Şimdi Ara

Fabrika çıkışlı kırmızı antifrizi mavi ile değiştirmek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
1
Favori
7.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, 6 senelik 90.000km deki fabrika çıkışlı kırmızı antifrizli su mavi ile değiştirilir mi?

    Bugün kırmızı antifriz aldım, pompacı ile konuştum abi senin araba kaç binde dedi dedim 90.000 de ama fabrika çıkışı kırmızı idi dedim, o ilk zamanlarda dedi mavi alırsan daha iyi olur senin km deki araba için kırmızı radyatöre zarar verir dedi, bir ara mavi ile gelip burada değiştiririm kapağı açmıyorum zaten dedim.

    Pompacı doğru mu diyor mavi mi almalıyım antifrizi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fabrikadan Çıkan Kırmızı Antifrizi Mavi İle Değiştirmek

    Araçların soğutma sistemlerinde kullanılan antifrizler, farklı renklerde üretilirler. En yaygın olanları kırmızı ve mavi antifrizlerdir. Bazı sürücüler, kırmızı antifriz yerine mavi antifriz kullanmanın daha iyi olduğunu düşünebilirler. Ancak bu tehlikeli ve pahalı bir hata olabilir.

    Kırmızı ve Mavi Antifriz Arasındaki Fark

    Kırmızı ve mavi antifrizler arasındaki temel fark, içerdikleri katkı maddelerindedir. Kırmızı antifriz, organik asit teknolojisi (OAT) adı verilen daha yeni bir formülasyona sahiptir. Bu, geleneksel mavi antifrizlerde bulunan silikat ve fosfatlar gibi korozyon önleyici katkı maddeleri yerine kullanır.

    Kırmızı Antifirize Mavi Antifiriz Eklenir Mi?

    Hayır, kırmızı antifrize mavi antifiriz eklememelisiniz. Farklı katkı maddeleri içerdiklerinden, karıştırmak jöle benzeri bir madde oluşumuna neden olarak soğutma sistemini tıkayabilir ve aracınızın aşırı ısınmasına yol açabilir.

    Mavi Antifiriz Zararları

    Mavi antifriz, kırmızı antifriz kadar uzun ömürlü değildir ve daha sık değiştirilmesi gerekir. Ayrıca, bazı araçlarda korozyona ve diğer sorunlara neden olan silikatlar ve fosfatlar içerir.

    Kırmızı Antifiriz Zararları

    Kırmızı antifriz genellikle mavi antifrizden daha pahalıdır. Ayrıca, bazı eski araçlarda bulunan alüminyum radyatörler ve diğer bileşenlerle uyumlu olmayabilir.

    Kırmızı Antifiriz Yerine Mavi Koyarsak Ne Olur?

    Kırmızı antifriz yerine mavi antifriz koyarsanız, kısa vadede hiçbir sorun yaşamayabilirsiniz. Ancak uzun vadede, soğutma sisteminizde hasara neden olabilir ve aracınızın aşırı ısınmasına yol açabilir.

    Bu nedenle, aracınıza kırmızı antifriz konulduysa, kırmızı antifriz kullanmaya devam etmeniz önerilir. Mavi antifriz kullanmak istiyorsanız, soğutma sistemini iyice temizlemeli ve eski antifrizi tamamen boşaltmalısınız.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kırmızı antifrizin daha kaliteli olduğunu biliyorum ve daha pahalıdır. Aracınızı kullanım kılavuzu ne diyorsa, orijinali neyse onu kullanın, maceraya gerek yok. Soğutma suyu önemli mevzuu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renk değil türü önemli aynı renkte farklı tür antifrizler olabilir. Ayrıca motor yağı fln yağ yakınca kalınlaştırılır vs neyse ama soğutma suyu için ben hiçbir kullanım kitapçığında öyle bir talimat görmedim, yapanıda görmedim.

    Kitapçıkta ne yazıyorsa aynen o özellikte bir soğutma suyu kullanın...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • pompacıya bak sen, noluyor bu ülkeye hep alakasız adamlar uzman olmuş🤔

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • kitapçıkta ne yazıyorsa o hocam, kırmızı antifirizli arabaya mavi antifirizle değiştirmeyin derim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 10 Ekim 2020; 10:8:35 >
  • Kırmızıya kesinlikle kırmızı, hem kırmızı antifriz in dayanıklılığı ve değişim süresi çok fazla diğer renklere göre

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alip kullanacaginiz tek antifiriz petrol ofisi kirmizi antifiriz saf-78 derece.Su katinca 45 50 derecelere düşüyor.Kesinlikle kırmızı ile maviyi biribirine karıştırmayın.Sistemde yosun benzeri partikuller oluşup sogutma sistemini tikayabilir.Sonra uğraş dur devirdaim degistir falan vb.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    brc enjektör -mavi mi turuncu mu
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Aracinizin marka modeli nedir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bırakın pompacı araca doğru yakıt koymayla ilgilensin.


    Kimliğini değiştirmek için gözlemeciye gitmiyorsan pompacıyı da dinlemene gerek yok.

  • Kesinlikle ve kesinlikle kırmızı antifriz kullanın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • pompacı yakıt katkısı, enjektör temizleyici, cam suyu vs. de önerdi mi?

    bilmek isteriz...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiç kırmızı koymayıp su ile devam etsen birden kırmızı koysan zararlı ama kırmızıya kırmızı zararı yoktur Mavi de yok aslında sadece etkisi özelliği daha az mavinin soğutma ve koruma kalitesi düşer ama sen paran varsa yine kırmızı al

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fabrika çıkışı kırmızı ise kırmızı kullanın. Mavi uygun olmaz.

  • O zaman Alpetin kırmızı antifrizini aldım arladaşlar sorun olmaz herhalde

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabanı nerede hangi iklimde kullanıyorsun bu önemli. Kılavuzunda da bunun için tek bir öneride bulunmazlar yaşanılan iklim şartlarına göre değişimi uygundur

  • baba046 B kullanıcısına yanıt
    saf antifrezee -12 veya -16 olması lazım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Arabanı nerede hangi iklimde kullanıyorsun bu önemli. Kılavuzunda da bunun için tek bir öneride bulunmazlar yaşanılan iklim şartlarına göre değişimi uygundur

    Yer ankara hocam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-7F946B81C

    Yer ankara hocam

    Alıntıları Göster

    Kesin kırmızı daha yüksek sıcaklık değişimine dayanıklıdır.


    Fakat bunu boyalı olan ürünlere göre konuşmuyorum.


    Eskiden çeşit azdı kırmızı keskin bir üründü yani soğuk iklimde düşük hava sıcaklığına dayanıklı antifiriz aldığımızda kırmızı olurdu.


    Daha yüksek seyreden iklimlere uygun antifirizler yeşil ve mavi şimdi renk değiştirmek kolay olduğundan renginden evvel ihtiva ettiği ikim koşullarına bakın.


    Hatta kırmızı antifiriz konulan iklimlerde kışın cam suyuna da antifirz eklenmeli derlerdi oda donarsa başa beladır





  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Kesin kırmızı daha yüksek sıcaklık değişimine dayanıklıdır.


    Fakat bunu boyalı olan ürünlere göre konuşmuyorum.


    Eskiden çeşit azdı kırmızı keskin bir üründü yani soğuk iklimde düşük hava sıcaklığına dayanıklı antifiriz aldığımızda kırmızı olurdu.


    Daha yüksek seyreden iklimlere uygun antifirizler yeşil ve mavi şimdi renk değiştirmek kolay olduğundan renginden evvel ihtiva ettiği ikim koşullarına bakın.


    Hatta kırmızı antifiriz konulan iklimlerde kışın cam suyuna da antifirz eklenmeli derlerdi oda donarsa başa beladır



    Alıntıları Göster
    Aldım zaten hocam alpetin antifrizini aldım nette baktım çoğu yorum olumlu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • en doğrusu aracın kitapçığında yazılı özellikteki antifrizi kullanmak. üreticiler soğutma sistemine en uygun antifrizi belirlemiştir. sizinki fabrikasyon kırmızı ise ondan devam edin. kırmızı veya sarı olanlar organik, mavi ya da yeşil olanlar (glikol etilen esaslı) inorganiktir. Organik olanların aynı zamanda kkullanım ömrü daha uzundur. Sakın olaki kırmızılı sisteme mavi ya da yeşil ilavesi ya da tam tersini yapmayın. organik antifriz ile inorganik antifriz karıştırıldığında kimyasal tepkimeye girip jelleşme (çamur kıvamı) oluşup öncelikle devirdaimde hasar ardından motor için ölümcül sonuçlar yaratabilir. Aman haaa...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.