Şimdi Ara

ESP VE ECP HAKINDA YARDIMM....ACİL

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
2.504
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yaklaşık 5 ay önce sizlerin tavsiyesiyle 2005 passat almıştım (eski kasa) fakat ikinci el aldıgım için araçtan kulanma kılavuzu çıkmadı.
    KONTAGI AÇTIGIMDA ECP IŞIGI YANIYOR ARAÇI ÇALIŞTIRDIGIMDA İSE IŞIK SÖNÜYOR (BU NORMALMİDİR BİRDE ECP NE DEMEKTİR)
    SON BİR İKİ GÜNDÜR İSE YOLDA GİDERKEN ESP IŞIGI ZAMAN ZAMAN YANIP SÖNÜYOR BİR KERESİNDE İSE YANIK VAZİYETE KALDI BU NE ANLAMA GELİYOR YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM DAHA ÖNCE HEP STANDART ARAÇLAR KULANDIGIM İÇİN BU KONULARDA BİRAZ YETERSİZ KALDIM YARDIMLARIZIN İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKÜRLER.



    GENELDE ARKADAŞLAR ESP HAKINDA YORUM YAPMIŞ FAKAT BENİM ÖGRENMEK İSTEDİGİM BU DEGİL.


    ESP NİN NE İŞE YARADIGINI BİLİYORUM BENİM ÖGRENMEK İSTEDİGİM BU İKAZ IŞIKLARININ YANIP SÖNMESİ YADA SÜREKLİ YAANMASI NORMALMİ????


    PEKİ epc NE İŞE YARIYOR?????



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tzar34 -- 13 Ekim 2007; 20:33:54 >







  • ESP arabanın göt atmasını engelliyor kendiliğinden gaz keserek arabanın toparlanmasını sağıyor ama ECP yi bilmiyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 4rm4n

    ESP arabanın göt atmasını engelliyor kendiliğinden gaz keserek arabanın toparlanmasını sağıyor ama ECP yi bilmiyorum.

    yeri geldimi fren de uygular dışta kalan tekerleklere
  • ESP (Electronic Stability Program)

    ESP kısaltmasını son zamanlarda daha sık duymaya ve görmeye başladığınıza eminim. Neyin nesi olduğunu bilenleriniz elbette vardır. Bir de hiç yahut ucundan bilenleriniz... İşte biz sizlere de anlatalım istedik bu harika sistemi...

    Öyle zamanlar olur ki, siz kendiliğinizden istemeseniz bile, aracınız sizi dinlemez. Hele de virajlı bir yola süratli girmişseniz, hele de yerde kar varsa, yahut önünüze aniden kavlar, tavuklar fırlamış, siz de direksiyonu aniden kırmışsanız... Böyle durumlarda otomobilinizde meydana gelen, bazen tehlike boyutlarına ulaşabilecek bu halin adına genel olarak "oversteering" denir. Önüne geçebilmeniz, yahut bu durumdan zararsız bir şekilde sıyrılmanız ise şansın yanında kuvvetli bir otomobil hakimiyeti gerektirir. Ancaak, varsayalım şansınız yaver gitmedi, yahut siz, bu durumun önüne geçecek kadar kendinizi profesyonel hissetmediniz. Ya da oldu ki, aracınız sizden aldığı emirleri yerine getirecek kadar marifetli değil. Ne yaparsınız?

    İşte, başta Mercedes olmak üzere birçok üretici firma, bu gibi durumları şansa ve ustalığa bırakmamak amacıyla, ESP denilen bir sisteme başvurmayı tercih etti. Açılımını söylersek Electronic Stability Program... Türkçesini deyiverecek olursak da Elektronik Stabilite Programı. Türkçesi de pek açıklayıcı olmamış gibi görünüyorsa, o halde biz açıklamamıza devam edelim...

    ABS kadar gerekli

    Bu sistem, sensör yani algılayıcılarla çalışan akıllı bir şey. Hem direksiyonun hareketlerini, hem de gaz pedalının konumunu inceleyen bir dolu algılayıcı ile birlikte görev yapıyor. Daha doğrusu onlardan aldığı bilgileri değerlendirip, ona göre hareketlerini ayarlıyor. Görevi ise gerekli durumlarda devreye girip, az önce sözünü ettiğim durumlarda aracın istenmeyen bir pozisyona düşmesini önlemek. Yani ani girilen bir virajda, ani yapılan direksiyon hareketlerinde (bir engel veya bir cisimden aniden kaçmak isterken) aracın kayarak kontrolden çıkmasını, dolayısıyla da kaza yapmasını veya yoldan çıkmasını engellemekle görevli.

    Şayet aracın direksiyonunu ani hareketlerle çevirmişseniz, aracın o anki devri, bu virajı dönmenize uygun değilse, ESP "Ben buradayım" diyerek duruma müdahale ediyor. Ne yapıyor? Motor işletim sistemine müdahale ederek tekerleklere ayrı güçler verilmesini sağlıyor. Fren sistemine hükmederek, her tekerleğe ayrı ayrı basınç gönderilmesini, ayrı şiddetlerde fren yapılmasını sağlıyor. Böylece araç, hızlı girilen bir virajda savrulmayıp, çizgide kalıyor. Ani engelden kaçma hareketlerinde yine kolayca çizgisine kavuşuyor.

    Birçok lüks markada artık standart haline gelen bu sistem, artık küçük sınıfta ve dengesi kolayca bozuluverecekmiş gibi görünen araçlara da takılıyor tabii. Bazen isteğe bağlı olarak, ek bir bedelle takılan sistem, neredeyse "ABS kadar gerekli" denebilir. Aklınızda bulunsun...

    Kaynak: teknikogretmen








  • bilgilendirdigin için teşekür ederim fakat esp ışıgının yanıp sönmesi yada sürekli yanması normalmi,yada esp devreye girdigindemi yanıyor.tşk
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tzar34

    bilgilendirdigin için teşekür ederim fakat esp ışıgının yanıp sönmesi yada sürekli yanması normalmi,yada esp devreye girdigindemi yanıyor.tşk

    bildiğim kadarıyla devreye girdiğinde esp ışığı yanar....
    ancak sürekli yanıyorsa bu esp sisteminde bir arıza olduğunu işret ediyor olabilir...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • arkadaşım o EPC olmasın?
    Eğer EPC ise (Elektronic Power Control olması lazım) motor elektroniğini vs. kontrol eden bir sistem.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: idiz

    arkadaşım o EPC olmasın?
    Eğer EPC ise (Elektronic Power Control olması lazım) motor elektroniğini vs. kontrol eden bir sistem.



    haklısın yanlış yazmışım..uyardıgın için tşk
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orjinalden alıntı: tzar34

    bilgilendirdigin için teşekür ederim fakat esp ışıgının yanıp sönmesi yada sürekli yanması normalmi,yada esp devreye girdigindemi yanıyor.tşk

    bildiğim kadarıyla devreye girdiğinde esp ışığı yanar....
    ancak sürekli yanıyorsa bu esp sisteminde bir arıza olduğunu işret ediyor olabilir...

    Eğer ESP ışığı sürekli yanıyorsa bu sistemde arıza olduğunu gösterir. Bunu kesin ve net olarak söyleyebilirim. En kısa sürede servise uğramanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    ESP (Electronic Stability Program)

    ESP kısaltmasını son zamanlarda daha sık duymaya ve görmeye başladığınıza eminim. Neyin nesi olduğunu bilenleriniz elbette vardır. Bir de hiç yahut ucundan bilenleriniz... İşte biz sizlere de anlatalım istedik bu harika sistemi...

    Öyle zamanlar olur ki, siz kendiliğinizden istemeseniz bile, aracınız sizi dinlemez. Hele de virajlı bir yola süratli girmişseniz, hele de yerde kar varsa, yahut önünüze aniden kavlar, tavuklar fırlamış, siz de direksiyonu aniden kırmışsanız... Böyle durumlarda otomobilinizde meydana gelen, bazen tehlike boyutlarına ulaşabilecek bu halin adına genel olarak "oversteering" denir. Önüne geçebilmeniz, yahut bu durumdan zararsız bir şekilde sıyrılmanız ise şansın yanında kuvvetli bir otomobil hakimiyeti gerektirir. Ancaak, varsayalım şansınız yaver gitmedi, yahut siz, bu durumun önüne geçecek kadar kendinizi profesyonel hissetmediniz. Ya da oldu ki, aracınız sizden aldığı emirleri yerine getirecek kadar marifetli değil. Ne yaparsınız?

    İşte, başta Mercedes olmak üzere birçok üretici firma, bu gibi durumları şansa ve ustalığa bırakmamak amacıyla, ESP denilen bir sisteme başvurmayı tercih etti. Açılımını söylersek Electronic Stability Program... Türkçesini deyiverecek olursak da Elektronik Stabilite Programı. Türkçesi de pek açıklayıcı olmamış gibi görünüyorsa, o halde biz açıklamamıza devam edelim...

    ABS kadar gerekli

    Bu sistem, sensör yani algılayıcılarla çalışan akıllı bir şey. Hem direksiyonun hareketlerini, hem de gaz pedalının konumunu inceleyen bir dolu algılayıcı ile birlikte görev yapıyor. Daha doğrusu onlardan aldığı bilgileri değerlendirip, ona göre hareketlerini ayarlıyor. Görevi ise gerekli durumlarda devreye girip, az önce sözünü ettiğim durumlarda aracın istenmeyen bir pozisyona düşmesini önlemek. Yani ani girilen bir virajda, ani yapılan direksiyon hareketlerinde (bir engel veya bir cisimden aniden kaçmak isterken) aracın kayarak kontrolden çıkmasını, dolayısıyla da kaza yapmasını veya yoldan çıkmasını engellemekle görevli.

    Şayet aracın direksiyonunu ani hareketlerle çevirmişseniz, aracın o anki devri, bu virajı dönmenize uygun değilse, ESP "Ben buradayım" diyerek duruma müdahale ediyor. Ne yapıyor? Motor işletim sistemine müdahale ederek tekerleklere ayrı güçler verilmesini sağlıyor. Fren sistemine hükmederek, her tekerleğe ayrı ayrı basınç gönderilmesini, ayrı şiddetlerde fren yapılmasını sağlıyor. Böylece araç, hızlı girilen bir virajda savrulmayıp, çizgide kalıyor. Ani engelden kaçma hareketlerinde yine kolayca çizgisine kavuşuyor.

    Birçok lüks markada artık standart haline gelen bu sistem, artık küçük sınıfta ve dengesi kolayca bozuluverecekmiş gibi görünen araçlara da takılıyor tabii. Bazen isteğe bağlı olarak, ek bir bedelle takılan sistem, neredeyse "ABS kadar gerekli" denebilir. Aklınızda bulunsun...

    Kaynak: teknikogretmen




    iyi de sanki siz ESP yeride EBD(elektronik fren basınç dağıtım sistemi) nin tarifini yaptınız gibi geldi. bahsettiklerinizin içeriğinden çıkarıyorum.. yanılıyor muyum? yo eğer bahsettiğiniz EBD değil de ESP ise o zaman EBD nedir?




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.