Şimdi Ara

Etik Felsefesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
219
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Etik insandan insana tamamen değişen bir şey. Bu da etiğin temelde suni olduğunu, doğada etik diye bir şey olmadığını göstermez mi?




  • Belirli etik reflekslerin olduğunu, bunların uyarımlarla açığa çıktığını veya en azından teşvik edildiğini düşünüyorum ama şüphesiz ki konsept olarak etik veya ahlak kuralları suni, inşasal ya da bilinçli bilinçsiz sosyal sözleşmelere dayalı şeyler. Cinayet veya hırsızlık veya işkence bile belirli koşullar altında "ahlakî" olabilir ya da yapılabilir. Bir yandan her toplumda farklı ahlaki normlar bulunur. Kimi normlar birbirine paralel ve hem birey hem de toplum açısından çok faydalıdır-dost canlısıdır. Kimi ahlaksal normlar şüphesiz ki diğerlerinden daha üstün çünkü daha sağlıklı veya daha güçlü toplumlarda vuku bulmuş oluyorlar; bu toplumları sağlıklı veya üstün olacakları biçimde şekillendiriyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Esasen etiğin doğadan bağımsız bir şey olduğu söylenemez çünkü insan doğadan bağımsız değildir. Ve en azından sadece insanda dahi olsa etik olması, insanın doğanın bir parçası olması bakımından etiğin doğal olduğunu gösterir. Bizler insanlar olarak kendimizi doğadan ayrı tutarak değerlendirmeye meyilliyiz ancak bütünüyle doğal varlıklarız, kendimizi doğanın dışında görmemiz bunun böyle olduğu anlamına gelmez. Ancak bu tarihsel-toplumsal koşullara bağlı şekillenen etik anlayışlarının muğlaklığını gidermez. Etiğin doğal olması, onun "doğa bilimleri" mantığıyla ele alınabileceği anlamına gelmez. Yani etik uzlaşımsal bir insan faaliyeti olması açısından nesnel değildir ancak doğal bir varlık olan insana ait olması bakımından doğaldır.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.