Şimdi Ara

Fiat Başkanı: '2025 Fiat Egea/Tipo, SUV benzeri gövdeyle gelecek'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
1.250
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Fiat Başkanı: '2025 Fiat Egea/Tipo, SUV benzeri gövdeyle gelecek'
    Not: Haberde AutoExpress tarafından hazırlanan temsili görseller kullanılmıştır. Yeni Fiat Egea/Tipo'nun tasarımı henüz belli değil.



    Fiat, Stellantis çatısı altında ürün gamını yeniden yapılandırmaya devam ediyor. Geçtiğimiz aylarda Stellantis çatısı altındaki diğer ticarilerle aynı platformu paylaşacak olan yeni nesil Fiat Doblo'yu görmüştük. Şimdi ise Türkiye'deki en popüler modellerden biri olan Fiat Egea, ya da Avrupa'daki ismiyle Fiat Tipo'nun geleceğiyle ilgili haberler gelmeye başladı.



    Ayrıca Bkz.Makyajlı Mercedes CLA tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri



    Fiat Başkanı Olivier François, AutoExpress'e yaptığı açıklamada Fiat Egea/Tipo'yu kapsamlı bir şekilde elden geçirmeyi planladıklarını belirtti. François'e göre yeni Egea/Tipo'yu 2025 yılında göreceğiz. Tamamen yenilenecek olan model, gövde tipi olarak geleneksel segmentasyonların dışına çıkacak. Yöneticinin deyimiyle yeni Fiat Egea/Tipo, "biraz SUV tarzında ancak yenilikçi bir model" olacak.



    Fiat Başkanı: '2025 Fiat Egea/Tipo, SUV benzeri gövdeyle gelecek'



    Detaylar henüz belli değil ancak Oliver François'in bu sözleri bizlere SUV benzeri yükseltilmiş liftback tarzıyla öne çıkan Citroen C4X ve Peugeot 408 ikilisini anımsatıyor. Fiat'tan da aynı çatı altındaki kardeş markalar gibi bir yaklaşım görmemiz mümkün. 2025 model Fiat Egea/Tipo, %100 elektrikli versiyona da sahip olacak.



    Bu noktada yeni nesil Fiat Egea/Tipo için mevcut Stellantis modellerinde kullanılan CMP ve elektrikli araçlarda kullanılan versiyonu e-CMP platformları öne çıkıyor. Eğer Egea/Tipo gelecekte de Tofaş tarafından Bursa'da üretilmeye devam ederse, diğer markaların (Citroen, Peugeot vs.) CMP platformu üzerine yükselen modellerinden birinin de Türkiye'de üretilmesini bekleyebiliriz. Doblo'nun gidişiyle oluşan boşluk bu şekilde telafi edilebilir.



    Mevcut Fiat Egea/Tipo; sedan, hatchback, cross, station wagon ve cross wagon olmak üzere toplamda beş varyanta sahip. 




    Kaynak:https://www.autoexpress.co.uk/fiat/tipo/359503/new-2025-fiat-tipo-get-suv-inspired-makeover







  • Sırf tipo diye alanlar olur

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Demek ki TOFAŞ Fabrikayı satın alamadılar! :(

    Meali; Yeni Tipo, Peugeot 408 ve Citroen C4X gibi olacak. Muhtemelen Güney Amerika'daki Fastback gibi bir şey olacak ve üretimi de (Doblo'da olduğu gibi) Türkiye'den gidecek!

    Hayırlısı :( ama üzücü


    Fiat Başkanı: '2025 Fiat Egea/Tipo, SUV benzeri gövdeyle gelecek'
  • Vatandaş iyi kötü egea alıyordu şimdi togga rakip olmak için egea bile suv oldu vatandaş isyanda artık :D

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Esxici E kullanıcısına yanıt

    Zaten adı değişmeyecek. Avrupa da tipo diye geçiyor. Bizim ülkemizde egea olarak geçiyor ismi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sedan versiyonu cross gibi olacaksa cross ne olacak peki? Çözemedim.

  • Bana Peugeot 408 ve Citroen C4X gibi değilde C3 aircross gibi geldi.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • faniseyler kullanıcısına yanıt

    Eğer öyle olursa geçmiş olsun. Egeanın segmenti B+'dan B'ye düşmüş olacak

  • Bu suv hastalığı ne zaman bitecek acaba eskiden de Coupe araçlara bitiyordu millet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her aracı SUV'ye çevirecekler hiç utanmasalar

  • ezicioyuncu kullanıcısına yanıt

    coupe bundan iyiydi be. o zamanlar SUV'ler en azından gerçek bir SUV'idi. 5 metreden aşağı yoktu. Şimdi bakıyorum suv dediklerine, daha doğrusu suvcuk dediklerine. benim araba yanında deve gibi kalıyor.

  • tasarımda guzel bir atılım yapmışlar gibi geldı. Diğer aracları da bmwye benzetmeye calsıtıklarını gordum. Lakın euroncap rezaletı devam etmezse satışları artabılır

  • Avrupa piyasasına 4x4 modeli çıkacak, inşallah Türkiyeye,de gelir

  • Ayni motor ve sasenin yuz farklı sekille satilmasindan bir ben mi rahatsiz oluyorum?

    Eskiden her markanin bir orjinalligi kendince bir motor teknolojisi bu motorun diger markalarin motorlarina gore artilari eksileri, kisaca bir "ruhu" vardi.

    Simdi led sacmaliklarla suslenmis birbirinin aynisi ruhsuz araclar satiyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 22 Ocak 2025; 11:14:44 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Sen yüz bin yetmiş dohuz tane ayrı güvenlik regülasyonu, çevre regülasyonu, o dayatma bu dayatma, deli gibi teknoloji baskısı, dolaylı vergiler ve lokalize edilmesi gereken seri üretim şartları vb firmaların sırtına yüklersen, kendine özgü platform/mimari geliştirmek milyar euro olur tabi. özgünlük kaybolur, güç ortaklığını ve hazır geliştirilmiş altyapılar üzerinden gitmeyi tercih eder herkes.


    Eskiden de vardı bu iş yeni değil, otomotivde ortaklık her zaman olur ama daha çok model bazında olurdu -joint venture denilir- örneğin Focus-Volvo S40- Mazda 3 gibi. en azından motorlar-şanzımanlar bazı teknik özellikler kendi markaları çıkışlı olur, özgünlük bir şekilde korunmaya çalışılırdı. artık kurtarmıyor.


    Yeni otomobillerin orijinal, heyecan verici bir tarafı yok zaten. sadece teknoloji, yazılım, kolaylık peşinde olup gerisini sallamayanlar için güzel. bilgisayar veya telefon alır gibi fiyat/performanstan başka bişeye bakmayanlar için güzel. bu da çoğunluk oluyor gerçi, o yüzden bir problem yok.. bu konuda ağlamanın da anlamı yok, elektrikli otomobil jenerasyonu ve Çin açılımı ile halk otomobili tamamen bir ulaşım aygıtına dönmüştür. hobi öznesi olabilecek özgün nitelikler kendiliğinden bitiyor.


    Japonlarda yalnız tutucu idari yapıdan ötürü kendine özgü gidiş hala var bir nebze. Subaru-mazda-honda falan bunların araçları günümüze baskıcı regülasyonlarla uyumluluk adına çeşitli tavizler olsa da hala genel çerçevede kendi yaklaşım ve dizaynları çerçevesinde gidiyor. tabi bu da araçların daha geleneksel yapıda kalmasına sebep oluyor, ne diyor Togg'un ceo'su biz araba yapmıyoruz akıllı robot mı bizimki diyor, bağlı makina mı bişeyler diyor onlar gibi olmuyor arabalar.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.