadir olarak bulunsa da- hız sabitleyici vs. gibi bir çok donanımı var. Tabii her aracın donanım seviyesi diğerinden farklı. Dolusunu bulmak gerek.

    Bununla beraber, T4'ler müthiş makineler. 2 litre 200 beygiri ve 1300 kg ağırlığı ile bugün yollarda solda sıfır bırakamayacağı araç nadirdir. Ayrıca tuning'e de çok müsait, kolayca 300+ beygir alabiliyorsunuz. Yurt dışında ciddi modifikasyonlarla 700-750 beygir görenler var.
    Ama tam da bu sebepten çok hor kullanılıyorlar. Eğer gönülden bir bağlılığınız yoksa; düşük km'de tertemiz bulmadıkça, uzak durulması gereken bir araç.

    En popüler olanları 1.8 ve 2.0 atmosferik motorlar. Birisi 122 diğeri 140 beygir. Bir de daha az bulunan 2.0T var, 165 beygir. Bu üçü de iyi ve düzgün bakıldığı sürece üzmez.
    Ayrıca bütün motorlar LPG'ye %100 uyumludur. İyi bir AFR ayarı ile sorunsuz binersiniz.

    Bende 1.8 2001 model var. Otomatik şanzımanlı. Şu an yaklaşık 293 bin km'de. Bugüne kadar durduk yere, ikide bir bozulan tarafı olmadı. Hatta bugüne kadar değiştirdiğim neredeyse bütün parçalar fabrikada takılan orijinal parçalardı.
    Özetle, volvo alacaksanız kaliteli/orijinal parçalarla bakılmış, bakım kayıtları olan ve temiz kullanılmış-oynanmamış bir tane bulmanız gerek. Ayrıca kullanım sürecinde de yapmanız gereken tamirlerde/bakımlarda ya orijinal ya da Avrupa menşeili kaliteli yedek parça kullanmanız gerek. Yoksa sıkıntı yaşayabilirsiniz. Bu arabalar iki şeyi sevmiyor. 1- Kalitesiz yedek parça, 2- Uyduruk işçilik.
    Eğer almaya karar verirseniz sadece volvo'lara bakan bir özel serviste kontrol ettirmeyi ihmal etmeyin.

    Ek: Yakıt tüketimi için geçen hafta açtığım konuya bakabilirsiniz:https://forum.donanimhaber.com/bir-yakit-tuketimi-daha-bu-sefer-ekonomi-odakli-degil-2001-s40--134778134



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 9 Eylül 2018; 17:56:19 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ilgi ve alakanız icin teşekkür ederim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben mondeo diyorum. Alt yapısı volvoyla aynı motorlarının onarımı toplanması daha kolay.

    Volvonun t4ü pertse ciddi yorar ama fordun atmosferik benzinlisi, veya bi tdciı toplaması çok daha kolay ve masrafsız olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZETEC SE

    Ben mondeo diyorum. Alt yapısı volvoyla aynı motorlarının onarımı toplanması daha kolay.

    Volvonun t4ü pertse ciddi yorar ama fordun atmosferik benzinlisi, veya bi tdciı toplaması çok daha kolay ve masrafsız olur.
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-degisensiz-mondeo-2.0-599365650/detay bu nasıl mesela?



    Yada hangi yıl aralıgı iyidir ve kac bim km kadar alınabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur8237

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-degisensiz-mondeo-2.0-599365650/detay bu nasıl mesela?



    Yada hangi yıl aralıgı iyidir ve kac bim km kadar alınabilir?

    Alıntıları Göster
    Fena durmuyor. 30 binlere bu kasa olur. Kmler 200binin altında olacağını pek sanmıyorum. 18-20 yaşında d segment araba sonuçta.

    Motoruna, alt takımına baktırın duruma göre bakın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ZETEC SE kullanıcısına yanıt
    Yalnız bahsettiğiniz araç 95-04 arası S40 ise, onun altyapısı tamamen farklı, Ford ile alakası yok.
    Ford ile ortak altyapıyı kullanan s40 2005 ve sonrası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 9 Eylül 2018; 20:54:43 >
  • Mazda 3 , Kia Cerato , Toyota Avensis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avensis ve mondeo hakkında kullanıcı yorumu yokmu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha once 2006, simdi de 2004 mondeo ghia x otomatik benzin + lpg kullanicisiyim. Digerleini bilmem, mondeonun yakiti iyidir, motor veya sanzuman arizam olmadi. Mondeonun sony teyp mp3 calmaz, 6cd yuvalidir. Standard xenon farlari zayiftir. Sanzuman 4 ileri tam otomatik sikintisizdir ama alacaginiz arac minimum 200bin km olacak, manual alacaksaniz riskiniz elbette azalir. Bagaji genistir. Elektrikli koltuk yukseklik ayari dislisi siyirir, kronik problemdir. Plastik yerine metal disliyi 50tl'ye takar problemi cozersiniz. Bayram donusu canakkale kocaeli arasini 7.1lt ortalama (yol bilgisayari verisi) ile geldim, yakiti 1.6 motorlu ve benzer tonajdaki araclardan yuksek degildir. 2005 ve uzeri olanlarin vergisi ile 2004 ve asagisi olanlarin vergisi (tum 2.0 araclar icin) farkli, goz onunde bulundurun. Bahsi gecen tum araclar lpg uyumludur. Ghia x paket doludur. Yagmur sensoru, far sensoru, park sensoru, cruze control, sunroof, xenon, otomatik dijital klima, 17 jant vs vs. Sormak istedigin soru varsa yardimci olurum. Bu arada ben de SW kasa araca gecmeyi dusunuyorum, ilgilenirsen kendi aracimin detaylarini paylasabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • eğer volvo s40 bulamazsanız mitsubishi carisma da işinizi görecektir. s40 ile aynı fabrikadan çıkmıştır aynı araçlardır iç mekandaki parçalar mekanik parçaların pek çoğu ortaktır pek bir farkları yok. s40'tan daha ucuza bulursunuz..
  • Teşekkür ederim kaç model ve km aralığı tavsiyeniz vardır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu çok sık bahsedilen bir durum. Carisma ile S/V 40 aynı fabrikada üretildi. Ama iç mekan, gövde aksamı, motor ve şanzımanlar tamamen farklı. Zaten iki aracın kalite açısından segmentleri de farklı.
    Carisma ile s40 arasında zaten şasi temelinde ciddi bir güvenlik farkı mevcut aynı fabrikada üretilmelerine rağmen. Alt takım-yürüyen aksamdaki ortaklık ise daha çok phase 1 s40 ile. Yani 1995-2000 arasındaki modellerde.
    2001 yılında volvo kendi başına revize etti s40'ı. Aradaki benzerlik bayağı azaldı. Ama yine de uyan parçalar mevcut tabii. Mesela s/v40'ın klima sistemi çoğunlukla Mitsubishi, biraz da Denso ve Volvo ağırlıklıdır. O yüzden soğutması son derece başarılıdır, kolay kolay da bozulmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Bu çok sık bahsedilen bir durum. Carisma ile S/V 40 aynı fabrikada üretildi. Ama iç mekan, gövde aksamı, motor ve şanzımanlar tamamen farklı. Zaten iki aracın kalite açısından segmentleri de farklı.
    Carisma ile s40 arasında zaten şasi temelinde ciddi bir güvenlik farkı mevcut aynı fabrikada üretilmelerine rağmen. Alt takım-yürüyen aksamdaki ortaklık ise daha çok phase 1 s40 ile. Yani 1995-2000 arasındaki modellerde.
    2001 yılında volvo kendi başına revize etti s40'ı. Aradaki benzerlik bayağı azaldı. Ama yine de uyan parçalar mevcut tabii. Mesela s/v40'ın klima sistemi çoğunlukla Mitsubishi, biraz da Denso ve Volvo ağırlıklıdır. O yüzden soğutması son derece başarılıdır, kolay kolay da bozulmaz.
    kalite olarak volvo biraz daha üstündür doğru, ama carisma da d sınıfı bir araç.. carisma'dan sonra artık mitsubishi'nin d sınıfı bir arabası yok zaten nedcar diye bir fabrika da kalmadı artık sadece carisma/s40 değil mesela colt/smart forfour da nedcar çıkışlı aynı iki araba. şimdi sanırım orada mini cooper üretiliyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur8237

    Teşekkür ederim kaç model ve km aralığı tavsiyeniz vardır?
    97-2000 arası makyajsız versiyon. 2001 ve üzeri makyajlıdır. 2001 üzeri makyajlıları öneririm. km olarak çok fark etmez açıkçası sonuçta mitsubishi motoru. 1.8 gdi alırsanız tüpe fazla uyum sağlamayacağını unutmayın. ancak çok güçlü bir motor. en iyi tüpe uyan 1.6'dır.. ayrıca 1.9 did isimli dizel versiyonları da var bunlardan da uzak durun bence, renault'nun 1.9 dti motoru (kangoo'da kullandığı) motor bu motordur ve sıkıntılı olduğunu biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 11 Eylül 2018; 14:28:26 >
  • Bugün japonlar için sorunsuz deniyorsa alabileceğiniz model yıllarındaki ürettiği araçlar sayesinde deniyor. Ford'u kesinlikle önermem. Volvo da düzgün kullanıcı bulabilme ihtimali yüzünde listede kalabilir ama bence avensis'e ilk sırada bakmalısınız.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.