Şimdi Ara

FERMI hakkında detaylı ilk bilgiler ve inceleme ( Techreport ) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
0
Favori
2.943
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    "GTX260 OC ile HD4890 OC en iyi F/P kartlar, neredeyse eşit düzeyde kartlar, kullanıcıya kalmış seçim." diyebiliyorum.
    Hd4870 çıktığı zamanki fiyatını gtx 260 karşısındaki f/p üstünlüğünü hatırlatırım. Ondan sonra da yougamers.com sitesine bakmanı öneririm. Hd4890 daha önde. Tavsiye verirken kesinlik kullanmalısın, yoksa söylediğin cümle tercih yapmakta yardımcı olmaz.
    Çevirin berbat, her zamanki gibi yanlışlarla dolu.
    quote:

    The folks at Rage3D first broke this story by noting some major performance gains in the game on a Radeon HD 3870 X2 with antialiasing enabled after Vista Service Pack 1 is installed—gains of up to 20%.
    Rage3d'dekiler hd3870x2'nin vista sp1 yüklendikten sonra antialiasing kullanırken %20 performans artışı yakaladığını ilk duyurmuştu.
    quote:

    Beauchemin: Our DX10.1 implementation was not properly done and we didn't want the users with Vista SP1 and DX10.1-enabled cards to have a bad gaming experience.
    Adamlar oyunu doğru yazamadıkları için sorun olduğunu söylüyor.
    quote:

    So we have confirmation that the performance gains on Radeons in DirectX 10.1 are indeed legitimate.
    Radeonların ise dx10.1'den getirisi olduğunu böylece onaylamış olduk.
    quote:

    Performans artışının yanında grafiksel hata oluşması (glitch) yüzünden kaldırılmış DX10.1 desteği. Yani "Assasins Creed'de DX10.1 için optimize edilmesinin bir getirisi olmadığı, götürüsü olduğu ve kullanıcılara sorun yaşattığı görüldüğünde DX10'a geri dönüldü örneğin..."
    Az önce aksini okuduk doğru yapılmış çeviriden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mete Can Karahasan -- 25 Kasım 2009; 13:23:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    quote:

    "GTX260 OC ile HD4890 OC en iyi F/P kartlar, neredeyse eşit düzeyde kartlar, kullanıcıya kalmış seçim." diyebiliyorum.
    Hd4870 çıktığı zamanki fiyatını gtx 260 karşısındaki f/p üstünlüğünü hatırlatırım. Ondan sonra da yougamers.com sitesine bakmanı öneririm. Hd4890 daha önde. Tavsiye verirken kesinlik kullanmalısın, yoksa söylediğin cümle tercih yapmakta yardımcı olmaz.
    Çevirin berbat, her zamanki gibi yanlışlarla dolu.
    quote:

    The folks at Rage3D first broke this story by noting some major performance gains in the game on a Radeon HD 3870 X2 with antialiasing enabled after Vista Service Pack 1 is installed—gains of up to 20%.
    Rage3d'dekiler hd3870x2'nin vista sp1 yüklendikten sonra antialiasing kullanırken %20 performans artışı yakaladığını ilk duyurmuştu.
    quote:

    Beauchemin: Our DX10.1 implementation was not properly done and we didn't want the users with Vista SP1 and DX10.1-enabled cards to have a bad gaming experience.
    Adamlar oyunu doğru yazamadıkları için sorun olduğunu söylüyor.
    quote:

    So we have confirmation that the performance gains on Radeons in DirectX 10.1 are indeed legitimate.
    Radeonların ise dx10.1'den getirisi olduğunu böylece onaylamış olduk.
    quote:

    Performans artışının yanında grafiksel hata oluşması (glitch) yüzünden kaldırılmış DX10.1 desteği. Yani "Assasins Creed'de DX10.1 için optimize edilmesinin bir getirisi olmadığı, götürüsü olduğu ve kullanıcılara sorun yaşattığı görüldüğünde DX10'a geri dönüldü örneğin..."
    Az önce aksini okuduk doğru yapılmış çeviriden.


    Senin ingilizcende, bilgisayardan anladığın kadar iyi... Benimkinin daha iyi olduğunu biliyorum ya senin demenle olmuyor bu işler malesef.

    Çeviri yapmıyorum, kendi cümlelerimi yazıyorum bu arada... Ki çevirmeye kalkışsaydımda gayet güzel başarabilirim bu işi o ayrı...

    ATI yanlısı sitelerin olduğunu sende benim kadar iyi biliyor ve bunu kendi lehine kullanıyorsun, benim verdiğim link ise dünyaca kalitesi bilinen bir inceleme sitesine ait... Üstüne "çevirilerim"de hata yok, sen orda anlatılanları kabullenmek istemediğinden sanırım böyle garip bir tepki veriyorsun...

    Ben DX10.1 performans getirmez demiyorum, ATI bunu sadece bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda oyuna ekletti diyorum. DX11de böyle bir ayrımcılık olmayacak tabiki. Donanımsal kaynaklı yada değil, herkez aynı şeyden eşit miktarda faydalanabilecek.

    Bu arada Assasins Creed ve DX10.1 değilde Fermi ve DX11 ile ilgili söyleyeceğin birşey varsa onları alayım, çünkü artık söyleyeceğin başka bir sallamasyon bilgi kalmadığı için saçmalamaya başladın.

    Seni kimse takmıyor bu forumda, karşısına adam diye koyup konuşmuyor bile doğru düzgün; bilmem farkındamısın... Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar durumu değil seninkisi uyarayım. Şahsen bende seninle tartışmanın, eksik yada yanlış bildiklerini göstermenin sana bir faydası olmadığı kanısına az önce vardım. Hadi hayırlısı.

    Özet: Seninle tartışmıyorum, tartışmayacağım hatta "block"ladım. İstediğini yazmakta serbestsin. Senin olduğun yada olmadığın ortamlarda tartışmalara katılacağım o ayrı...




  • şu alien vs predator videosunda bişey dikkatimi cekti. ozellikle hardware tessellation yazmişlar. normalde tessellation olarak geçiyor heryerde.oyundada ati logosunu gorunce acaba batmanda nvidianın aa açtırtmamasi gibi alien vs predatordede ati nvidia sende tessellation a hardware destegi yok açamazsın gibi bir durum sozkonusu olabilirmi ? sonucta bunlar tamamen pazarlama stratejisi nvidia kendi logosu altinda ati kartlara aa actirtmiyorsa batman için geçerli tabi ki aa her kartin yapabildigi birşey atininde kendi logosu altinda cikan bir oyunda hardware destegin yok açamassın demesi nvidia için 2. bir darbe olur gibi geliyor bana. nasıl ki bircok kisi physx için nvidia seçiyorsa buseferde tessellation için ati seçmeleri sozkonusu olabilir diye duşunuyorum kaldi ki nvidia kartlarin tessellation için ayri bir birimlerinin olmamasi performans kayiplarinin ati kartlara gore cok yuksek olucagini duşunmeme yol açiyor.tessellation açsalar bile çok buyuk performans kayiplari nedeniyle sorunlar yaşayabilirler gibi geliyor. tabi daha kartlar ortada yokken boyle şeyleri soylemek biraz havada kaliyor ancak bir işin donanimsal olarak ek birimlerce yapilmasi yazilimsal olarak varolan birimlerin ustune yuklenmesinden daha iyidir demek çokta boş degil gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    şu alien vs predator videosunda bişey dikkatimi cekti. ozellikle hardware tessellation yazmişlar. normalde tessellation olarak geçiyor heryerde.oyundada ati logosunu gorunce acaba batmanda nvidianın aa açtırtmamasi gibi alien vs predatordede ati nvidia sende tessellation a hardware destegi yok açamazsın gibi bir durum sozkonusu olabilirmi ? sonucta bunlar tamamen pazarlama stratejisi nvidia kendi logosu altinda ati kartlara aa actirtmiyorsa batman için geçerli tabi ki aa her kartin yapabildigi birşey atininde kendi logosu altinda cikan bir oyunda hardware destegin yok açamassın demesi nvidia için 2. bir darbe olur gibi geliyor bana. nasıl ki bircok kisi physx için nvidia seçiyorsa buseferde tessellation için ati seçmeleri sozkonusu olabilir diye duşunuyorum kaldi ki nvidia kartlarin tessellation için ayri bir birimlerinin olmamasi performans kayiplarinin ati kartlara gore cok yuksek olucagini duşunmeme yol açiyor.tessellation açsalar bile çok buyuk performans kayiplari nedeniyle sorunlar yaşayabilirler gibi geliyor. tabi daha kartlar ortada yokken boyle şeyleri soylemek biraz havada kaliyor ancak bir işin donanimsal olarak ek birimlerce yapilmasi yazilimsal olarak varolan birimlerin ustune yuklenmesinden daha iyidir demek çokta boş degil gibi.


    Tessellation DX11 özelliğidir. Tüm DX11 destekli kartların bu özelliği kullanması gerekir.

    ---

    Physx yazılımsal tabanlıdır. Fizik hesaplamalarını CPU üzerinden değil GPU üzerinden yaptırmaya yarar. Nvidia'ya ait bir teknolojidir.

    Tessellation yazılımsal yada donanımsal tabanlı yapılabilir. Tessellation hesaplamaları direk olarak ayrı bir tessellator biriminden yada yazılımsal olarak programlanan ve tessellator birimi gibi davranan shader core'lar üzerinden yaptırılabilir. DX11 kartların hepsine özgü bir özelliktir.

    GT300'ün işlem gücü kapasitesi bu yazılımsal performans kaybını en aza düşürecektir. 58xx kartların Tessellation hızı için incelemeler mevcuttur. GT300ler çıksın karşılaştırması yapılır.




  • canerpense aa da dx10 ozelligidir ancak nvidia bunu ati ye kullandirtmayabiliyor. ayrica tessellation shader core lar uzerinden yaptiriliyor yazilimsal olarak nvidia da buda karta extra yuk bindiricektir ati ise tamamen ayri bir birim kullanarak bunu yapiyor. ben bunu soylemek istemiştim tessellation açıldıgında ati 10x kaybediyorsa belki nvidia 12 13x kaybedebilir. gt300 un işlem gucu kapasitesini nerden biliyorsunuzda kaybi aza dusurucegini varsayiyorsunuz bunuda anlamiş degili.2.7 teraflop luk işlem gucu bukadar duşuş yaşiyorsa 1.5 teraflop nekadar yaşar(gtx300 ler okadar olucak diye biliyorum gtx295 1.7 di zaten) o yonden bakildiginda çok farkli bir tablo cikmiyor karşımıza. oyun performansıyla işlem gucu bir tutulamasada bu tur hesaplamalarda işlem gucu one cikiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 25 Kasım 2009; 18:01:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    canerpense aa da dx10 ozelligidir ancak nvidia bunu ati ye kullandirtmayabiliyor. ayrica tessellation shader core lar uzerinden yaptiriliyor yazilimsal olarak nvidia da buda karta extra yuk bindiricektir ati ise tamamen ayri bir birim kullanarak bunu yapiyor. ben bunu soylemek istemiştim tessellation açıldıgında ati 10x kaybediyorsa belki nvidia 12 13x kaybedebilir. gt300 un işlem gucu kapasitesini nerden biliyorsunuzda kaybi aza dusurucegini varsayiyorsunuz bunuda anlamiş degili.2.7 teraflop luk işlem gucu bukadar duşuş yaşiyorsa 1.5 teraflop nekadar yaşar(gtx300 ler okadar olucak diye biliyorum gtx295 1.7 di zaten) o yonden bakildiginda çok farkli bir tablo cikmiyor karşımıza. oyun performansıyla işlem gucu bir tutulamasada bu tur hesaplamalarda işlem gucu one cikiyor.


    AA sadece DX10'a ait bir özellik değil ve sadece bir oyunda açılmıyor diye biliyorum, başka örnek varmı acaba? (Batman)

    Nvidia Kartlar çıksın göreceğiz performanslarını hepimiz :)




  • Bişi sorcam bu konularla pek alakam yok ama assasian creed e kafam takıldıda...

    Hangi oyunun dx 10.0 a, hangi oyunun dx 10.1 e destek verdiğini gösteren bir liste varmı? Assasian creed şu an dx 10.1 olmasına karşın dx 10.0 da daha yüksek performans sergiliyor (benim anladığım bu) bunun gibi başka oyunlar da varmı? (Bende dx 10.1 kullanıyomda hd4650)

    Kusra bakmayın acemiyim bi dalgadan çaktığım yok :)
  • quote:

    Senin ingilizcende, bilgisayardan anladığın kadar iyi.. . Benimkinin daha iyi olduğunu biliyorum.Çeviri yapmıyorum, kendi cümlelerimi yazıyorum bu arada... Ki çevirmeye kalkışsaydımda gayet güzel başarabilirim bu işi o ayrı
    Sen eğer çeviri yapıyorum diyorsan çeviri yaparsın. Eğer çeviri yaptım diyip, kendin yanlış yorumlarını insanlara yutturmaya kalkarsan kimse senin lafına değer vermemelidir, sen hurafesindir. Ki öyle olduğunu sana ispat ettim, dx10.1'de ATI kartların ALEYHİNE iptal edildi bu sürüm, doğru yapılınca çeviri anlam öyle çıkıyor.
    quote:

    Ben DX10.1 performans getirmez demiyorum
    Önceki mesajında AYNEN öyle dedin, dx10.1'in Assassin's Creed'de ati kartlara getirisi değil götürüsü olduğu görülmüştür diye saçmaladın.
    Sana bol sabır diliyorum, çünkü tartışacak kadar bile sabrın yok. Ben senin yanlışına düşmüş olsaydım, şahsen tüm forumdan özür dilerdim YANLIŞ YÖNLENDİRME yaptığım için. Ancak sen bu hassasiyette değilsin. Ben tartışmaya devam edeceğim haklı olduğum yerde, sen ne yapacaksın böyle?
    Dx11 Microsoft altyapısıdır ve Ati'den bağlantısızdır. Önceki bir söz düellosunda Ati konuşmacısı Nvidia'nın Batman oyununda kapattırdığı antialiasing gibi biz de böyle bir girişimde bulunmayacağız dedi. Oyunu çirkef ve belden aşağı oynayan Nvidia, güneşi istesen de balçıkla sıvayamazsın Canerpense.
    quote:

    GT300'ün işlem gücü kapasitesi bu yazılımsal performans kaybını en aza düşürecektir.
    Yanlış, gt300'ler de yeni teslalardan farklı bir mimaride gelmeyecek. Çift nokta ve tek nokta hassasiyetli hesaplama güçlerinin kıyaslaması da ortada, Radeonlar hem önce yola çıktılar hem de Fermi fark atamayacak. Boşuna öykünmeyin 2 sene sonrası çıkmaya planlanmış ekran kartları kadar güçlü olmasına Fermi'nin. İMKAN YOK rekabet etmesine eğer işi Fermi'nin hesaplama gücüne bırakacaklarsa donanımsal destek karşısında, Nvidia hayatında kar hesaplamaktan başka bişey yapmış değildir konu kart çıkarmaya geldiğinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mete Can Karahasan -- 25 Kasım 2009; 22:53:12 >




  • Nvidia gene yaptı yapacagını ? Millet bunumu bekledi yani ? İyiki HD 5850 sipraşimi verdim
  • batman in unreal motoruyla çalıştığını ve normal şartlarda aa açılmadığını kendi özel sürücüleriyle aa açtıklarını söylediler. ati de özel sürücü yazsaydı aa için nvidia bişeymi diyodu.
    ayrıca madem tröst davrandı nvidia, ati neden bu konuda mahkemeye başvurmadı. ati bile sizin kadar savunmuyor kendini pes.
  • quote:

    ati de özel sürücü yazsaydı aa için nvidia bişeymi diyodu.
    Nvidia oyunun geliştirilmesinde katkıda bulunduğu için, Radeon kartlarda antialiasing direk çalışmaması için gpu üretici şifresi koydurdu. ATI kartlar aa açabildi ccc'den force antialiasing seçeneğiyle fakat yazılımsal olduğu için haksız bir performans düşüklüğü oldu Nvidia kartlar karşısında. Nvidia temsilcisiyle söz düellosunda, Nvidia'ya lafını yalattı Ati sözcüsü. Şahsen çok da umurumda değil herhalukarda 80fpsnin altına düşmeyen bir oyun bence. Yanlış bilgilendirmeye mahal vermemek amacım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blacksmoke

    batman in unreal motoruyla çalıştığını ve normal şartlarda aa açılmadığını kendi özel sürücüleriyle aa açtıklarını söylediler. ati de özel sürücü yazsaydı aa için nvidia bişeymi diyodu.
    ayrıca madem tröst davrandı nvidia, ati neden bu konuda mahkemeye başvurmadı. ati bile sizin kadar savunmuyor kendini pes.


    Aynen katılıyorum, iki-üç sürücü sonra Batman'de AA desteğide sunarlar zaten...

    @tanerergul

    Hocam, hayır performans düşüyor ancak bunun sebebi şu: ATI DX10.1'i (Tüm kartlara sunulabilen bir standart olmasına karşın) kendi desteği ile (maddi ve yazılımsal destek vererek) ürettirdiği oyunlara özgü bir özellik olarak tekelleştirdiğinden ve bu oyun Nvidia desteği ile çıkarıldığından; DX10.1 uyumu yeterince iyi yapılamadı. DX10 versiyonuna göre performans artışına karşın, grafiksel sorunlar yüzünden DX10.1 desteğini iptal ederek (performans kaybı pahasına karşın) DX10 desteği sunuyorlar şimdilik. Yeni bir patch çıkarsa, bu patch ile DX10.1 uyumluluğu tekrar verilecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Chembond -- 26 Kasım 2009; 12:23:00 >




  • Batman'deki AA oyunla alakalı. Yalan yanlış bilgilendirme yapmayın.
    quote:

    ATI DX10.1'i kendi desteği ile ürettirdiği oyunlara özgü bir özellik olarak tekelleştirdiğinden ve bu oyun Nvidia desteği ile çıkarıldığından; DX10.1 uyumu yeterince iyi yapılamadı.
    Gene yanlış bilgi, yanlış netice. Microsoft'un çıkardığı api Nvidia ve ATI'yi bağlamaz. Nvidia gt210,220,240'ı çıkarırken ATI'ye telif hakkı mı ödüyor dx10.1 tekelinden faydalanmak için, güldürmeyin insanı
  • Şu yazıları okuyorum da güzel yazıyonuz ama neyin ne olduğunu da bir anlatsanız.
    VE ÖZELLİKLE DE TÜRKÇE TERIM KULLANMAYA DIKKAT ETSENIZ çok iyi olacak.
    Fermi ne kardeşim ?
    Tesselation ne yaa ?
    Bir yazıyı yazarken bilinmeyen terimin yanına parantez açılır yada yıldız konulur(veya küçük 1) konu bitişinin en altında açıklaması yapılır.
    Nvidia ve ati denen iki firma küçük küçük geliştirmeler(milestone,development veya improvement) ile ekran kartı piyasaya sürüyor sizde bunlara servetlerinizi döküp burda onların geyiğini yapıyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sıçuruk Kedi -- 26 Kasım 2009; 12:40:50 >
  • nedir bu fanboyluk merakı yav,parası olan gider en kral kartı alir,nvdia kart alir sonra ati yi merak eder onu alir.Bakar ati kartlarda ısınma sorunu var :D nvdia ya tekrar doner,sonra bakar ati kral koltugunu ele gecirir atiye doner tekrar vs
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.