Şimdi Ara

EVİNİZDE HANGİ MARKA ÇAMAŞIR MAKİNESİ VAR VE MEMNUNMUSUNUZ (28. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
15.420
Cevap
158
Favori
1.647.870
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Şaka yapıyorum canım!

    Dün gece makinaya servis çağırmadan kendim bakayım dedim;

    -Makinanın ayaklarından biri yerinden çımıştı,takıp dengeledim,
    -Amortisörlere gres sürmüştüm istediğim noktalara ulaşmamıştı,pas çözücü/yağlayıcı spreyle temizleyip yağladım.
    -Balans/sarsıntı sensörü olduğunu tahmin ettiğim bir parça nemden dolayı yapış yapıştı,kurulayıp temizledim.

    Şu an için en ufak gıcırtı yok,umarım böyle devam eder.


    Ayak dengesizse gerçekten ses tahmin edilemeyecek kadar artar.En iyi makine olsa bile ayakları ayarsızsa yürüyebilir.
    Amortisörler de tekrar elden geçtiğine göre iş tamam.
    Umarım sorun birdaha tekrarlamaz.




  • Sağol Candoğan,banyomuzun fayansları biraz özensiz döşenmiş olduğundan makina yerinden 1cm kaysa dengesi bozuluyor bunada dikkat ediyorum artık.

    Birşey soracağım;makinaların nakliyeleri esnasında tanbur sabitlenmeli mi? Taşıma sırasındaki sarsıntıların zarar verdiği doğru mu?
  • Taşıma esnasında tanburun sabitlenmesinde fayda vardır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Sağol Candoğan,banyomuzun fayansları biraz özensiz döşenmiş olduğundan makina yerinden 1cm kaysa dengesi bozuluyor bunada dikkat ediyorum artık.

    Birşey soracağım;makinaların nakliyeleri esnasında tanbur sabitlenmeli mi? Taşıma sırasındaki sarsıntıların zarar verdiği doğru mu?


    Mutlaka sabitleme parçaları takılmalı.Ben taşınırken kendim taktım.Böylece makineyi garantiye alıyorsunuz.Riske atmayın derim.
  • arkadaşlar beyaz eşya alırken servislerine bir bakın hangi markanın servisi çok çalışıyorsa o markadan uzak durun tabiiki markaların yaygınlıgını da hesaba katın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: melter01

    arkadaşlar beyaz eşya alırken servislerine bir bakın hangi markanın servisi çok çalışıyorsa o markadan uzak durun tabiiki markaların yaygınlıgını da hesaba katın

    Kesinlikle öyle. Ama artık ülkemizde servisi yaygın olmayan marka kalmadı gibi. İlçelerde olmasa bile il merkezlerinde mutlaka servisi bulunabiliyor. (Miele, Electrolux gibi markalar örneğin)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thr_Y -- 25 Kasım 2007; 21:12:27 >
  • arkadaşlar,
    elektrolux eww 1290 çamaşır makinası konteynırla düşmüş.Ambalajı bozulmamış, çizik bile yok.Denedik gayet güzel çalışıyor.Ancak kapak lastiği deforme olmuş.Böyle bişey nasıl olabilir ve bu makine satın alınır mı?Teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vatman2

    arkadaşlar,
    elektrolux eww 1290 çamaşır makinası konteynırla düşmüş.Ambalajı bozulmamış, çizik bile yok.Denedik gayet güzel çalışıyor.Ancak kapak lastiği deforme olmuş.Böyle bişey nasıl olabilir ve bu makine satın alınır mı?Teşekkürler

    Kapak lastiği deforme olmuşsa su kaçırır.Bana kalırsa hasarsız aynı modelle birebir karşılaştırın.Bir de 6ay ya da 1 yıl olsa bile garanti isteyin.Bu süre zarfında hata vermezse sonradan vermesi de zor.Makinenin kendisine gelince oldukça yi bir makinedir.6 kg yıkama,3kg kurutma kapasitesi var.Bir de kaç YTL fiyat aldınız?
  • Candoğan Bey,
    Bire bir karşılaştırmadan kastınız dış görüntüsü ise onu yaptım ve aynısı.Benim anlamadığım şey dış görüntüsünde herhangi bir deformasyon olmadan neden en elastik kısım deforme olmuş.Bu arada istenen fiyat 650 ytl.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vatman2

    Candoğan Bey,
    Bire bir karşılaştırmadan kastınız dış görüntüsü ise onu yaptım ve aynısı.Benim anlamadığım şey dış görüntüsünde herhangi bir deformasyon olmadan neden en elastik kısım deforme olmuş.Bu arada istenen fiyat 650 ytl.

    Elastik kısmın deforme olmasına ben de anlam veremedim açıkçası.Kazanın aniden yerinden oynamasındandır diyeceğim ama nakliye emniyetleri takılıyken böyle birşey olamaz.650YTL çok iyi bir fiyat.Sağlam çalışıyorsa ve garanti veriliyorsa,su da sızdırmıyorsa bence düşünülür.Ama garanti mutlaka isteyin.
  • arkadaşlar ARÇELİK 5950 çamaşır makinası aldım 4 yıl kullandım ve b.r anda başıma neler geldi aşağıda okuyun ve görün.burada verdiğim metin arçelik internet sitesine yazdığım şikayet.
    SAYIN ARÇELİK YETKİLİSİ

    11 Haziran 2004 tarihinde teslim alarak kullanmaya başladığım 5950 çamaşır makinesi 18 Kasım 2007 tarihinde çamaşır yıkama esnasında F6 arızası vermiş ve o tarihten itibaren de çalışmamaktadır.
    Çamaşır makineme bakması için aslında hiç istemeyerek de olsa servis çağırmak zorunda kaldım. Gelen servis elemanı benim nezaretimde makineyi açtı baktı ve herhangi bir yorum yapamadı ve arızayı tespit için makineyi götürmeleri gerektiğini izah ederek çalışmasını tamamladı. Bu arada kontrol için söktüğü motoru yerine monte ettiğinde (daha doğrusu edemediğinde ) motorun üzerinde bulunan muhafaza kapağı motora hafifte olsa sürtmeye başladı. Kendisine makinemde kesinlikle sürtme olmadığını yapılan söküp takma işleminden sonra bunun oluştuğunu gördüğümü belirttim. Servis elemanı bana ertesi gün için makineyi almaya geleceklerini söyleyip ayrıldı. Ertesi gün beklememe rağmen servis gelmedi. Eve telefon ederek araçlarının o gün için benim bulunduğum yöne iş olmadığı için gelmeyeceğini ertesi gün için geleceklerini söylediler. Ertesi gün geldiklerinde bu yöne bayağı iş almışlardı hakikatten. Araçta en az 6 parça makine vardı ve aracın tabanında yer olmadığı için yeni makinelerden 2 tanesini üst üste koyarak benim makineme yer açtılar ve makinemi alıp gittiler. Bundan sonrada benim azabım başladı zaten. 2 gün sonra aradıklarında makinemde bulunan aşağıda belirtilen parçaların yandığını ve 483.56 YTL karşılığında makinenin onarılacağı belirtildi. Elime tutuşturulan kartta aynen şunlar yazıyor….

    Motor - 2706450100 68.00 YTL
    Statörpib - 2706440300 210.00 YTL
    Kontrol Kartı - 2707510100 135.00 YTL
    Atölyede Tamir
    Elk.Kart İşçilik 20.00 YTL
    Motor işçilik 36.00 YTL
    Nakliye 15.00 YTL (Benim makinemi alan araç sanki sadece benim makinemi almaya gelmiş gibi bir hisse kapıldım. Eğer servisleriniz bir araba dolusu makineyi aynı araçla taşıyıp birde her taşıdığından 15 YTL alıyorsa gerisini hesaplamak bile istemiyorum.)
    (Bu arada ben bu parçalar değiştirilse bile makinenin çalışacağına inanmıyorum. En azından çalışsa bile yakın zamanda aynı arızayı tekrar yapmayacağına inanmıyorum.)

    Bende bu arada kendi çapımda yaptığım fiyat araştırmalarında verilen fiyatların doğru olduğuna inandım. Ve bu arada da internette okuduğum forumlarda ARÇELİK markasının ne kadar çok övüldüğünü!!!!! gördüm ve orada yazılanların (en azından şimdiye kadar) başıma gelmediği için kendimi şanslı saydım.

    Lise arkadaşlarımdan bir tanesi şu anda bir ARÇELİK yetkili servisinde çalışıyor. Kendisini makine arızası hakkında görüşlerini sormak için telefon ile aradım ve bu makinenin şu anda üretimden kalktığını öğrendim. Üretimden kaldırılma sebebi ise bu makinenin devamlı arıza yapması ve sessiz olması özelliği ile satılmasına rağmen bol gürültülü çıkarmasıymış. Değerli ARÇELİK firması bu makineyi 3-5 sene hiçte ucuz olmayan bir fiyattan satmış ve bir anda makineyi beğenmeyerek üretimden kaldırmış. Bu arada bu ürünü kullanan tüketicilerini yok saymış bu konudan hiç haberdar etmemiş. (Avrupa veya Japonya’da olsa bu makine geri toplatılır yerine ya parası ödenir ya da başka makine verilir.)

    Şimdi benim sizden cevabını beklediğim sorular şunlar:

    1. Bu makineyi 483,56 YTL karşılığında onarımını yaptırmam ve makineyi kullanmaya devam etmem için bana bir neden gösterilmesi.

    2. 5950 model numaralı makinenin üretime giriş ve çıkış tarihlerini ve neden üretimden kaldırıldığının tarafıma yazılı olarak bildirilmesi.

    3. 5950 Model numaralı makinenin kartlarının yanma nedeninin tarafıma yazılı olarak bildirilmesi. (Yüksek Voltaj, Parça Hatası, Kullanım Hatası, vb.) Bu benim için önemli çünkü eğer elektrik konusunda problem çıkmışsa TEDAŞ hakkında, yok değilse ARÇELİK hakkında ilgili kuruluşlarda yasal hakkımı arayacağım. Servisiniz bu konuda “yanar abi” diyor başka bir şey demiyor. Bu arada benim aklım bu kartların hepsinin birden nasıl yandığını almıyor. Mantık olarak bir kart yanarsa devreden çıkar ve diğerleri de otomatik olarak kurtulur. Ama bu sizin makinenizde böyle olmuyor. Sizinkiler barut gibi peşi sıra yanıp gidiyor. Servisin sözlerinden sonra ben zaten bu makinenin alev alıp evi yakmadığına da şükrediyorum.

    4. Şu anda serviste olan makineyi iade için hangi adrese gitmem gerektiğini tarafıma bildirmenizi.(Bu işlemden hiçbir karşılık beklemiyorum. Sadece makineden kurtulmak istiyorum. Yani bu makineyi size hibe ediyorum. Ama 35 YTL tutan makineyi geri getirme ücretini ödemek istemiyorum.)

    Bu arada evimde bulunan şu anda kullanmaya devam ettiği ARÇELİK markalı diğer ürünlerde de benzeri arızalar meydana gelirse bunları da tarafınıza iade etmekten yorulmayacağımı bilmenizi istiyorum. Hali hazırda 9612 DTA FIRIN, 6045 EG BULAŞIK MAKİNASI, 5087 NF PLUS NO FROST BUZDOLABI, S 6400 ELEKTRİKLİ SÜPÜRGE, ARK-13-15-16 ÜTÜ, K-1252 HAND BLENDER, K-3311 SU ISITICISI, K-6121 PRATİK SÜPÜRGE ürünlerini de evde bulundurduğumu ve kullandığımı düşünürsek riskimin ne kadar fazla olduğunu hesaplamak bile istemiyorum.

    Hali hazırda kullandığım makinelerde ki ufak tefek kırık çatlaklar (FIRIN ve SU ISITICISI) için de asla ve asla servis çağırmayacağım ve kullanabildiğim kadar kullanıp daha sonra yenileyeceğimi belirtmek isterim.

    Bu başıma gelen olaydan sonra markanıza olan güvenilirliğim sarsılmış olup ürünlerinizi asla ve asla kimseye tavsiye etmeyeceğimi bilmenizi isterim.

    Tarafınızdan yazılı olarak istediğim bilgileri yasal hakkımı arayacağım mercilere sunmak üzere istediğimi belirtir iyi çalışmalar dilerim.




  • candoğan bey sizce ben bu makineyi onartsam mantıklımıdır. şu anda tamamen yeni makine almaya konsantre olmuş durumdayım ama arçeliğe de haddini bildirmek istiyorum yardımlarınıza ihtiyacım var şimdiden teşekkürler
  • Profilo var ama bedava makina ne olsun .....
  • Öncelikle geçmiş olsun. Makine sizi durduk yere cidden büyük zarara sokmuş. Mutlaka hakkınızı arayın. Yaptırmaya değer mi diye sormuşsunuz, bence yaptırmayın. O kadar para vereceksiniz. Hem Arçelik özünde kalitesiz bir marka zaten. Siz tamir ettirdikten sonra aynı arızayı tekrarlamayacağına dair garanti verebilecekler mi? Bence hayır. Sinir olmaktansa, taksitle yeni bir makine alın. İstedikleri fiyat zaten yarı makine parası. Vermeye değmez diye düşünüyorum. İyi akşamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thr_Y -- 28 Kasım 2007; 20:18:13 >
  • 500 ytl verip arçelik makineyi onartmak gereksiz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aydede10

    candoğan bey sizce ben bu makineyi onartsam mantıklımıdır. şu anda tamamen yeni makine almaya konsantre olmuş durumdayım ama arçeliğe de haddini bildirmek istiyorum yardımlarınıza ihtiyacım var şimdiden teşekkürler

    Merhabalar.Öncelikle geçmiş olsun.Gerçekten üzücü ve sinir bozucu bir durum.3,5 yıllık bir makinenin böylesine sorun yaratması(Neredeyse tüm elektrikli aksam yanmış).Şu an sağlam olsa sattığınızda o kadar anca eder.Arçelik o makineyi uzun yıllar 2000YTL civarına sattı.Şimdi sıfırı 1300YTL civarlarında.Problemli makine olduğunu daha evvel de duymuştum.Yıllarca Dünya'nın en sessiz makinesi dediler ama şu an en sessiz makine Electrolux'tür.(49dB)
    Benim fikrimi sorarsanız tamir fiyatında pazarlık yapın.Çünkü o makineye tahminim en az 1500 YTL vermişsinizdir.Arçelik'e şikayet yazarak olumlu bir adım atmışsınız.Bir de sikayetvar.com'a şikayet yazın.Muhtemelen tamir fiyatında iskonto yaparlar.250YTL civarlarına fiyatı çekerlerse bence yaptırın derim.O kadar paranıza yazık.Yapılan tamirler 1 yıl garantilidir.
    Size belki revizyonlu makine vermeyi de teklif edebilirler.Ancak başınıza daha büyük bela alırsınız,bunu kabul etmeyin derim.
    480YTL tamir parası ise çok fazla.
    Kısacası bölge müdürlüğü cihazı son olarak incelesin,tamir fiyatında iskonto olursa yaptırın.Eğer itiraz ederlerse de yeni makine yolu görünüyor maalesef.
    Arçelik genelde 7 yıl garanti verirdi o dönemlerde cihazınız gerçekten 3 yıl mı garantili?Arçelik bazen eski cihazlarına da garanti uzatması yapabiliyor.Ama bu tarihin 2004'ü kapsadığından emin değilim.
    Olay süreci hakkında bizi bilgilendirirseniz memnun olurum.
    İyi günler,umarım sorunu en zararsız şekilde çözersiniz.Tekrar geçmiş olsun.




  • candoğan bey siz gerçekten bu işlerde uzman olmuşsunuz arçelik firması yazdığım mail den sonra yetkili servisi arayıp yanan kartlerdan birini kendilerinin karşılayacağını belirtmişler.Üstlendikleri kartın fiyatı 235 ytl. banada son olarak 250 ytl tamir ücreti çıkardılar ben istemeyerekte olsa bunu kabul ettim ama daha en son hareketimi çizmedim. ama olaylar aynen sizin dediğiniz gibi geliştibakalım makine gelince ne olacak açık söyliyeyim ben bu arçelik yetkili servisinde çalışan elemanların bilgilerinden yeteneklerinden şüphe duyuyorum bu olayların üzerine 200 ytl vererek evdeki eşyalarımı sigortalattım yani bundan sonra ben bunlarla muhatap olmayacağım sigorta şirketine anlatsınlar dertlerini diye düşünüyorum sigorta şirketi artık parayı bunlardan mı alır tedaş tanmı alır beni bağlamaz ne halleri varsa görsünler bu arada 7 yıl garanti olayınıda yeni evlendiğim zaman para sıkıntısından yaptıramamıştım gerçi yaptırsamda bişey farketmeyecekti çünkü voltaj arızaları garanti kapsamı dışında




  • arkadaşlar birde şunu belirtmek istiyorum gerçi makinayı tamir ettiriyorum ama eğr tamir ettirmezsem diye yeni makina bakmaya başladım araştırmalardan ve bu sitede yazılanlardan etkilenerek miele nin sitesine girdim yani bu marka övülüyor heryerde merak ettim nedir ne değildir diye ya bu kadar kötü bir site tasarımı olamaz inanamadı gerçekten bir ürün beğendim fiyatını bulamadım yok sitede adamlar bir site yapmış araki bulasın yani kötülemek için söylemiyorum ama ertesi gün verilen telefonlardan birini aradım telefona çıkan bayan bana ne dese beğenirsinirsiniz sonra arayın yani telefona oturtmuşlar sopa gibi birini al sana firma adı nasıl kötüye çıkar bende mail attım siz bana telefon ile ulaşın diye ne arayan var ne soran mail atmışlar size fiyat kataloğu gönderiyoruz diye (anladığım kadarıyla posta yoluyla gelecek bu katalog) ya hangi devirde yaşıyoruz arkadaş postay verecek te bana ulaşacakta ölme eşşeğim ölme şimdi gelde bu markadan etkilen malını almaya niyetlenen böyle yapan firma allah korusun aldın bozuldu sesini duyurana kadar aylar geçer tamam arçelikten çok soğudum ama bu kadar geniş bir firmada olmaz olursada piyasada tutunamaz.Sadece kişisel görüşlerimi belirttim dikkatinizi çekerim




  • Sorunu tam istemediğiniz şekilde olsa da çözümlenmesine sevindim.Ancak makinedeki arıza bana göre elektrikteki oynamadan değil malzeme kalitesizliğinden kaynaklanıyor.Bir de Arçelik ben Türkiye şartlarına göre ürün yapıyorum diyerek geçinir.Bu elektrik makinenizde böylesine hasara yol açana kadar evinizdeki birçok elektronik ürüne zarar verirdi diye düşünüyorum.Gerçi bunu Arçelik'e anlatmak da ayrı bir dert.Geçen bu forumda bir arkadaşın Demirdöküm(DD de Koç'a ait) kombisinin garanti dahilinde kartı yanmıştı,o da garantiden onaramadı.Yani dediğiniz gibi onu kabul ettirmeniz de zor olurdu garanti olsa bile.
  • candoğan bey bugün benim makina eve geldi. arçeliğin yetenekli servisçileri benim makinayı yerine kurdular bu arada makinanın önüne yaklaşık 2 santimetre bir çizik atmışlar yaptıkları işe imzalarını illa ki atarlar bunu zaten biliyordum şimdi bunda raçeliği suçlamak anlamsız fakat aklım ermiyor adamlar makinayı çizip getiriyorlar ve ya kusura bakmayın bile demiyorlar. yani iş o kadar pişkinliğe varmış ki bir şey söylesen bi dert söylemesen bir dert. ben şimdi size bir konu danışmak istiyorum siz acaba bu direct drive teknolojisini hiç gördünüzmü yani motor denilen parçanın dışında mıknatıslı bir parça var motoru kavrayan şimdi bu arkadaşlar bu parçayıda yenilemişler fiyatıda 135 ytl. inanırmısınız bu parçada ne yanacak ne de bozulacak hiç bir şey yok baktım baktım anlam veremedim. ya bu parçanın görevi anladığım kadarıyla motor dedikleri o bobinlerden oluşan parça ile beraber bir manyetik alam yaratarak makinanın kazanını çevirmek bu parçanın elektrikle hiç bir bağlantısı yok. ve adamlar bu yanmış deyip atıyorlar.ben helikopter teknisyeniyim yıllarca bu işlerle uğraştım inanırmısınız beni resmen yemeye kalkıyorlar.yarın arçelikten bu 2 parçanın tek tek değişp değişmediğini soracağım bakalım ne cevap verecekler ona göre yeni hareket tarzımı belirleyeceğim.bu arada bu parça resminide size göndermek istiyorum size bu resmi nasıl ulaştırabilirim acaba.




  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.