Şimdi Ara

Eski Stellantis CEO’sundan itiraf: Çin, elektrikli araçlarda Avrupa’nın çok önünde

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
502
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Eski Stellantis CEO’sundan itiraf: Çin, elektrikli araçlarda Avrupa’nın çok önünde
    Stellantis’in eski CEO’su Carlos Tavares, görevinden ayrıldıktan sonra verdiği ilk röportajda, Avrupa'nın elektrikli araç üretiminde Çin'in uzun yıllar ile tarif edilebilecek kadar geride olduğunu vurgulayarak dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Tavares, Avrupa otomotiv sektörünün mevcut durumunu adeta "hayatta kalma savaşı" olarak nitelendirdi ve bu noktaya gelinmesinde Avrupa’nın siyasi liderlerini sorumlu tuttu.



    Sorumlu Avrupalı politikacılar



    Tavares, Çin’in elektrikli araç geliştirme konusunda çok ileride olduğunu belirterek, Avrupa’nın bu alandaki stratejik hatalarını eleştirdi. Ona göre, bu durum yalnızca Çin’in üstün teknolojik ilerlemeleriyle değil, aynı zamanda Avrupa’nın politik liderlerinin yanlış kararlarıyla da şekillendi. Tavares, Avrupa’nın elektrikli araç dönüşümüne dair aldığı bazı kararların sektörü "çıkmaz bir sokağa" sürüklediğini ifade etti.



    Eski Stellantis CEO’sundan itiraf: Çin, elektrikli araçlarda Avrupa’nın çok önünde
    Stellantis’teki CEO’luk görevinden ani bir şekilde ayrılan Tavares, şirket yönetimiyle olan fikir ayrılıklarını da açıkça dile getirdi. “250 bin çalışanı ve 15 markayı yöneten bir şirket, ortak bir vizyon olmadan idare edilemez,” diyen Tavares, Stellantis Yönetim Kurulu ile uyum sağlayamadığını belirtti. Ayrılık kararının, Yönetim Kurulu Başkanı John Elkann ile birlikte “dostane bir şekilde” alındığını ifade eden Tavares, pişmanlık duymadığını da ekledi.



    Yeni CEO 2025’te belirlenecek



    ABD tarafında ise Stellantis’in sorunları daha da derinleşmiş durumda. Şirketin ABD bayileri, Tavares’in kısa vadeli kar odaklı stratejilerinin Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) markalarının uzun vadeli sağlığını tehlikeye attığını savunuyor. Dodge, Jeep, Ram ve Chrysler gibi popüler markaların satışlarının 2024 yılı itibarıyla düşüşte olduğu belirtiliyor.



    Ayrıca Bkz.Honda, yeni nesil hibrit güç aktarma organlarını ve dahasını tanıttı



    Tavares’in istifasının ardından Stellantis’in ABD operasyonlarında yeni stratejiler geliştirmesi bekleniyor. Ram markasının eski CEO’su Tim Kuniskis yeniden göreve getirilirken, Stellantis’in yeni CEO’sunun 2025’in ilk yarısında belirlenmesi planlanıyor.




    Kaynak:https://www.motor1.com/news/744740/tavares-resignation-amicable-blames-eu-politicians/







  • Avrupalı markalar dünyadaki konforlarının rekabetsiz devam edeceği hayali ile yıllarca hantal işleyiş mekanizmaları ile devam ettiler. Ta ki çekik gözlünün tokadını yiyene kadar. Yıllarca bastırmaya ve uyuşturmaya çalıştığınız bu millet şimdi sizin tekerinize çomak sokar durumda.
  • Tavares Çin'e göz kırptı diye yorumladım.

  • Ağır bir itiraf olmuş
  • Avrupalı markalar sayesinde Türkiye'de çok ekmek yiyor. Çin piyasayı ele geçirince sanki iyi olacak. Bazıları bir garip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 18 Aralık 2024; 21:50:54 >
  • çok bilmek kullanıcısına yanıt
    Bu sistem uyguru bulgur yapar, işine gelmeyen dağa çıksın. Devletlerin çıkarları var, kamuoyuna gazı verip alttan alttan ticareti devam ettiren devletler gibi.
  • Çinlilerin benzinli-dizel motorları Avrupalılarinki kadar iyi değildi. Çünkü Avrupalılar en çok dizel-benzinli motorlara yatırım yaptılar. Bu yatırımı çıkarmadan elektriğe geçmek istemediler. Çoğu göstermelik elektrikli otomobil çıkardı. Avrupalı şirketlerin çoğu elektrikli araç stratejilerinden geri dönmek istediler. Projelerini iptal ettiler. Ama Çinliler öyle değil mecbur elektriğe yöneldiler. Şimdi de çok başarılılar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Avrupalılar satamadıklarım neredeyse tüm ( çoğu bom boş donanımlı ) otomobilleri ülkemize kakalar ve istedikleri fiyattan satarak zarar etmezler vede iyi para götürürlerdi.


    Mekanın sahiplerini Çin markalarının istilası sonrası mekanlarını ellerinden alma korkusu sarmaya başladı ..!




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamorex -- 18 Aralık 2024; 23:59:23 >
  • Tavares gerçekten haksızlık ediyor aslında, Çinlilerin elektrikli teknolojileri devletin 250 milyar dolardan fazla teşviği ile gelişmiş olabilir fakat dayanıklılıkta, malzeme kalitesinde Avrupalılara yaklaşamıyorlar bile. Bugün bir e-C4X kendi sınıfında rakipsiz mesela, rakibi Çinli MG4'ün sadece üst versiyonunda şarj hızı daha hızlı, onun dışında ne malzemesi, ne konforu, ne genişliği, ne yakıt tüketimi, hiçbiri bir e-C4X kadar iyi değil.

    Genel itibariyle Avrupalıların rekabet edemedikleri asıl nokta fiyat, bunun için de hızla çok daha ucuza üretilebilen LFP bataryaya dönüyorlar. Bu iş oturduğunda yine Avrupalılar malzeme kalitesi ve konforu ile önde yer alacaklardır.
  • Bloodin kullanıcısına yanıt

    Tavares'in söylediği de bu zaten, rekabet edemiyor derken ellerinde imkan yok teknoloji yok anlamında değil. Çin'liler aynı fiyata, daha iyisini sunuyor demek istiyor. ayrıca üretim kapasiteleri ve çeşitlilikleri de çok üstün. çok kolay ve çok hızlı yeni model çıkarıp, pazardaki hızlı değişimlere adapte olabiliyorlar.


    Bu arada MG4 Ec4x ile kıyaslanamayacak kadar performanslı, doğuştan elektrikli yani hem Rwd altyapıya sahip, hem de daha yüksek kw/h pili daha kompakt bir alana yerleştirebilmiş ve daha ucuz bir araç. mimari olarak üstün dizayn olan model MG4, hatta çok daha pahalıya satılması lazım aslında ama malum Saic bir devlet markası, bolca teşvikle satılıyor falan filan. yine de dediğin gibi avrupalıların bazı işçilik, sunum, materyal avantajları var tabi. Çin'lilerde otomobil kültürü tam oturmadığı için bir çiğlik söz konusu.

  • Adam sonuna kadar haklı.Bok mu vardı da hemen 2035 de içten yanmalı araçları yasaklayacağız dediniz?Bir küresel ısınma ayağına kendi ayağınıza sıktınız.Dünyadaki emisyonun %12-13 ü icten yanmalı araçlara aitken dünyanın emisyon salan su yolu,hava yolu taşımacılığı,termik santraller,fabrikalar varken ne yaptı bu benzinli dizel araçlar size?Siz çinden tokat yemeyi hakettiniz.

    Adam olsaydınız Abd,ab,hindistan ve diğer ticaret anlaşması olan ülkeler ile karar alıp tüm elektrikli araçlara ağır vergiler koysalardı çin hiçbir şey yapamazdı.
  • sömürgeleri paylaşamayan dünya zenginleri sonunda ülkeleri savaştırıyor,


    siyasilerin pek umrunda olmasada,


    halkın tüketime değil, birikime yönlendirilmesi lazım,


    yoksa bizim halimiz daha vahim olacak,


    biz bu ülkelerin uydusuyuz,


    köyler mahalle oldu,


    köylü bile yumurtayı marketten alıyor.

  • üreten kazanır, elması kızarır.


    bu söz böyle değildi ama ..

  • Almanya'nın en önde gelen markalarından biri bütün dünyayı aldatmay yönelik yazılım nedeni ile Amerika ya ödemeyi kabul ettiği 15 MİLYAR dolat cezayı elektrikli araçların ArGe projelerine harcasaydı ve Çin'i küçümsemeseydi bugün çok farklı bir konumda olabilirdi. Rakibi küçümsemenin cezası her zaman ağır olmuştur..
  • İnşallah daha beter olursunuz planlı eskitme uzmanları sizi
  • Çinli firmalar devlet desteği sayesinde diğerlerinden ucuz satış yapabiliyorlar. Yarın bir gün avrupalı üreticiler kan kaybedip çinliler ön plana çıktığında, fiyat belirleyebilir hale gelecekler. İstediği gibi yüksek fiyatı yapıştıracak. Rekabet her zaman iyidir tüketiciye yarar. Ayrıca avrupalı firmalar ülkemizdeki fabrikalarıyla, sağladıkları yan parça sanayisi ile ekonomimize destek oluyorlar. Binlerce kişiye iş imkanı sağlıyorlar. Çin yeni fabrika kuruyor, kuracağı fabrikaya Çin'den işçi getiriyor. Kimisi ülke ekonomisine katkı sağlarken kimisi işçisini dahi yurt dışından getiriyor. Çinli firmalara çok da güvenmeyin ararsınız bu günleri.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.