Şimdi Ara

EURO DİESEL Mİ?? NORMAL DİESEL Mİ???? (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
241
Cevap
0
Favori
18.518
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben genellikte euro diesel kullanıyorum...
  • evet bilgiler temel konular ile alakalı ancak temel olmadan kimse daha ileri sistemleri anlamaya başlasın diye koydum.Sonra çelişkili şeyler iddaa ediliyor .Anlatmakta güçlük çekiyoruz.Herşey TEMELİ iyi atmaktan geçer.Bence gerisi fasa fiso , bütün istemleri bilmek mümkün değil ancak hemen yeni sistemleri öğrenebilmek temelin anlaşılmasıyla başlar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Vezir bu bilgiler güzel yalnız eski. Artık ön-yanma odalı dizel motor kalmadı. Neredeyse hepsi DI. Otomobillerse HDI/TDI/CRDI vs. vs.

    Ayrıca 8:1 veya 9:1 sıkıştırma oranlı benzinli motor da kalmadı pek. meğer ki türbo/kompresör emişli olmasın.

    Ama nihayetinde bizim günlerdir konuştuklarımızın bir özeti. Nihayetinde günümüz otomobillerinde dizel olsun, benzinli olsun elektronik motor yönetim sistemleri ve çok daha etkin soğutma sayesinde zaten vuruntu (hem motorda ses değişikliği hem de benim anladığım anlamda - mekanik hasar olarak söylüyorum) olması pek de mümkün değil. Aslına bakarsan verimli ama yararsız bir tartışma oldu.


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    Bu konuyla alakalı olarak dün türkçe ,güzel bir yazı görmüştüm .bugun sonuna kadar okudum sansürlemeden! linki koyuyorum.Tüm anlatılanlara ve tercümelerine sonuna kadar katılıyorum.Kim hazırladı ise güzel bir çalışma yapmış.Ben bütün bunları bilsem de alt alta yazmak söz konusu olunca edebi birikim de önem arz etmekte .Bu konuda zayıf olduğumu, zaten baştan kabulleniyorum.

    http://web.deu.edu.tr/otomotiv/pdfler/3.Ders.pdf
    (sayfa 11, 12 ve 13 konu ile direk alakalı)

    Özellikle dizelde yanma ile alakalı kısımları ve türkçeleştirmesini kullanmanızı öneririrm.Çünkü yanmanın zamanını kontrol etmek için sizin de iyi bildiğiniz püzkürtme hızı ve terminolojileri kontrol ederek bu işler ayarlanmaktadır.Ayrıca yazıda bahsedilmeyen ancak benim belirtmekte gerek duyduğum bir konu var ki yazmadan edemeyeceğim.
    Yüksek basınçlı pomlar ve üretikleri küçük taneli dizel yakıt yanma odasındaki ısıyı kontrollü olarak düşürmek ve iyi bir yanma için argüman olarak kullanılmaktadır.Yani yanmanın kontrollü ve birden basınç yükselmesi ile değil (işte bu aşamada sizle ayrılıyoruz ben buna detonasyon diyorum)de daha küçük partikül ile ortamdan ısı alan hale dönüştürülmesi (themodinamik prensibleri ile anlamaya çalışalım, buhar fazında su püskürten evoratif soğutma araçları hatırlarsınz) yanma kontrolünde bir etmen olarak kullanılmaktadır.Neyse bu kadar bilgi yeterli bence.




    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Sevgili Vezir,
    Şu siteyi bir daha okumanı tavsiye ederim:

    http://www.guns.connect.fi/gow/nitro.html
    Burada patlama ile detonasyon arasındaki farklar gayet güzel anlatılıyor. Ama özet olarak patlama ile detonasyonun toplam egzotermik çözülüm oranları farklıdır. Sözlük anlamlarına takılıp kalmayalım bence. Sözlüğü açtığımda bende detonasyon karşılığında explosion kelimesini görüyorum ama detaylı incelediğimde detonasyonun egzotermik çözülüm hızları veya oranlarındaki düzensizliğe işaret ettğini, patlamanın ise aşırı hızlı egzotermik çözülüme karşlık geldiğini görüyorum. yani patlamanın da detone olmuşu var, yanmanın da. Sonuçta bir kimyasal süreç detone oluyor. Patlama da yanma da benzer kimyasal süreçlerdir. Süreçlerin olağan seyirlerindeki sapmalar anormallikler ise detonasyondur. kabaca hadise budur.

    dedim ya biz terminolojide anlaşamıyoruz.

    Bir de ben dizel motorda knock-sensor var mıdır sorusunu kinaye olarak sormuştum. Yoksa cevabı biliyorum. Dizel motorda knock sensor yoktur. Çünkü dizelde benzinli motordaki knock (detonasyon) hadisesi dizelde yoktur.

    O yüzden bence de bu konuyu kapatıp, senin soruna geçelim.


    Soruna yanıt vereceğim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    Ben yazdıklarının detonation yazısını patlama şeklinde türkçeye çevirerek okuduğumda farklı hiç bir şey görmüyorum.Acaba siz bu detonasyon kelimesini yanlış mı algılıyorsunuz.Dizelde detonasyon yoktur demek ,çok saçma bir ifadedir.Çünkü dizelde patlamalı yanma yoktur demekle eşdeğerdir.Alıntı yaptıklarınız yazıların hepsine ben de katılıyorum ancak kafamda olayı canlandırırken patlama ve bunun için gereken ortamı algılıyorum.Siz başka birşey mi anlıyorsunuz.(türkçeye çevirisi değil fiziksel anlamı olarak)

    det·o·na·tion /ˌdɛtnˈeɪʃən/ Pronunciation Key - Show Spelled Pronunciation[det-n-ey-shuhn] Pronunciation Key - Show IPA Pronunciation
    –noun 1. the act of detonating.
    2. an explosion.
    3. Machinery. the premature spontaneous burning of a fuel–air mixture in an internal-combustion engine due to the high temperature of air compressed in a cylinder.



    detonation patlama demektir ve btün yakıtlar için belirli bir alt seviye ve üst seviye vardır.Eğer ortamda buhar fazında ortamda alt limitte ve yanma için gerekli ısı ve yakıt yüzdesi varsa yanma kendiliğinden patlama ile gerçekleşir.Ayrıca bir kıvılcım veya ateş kaynağına gerek yoktur.Bu bize verilen her yangın ve yanıcı madde eğitimlerinde tekrarlanır.Simdi dizelde kıvılcım kaynağı olmadığına göre ve ortamdaki ısı da patlama için eşik değere uşalmışsa yanma olayı patlama şeklinde oluşur .şimdi biz hala detonasyon derken dizelde yoktur dersek bu işin tanımına ve doğal dizaynına aykırı olacaktır.bakınız vuruntudan bahsetmedim hiç.Benim olaya bakışım budur .Dünyanın hangi sitesinde araştırma yaparsanız yapın yanlış yazmadılarsa kasdedilen de bu olacaktır.Bunu sündürüp farklı bir anlam yüklemek hatalı olacaktır.










  • Tüpraş önümüzdeki senede 10ppm lik dizel üreteceğini bildirmiş.Artık avrupa satandartlarında üretim şartlarına mahsus olabilmek için bu sınır yakalanması gerekiyordu.Tüpraş Koç tarafından alındıktan sonra yatırım karkarı alarak bu sınır değerini yakalamayı hedeflemesi çok güzel ve ülkemiz adına onur verici bir durum.Devlette bu işler yapılması uzun zaman almakta ve yatırım ve finansman güçlükleri dolayısıya 2 senede bitecek iş 10 senede bitmiyordu.Özelleştirmenin yararlı yanlarından birisi bu hız konusu zaten .Kalite standartlarını yakalamaktaki kararlılık vazgeçilmemesi gereken bir konudur.

    In line with EU specs, Tüpraş will
    convert its diesel production from
    2000ppm to 10ppm. The price
    difference will result in approximately
    US$218mn additional operating profit

    http://www.koc.com.tr/NR/rdonlyres/D6980F90-2FBF-4D02-879E-DEA293E5EBBD/7683/KocHolding__June08.pdf




  • evet artık bu topiğimizin cevabını içeren bilimsel deney ve detaylı açıklamalarını siz derine dalanlar mensuplarına iletmek istiyorum.Net olrak açıklama yapabilen bir resmi cevabı ancak bulabildim ,o da şans eseri başka bir konuda araştırma yaparken oldu.sanırım uzun yazıyı okuyup bitirdiğinizde bu konuda tez yzabilecek düzeyde bilgiye ulaşmış nadir insan lardan olacaksınız.Yazıyı okumaktan sıkılanlar sonuç kısmını okumamalılar.Denesel sonuçlar olduğu için ben inanmakta hhiç tereddüt etmedim açıklamalar ise doyurucu ve eleştirilsel anlamda da tarafsızdır ,bana göre.

    Neden düşük sülfürlü dizel kullanmamız gerektiğinin cevabı için tıklayınız.

    http://eprints.qut.edu.au/archive/00001120/01/Ristovski_1120.pdf


    vasago senden de şu atomsal bazlı nuclei veya nucleus formu ve nano parçacıkların reaksiyonları hakkında formülsel çeviri alabilirsek daha verimli bir forum çalışması yapmış oluruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Temmuz 2007; 15:23:39 >




  • Yazıyı şimdilik tam olarak okuyamadım. Ancak mazottaki kükürt nedeni ile egzoz gazında oluşan sülfirik asidin egzoz gazındaki yanmamış yakıt parçacıklarının bir araya gelerek topaklanmasını ve çevre ve insan sağlığı için son derece zararlı olan nano boyutlu parçacıkların oluşmasını sağladığını anlatıyor. Burdan da mazottaki kükürtün motorda sülfirik aside dönüşebildiğini öğrenmiş oluyoruz.

    Nuclei modu diye bahsedilen olay anladığım kadarı ile oluşan bu taneciklerin zincir şeklinde değil küresel bir şekil oluşturacak şekilde oluşmalarına verdikleri bir isim. Sülfirik asidin bu parçacıkların oluşumunu güçlendirmesi ise sanırım şöyle oluyor, yanmamış hidrokarbonlar normalde birbirlerinden ayrı dururlarken oluşan sülfirik asit bu hidrokarbonlara yapışıyor ve daha sonra bu hidrokarbon ve sülfirik asitten oluşan yapı başka bir hidrokarbona daha yapışarak gittikçe büyüyen bir küre halini alıyorlar.




  • buradaki en önemli olay motor yağında bulunan maddelerin yanma esnasında düşük kükürtlü mazot olmazsa sülfürük asitde dönüşüyor olması bana ilginç geldi.Demek ki havadaki patlama anındaki basınç ile yağın içindeki nuclei formundaki nano boyuttaki parçacıklar kimyasal tepkimeyi hızlandırıyor.Ne kadar küçük tanecik o kadar hızlı reaksiyon diye anladım.
  • Çarşamba sınavım var o yüzden çok detaylı okuyamıyorum şuan. Çarşamba akşamı daha dikkatli bir şekilde okuyup yorumlarımı yazarım. Bu arada "nuclei mode" diye arama yapınca bu konuda bir çok yayın bulabilirsin vezir.
  • yorumların için teşekkürler vasago , sana sınavında başarılar dilerim.
  • Hepinizi ayrı ayrı tebrik ediyorum. İşlenen konu içeriğini alıp, herhangi bir üniversitede ders olarak verebilirsin. Bilgi doyurucu, seviye zirvede. Okudukça okuyasım geldi. Daha hepsini bitiremedim.
    Ellerinize sağlık,bilginizeve beyninize bereket...
    Selamlar.
  • vasago sınavların umarım iyi geçmiştir.Verdiğim teknik testi okuyup yorumlarını bizimle paylaşırsan seviniriz
  • merhaba arkadaşlar. öncelikle emeği geçen arkadaşlara teşekkür ediyorum.

    benim aracım 2000 model opel vectra 2.0dti. yani common rail değil, direk püskürtmeli, pompalı dizel. eski sistem yani. ama aracımda turbo var. bu başlık altında okuduğum yorumlarda hep normal dizelin commonrail motora zararları irdelenmiş. acaba eski sistem turbolu motorlara bir zararı var mıdır? malum bu araç piyasaya çıktığında eurodizel yoktu. normal dizelin turbo tribününe veya diğer turbo aparatlarına bir zararının ispatlandığına kanaat getiremedim yazılardan. acaba kendi commonrail olmayan turbolu aracımda normal dizel kullanabilir miyim? turboya zarar vermese de enjektörleri falan tıkar mı?

    yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
  • Arkadaşım herşeyden önce enjektörlerinin kurumlanarak performanslarını kaybetmek istemiyorsan euro kullan derim. benim aracımda da normal kullanılabilir fakat ben euro kullanırım shell tavsiyemdir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    merhaba arkadaşlar. öncelikle emeği geçen arkadaşlara teşekkür ediyorum.

    benim aracım 2000 model opel vectra 2.0dti. yani common rail değil, direk püskürtmeli, pompalı dizel. eski sistem yani. ama aracımda turbo var. bu başlık altında okuduğum yorumlarda hep normal dizelin commonrail motora zararları irdelenmiş. acaba eski sistem turbolu motorlara bir zararı var mıdır? malum bu araç piyasaya çıktığında eurodizel yoktu. normal dizelin turbo tribününe veya diğer turbo aparatlarına bir zararının ispatlandığına kanaat getiremedim yazılardan. acaba kendi commonrail olmayan turbolu aracımda normal dizel kullanabilir miyim? turboya zarar vermese de enjektörleri falan tıkar mı?

    yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...







  • quote:

    Orjinalden alıntı: worldwar

    Arkadaşım herşeyden önce enjektörlerinin kurumlanarak performanslarını kaybetmek istemiyorsan euro kullan derim. benim aracımda da normal kullanılabilir fakat ben euro kullanırım shell tavsiyemdir.



    hocam teşekkürler yalnız ben bunun yani iddia ettiğiniz kurumlanmanın sebebini soruyorum. yani normal dizelde kurumlanmaya sebep olacak ekstra bişey mi var? ve bu kurumlanma nasıl gerçekleşiyor? yoksa normal dizel ile eurodizelin tek farkı doğaya yaptığı etki mi? birde hep commonraillerin enjektörlerinin küçük olduğu ve bu yüzden normal dizel kullanmanın tehlikeli olduğu iddia ediliyor. benim aracım commonrail değil ve commonrailler kadar küçük bir enjektöre de sahip değil. hala tıkanma söz konusu mu?

    ayrıca rica ederim "normal dizel tıkar, eurodizel kullan" gibi şu günlerde anlasın anlamasın, bir açıklama getirsin getiremesin herkesin dilindeki tekerlemeyi tekrarlamayın lütfen. olaya neden sonuç olarak bakalım. birçok insan diyor normal dizel kullanıyorum ve tıkanma v.b. olmadı hiçbir sorun yok diye. benim akrabamda da commonnrail var. o da normal kullanıyor. eurodizelin bir fiyat derecelendirme(price discrimination) aracı olduğunu söylüyör. hiçbir karşı mantıklı açıklama gelmemesinden de haklıymış hissine kapılıyor insan...



    bilgileriniz lüttfen...




  • dediğin gibi bir tıkanma yapmaz enjektörlerinde. şunu da hemen belirteyim bende euroyu hem max 50 ppm lik kükürt oranı için hemde temizleyici etkilerine inandığım için kullanıyorum. bknz Bp ultimate diesel
    bknz shell v-power bu yakıtlar hakkında biraz yabancı internet sitelerinde dolaşırsanız iyi yakıtlar olduğunu görürsünüz. özellikle shell GTL denilen ( Gas to Liquid) teknolojisini kullanmakta. isterseniz shellin dökümanlarını göderebilirim...
  • Bence eurodizel ile normal mazot arasında enjektörler açısından bir fark olmaması lazım. Tüpraşın sitesinden bakacak olursanız normal mazot ile 50ppm'lik mazot arasında fiziksel olarak bir fark gözükmüyor.

    Bu arada yüksek kükürtün sülfirik asit oluşturarak pistonlara, motor bloğuna ve turboya zarar vermesi konusunda aklıma yeni birşey takıldı. Bu bahsedilen parçaların hepsi yağlı yani yağ kaplı olmuyor mu? Yağ kaplı bir metale bu miktarlarda ki sülfirik asidin bir etkisi olmaz. Çünkü yağ tabakası koruyucu etki gösterir.
  • Topicin her yazısını tam olarak okumadım. Ancak yeni aldığım dizel aracımda ne kullanmam gerektiğini sorduğumda yetkili bayii kesinlikle Shell Eurodizel cevabı verdi.. yanılmıyorsam V-MAX diye geçiyor...

    Diğerlerini tavsiye etmediler.. Eğer çok sıkışırsan da OPET dediler... bilgi olarak yazayım..
  • common rail dizel kullananlar eurodizel kullanmalı diğerleri normal motorin kullanmalı
  • kardeş alınmada burda sebeplerini iyice irdelemeye çalışıyoruz. biraz açıklama yapalım. öyle lafı korum giderim türü mesajlara gerek yok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    kardeş alınmada burda sebeplerini iyice irdelemeye çalışıyoruz. biraz açıklama yapalım. öyle lafı korum giderim türü mesajlara gerek yok.



    mesajın başlığında yorum yapın gibi bir ibare görmedim o yüzden yorum yapmaya gerek duymadım kusura bakma madem istiyorsunuz yorumumuda yapayım

    aracınız common rail sistemiyle çalışıyorsa motorin koyduğunuz zaman motorindeki yüksek kükürt oranı motorunuza zarar verecektir. eski nesil dizellerde ise aracın önerilen yakıtı zaten motorin sizin aracınız üretilirken mazot üretilior ve kükürt oranı düşük olacaksa euroodizel o zamanda üretilirdi ama üretilmemiş ayrıca eğer sizede eurodizel uygun olsaydı motorini kaldırırlardı.
  • Amacımız sadece a veya b yi kullanın demek olsaydı bu başlık 4 sayfa olmazdı değil mi? Bak mesela sen diyorsun ki kükürt yüzünden eurodizel kullanmak gerekir senden önce ki diyorki normal mazot tıkanma yapar. Ben diyorum ki istediğinizi kullanın farketmez. İşte hangimiz haklı ve neden haklı bunu anlamaya çalışıyoruz.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.