Şimdi Ara

F10 dizel vs benzin

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
204
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dizelde pedal tepkiselliği, motor SESİ, yüksek devirlere çıkamama gibi durumlar var. Benzinlide ise bu durum yok, insanlar 520i alıp, RSA motorsda 170 HP'den 245 HP'ye çıkarmanın, 525d xDrive almaktan daha mantıklı olduğunu söylüyor. Sizlerin düşüncesi neler?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



  • Kaç modelden bahsediyorsunuz bilmiyorum ama bende 190bg modeli vardı. Motor sesi vs yaşamadım dizelde 2015 modeldi. Eğer bu model aralığında bahsediyorsanız yazılım benzinlide sorun yaratır mı bilmiyorum. Zira dizel modellerde dsg şanzıman arızası gibi motorun yatak sarma muhabbeti var.


    Bmw beni uydudan takip edip henüz 9.000km yapmaya yakınken, ne zaman bakıma geleceğimi sordu. Yahu 9 bin olmuş olmamış daha ne bakımı dedim. Bu seferlik öyle olsun dendi. Yani alenen, motor sıkıntılı ne olur ne olmaz demedi :)


    Ama bizim mahallede bir adam, araç yeni bakımdan çıkıp uzun yola giderken motor yatak sarmış. Fındık motor ile değişilmiş. Dedim ücretsiz değiştiler dimi? Yoo dediler parasını vermişler.


    Hem yeni bakımdan çık, hem yatak sarsın yeni motor parası ver. Sebebini anladım sonradan. Adamın para derdi yokmuş  


    Beni şaşırtan, demek ki bakımla alakası yok galiba dedim. Ama yinede bunların bakımı 10 bin km’de bir. Senede 30bin km yapıyorsanız 3 kere bakım demek.





  • b47 kodlu 190hp'lik 2.0dizel motora sahip ve x-drive olan aracı alırdım. eğer özellikleri böyleyse alın. benzinliye bulaşmayın hele yazılım hiç mantıklı olmaz.

    1.6 170hp'lik motor yetersiz o araca. yazılımla aracın ömrünü alırsınız.


    fakat b47 kodlu dizel motorlar bmw'nin en çok kullandığı motorlardan biri, n47'nin kronikleri giderilmiş ve stabil edilmiş hali.

    bakım aralıklarını biraz kısaltarak tahmin bile edemeyeceğiniz kadar fazla km yapabilirsiniz.


    uzun yol yapmıyorsanız sık sık, dizel araç problem olabilir. 3 haftada bir otobana çıkıp 20-30dk 3k devirde dpf'i temizlersiniz.

    bakım aralıklarını 6-7bin km'de bir tutarsınız.


    standart bakım için yetkili servise gitmeye de gerek yok. yağ bakımı için sanayiye gidebilirsiniz, kullandıkları yağdan emin olamazsanız bir distribütörden orijinal yağ alırsınız.(örneğin şahsi aracımda liqui moly'den başka yağ kullanmıyorum) yağ filtresini de ayarlarsınız bu şekilde. araç bir lifte kalkacak o kadar.


    bu şekilde bakım masrafları çok komik rakamlara düşüyor.

    zf8 şanzıman zaten problemsiz.


    ana masraf ve arıza kalemleri bu şekilde çıkıyor.


    ağır bakımda da BMW triger zincirine ömürlük diyor fakat tahmini 160bin km gibi şangırtı sesi vermeye başlıyormuş.(tecrübe etmedim) o hafif ses çıktığında ağır bakım yaptırırsanız bir o kadar km daha sadece yağ bakımıyla sürersiniz.


    vites geçişlerinde hafif de olsa vuruntu hissettiğiniz an şanzıman yağını değiştirirsiniz. ki genelde gerek duyulmuyor.


    bunun dışında balata disk vs. kaldı zaten masraf kalemi olarak. her araçta olan şeyler.

    elektronik anlamda BMW biraz nazlı ve km'ye bağlı olarak saçma sapan uyarılar verebiliyor. bunların da hepsini gidermek mümkün.


    b47 motor kodlu araçlar hariç çoğu bmw'den korkarım.


    bu motorla ilgili dizellerde "egr soğutucusu" arızası çıkıyor kronik olarak. (hani nadir de olsa bazı bmw'ler yanıyordu, işte sebebi bu)

    hatırladığım kadarıyla tüm yetkili servisler kontrol yapıp ücretsiz değiştiriyor bu parçayı da. çoğu araçta da bir problem çıkmadığını söyleyelim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerem- -- 23 Eylül 2024; 11:8:45 >




  • 5.20i'den 5.25d xdrive'a geçtiğimde, ilk tepkim 5.20i'nin ne kadar hantal olduğu idi. Gaza çok basmam gerekiyordu ve alt devirlerde başarısız idi. 5.20i'ye Stage 1 ve 2 yazılımlarının zarar vereceğini düşünüyorum. O kasaya o motor bence az. Stok için konuşursak, bellli bir hızdan sonra yağ gibi akıyor, güzel hızlanıyor ama hep yüksek devirde kullanmak lazım. 5.25d iyidir. Bakımlarını zamanında yaptırmak önemli. Bakım aralıkları 12K civarıdır dense de, benim araç hep 7-9K km.'de servise gidin demeye başlardı. N47'de ciddi bir sorun yaşamadım. 200K'da zincir değiştirdim. 2 kere de BMW geri çağırıp EGR'yi değiştirdi. Otobanda uzun süre mümkün olduğundca hiç yavaşlamadan sürekli 200 km/h üzerinde giderdim, max. 240 görebildim. Araç 2013 olunca :). Uzun lafın kısası performanslı kullandığım halde yine ciddi bir sorun olmadı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tk158 -- 24 Ekim 2024; 21:58:17 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    fiesta'ya lpg
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.