Şimdi Ara

EURONCAP YILDIZ DAĞITIYOR, IIHS DOĞRU TEST DİYENLER İÇERİ. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
196
Cevap
2
Favori
5.122
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahimavci

    60 la 80 le yapılan testler geçersizdir zaten kim Güvenir bu testlere kazada çarpışma saysak sen 80le gidiyorsan oda 80le geliyorsa hiz oldu 160 demi e bu testler zaten boşa oluyor otomatikman

    Eşit kütleli(momentumlu) 2 araç aynı hızda birbirine vurduğunda 2 aracın hızının toplamı değil araçların kendi hızları kadar hasar oluşur.

    Daha açık bir anlatımla şöyle:


    Ayrıca 60 80'le yapılan tesler gayet geçerlidir çünkü gerçek kazalar bu hızlarla yapılır büyük oranda. Hiçkimse direksiyon hakimiyetini kaybederken gaza basmaya devam etmez, 140 ile spin atılınca bir yere 140'la vurmazsınız frene asılır duramaz 60 70'le vurursunuz.

    Ya da hızlı gidiyorsunuz önünüze birden bi araç çıktı kavşaktan(kavşağa girerken zaten yavaşlarsınız) + frene basarsınız, test hızlarında vurur hayatta kalırsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 3 Ekim 2013; 20:08:59 >




  • Bu testler belli bir seviyeden sonra cok anlamli degil. Sonucta testlerin cogu sabit bir objeye carptirilarak yapiliyor. Boyle olunca da arac hizi sabit oldugu icin kendi kutlesi ve momenti isin icine giriyor yani arac kendisiyle ayni araca carpmis gibi bir etki mevcut. Yani bu testlere bir kamyon girse kutlesi daha agir oldugu icin cok buyuk hasar alip kotu bjr derece alabilir ama gercek hayatta bu testlerden en iyi puani almis bir binek arac kotu puan almis buyuk bir aracla carpissa daha cok hasar alacak arac, kutlesi daha kucuk olan arac olacaktir. Yani cook fazla guvenlik endisesi olanlarin kutlesi en buyuk ve yeni nesil bir suv almalari daha mantikli. Ben boyle dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahimavci

    60 la 80 le yapılan testler geçersizdir zaten kim Güvenir bu testlere kazada çarpışma saysak sen 80le gidiyorsan oda 80le geliyorsa hiz oldu 160 demi e bu testler zaten boşa oluyor otomatikman

    Sen 80 le duvara çarparsan duvarda sana aynı şiddette cevap vereceğinden 80 le duvara çarpan bir arabayla 80 le kafa kafaya çarpışan 2 aynı araba arasında fark yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Bir kac kişi benim yazdığımı yazsın. Bu yazıyı yazarken arac sahiplerinden simdiden özür diliyorum.

    " tamam, corolla çöp, ucube. Alan enayi. En iyisi vag"

    Bir markayı bu kadar karalamak digerini on plana çıkarmaya çalışmak

    Hepsini geçtim, emeğe saygı bile kalmamış.

    Insanın inadına corolla alası geliyor bu cabaları gördükçe.

    Bazen bence sacmaliyorsun abi (ozur dilerim haddimi astim ise )

    Bu forum dsg sanzimana neler neler yazdi

    Dizel otomatik araba alana neler soylediler

    Jettayi yerin dibine soktular

    Ben jetta aldigim zaman kufur eden bile oldu

    Ama bu sekilde bir tepkimde olmadi

    Suna emin ol corolla o sinifta alinacak son araba sadece ve sadece 1.6 bemzinli alinir oda lpg takicam dersen

    Sen 75.000 para iste bir cc koyma arabaya bir xenon olmasin kalitesiz bir icekan yap laf edince biz suclu olalim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oldukça açıklayıcı bir konu olmuş. EuroNcap sayesinde otomobiller belirli bir seviyeye yükseldi güvenlik anlamında. Kimse bunu inkar edemez.
  • İkisinde de süratin artması şart.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Euro ncap benim icin kistas

    5 yildiz almasi tabiki onemli ama

    v40'in aldigi 5 yildiz ile auris'in aldigi 5 yildiz tabiki bir degil

    Buda bir diger konu

    Ya abı sonra dıyorsunkı bana ben yazdım dıye karsı cıkıyorsun bu nasıl talıhsız bır acıklamadır ncap yıldız verıyor geçiyormu 5 yıldız aldı ama sürücü yolcu arka koltuk bebek koltuk vs gibi her bilgiyi altında yazıyor 5 yıldız verdik işte diyip geciyormu Allah aşkına auris ile v40 aynımı lafı oturtup sabaha kadar aglatıcak bır yorum.

    Soruma gelıcek olursak ben kafa kafaya kaza cok ama cok az gordum genelde small kazası oluyor yada takla vs vs bunuda IHS cok guzel uyguluyor




  • Daha da önemlisi kazadan önce otomatik fren standart olmalı.Kazaları azaltma konusunda şu ana kadarki bana göre en önemli teknoloji.

    Mercedes'e teşekkür etmeliyiz bu konuda.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Bir kac kişi benim yazdığımı yazsın. Bu yazıyı yazarken arac sahiplerinden simdiden özür diliyorum.

    " tamam, corolla çöp, ucube. Alan enayi. En iyisi vag"

    Bir markayı bu kadar karalamak digerini on plana çıkarmaya çalışmak

    Hepsini geçtim, emeğe saygı bile kalmamış.

    Insanın inadına corolla alası geliyor bu cabaları gördükçe.

    Bazen bence sacmaliyorsun abi (ozur dilerim haddimi astim ise )

    Bu forum dsg sanzimana neler neler yazdi

    Dizel otomatik araba alana neler soylediler

    Jettayi yerin dibine soktular

    Ben jetta aldigim zaman kufur eden bile oldu

    Ama bu sekilde bir tepkimde olmadi

    Suna emin ol corolla o sinifta alinacak son araba sadece ve sadece 1.6 bemzinli alinir oda lpg takicam dersen

    Sen 75.000 para iste bir cc koyma arabaya bir xenon olmasin kalitesiz bir icekan yap laf edince biz suclu olalim

    Aracın fiyatını savunuyorum gibi düşünme ama iç mekanı kalitesiz değil hatta Jetta'dan daha kaliteli. Ha iç tasarımı kötü, tipsiz yani ona ben de katılıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 75 lik jetta da Xenon var mı ?

    Ne cc imiş arkadas yahu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her iki testide inceliyorum, ama Small Overlap testlerini daha gerçekçi buldum. Daha da gerçekçi olmak gerekirse, her iki testinde Türkiye şartlarındaki kazalar ile uzaktan yakından bir ilgisinin olmadığını düşünüyorum.

    Türkiye'deki kazalar, genellikle 100 km/h üzerinde gerçekleşiyor ve ölümlü sonuçlarla karşılaşılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    75 lik jetta da Xenon var mı ?

    Ne cc imiş arkadas yahu.

    Octaviada var

    Daha ucuz daha kaliteli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre356


    quote:

    Orijinalden alıntı: rahimavci

    60 la 80 le yapılan testler geçersizdir zaten kim Güvenir bu testlere kazada çarpışma saysak sen 80le gidiyorsan oda 80le geliyorsa hiz oldu 160 demi e bu testler zaten boşa oluyor otomatikman

    Sen 80 le duvara çarparsan duvarda sana aynı şiddette cevap vereceğinden 80 le duvara çarpan bir arabayla 80 le kafa kafaya çarpışan 2 aynı araba arasında fark yok.



    Duran duvara 80 ile carpmayla 2 arabanın 80 er kilometre ile çarpışmasına aynı diyorsun yani öylemi helal valla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konumuz hangisi daha önemli olayı değil. Biri geçerliyken diğeri geçersiz değil. Onu anlatmaya çalıştım. euroncap da bu sonuçlara bakılırsa şaibeli değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahimavci


    quote:

    Orijinalden alıntı: emre356


    quote:

    Orijinalden alıntı: rahimavci

    60 la 80 le yapılan testler geçersizdir zaten kim Güvenir bu testlere kazada çarpışma saysak sen 80le gidiyorsan oda 80le geliyorsa hiz oldu 160 demi e bu testler zaten boşa oluyor otomatikman

    Sen 80 le duvara çarparsan duvarda sana aynı şiddette cevap vereceğinden 80 le duvara çarpan bir arabayla 80 le kafa kafaya çarpışan 2 aynı araba arasında fark yok.



    Duran duvara 80 ile carpmayla 2 arabanın 80 er kilometre ile çarpışmasına aynı diyorsun yani öylemi helal valla

    Ayni sey tabi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahimavci


    quote:

    Orijinalden alıntı: emre356


    quote:

    Orijinalden alıntı: rahimavci

    60 la 80 le yapılan testler geçersizdir zaten kim Güvenir bu testlere kazada çarpışma saysak sen 80le gidiyorsan oda 80le geliyorsa hiz oldu 160 demi e bu testler zaten boşa oluyor otomatikman

    Sen 80 le duvara çarparsan duvarda sana aynı şiddette cevap vereceğinden 80 le duvara çarpan bir arabayla 80 le kafa kafaya çarpışan 2 aynı araba arasında fark yok.



    Duran duvara 80 ile carpmayla 2 arabanın 80 er kilometre ile çarpışmasına aynı diyorsun yani öylemi helal valla

    Bilmişlik yapacağınıza biraz araştırsanız ne güzel olur! Size helal valla zor olsa gerek...

    tr.euroncap.com
    Avrupa Yeni Araba Değerlendirme Programının Resmi Sitesi | Euro NCAP
    http://tr.euroncap.com/Content-Web-Faq/801d089d-dcdf-4122-a3e1-a5342c9a7f18/test-etme-prosesi.aspx


    http://www.opelx.com/opel-euro-ncap-testleri/878-euro-ncap-nedir.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Euro ncap benim icin kistas

    5 yildiz almasi tabiki onemli ama

    v40'in aldigi 5 yildiz ile auris'in aldigi 5 yildiz tabiki bir degil

    Buda bir diger konu

    Ya abı sonra dıyorsunkı bana ben yazdım dıye karsı cıkıyorsun bu nasıl talıhsız bır acıklamadır ncap yıldız verıyor geçiyormu 5 yıldız aldı ama sürücü yolcu arka koltuk bebek koltuk vs gibi her bilgiyi altında yazıyor 5 yıldız verdik işte diyip geciyormu Allah aşkına auris ile v40 aynımı lafı oturtup sabaha kadar aglatıcak bır yorum.

    Soruma gelıcek olursak ben kafa kafaya kaza cok ama cok az gordum genelde small kazası oluyor yada takla vs vs bunuda IHS cok guzel uyguluyor

    Talihsiz bir aciklama degil cagri

    Bak simdi

    Forumda bu ihs testleri paylasildigindan beri herkes euro ncap cop herkese 5 yildiz dagitiyor demeye basladi

    Bende diyorum ki

    Kistasim benim euro ncap ve ilk once 5 yildiz almasi ama 5 yildiz alan her arac ayni guvenlikte degil

    Bir suru puanlama cesidi var

    Ornek olarak auris ve v40 ornegi verdim

    Hepsi bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konuyu açan arkadaşa tamamen katılıyorum. Bu mantığı kurmakta zorlanan arkadaşlar var malesef.

    Ayrıca belirli bir hızın üzerindeki çarpışma testleride çok mantıklı değil darbe sonucu oluşan G kuvvetine insan vucudu dayanamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahimavci


    quote:

    Orijinalden alıntı: emre356


    quote:

    Orijinalden alıntı: rahimavci

    60 la 80 le yapılan testler geçersizdir zaten kim Güvenir bu testlere kazada çarpışma saysak sen 80le gidiyorsan oda 80le geliyorsa hiz oldu 160 demi e bu testler zaten boşa oluyor otomatikman

    Sen 80 le duvara çarparsan duvarda sana aynı şiddette cevap vereceğinden 80 le duvara çarpan bir arabayla 80 le kafa kafaya çarpışan 2 aynı araba arasında fark yok.



    Duran duvara 80 ile carpmayla 2 arabanın 80 er kilometre ile çarpışmasına aynı diyorsun yani öylemi helal valla

    Şimdi bir araç düşünün x enerjiye sahip.Düz duvara çarpınca bu enerji emilene kadar çarpışma devam edeck,Bu enerjiyi emen kısım da aracın ön tarafının 1 metrelik kısmı olsun.O kısma kadar deforme olunca kaza sonlanıyor.2 araç kafa kafaya çarpışınca birbirinin aynısı ise toplamda 2 x enerji var ve çarpışma anından itibaren ikisinin de ön tarafı deforme olmaya başlar ve 2x lik enerjinin yok olması için ikisinin de ön tarafı 1 er metre içeriye gçümçmüş olur.Yani duvara çarpmayla neredeyse aynı.Açılar dolayısıyla %100 diyemeyebiliriz tabi.Ancak Euro Ncap duvarlarını diyorsanız onlar semsert değil ve içeri doğru göçüyor.Yani enerjinin bir kısımını o emiyor.İşte o zaman aynısı diyemeyebiliriz.Benim mantığıma göre olay bu şekilde.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Bir kac kişi benim yazdığımı yazsın. Bu yazıyı yazarken arac sahiplerinden simdiden özür diliyorum.

    " tamam, corolla çöp, ucube. Alan enayi. En iyisi vag"

    Bir markayı bu kadar karalamak digerini on plana çıkarmaya çalışmak

    Hepsini geçtim, emeğe saygı bile kalmamış.

    Insanın inadına corolla alası geliyor bu cabaları gördükçe.

    Al benden de o kadar hocam.
    ozellikle birkaç vag ci Japonlara saydırıyor.
    lancer ımı sattım ama hala japoncuyum.
    neyin kavgası anlamıyorum?
    Ben lancerin iç mekanının iyi olduğunu , ses yalıtımının güzel olduğunu , otomatik şanzımanın iyi olduğunu iddia etmiyorum ama adamlar dsgnin sorunsuz olduğunu, tsi ın sorunsuz olduğunu
    doğuş Otomotiv in iyi hizmet verdiğini
    savunuyorlar .
    anlamadım gitti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.