Şimdi Ara

FERMI hakkında detaylı ilk bilgiler ve inceleme ( Techreport )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
75
Cevap
0
Favori
2.943
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Techreport donanım inceleme sitesi FERMI'yi inceleme altına almış ve daha önce açıklanmayan bilgileri derleyerek bir makale haline getirmiş.
    kartın sahip olduğu bazı özellikler şuan mevcut ve tek DX 11 kartı 5xxxx serisine kıyasla performansın az da olsa iyi olacağının bir göstergesi.
    ancak kötü bir haber de var.
    FERMI mimarisinde DX 11'in en büyük getirilerinden biri olarak gösterilen GPU üzerinden uygulanacak Tesselation özelliğinin yazılımsal sunulacağını ve GPU tarafından bir hardware desteğinin olmamasının gelecekte ki ileri düzey oyunlarda performansın düşük olacağı vurgulanmakta. ATI'nin mevcut Dx11 ve yeni 5xxxx serisinin bu konuda hardware olarak destek sunması Tesselation uygulandığı yerde performans olarak kendini gösterecektir.
    Nvidia'nın neden buna yazılımsal destek verdiğini anlamak güç. Hele ki ileride oyun programcılarının DX11 sayesinde ileri düzey Tesselation uygulamalarına bu kadar önem verecekken Nvidia'dan böyle bir hamle beklemiyordum.

     FERMI hakkında detaylı ilk bilgiler ve inceleme ( Techreport )



    Makale hakkında daha detaylı bilgi almak için;
    Inside Fermi's graphics architecture



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mageji -- 24 Kasım 2009; 7:25:59 >







  • donanımsal olmaması kötü ya:S
  • Tesselation olayı kötü olmuş demekki oyun yapımcıları nvidia kartlarda yok diye pek bunun üstünde durmuycak oyunlarda hehe
  • Tessellation konusunu ilk bir Rus forumunun kullanıcıları NVidia'nın resmi konferansında verdiği bilgileri incelemeleri sonucu ortaya atmıştı, hangi verilere dayanarak bunu öne sürmüşlerdi tabi bilemiyorum ancak zaman geçtikçe haklı çıkmaya başladıkları da ortada.

    Edit: Tabi tessellation yazılımsal derken aslında kart üzerinde dahili, sadece tessellation'a ayrılan bir birim olmadığı vurgulanmak isteniyor, yoksa GT300 mimarisi öne sürüldüğü şekliyle tessellation işlemlerini Shader'lar üzerinden yapacağından yarı donanımsal sayılabilir. Ancak yoğun tessellation'a sahip oyunlarda bu seçimin performansa nasıl etki edeceği de merak konusu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Father Torque -- 24 Kasım 2009; 8:12:31 >
  • bu fırfır madem yazılımsaloalrak desteklene biliyor bizim kartlarıda desteklemeleri lazım
  • eeee ne anladim ben bu isten.. oyun gelistiricilerine bu tip eksikliklerle mi fayda saglamaya dwm edecek? aylarca millet bunu mu bekledi? gulelim mi aglayalim mi? bu bi celiski midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 24 Kasım 2009; 9:56:05 >
  • nvidia ceo su çıkar yakında o zaman, tesselation gereksiz der :D yapadıkları her şey gereksiz zira.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desert_rain

    nvidia ceo su çıkar yakında o zaman, tesselation gereksiz der :D yapadıkları her şey gereksiz zira.

    senin o dediğini fizik için söylediler ati fanları ardından ati kartta fizik açmaya çalıştılar ne büyük çelişki öyle değilmi
  • Stalker da tesselation adam gibi kullanılmadığı halde 58xx ler sürünüyor. Ben pek yaygınlaşacağını sanmıyorum. Ayrıca nvidia raytrace e önem veriyor ki bu tesselationdan daha önemli... zaten gerekirse cuda birimlerini bu iş için verimli bir şekilde kullanacaklardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadtneverdie -- 24 Kasım 2009; 10:14:14 >
  • bekleyelim görelim bakalım daha neleri kırpmışlar.

    sonunda tüm kırpılanlar için de "nasıl olsa Fermi C++ kodu çalıştırabiliyor, eksikleri de kendiniz programlayıp kullanıverin" demesinler bize...

    @sadtneverdie
    haa bu arada hangi Stalker'da sürünüyor 58xx ler?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahafiec -- 24 Kasım 2009; 10:40:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahafiec

    bekleyelim görelim bakalım daha neleri kırpmışlar.

    sonunda tüm kırpılanlar için de "nasıl olsa Fermi C++ kodu çalıştırabiliyor, eksikleri de kendiniz programlayıp kullanıverin" demesinler bize...

    @sadtneverdie
    haa bu arada hangi Stalker'da sürünüyor 58xx ler?


    ekran kartı forumunun ilk sayfasına bakarsan stalker testi için açılmış başlığı görürsün. yeni stalker oyununda test full hd olamdığı halde 5870 bile yeterli performans verememiş. tesselation açıldığında durum resmen komediye dönüşüyor. ayrıca bir şeyin kırığıldığı yok. nvidianın tesselation u yazılımsal destekleyeceği biliniyordu. senelerdirde yazılımsal destek var ancak oyun yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadtneverdie -- 24 Kasım 2009; 10:56:42 >




  • zaten dx10 kartlarda da tesselation shader birimlerine yaptırılıyor yazılımla destek var zaten yanı olmayan bırsey degıl kı aslında nvıdıa yı tebrık edıyorum gercegı goz onune sermıs resmen helal olsun kesın yeterlı duzeyde perfomans verıcektır dıe dusunuyorum.. yapanlar shaderlar zaten cpu degil.
  • DX10 api'si buglı bir şekilde performans öldürücü bir faktör olarak piyasaya çıktı.
    Daha sonra dx10.1 bu açığı kapattı.
    Nvidia ne yaptı? Üretime geçemedi ve performans arttırımı sağlayan dx10.1 için "gereksiz" dedi. Ne de olsa kartlar yazılımla performansa kavuşsa kim upgrade yapacak?
    Sonra Assasin's Creed Dx10.1 desteğiyle piyasaya çıktı 20-30% oranında performans artışı gözlemlendi. HD3870'in tüm Nvidia kartlarını geride bırakması beraberinde "Patch" i de getirdi. Sözde Patch Dx10.1 i iptal ederek Nvidia kartların daha hızlı görünmesini devam ettirdi.

    Şimdi ise "yeni nesil gpu" çözümlerini Hardware Tesselation'dan yoksun sunarsa ve buna da gereksiz derse şaşmam doğrusu.

    Physx mevzusuna gelince. Nvidia kapalı kaynak kodlu bir destek sunuyor ve parayı bastırmadığı sürece oyunlarda zor görürüz.Physx var diye Batman oynar durursunuz bütün gün. Havok fizik motoru ile ise Intel ve AMD işlemci sahibi herkes fizik nimetlerinden yararlanabilir. Oyun yapımcıları ise oyunlarının mümkün olan en çok kişiye hitap etmesini isterler.Bu yüzden kapalı kaynak çözümleri ancak "duygusal teşvik" neticesinde sunacaklardır. Aynı durum CUDA'da da söz konusu ATI Steam, Open CL açık kaynak hızlındırma Nvidia tarafından da kullanabilecek. bu durum standart olma yolunda daha akılcı bir çözüm.

    Nvidia 3dfx'in önce tekeline son verdi sonra da devirdi ve bir süre sonra tekel oldu.
    Daha sonra rekabet başladı ve tekel ortadan kalktı.
    Nvidia rakibini devirme yolunda oyunları tekrar tekrar deniyor. Başarılı olursa bu sadece bizim zararımıza.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lethian -- 24 Kasım 2009; 11:47:33 >




  • Nvidia kötü sıkıştı gibi sanki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *absolut*


    quote:

    Orijinalden alıntı: desert_rain

    nvidia ceo su çıkar yakında o zaman, tesselation gereksiz der :D yapadıkları her şey gereksiz zira.

    senin o dediğini fizik için söylediler ati fanları ardından ati kartta fizik açmaya çalıştılar ne büyük çelişki öyle değilmi

    kimse fiziğe gereksiz demedi physx (dikkat!!) in şuan ki haliyle boş bir şey olduğunu söyledi zaten topu topu iki oyunda varlığını hissetiriyor. stalkere gelince o hiçbir zaman akıcı şekilde oynanmadı ki düşük seviye grafiklerine rağmen esas tesellationı AvsP de göreceksiniz. isteyen gider videolarınıda izler youtube da




  • Zaten physx oyunlarda standart hale gelirse, Nvidia el mecbur tüm donanım geliştiricilerin kullanımına sunacaktır (Parasıyla elbette) Yoksa ATI'nin AB'de bir dava açmasına bakar. Sonra bir 1,25 milyar dolar da nvidia'dan gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: promilius

    Zaten physx oyunlarda standart hale gelirse, Nvidia el mecbur tüm donanım geliştiricilerin kullanımına sunacaktır (Parasıyla elbette) Yoksa ATI'nin AB'de bir dava açmasına bakar. Sonra bir 1,25 milyar dolar da nvidia'dan gelir.

    intelle nvidia yı karıştırma birbirine intelin yaptığı firmaların yetkililerine el altından paralarla kendi anlaşmalarını imzalatmaktı.nvidia oyunlara sponsor oluyor aradaki farkı bilenler bilmeyenlere anlatsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arrivederci -- 24 Kasım 2009; 12:38:07 >
  • O zaman "Benim kartım Dx10.1 varken daha yavaş çalışıyor" diye yamayla Dx10.1 desteği iptal ettirilmesi olayı da sanırım tamamen sponsorluk sınırları içinde kalıyor. NVidia'nın çakallıklarını sponsorluk diye yutturmaya çalışmayın boş yere, güneş balçıkla sıvanmıyor artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *absolut*

    quote:

    Orijinalden alıntı: promilius

    Zaten physx oyunlarda standart hale gelirse, Nvidia el mecbur tüm donanım geliştiricilerin kullanımına sunacaktır (Parasıyla elbette) Yoksa ATI'nin AB'de bir dava açmasına bakar. Sonra bir 1,25 milyar dolar da nvidia'dan gelir.

    intelle nvidia yı karıştırma birbirine intelin yaptığı firmaların yetkililerine el altından paralarla kendi anlaşmalarını imzalatmaktı.nvidia oyunlara sponsor oluyor aradaki farkı bilenler bilmeyenlere anlatsın


    Yok, hayır İntel ile Nvidia'yı karşılaştırmıyorum. Sadece physx oyunlarda standart fizik motoru olarak kullanılırsa, Nvidia bunun lisansını diğer donanım geliştiricilerle paylaşmak zorunda kalacaktır diyorum. Aksi takdirde antitröst davaları balyoz gibi iner.

    Yani çıkan 10 oyundan 9'unda physx olabilmesi için nvidia'nın tekelinden çıkması, endüstri standardı haline gelmesi lazım.

    Şimdiki haliyle physx ancak belli başlı bir kaç oyunda kendini gösterir diye düşünüyorum.




  • Nvidia dx10.1'i engellediği gibi Tesselation'ı engellemesin şimdi.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.