|
FC5 1.5 VTEC E LPG SORUNSALI.. (2. sayfa)
-
-
Son kasa hem fiyat olarak bütçenin üstünde hemde ortalama bi hesap yapıldığında benzinde yaktığından çok mantıklı gelmedi açıkcası. Üstelik lpgsizi 182 bg iken lpgli olunca 129 bg a kısıtlanmış olması da ayrıca bi sorun. Turbo ne kadar etken olsada 132 lik 1.6 Corolla mantıklı oluyo bu seferde.
-
Atmosferik fc5 kullandım yeni kasaya göre hem daha hantaldı hemde konfor ve kalite daha iyileştirilmiş olarak deneyimledim
Tabi bütçe durumuna birşey diyemiyorum
Üç hafta önce 2021 49 bin km de eco elegance hatasız aracımı 655 e verdim kafanızda karşılaştırma olarak kalsın hocam -
Hafif eğimliydi yol büyük ihtimal hocam yanıltıcı olmasın. Girdiğiniz hızda çıkarsınız ama araba 4 kişi +bagaj doluysa eğimde fazlaysa 5 bin devir çevirerek çıkarsınız. Benim kullanımım hızdan düşmeyecek şekilde yokuş çıkarken yavaşlıyorsa araç köklemekten çekinmiyorum. Bu şekilde kullanımda otoban için 130-140 civarı giderseniz araçta tekseniz 7-7.3 lt lpg araç dolu olursa 7,5-8,5 arası lpg . Yok ben 110 120 giderim derseniz yine yokuşlarda basarak 6.5 -7 lt lpg yakarsınız. 110 la giderim araçta tekim derseniz 6.1 lt /100km lpg rekorumdur. Şehiriçi tüketimim 9 lt civarı fakat benim yaşadığım şehirde trafik yok istanbulda vs yaşıyorsanız 10 11 lt yi göze alın. Lpg benzinin yarısı fiystta olduğu sürece tüketim gözünüze batmaz. Köklemeden tırıs tırıs çıkmak için turbo dizel bi araba öneririm ben. Atmosferik güç gerektiğinde devir çevirir.
-
Beni daha çok sinirlendiren diyim benzin tüketimi oldu. Pek bi artısı olmuyo lpg benzin karışımının ki bi silindir sürekli olarak benzinle çalışıyor. Bu koşulda Dizel Focus alırım hem 130 bg hem 300 nm tork. Normal piyasa fiyatına satmışsınız. Hayırlı olsun.
-
Teşekkürler hocam. Yakıtla ilgili kafamda en ufak bi soru işareti kalmadı.
-
Kendim 1.6 etorq egea sahibiyim. Aynı zamanda 132 hplik cvt corolla da kullanıyorum. Egeanin rampası daha başarılı çünkü E torq motor 1500 devirde torkun yüzde 80inini 2500 devirde yüzde 90inini veriyor. Corolladaki ünite daha güçlü olsa bile yüksek devirlere çıkmak lazım o yüzden bence size yetersiz geliyor ise dizel araca geçin derim. Dizel masraflı gelecekse de rampada sorun olan bir araba değil aslında gaza biraz daha dokunup vites düşürünce. -
Evet ama sanziman da değişik...onu da dikkate almak lazim.. -
Fc5 kasa 182'lik civic kullanıyorum. Şehir içi 7,5 lt yakıyor. Fabrika verisi de şehir içi 7,5 lt olması lazım. Ben çok km yapmadığım için LPG tercih etmedim. -
Demek ki fazladan 22 beygir pek de bi işe yaramıyo Yıllarca turbolu araba kullandık. Şimdi atmosferik araba yüksek devirde bağırınca içsel bi huzursuzluk oluyo insanda. Dizel fiyatları biraz daha düşer de lpgyle aynı oranda yakmaya başlarsa zaten dizel focus alır geçerim de işte malum yakıt fiyatları insanı böyle hesaplar yapmaya zorluyo
-
lpg 182 hp lik limitlerini zorlanmış bir motor için sanayi ile akraba olmak demek
diyelim ki lpdi falan 20 binlik kit taktınız, o işi yapacak usta nerde,araba arıza yapsa açacağı kol gibi masrafı kim üstlenecek malum motor da garanti dışı
iki seçeneğiniz var,132 lik corolla(ki baya iyi yürüyor o araç lpgyle)
125lik Honda
ben olsam daha dusuk fiyat ve yüksek donanim olan corolla alırım
-
Hocam aslinda düzgün bir motor yağınız, düzenli periyodik bakımınız varsa endişelenecek hiçbir şey yok. Gaza basmakdan korkmayın. Bayılmak daha çok zarar verir araca. -
10 yıldır aralıksız uzun yoldayım. 1 milyona yakın km yapmışımdır. Arabayı hep uygun vites uygun devirde kullanırım. Benim sıkıntım işte uygun devir uygun viteste uzun rampalarda araba yavaş kalıyo bu sorunu aşmaya çalılşıyorum. Bu yollara sırasıyla;
1.8 Turbo Passat
1.5 Sandero
1.5 Dokker
1.6 son kasa Berlingo
1.6 Doblo yla gittim sürekli. O yüzden turbonun bi alışkanlığı var. İnsan ister istemez o konforu arıyor. Benzin turbo araçlar Honda hariç hem çift kavrama problemi hemde direk enjeksiyon bilinmezi olunca bi tedirgin oluyo insan. Yoksa 1.33 Tce Megane de güzel tercih ama hem lpg de ne yapıyo bilmiyorum hemde çift kavrama şanzumanın saçma sapan problemleriyle uğraşmak istemiyorum.
-
En mantıklısı ya dizel ya da mpi olan turbolar mesela renault 1.0 tce gibi. Tabi bu ünite de 90 100 beygir arasi ama turbolu olduğu için tatmin edebilir bir test sürüşü veya kiralama yapabilirsiniz eco versiyonlari direkt LPG ile satılıyor. -
1.0 motor clio kullandım şehiriçinde gayet iyi fakat uzun yola gitmedim. Bir de düşük hacimli olduğundan, üstelik bir de lpgli olacak 100.000 gibi km lerde sorun çıkartır mı gibi terettütlerim var.
-
Hocam size 1.33 tce Clio veya Megane lazım.
5-6lt ortalama tüketim ile gidersiniz -
quote:
Orijinalden alıntı: batkent
Hocam size 1.33 tce Clio veya Megane lazım.
5-6lt ortalama tüketim ile gidersinizYarı otomatik oluşu ve lpg de sorunsuzluk olarak kendini kanıtlamış bi model değil. O yüzden tercih sebebim değil maalesef.
Malum yarı otomatiklerde baskı balata değilim maliyeti oldukça yüksek. Bana halkı sömürme yöntemi gibi geliyo yarı otomatikler. Şuanda güncel tam otomatik ve on numara konforlu (Psa ve Ford'un tam otomatikleri) şanzumanlar varken yarı otomatikte sömürülmek istemiyorum. Üstelik 1.33 de pahalı sistemler takmak ve sürekli bir miktar benzin tüketimine de katlanmak cabası.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X