Şimdi Ara

FERMI hakkında detaylı ilk bilgiler ve inceleme ( Techreport ) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
0
Favori
2.943
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben donanımsal destek yok demedimki. Gpu nun içinde tessaltion için ayrılmış bir birim yok. Demekki bu işlemleri shader üniteleri yapacak. Bunuda shader ünitlerine yaptırmak için shader model 5 kullanılacak. Yani dx 11 apisinin getirdiği bir arabirim. Performans düşmüş düşmemiş olayı değil. Zaten microsoftun politikaları gereği eğer bir donanım dx ile gelen bütün özellikleri sağlamıyorsa ona sertifika vermiyor. Yani bu noktadan sonra neye itiraz ediyorsun onuda anlamadım. Sen bir programı linux de çalıştırsan yada windowsta da, sonuçta program işlemci ile derlenmiyormu. Sadece bize her altın tabakta sunulanı çok büyük nimetmiş gibi görmeyelim.
  • O senin dediğin eski uygulanış şekliymiş, şimdi komple gpu işi devralıyormuş donanımsal destekle diye söyleyen arkadaşlar var. Doğrusu da mantıken bu bence>>donanımsal destek işte.
  • Hocam inan hiç haz etmem gereksiz yere tartışma yaratmayı. Ama sende emin değilsin ki neyin ne olduğundan. Muş mışlı konuşuyorsun. Öyle söyleyen arkadaşlar var diyorsun. Bir iş için donanım üretiyorsan onu ayrı olarak ya satman lazım yada var olan bir donanımın içine koyman lazım. Physx mesela donanım olarak çıktı sonradan nvidia shader birimlerine bunu yaptırdı. Değişen ne oldu. Hiç birşey hala insanlar aynı efekleri görüyor. Benim demek istediğim nokta ile sizin üzerinde yorum ürettiğiniz nokta tamamen çok farklı.
    Ben sadece sonuçta bu efekleri veriyorsa bunu nerede yaptığı önemli değil. Önemli olan performansa olan katkısı yada performansa olan olumsuz etkisi. Şu an kimse nvidianın getireceği yapının verimli olup olmayacağını bilmiyorki. Onun için kötüdür demek yanlış. Bekleyip görelim.

    quote:

    Arkadaşım, eğer donanımsal destek yoksa, ekran kartı işlem kapasitesinden mesai ayırıp fps düşürerek bunu sağlayacak demek oluyor.


    Aynen kendi yazından alıntı. Bu zaten böyle olmuyormu işlem gücünden mesai harcayıp tesselation uygulamıyormu objelere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GrAy -- 24 Kasım 2009; 18:58:05 >




  • Donanımsal olmazsa performans götürüsü daha büyük olur deniyor. Radeonlardaki işlem kapasitesi daha fazla, bu da belirgin. Fermi işlem kapasitesi çok iyi bir ekran kartı olarak çıksa, ben kullanmayacağımı baştan biliyorum hayalperest olmadığımdan bence, insanlar alacak. Ancak Nvidia çok yapıyor bu donanım desteği sunmama olaylarını. Eski defterlere dönmek boşuna, her birimiz biliyoruz dx10, dx10.1 farkını.
  • benim anlamadığım nvidia dx10.1 gereksiz biz direk 11 üzerine yoğunlaşacağız demişti.. ama ati 11 i de daha önce piyasaya sürdü.. çok büyük bi fark yaratmalı bence fermide.. yoksa nvidia ya olan güvende bayaa sarsılır..
  • Bu adreste DirectX11'de standart olarak gelen donanımsal Tessellation nedir, ne değildir ayrıntılı bir şekilde anlatılmış. Merak edilen birçok sorunun cevabı da var. Örneğin:

    * Tessellation destekli eski bir Ati kartım var, Dx11 Tessellation kullanabilecek miyim? Maalesef hayır, Dx11 Tessellation kullanılması için mutlaka Dx11 donanım gerekiyor, çünkü yeni Dx11 standardı çok daha gelişmiş bir sistem. Bir başka sebebi de Ati 5000 serisi donanım olarak 4000 ve eski serilerdekini değil XBox 360'taki Ati GPU'sunun Tessellation ünitesini kullanıyor olması.

    * Donanımsal Tessellation ne demek? Donanımsal Tessellation sahibi bir ekran kartında, sadece Tessellation ile uğraşan ayrı bir ünite bulunur. İşlevi Hull Shader'lardan gelen yüzey verisini alıp eklenen geometriyi üretmektir.

    * Tessellation bildiğimiz üçgenler değil mi? Artık değil, Tessellation verisi yeni haliyle daha çok eğri bir yüzey ya da bölge formunda. Bu yüzey ya da bölge üçgen de olabilir ancak günümüzde daha çok dörtgenler kullanılıyor.

    * Ölçeklenebilir Tessellation nedir? Oyundan ekran kartına gelen veri aynı olmasına karşın, daha zayıf bir ekran kartı, daha güçlü bir karta oranla daha az yoğun bir yüzey modellemesi yapar. İki karta da gelen veri değişmemesine rağmen ortaya çıkan yüzey modellemesi donanımın gücüne bağlı olarak farklı olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan


    quote:

    Donanımsal olmazsa performans götürüsü daha büyük olur deniyor.


    "Programlanabilir Shader Üniteleri"nden herbirinin aynı zamanda "Tessellator" olarak yeniden programlanabileceğini biliyorsundur sanırım.

    Ayrıca Radeonların Double Precision işlem kapasitesi oldukça az kalıyor GT300'ün yanında.

    quote:

    Fermi işlem kapasitesi çok iyi bir ekran kartı olarak çıksa, ben kullanmayacağımı baştan biliyorum


    Herzaman oldukça tarafsız yorumlar yaptığından, insanlara hep en iyisini önerdiğinden, birşekilde sana karşı duran yada farklı fikirlere sahip herkezin mesajını hatta konusunu sildiren, kendisine en ufak kötü bir şey söylendiğinde ağlayarak annesine kaçan çocuklar gibi davranış sergilediğinden; en kötüsüde marka fanatikliği yapmandan dolayı, beklenen bir durum bu zaten.

    quote:

    Ancak Nvidia çok yapıyor bu donanım desteği sunmama olaylarını. Eski defterlere dönmek boşuna, her birimiz biliyoruz dx10, dx10.1 farkını.


    DX10.1, DX10'un düzgün yapılmış halidir. Ancak doğru düzgün DX10.1 kullanan birkaç oyun (HAWX,STALKER,BATTLEFORGE,FARCRY2 oluyorlar kendileri) ATI desteği ile çıkartıldığından dolayı, daha doğrusu kartlarda bulunan DX10.1 özelliğini kullanması için maddi yardım ile çıkarttıklarından dolayı, DX10dan daha üstün performans gösteriyor ATI kartlar.

    Assasins Creed'de DX10.1 için optimize edilmesinin bir getirisi olmadığı görüldüğünde DX10'a geri dönüldü örneğin...

    Ancak DX11'de bahsettiğin "donanım desteği sunmama olayı" yok. Tessellation ve Sıkıştırılmış HDR yöntemi zorunluğuğu getiriyor bu DX sürümü; bunun nasıl yapılması gerektiğini belirtmiyor. Yani ister donanım üzerinde özelleştirilmiş bir yapı oluşturulur bu iş için -daha performanslı olacağını belirtmişsin, kaynak göster derim bende-, yada eskiden CPU üzerinden yapılmaya çalışılan ve oldukça yavaş olan, ancak GPGPU kullanan birçok yazılım gibi bu işide ortak bir yapı olan shaderlar üzerinden "yazılımsal" olarak bu yaptırabilirsin.

    Performansı hakkında kesin birşey söyleyebilmem çok zor ancak 3 Milyar transistör, 512 adet shader ve 4200mhzlik 384bit GDDR5 Ramler ile GT300 serisi kartların oldukça performanslı olacağını düşünüyorum. DX11 özelliklerini kullandığında dahi.

    @adacay

    Fizik hesaplamaları açıldığında, HD4870 106FPS'den 14 FPS'ye düşmüş. Physx desteği sayesinde GTX260 105FPS'den 42FPS'ye düşmüş. 28FPS kazanç için binlerce TL ödeyip ekran kartı, işlemci değiştiren insanlar var. Sanırım aradaki fark ortada.




  • quote:


    @adacay

    Fizik hesaplamaları açıldığında, HD4870 106FPS'den 14 FPS'ye düşmüş. Physx desteği sayesinde GTX260 105FPS'den 42FPS'ye düşmüş. 28FPS kazanç için binlerce TL ödeyip ekran kartı, işlemci değiştiren insanlar var. Sanırım aradaki fark ortada.


    Söylediklerin içerisinde o kadar çok yanlış var ki. Bir noktadan sonra cevap vermek bile içimden gelmedi.

    Sadece şunu söyleyeyim. Doğru düzgün physx görebilmek için kartın performansı 100fps'lerden 40'lara düşecek ise ben bu fizik motoruna başarılı diyemem.
    Bunu anlatmaya çalıştım.

    Bağlantısını verdiğim Uncharted 2 videosunu izlersen ps3'de bile gayet güzel fizik etkilerinin ciddi hız düşüşü olmadan havok ile nasıl yapılabildiğini görürsün.




  • @canerpense, istediğin şekilde kendi tartında hile yapabilirsin değerlendirmeni yaparken, ancak burası bir forum ve gerçekçi olmak sonuçta sözlerinin daha değerli olmasını sağlayacaktır insanların gözünde, şahsi fikrim.
    quote:

    Ayrıca Radeonların Double Precision işlem kapasitesi oldukça az kalıyor GT300'ün yanında.
    Yanılıyorsun, hd5870'in çift kontrollü akar nokta üretim hızı 544gigaflops/s, yeni çıkan fermi mimarisinin kullanıldığı teslaların en hızlısı 630gigaflops/s. Sen her halde oradaki incelemeye bakarken 4lü sistemin tüm değerlerine baktın, hatırlatıyım 4lü sistem 18999$, tekli kart 3999$. Her halukarda pahalı.
    quote:

    DX10.1 kullanan birkaç oyun (HAWX,STALKER,BATTLEFORGE,FARCRY2 oluyorlar kendileri) ATI desteği ile çıkartıldığından dolayı
    Assasins Creed'de DX10.1 için optimize edilmesinin bir getirisi olmadığı görüldüğünde DX10'a geri dönüldü örneğin...
    Arkadaşım, Nvidia'nın kartları %20 oranında geride kalmasın diye, talep üzerine çıkarılan gerici patch sayesinde Nvidia kartları önde olsun diye kollanmışlardır. Dx10.1 ile 10'un farkı floating point 16bit yerine 32bit kullanılmasıdır, Nvidia kartlarda bu yok ne yazıkki.
    quote:

    DX11'de bahsettiğin "donanım desteği sunmama olayı" yok.
    Valla var diye okuduysak bir farkı vardır herhalde. Baştan okuyamayacağım senin inadın için Yalnız şu var: tesselation getirisi için (60fps>>42fps)%70 performansa düşen ATI ile physx getirisi için (105fps>>42fps) %40performansa düşen Nvidia bir olmasa gerek. Umalım da Nvidia donanımsal desteği olabilen en iyi şekilde sunsun, ATI gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adacay

    quote:


    @adacay

    Fizik hesaplamaları açıldığında, HD4870 106FPS'den 14 FPS'ye düşmüş. Physx desteği sayesinde GTX260 105FPS'den 42FPS'ye düşmüş. 28FPS kazanç için binlerce TL ödeyip ekran kartı, işlemci değiştiren insanlar var. Sanırım aradaki fark ortada.


    Söylediklerin içerisinde o kadar çok yanlış var ki. Bir noktadan sonra cevap vermek bile içimden gelmedi.

    Sadece şunu söyleyeyim. Doğru düzgün physx görebilmek için kartın performansı 100fps'lerden 40'lara düşecek ise ben bu fizik motoruna başarılı diyemem.
    Bunu anlatmaya çalıştım.

    Bağlantısını verdiğim Uncharted 2 videosunu izlersen ps3'de bile gayet güzel fizik etkilerinin ciddi hız düşüşü olmadan havok ile nasıl yapılabildiğini görürsün.


    PS 3teki gibi 9 çekirdekli bir Cell işlemcisi ile oldukça modifiye edilmiş/özelleştirilmiş bir ekran kart PC'me taktığım gün görürüm meraklanma.

    Elma ile armutu karşılaştırmayın. PC'de en gelişmiş fizik hesaplamaları şuan için Physx ile çok daha hızlı şekilde yapılabiliyor. Bunu görün artık.




  • O senin dediğin kapalı kaynak kodlu yazılım farkı, ATI'de çalışmamak üzere programlanmış bişey yani physx dediğin. Tekelciliğin daniskası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    O senin dediğin kapalı kaynak kodlu yazılım farkı, ATI'de çalışmamak üzere programlanmış bişey yani physx dediğin. Tekelciliğin daniskası.

    parayı veren düdüğü çalar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    @canerpense, istediğin şekilde kendi tartında hile yapabilirsin değerlendirmeni yaparken, ancak burası bir forum ve gerçekçi olmak sonuçta sözlerinin daha değerli olmasını sağlayacaktır insanların gözünde, şahsi fikrim.
    quote:

    Ayrıca Radeonların Double Precision işlem kapasitesi oldukça az kalıyor GT300'ün yanında.
    Yanılıyorsun, hd5870'in çift kontrollü akar nokta üretim hızı 544gigaflops/s, yeni çıkan fermi mimarisinin kullanıldığı teslaların en hızlısı 630gigaflops/s. Sen her halde oradaki incelemeye bakarken 4lü sistemin tüm değerlerine baktın, hatırlatıyım 4lü sistem 18999$, tekli kart 3999$. Her halukarda pahalı.
    quote:

    DX10.1 kullanan birkaç oyun (HAWX,STALKER,BATTLEFORGE,FARCRY2 oluyorlar kendileri) ATI desteği ile çıkartıldığından dolayı
    Assasins Creed'de DX10.1 için optimize edilmesinin bir getirisi olmadığı görüldüğünde DX10'a geri dönüldü örneğin...
    Arkadaşım, Nvidia'nın kartları %20 oranında geride kalmasın diye, talep üzerine çıkarılan gerici patch sayesinde Nvidia kartları önde olsun diye kollanmışlardır. Dx10.1 ile 10'un farkı floating point 16bit yerine 32bit kullanılmasıdır, Nvidia kartlarda bu yok ne yazıkki.
    quote:

    DX11'de bahsettiğin "donanım desteği sunmama olayı" yok.
    Valla var diye okuduysak bir farkı vardır herhalde. Baştan okuyamayacağım senin inadın için Yalnız şu var: tesselation getirisi için (60fps>>42fps)%70 performansa düşen ATI ile physx getirisi için (105fps>>42fps) %40performansa düşen Nvidia bir olmasa gerek. Umalım da Nvidia donanımsal desteği olabilen en iyi şekilde sunsun, ATI gibi.



    1)Hile derken? Admin'lerin (iş yoğunluğundan dolayı) bütün şikayet mesajlarını tek tek okumadan, şikayet ettiğin kişilerin mesajlarını direk olarak silme zaaflarını kullanmandan mı bahsediyorsun? Tam olarak anlamış değilim.

    Nvidia fanlığı falan yapmıyorum, demiştim zaten.

    2)Hayır tekli sistemlere baktım, mantıken tekli sistem geçiyorsa dörtlü sistemde geçecektir... Pardon mantık demişim, unutmuşum seninle konuştuğumu... Kaldı ki ben Tesla kartlardan bahsetmiyorum, GT300 GPU'su kullanan ekran kartlarından bahsediyorum...

    Ama sen elma ile armudu yani Tesla ve FireStream yerine, Radeon ve Tesla karşılaştırmışın fiyat olarak. Süpersin, zekan karşısında büyüleniyorum.

    Double PP ile GTX280 78GFlop/S işlem yaparken, GF100 (GT300) dediğin gibi 630 GFlop/S yapıyor. 4870 240 GFlop/s, 5870 544 GFlop/S yapıyor. İki jenerasyonda arada oluşan farka ayrıca dikkat çekmek isterim ki işlem gücü açısından GT300'ler 5870'i bir "GTX280 kadar"dan bile fazla geçmiş...

    3) 32bit FP desteği yok demeden önce, iki jenerasyon önce çıkmış olan G80'in özelliklerini iyi oku, ayrıca DX10-DX10.1 farkı neymiş iyice araştır. ATI sunuyor diye yırtınıp durma. Adil ol.

    DX10.1 ile:
    -Mandatory 32-bit floating point filtering. (Zorunlu 32bit Kayar Nokta Filtrelemesi [DX10 ile zaten yapılabiliyor, ancak bir kartın DX10 olarak nitelendirilebilmesi için zorunlu olan bir özellik değil. Sadece DX10.1 olması için gerekli.)]
    -Mandatory support for 4x anti-aliasing (Zorunlu 4x AA desteği...)
    -Shader model 4.1 (Shader model 4.1...)

    quote:

    128 scalar (not vector!) floating-point ALUs (integer and floating-point formats, 32-bit FP precision to meet the IEE 754 standard, clock-lossless MAD+MUL).


    Endüstri standartlarını karşılayabilmesi için zaten zorunluymuş, değil mi...

     FERMI hakkında detaylı ilk bilgiler ve inceleme ( Techreport )


    kaynak :http://ixbtlabs.com/articles2/video/g80-part1.html
    Hangi 32bit FP desteğinden bahsetmiyoruz?

    4) Senin gibi Tessellation ve Physx (hatta Tesla ve Radeon) gibi alakasız şeyleri karşılaştırma yeteneğine sahip bir kişiyle tartışmamayı tercih ediyorum.

    Physx'in yaptıkları yetersiz geliyor ise, 4870'e sahip sisteminizde 14 FPS ile oyun oynayabilirsiniz...

    Red Faction: Guerilla oynuyorum mesela... Havoc'u ne kadar güçlü olduğunu görüyorum... Keşke ekran kartı üzerinden yapılsada şu olay daha bi gerçekçi olsa diyorum...

    5)Baştan okursan o yazıyı (aman çok fazla zırvalık öğrenir, hepsini başımıza kakarsın şimdi, okuma en iyisi), görürsünkü adamlar DX11 için ayrı bir Tessellator ünitesine sahip olmanın performansı ne kadar etkileyeceğini ön göremediklerini söylemişler.

    5870 ile yaklaşık 800 milyon üçgen (artık üçgen değil bir eğri ya neyse...) çizilebilirken sahne başına, bunun tüm yeni oyunlar için yeterliden çok daha fazla olacağı söylenmiş. 1 Milyar üçgen çizdirmeninde çok zor bir işlem olduğunu belirtmişler.

    Fakat tessellation konusunda şöyle bir durum var: DX11 Grafik işlemcilerinin hepsi tessellation yapacak ve hepsi mümkün olan en az FPS kaybıyla tessellation yapacak. Bunuda sahne içerisindeki üçgen sayısını (bıktım...) 250Milyon ile 800milyon arasında tutarak yapacaklar, kabaca. Yani daha az güçlü bir ekran kartı daha az ügçen ile aynı sahneyi geçiştirirken, çok daha güçlü bir ekran kartı ile çok çok daha detaylı bir sahne elde edebileceğiz.

    Olayın asıl can alıcı noktası, bu işin yazılımsal olarak mı yoksa donanımsal olarak mı yapıldığından çok ( 3Ghz hızındaki bu işe ayrılmış bir CPU, 600 yada 1ghz hızındaki bir GPU'dan çok çok daha hızlı yapabilir diye tahmin ediyorum; ki "compute" shader (1.7ghz civarı hıza sahip) bu konuda yardımcı olacaktır CPU'ya...) bir sahne içerisinde sürekli ve tam olarak 800 Milyon üçgen yerine 0 ile 800 milyon arasında değişken sayıda üçgen çizdirmek çok daha hızlı olacaktır. Yani 5870 Tessellation yaparken göçüyorsa, bizim donanımların hala bu iş için yeterince güçlü olmadığını gösterir bence...

    3870 ilk çıktığında DX10 için almak gibi bir durum mevcut şu anda.

    6) ATI en iyisi tamam, Nvidia değil... Niye böyle bir karşılaştırma yapma gereği duyuyosan... (Model ve kart yerine marka bazında...)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    O senin dediğin kapalı kaynak kodlu yazılım farkı, ATI'de çalışmamak üzere programlanmış bişey yani physx dediğin. Tekelciliğin daniskası.


    Eminmisin ATI kartlarda çalıştırılmadığına? ATI gerekli ücreti öderse, neden resmi olarak kullanamasın kartlarında...

    http://software.intel.com/sites/havok/

    Kim satıyor Havok'u? Intel mi? Tekelci olmayan Intel.

    ---

    Real-time physics engines
    Open source
    Box2D
    Bullet
    Chipmunk physics engine
    Farseer Physics Engine - 2D physics engine for Microsoft XNA and Silverlight
    Open Dynamics Engine
    PAL (Physics Abstraction Layer) - A uniform API that supports multiple physics engines
    Physics2D.Net - 2D physics engine for the .NET Framework 2.0 or greater.
    SOFA (Simulation Open Framework Architecture)
    Tokamak physics engine
    Public domain
    Phyz (Dax Phyz) - 2.5D physics simulator/editor.
    Closed source/limited free distribution
    Havok
    Newton Game Dynamics
    PhysX (formerly NovodeX and incorporating Meqon)
    Vortex by CMLabs Simulations
    Wild Pockets
    High precision physics engines
    VisSim - Visual Simulation engine for linear and nonlinear dynamics
    Working Model by Design Simulation Technologies

    http://en.wikipedia.org/wiki/Physics_engine

     FERMI hakkında detaylı ilk bilgiler ve inceleme ( Techreport )


    Tekelciler sizi... Tabi açık olarak yapanlarda (umarım bundan sonra bütün şirketlerin kullanacağı fizik motoru) var:

    http://bulletphysics.org/wordpress/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Chembond -- 25 Kasım 2009; 11:26:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canerpense


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    @canerpense, istediğin şekilde kendi tartında hile yapabilirsin değerlendirmeni yaparken, ancak burası bir forum ve gerçekçi olmak sonuçta sözlerinin daha değerli olmasını sağlayacaktır insanların gözünde, şahsi fikrim.
    quote:

    Ayrıca Radeonların Double Precision işlem kapasitesi oldukça az kalıyor GT300'ün yanında.
    Yanılıyorsun, hd5870'in çift kontrollü akar nokta üretim hızı 544gigaflops/s, yeni çıkan fermi mimarisinin kullanıldığı teslaların en hızlısı 630gigaflops/s. Sen her halde oradaki incelemeye bakarken 4lü sistemin tüm değerlerine baktın, hatırlatıyım 4lü sistem 18999$, tekli kart 3999$. Her halukarda pahalı.
    quote:

    DX10.1 kullanan birkaç oyun (HAWX,STALKER,BATTLEFORGE,FARCRY2 oluyorlar kendileri) ATI desteği ile çıkartıldığından dolayı
    Assasins Creed'de DX10.1 için optimize edilmesinin bir getirisi olmadığı görüldüğünde DX10'a geri dönüldü örneğin...
    Arkadaşım, Nvidia'nın kartları %20 oranında geride kalmasın diye, talep üzerine çıkarılan gerici patch sayesinde Nvidia kartları önde olsun diye kollanmışlardır. Dx10.1 ile 10'un farkı floating point 16bit yerine 32bit kullanılmasıdır, Nvidia kartlarda bu yok ne yazıkki.
    quote:

    DX11'de bahsettiğin "donanım desteği sunmama olayı" yok.
    Valla var diye okuduysak bir farkı vardır herhalde. Baştan okuyamayacağım senin inadın için Yalnız şu var: tesselation getirisi için (60fps>>42fps)%70 performansa düşen ATI ile physx getirisi için (105fps>>42fps) %40performansa düşen Nvidia bir olmasa gerek. Umalım da Nvidia donanımsal desteği olabilen en iyi şekilde sunsun, ATI gibi.



    1)Hile derken? Admin'lerin (iş yoğunluğundan dolayı) bütün şikayet mesajlarını tek tek okumadan, şikayet ettiğin kişilerin mesajlarını direk olarak silme zaaflarını kullanmandan mı bahsediyorsun? Tam olarak anlamış değilim.

    Nvidia fanlığı falan yapmıyorum, demiştim zaten.

    2)Hayır tekli sistemlere baktım, mantıken tekli sistem geçiyorsa dörtlü sistemde geçecektir... Pardon mantık demişim, unutmuşum seninle konuştuğumu... Kaldı ki ben Tesla kartlardan bahsetmiyorum, GT300 GPU'su kullanan ekran kartlarından bahsediyorum...

    Ama sen elma ile armudu yani Tesla ve FireStream yerine, Radeon ve Tesla karşılaştırmışın fiyat olarak. Süpersin, zekan karşısında büyüleniyorum.

    Double PP ile GTX280 78GFlop/S işlem yaparken, GF100 (GT300) dediğin gibi 630 GFlop/S yapıyor. 4870 240 GFlop/s, 5870 544 GFlop/S yapıyor. İki jenerasyonda arada oluşan farka ayrıca dikkat çekmek isterim ki işlem gücü açısından GT300'ler 5870'i bir "GTX280 kadar"dan bile fazla geçmiş...

    3) 32bit FP desteği yok demeden önce, iki jenerasyon önce çıkmış olan G80'in özelliklerini iyi oku, ayrıca DX10-DX10.1 farkı neymiş iyice araştır. ATI sunuyor diye yırtınıp durma. Adil ol.

    DX10.1 ile:
    -Mandatory 32-bit floating point filtering. (Zorunlu 32bit Kayar Nokta Filtrelemesi [DX10 ile zaten yapılabiliyor, ancak bir kartın DX10 olarak nitelendirilebilmesi için zorunlu olan bir özellik değil. Sadece DX10.1 olması için gerekli.)]
    -Mandatory support for 4x anti-aliasing (Zorunlu 4x AA desteği...)
    -Shader model 4.1 (Shader model 4.1...)

    quote:

    128 scalar (not vector!) floating-point ALUs (integer and floating-point formats, 32-bit FP precision to meet the IEE 754 standard, clock-lossless MAD+MUL).


    Endüstri standartlarını karşılayabilmesi için zaten zorunluymuş, değil mi...

     FERMI hakkında detaylı ilk bilgiler ve inceleme ( Techreport )


    kaynak :http://ixbtlabs.com/articles2/video/g80-part1.html
    Hangi 32bit FP desteğinden bahsetmiyoruz?

    4) Senin gibi Tessellation ve Physx (hatta Tesla ve Radeon) gibi alakasız şeyleri karşılaştırma yeteneğine sahip bir kişiyle tartışmamayı tercih ediyorum.

    Physx'in yaptıkları yetersiz geliyor ise, 4870'e sahip sisteminizde 14 FPS ile oyun oynayabilirsiniz...

    Red Faction: Guerilla oynuyorum mesela... Havoc'u ne kadar güçlü olduğunu görüyorum... Keşke ekran kartı üzerinden yapılsada şu olay daha bi gerçekçi olsa diyorum...

    5)Baştan okursan o yazıyı (aman çok fazla zırvalık öğrenir, hepsini başımıza kakarsın şimdi, okuma en iyisi), görürsünkü adamlar DX11 için ayrı bir Tessellator ünitesine sahip olmanın performansı ne kadar etkileyeceğini ön göremediklerini söylemişler.

    5870 ile yaklaşık 800 milyon üçgen (artık üçgen değil bir eğri ya neyse...) çizilebilirken sahne başına, bunun tüm yeni oyunlar için yeterliden çok daha fazla olacağı söylenmiş. 1 Milyar üçgen çizdirmeninde çok zor bir işlem olduğunu belirtmişler.

    Fakat tessellation konusunda şöyle bir durum var: DX11 Grafik işlemcilerinin hepsi tessellation yapacak ve hepsi mümkün olan en az FPS kaybıyla tessellation yapacak. Bunuda sahne içerisindeki üçgen sayısını (bıktım...) 250Milyon ile 800milyon arasında tutarak yapacaklar, kabaca. Yani daha az güçlü bir ekran kartı daha az ügçen ile aynı sahneyi geçiştirirken, çok daha güçlü bir ekran kartı ile çok çok daha detaylı bir sahne elde edebileceğiz.

    Olayın asıl can alıcı noktası, bu işin yazılımsal olarak mı yoksa donanımsal olarak mı yapıldığından çok ( 3Ghz hızındaki bu işe ayrılmış bir CPU, 600 yada 1ghz hızındaki bir GPU'dan çok çok daha hızlı yapabilir diye tahmin ediyorum; ki "compute" shader (1.7ghz civarı hıza sahip) bu konuda yardımcı olacaktır CPU'ya...) bir sahne içerisinde sürekli ve tam olarak 800 Milyon üçgen yerine 0 ile 800 milyon arasında değişken sayıda üçgen çizdirmek çok daha hızlı olacaktır. Yani 5870 Tessellation yaparken göçüyorsa, bizim donanımların hala bu iş için yeterince güçlü olmadığını gösterir bence...

    3870 ilk çıktığında DX10 için almak gibi bir durum mevcut şu anda.

    6) ATI en iyisi tamam, Nvidia değil... Niye böyle bir karşılaştırma yapma gereği duyuyosan... (Model ve kart yerine marka bazında...)

    aynen ve şiddetle katılıyorum özelliklede 1. madde




  • quote:

    dikkat çekmek isterim ki işlem gücü açısından GT300'ler 5870'i bir "GTX280 kadar"dan bile fazla geçmiş...
    sen 1ghz'de çalıştır hd5870'ı hiç derdin tasan kalmaz bu konuda
    F/p görmelisin olayları. Nvidia gt200 ekran kartlarının neresinde IEE754 standardına uygundur deniyor? Dx10.1 uyumlu değildir işte. Ancak şöyle de bir hurafe hatırlıyorum:
    quote:

    Assasins Creed'de DX10.1 için optimize edilmesinin bir getirisi olmadığı görüldüğünde DX10'a geri dönüldü örneğin...
    Eminim ondandır
    Dx11'e var olan donanımsal desteği de niye kötülediğini anlamış değilim, Fermi de böyle çıksın diye birilerinin keyfi kaçıyor zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    O senin dediğin kapalı kaynak kodlu yazılım farkı, ATI'de çalışmamak üzere programlanmış bişey yani physx dediğin. Tekelciliğin daniskası.


    öyle tabii ondan forumda ati de nasıl physx açılır diye konu var değil mi? yatırımı yapan düdüğü çalar. seneler geçtikçe öğrenirsin.
  • Fırsatım olsa ben de açarım, açmak demek tercih sebebi demek değildir. Bedava sirke baldan tatlıdır, biraz zaman geçsin paralar suyunu çekince sen de bunu öğrenirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Fırsatım olsa ben de açarım, açmak demek tercih sebebi demek değildir. Bedava sirke baldan tatlıdır, biraz zaman geçsin paralar suyunu çekince sen de bunu öğrenirsin.


    sen beni öğrenci sandın heralde profilime bir bak istersen. 10 senedir pc kullanıyorum şimdiye akdar f/p dışında bir ürün almadım bu saatten sonrada kendini amd reklamı yapmaya adamış birinin aklına uyup bundan vazgeçmem. sen 57xx savunmaya devam et
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    quote:

    dikkat çekmek isterim ki işlem gücü açısından GT300'ler 5870'i bir "GTX280 kadar"dan bile fazla geçmiş...
    sen 1ghz'de çalıştır hd5870'ı hiç derdin tasan kalmaz bu konuda
    F/p görmelisin olayları. Nvidia gt200 ekran kartlarının neresinde IEE754 standardına uygundur deniyor? Dx10.1 uyumlu değildir işte. Ancak şöyle de bir hurafe hatırlıyorum:
    quote:

    Assasins Creed'de DX10.1 için optimize edilmesinin bir getirisi olmadığı görüldüğünde DX10'a geri dönüldü örneğin...
    Eminim ondandır
    Dx11'e var olan donanımsal desteği de niye kötülediğini anlamış değilim, Fermi de böyle çıksın diye birilerinin keyfi kaçıyor zaten.


    Dediklerimi zerre kadar anlamadığını görmek güzel.

    ---

    GT300ler OC olmayacak sanırım... Sadece 5870'e özgü bir özellik nede olsa.

    F/P olarak görüyorum. Tesla ile FireStream kartlar arasında Tesla kartlar daha iyi F/P'a sahip. Ekran kartlarında ise DX11 ATI yada Nvidia "şu ekran kartı" diyerek karşılaştırma yapamıyorum; elimdeki kaynakların verilerine göre konuşuyorum... Fakat DX10 F/P açısından rahatça söylerim:

    "GTX260 OC ile HD4890 OC en iyi F/P kartlar, neredeyse eşit düzeyde kartlar, kullanıcıya kalmış seçim." diyebiliyorum.

    DX11ler konusunda senin gibi atıp tutmaya gerek yok... Kaynaklarımla gösteriyorum söylediklerimi zaten.

    ---

    http://www.gamepyre.com/reviews/hardware/graphics_cards/980_2.html

    "
    GT280
    ...
    Double Precision ieee754 support/li>
    ...
    "

    "The GT280 chip is the first NVIDIA chip to support Double Precision 64-bit floating point computations. DP benefits high-end scientific, engineering and financial computing applications. Each Streaming Muliprocessor (SM) has a double-precision 64-bit floating math unit, meaning there are 30 DP 64-bit cores on the GT280. NVIDIA says that the DP performance is equivalent to that of an 8 core Xeon CPU, about 90 GFLOPS in DP mode."

    IEE754 DX10.1 standartı değildir, tek bildiğin standart DX10.1 olduğundan olsa gerek karıştırıyorsun. Bu standart 32bit FP'ı zorunlu kılar. GT280de ise 32bit FP yerine ilk kez 64bit FP desteği sunulmuş. Ve bu Double Precision Floating Point (yani senin bahsettiğin FP) GT300 serisinde (Overclocksuz olarak) 630GFlop seviyesinde... Önceki serinin kaç katı yüksek performanstan bahsediyoruz ...

    ---
    Assasins Creed içinde... Oku...

    http://techreport.com/discussions.x/14707

    DX10.1 ile özel efektlerde yaşanan bir sorun sebebiyle - efektlerin bir sahne içinde bir kez AA'li bir kez AA'siz yapılmasını sağlayan bir bir özelliğin oyun içerisinde düzgün kullanılamaması ve sorun yaratması sebebiyle - son kullanıcının görüntü kalitesinde düşüş yaşamadan, performans kaybı ile şimdilik DX10 olarak çalışacağını, ileride oyun kodunu düzelteceklerini söylemişler.

    Hatta yapılacak güncellemenin DX10.1 olacağını söylemişler. Nvidia tarafından da Ubisoft tarafından da "The Way It Meant To Be Played" proje kapsamının DX10.1 desteğinin kaldırılması ile bir ilgisi olmadı açıklanmış ayrıca.

    Performans artışının yanında grafiksel hata oluşması (glitch) yüzünden kaldırılmış DX10.1 desteği. Yani "Assasins Creed'de DX10.1 için optimize edilmesinin bir getirisi olmadığı, götürüsü olduğu ve kullanıcılara sorun yaşattığı görüldüğünde DX10'a geri dönüldü örneğin..."

    Sorun DX10.1'in hatalı olmasından (!) değil, Ubisoft bu işi becerememiş. Çünkü ATI herhangi bir yardım yapmamış. Kendi yardımıyla üretilen oyunlarda doğru düzgün (daha öncedende yazmıştım, hurafe dediğin yazımda) çalışabilmiş DX10.1...Tekelinde tutmuş DX10.1'i...

    Umarım yetmiştir sana.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.