|
Ferrari Purosangue ortalığı karıştırdı: Kuyruk iki yıla uzayınca sipariş alımı durduruldu
-
-
Ee hani karbon ayak izi, cereyanlı otomobil falan :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ceryanlı otomobilin ceryanını üretirken salınan karbon ayak izleri benzinlinden aşağı kalır yanı yok gibi.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Aynı fikirdeyim 👍🏻
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
+ Lityum ve kobalt gibi madenleri işletirken sürecin ne kadar çevreci olduğu malum. Ömrünü tamamlamış pillerin geri dönüşümü ise ayrı bir mesele.
-
Bir devlet üniversitesinde doçent olarak çalışan Dr. Osman hocamızın da zenginler hakkında söylediği gibi, büyük çoğunluğu ne karbon ayak izine, ne atmosfere bakar. Olmayan arabaya 400 bin dolar ön sipariş verebilenlerden ne bekleyeceksiniz ki?
Bunlar iklim koruma toplantısına bile jet uçaklarıyla gidip dönüyorlar ki en çok salınım yapan jetler.
-
türklere 40 milyon türkiş lira
-
marka nedir, nasıl yönetilir, değer nasıl yaratılır adlı güzel bir çalışma...
-
bunu hesaplayanlar oldu, yinede elektrikli daha az zarar veriyor çevreye.
-
Elektriğe çok bağımlı oldukça elektrik fiyatları baya artmaya başladı. Petrolden sadece araç sahipleri etkileniyordu. Ama elektrik fiyatları arttıkça arabayla alakası olan olmayan herkes bu fiyat artışlarından etkilenecek. Etki çarpan hesaba katıldığında bence şuan hala çevreci enerji daha fazla çevre düşmanı. Tek çözüm şu olur elektrikte. Elektrik kullanan makinaların aynı performansı yarı ve daha az miktarda elektrik kullanarak verirse o zaman avantaj sağlar.
Gün geçtikçe performans için hep daha fazla elektrik tüketen ürünler yapıyorlar. Bu da bağımlığı daha da artırıyor. Örneğin 2000’lerin PC’lerinde tüm kasa 60-70 Watt güç tüketirken şimdi sadece ekran kartları 300 Watt üzerinde güç istiyor. Üst segment ekran kartları neredeyse eski elektrikli sobalarla yarışacak seviyeye geldi. Al evde ısıtıcı olarak kullan.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isakoc -- 30 Kasım 2022; 10:12:45 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
elektrikli arabada yolun başındayız, verimlilik içten yanmalı motorlarda 1900lerin başında nasıldı şimdi nasıl, arada dağlar kadar fark var, illaki verimlilik yıllar geçtikçe kademeli olarak artacaktır.
Üst seviye, yani kar marjı yüksek hızlı araçlar satarak hem kar hemde ''vay'' be dedirtip insanlara elektrikli araçları kabullendirmek mantıklı bir iş, her daim çok enerji tüketen lüks araçlar olacaktır fakat zoe gibi ekonomi amaçlı modellerin yaygınlaşacağını düşünüyor sektör.
petrolün azalmasına hazırlık, evet küresel apta elektriğe olan talep sürekli artıyor bu da fiyatları arttıracaktır fakat petrolün bitince para ile de satın alınamayacak.
petrolden sadece araç sahipleri değil ekmeğin fiyatı bile etkileniyor, gelecekte ise elektrikten etkilenecek. gelişmiş ülkelerde yenilenebilir enerjiye ve bu sistemlerin verimliliğinin gelişmesi konusuna kafa yoruyor, yatırım yapıyorlar.
-
Buna katılıyorum, karbon salınımı önlemleri düşük gelirliler için var. Karbon salınımı konusunda o kadar dürüstlerse özel jet ve yatlar yasaklansın.
Tek kişinin keyfi için doğaya tonlarca karbon salınıyor. Adam keyfi için yatına 600 ton yakıt alıp bunu doğaya salıyor, kimbilir yüzlerce binlerce kişinin arabasına eşit.
-
Avrupa ülkelerinde yaşayan birinin bu arabayı alabilme ihtimali benim Türkiye’de Clio alabilme ihtimalimden daha fazla…
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi B-veritas -- 30 Kasım 2022; 11:22:32 >
-
Porsche Cayenne çıktığı zaman büyük eleştiri oklarının hedefi olmuştu. Keza Lamborghini Urus'ta öyle. Sonrasında Cayenne Porsche'nin Urus'ta Lamborghini'nin satışlarını 2-3'e katlayınca tüm eleştiriler bitti. Lambo'nun Urus ile yaptığını şimdilerde Ferrari Purosangue ile yapıyor
-
Onlar sadece kendi keyfine bakar.
-
Aşağı kalır yanı var knk. 80.000 km sonra elektrikli araçlar fosillerden daha az toxic üretmiş oluyor. Hem, petrol üretilirken ve işlenirken de su buharı salınmıyor atmosfere
-
Nükleerle üretiliyorsa karbon izi sıfır.
Bizim gibi ithal kömürle üretiliyorsa çevre faciası, ekstra afet..
-
Büyük bir Ferrari hayranıyım ama kesinlikle şu otomobilin(?) Ferrari ruhuna yakışmadığını düşünüyorum. Sırf Urus'a rakip olsun diye çıkarmışlar gibi geliyor ama Urus bundan daha yakışıklı ve daha iç-dış tasarımı güzel.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayırseverin birisi askıya bıraksın alalım
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Ceryanlı otomobilin ceryanını üretirken salınan karbon ayak izleri benzinlinden aşağı kalır yanı yok gibi.
|
Avrupa ülkelerinde yaşayan birinin bu arabayı alabilme ihtimali benim Türkiye’de Clio alabilme ihtimalimden daha fazla…
|
elektrikli arabada yolun başındayız, verimlilik içten yanmalı motorlarda 1900lerin başında nasıldı şimdi nasıl, arada dağlar kadar fark var, illaki verimlilik yıllar geçtikçe kademeli olarak artacaktır. Üst seviye, yani kar marjı yüksek hızlı araçlar satarak hem kar hemde ''vay'' be dedirtip insanlara elektrikli araçları kabullendirmek mantıklı bir iş, her daim çok enerji tüketen lüks araçlar olacaktır fakat zoe gibi ekonomi amaçlı modellerin yaygınlaşacağını düşünüyor sektör. petrolün azalmasına hazırlık, evet küresel apta elektriğe olan talep sürekli artıyor bu da fiyatları arttıracaktır fakat petrolün bitince para ile de satın alınamayacak. petrolden sadece araç sahipleri değil ekmeğin fiyatı bile etkileniyor, gelecekte ise elektrikten etkilenecek. gelişmiş ülkelerde yenilenebilir enerjiye ve bu sistemlerin verimliliğinin gelişmesi konusuna kafa yoruyor, yatırım yapıyorlar. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X