< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Volvo üzmez. Ama tek bir şartı var. Bakımlı ve temiz kullanılmış olmalı. Yoksa başınızı ağrıtır.
Bütçe 34 ise anca S40 alınabilir. 2001 yılında S40 makyajlandı ve A'dan Z'ye her tarafı revize edildi. Buna güvenlik, şasi-süspansiyon ve motor dahil. Ayrıca ciddi kronik sıkıntıları da yoktur. O yüzden 2001 ve sonrasına bakmanızı şiddetle öneririm. Genel olarak konforlu, oturaklı, yalıtımı iyi araçlar. Yol tutuşu çok iyidir, zaten 4 tekerden bağımsız süspansiyona sahip. Fren performansı da aynı şekilde. Tabii bu hususta lastikler çok önemli. 2001 ve sonrasındaki S40'lar, bir ABS'den çok daha fazlasını sunuyor. Hepsinde 6 hava yastığı (ön, koltuk, perde) ve SIPS sistemi, ısıtmalı aynalar ve ön-arka kol dayama standarttır. İlginç olarak follow me home denen özellik de standart olarak hepsinde var. Bazılarında opsiyon olarak gelen ESP de oluyor. Ayrıca yine opsiyon olarak CD çalarlı ve AUX eklenebilen teyp, otomatik klima, yol bilgisayarı, deri koltuk ve kapılar, sunroof, koltuk ısıtma ve -nadir olarak bulunsa da- hız sabitleyici vs. gibi bir çok donanımı var. Tabii her aracın donanım seviyesi diğerinden farklı. Dolusunu bulmak gerek. Bununla beraber, T4'ler müthiş makineler. 2 litre 200 beygiri ve 1300 kg ağırlığı ile bugün yollarda solda sıfır bırakamayacağı araç nadirdir. Ayrıca tuning'e de çok müsait, kolayca 300+ beygir alabiliyorsunuz. Yurt dışında ciddi modifikasyonlarla 700-750 beygir görenler var. Ama tam da bu sebepten çok hor kullanılıyorlar. Eğer gönülden bir bağlılığınız yoksa; düşük km'de tertemiz bulmadıkça, uzak durulması gereken bir araç. En popüler olanları 1.8 ve 2.0 atmosferik motorlar. Birisi 122 diğeri 140 beygir. Bir de daha az bulunan 2.0T var, 165 beygir. Bu üçü de iyi ve düzgün bakıldığı sürece üzmez. Ayrıca bütün motorlar LPG'ye %100 uyumludur. İyi bir AFR ayarı ile sorunsuz binersiniz. Bende 1.8 2001 model var. Otomatik şanzımanlı. Şu an yaklaşık 293 bin km'de. Bugüne kadar durduk yere, ikide bir bozulan tarafı olmadı. Hatta bugüne kadar değiştirdiğim neredeyse bütün parçalar fabrikada takılan orijinal parçalardı. Özetle, volvo alacaksanız kaliteli/orijinal parçalarla bakılmış, bakım kayıtları olan ve temiz kullanılmış-oynanmamış bir tane bulmanız gerek. Ayrıca kullanım sürecinde de yapmanız gereken tamirlerde/bakımlarda ya orijinal ya da Avrupa menşeili kaliteli yedek parça kullanmanız gerek. Yoksa sıkıntı yaşayabilirsiniz. Bu arabalar iki şeyi sevmiyor. 1- Kalitesiz yedek parça, 2- Uyduruk işçilik. Eğer almaya karar verirseniz sadece volvo'lara bakan bir özel serviste kontrol ettirmeyi ihmal etmeyin. Ek: Yakıt tüketimi için geçen hafta açtığım konuya bakabilirsiniz:https://forum.donanimhaber.com/bir-yakit-tuketimi-daha-bu-sefer-ekonomi-odakli-degil-2001-s40--134778134 |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 9 Eylül 2018; 17:56:19 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 9 Eylül 2018; 20:54:43 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 11 Eylül 2018; 14:28:26 > |
|