< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lemor -- 5 Eylül 2024; 16:14:20 > |
FIAT EGEA CROSS (ANA KONU) (57. sayfa)
-
-
Rodaj süresi sonrası (6-7bin km sonrası) en az 3-4lt/100km düşecektir o tüketim yani 9lt/100km civarı olacaktır istanbul şehiriçi gaza fazla basmazsanız daha da düşer bu tüketim. Tabii rodaj süresinde verimli sürmeyi öğrenmekte bunda önemli bir etken.
1.4 alan zaten turbosu olmadığı, sorunsuzluğu için alıyor. Fiyat/Performans olarak en iyi aile arabası 1.4 Cross. Ne kadar az parça, o kadar fazla sorunsuzluk. 15dk’da triger kayışı değiştirilebiliyor 1.4 Cross’ların. Yağ eksiltme evet biraz var kılavuzunda da yazıyor, eşek değiliz ya 6-7bin km’de birazcık yağ eklenir bunun neyi zor? Bir tane burger yiyorsun 240₺ eksilen yağ masrafı da bu civarda. Arada bir aç bak yağına suyuna nedir yani. Bunun dışında motor silindir bloğu dökme demirden yapılmış 1.4’lerin. Alüminyum silindir blokların (örn Clio) ömrü minimum 10 yıl. Dökme demir silindir blokların ömrü minimum 20 yıl (1.4 Egea). Soğutma suyunu kalitelisinden saf sulu koymaya dikkat edeceksin sadece uzun vadede küf yapar yoksa musluk suyu.
-
Yol tutuşu azalır, 215’ten 205’e geçerseniz.
-
Dertsiz başınıza dert almak olur.
-
Uyar, 215 yanak değil tabandır. Yol tutuş filan da azalmaz.
-
Yolla temas eden yüzey alanı daraldıkça lastiğin yolu kavraması azalır. Özellikle kış mevsiminde kullanılacak yani kaygan karlı yollarda kullanılacak lastiklerde yol tutuşu önemsenmesi gereken bir durumdur.
-
1 cm'lik daralmayı fark edecek kadar viraj kasan kimse yok, sanki lastiğin ve şasinin limitlerini her gün test ediyormuş da her virajda lastikleri viyaklatarak dönüyor gibi konuşmayın lütfen. Karlı ve yağmurlu havalarda dar taban daha avantajlıdır, geniş taban lastikler aquaplaning yapmaya daha yatkındır. Aynı zamanda taban daraldığı için birim yüzeye uygulanacak kuvvet arttığı için karda dar taban ile daha hareket edilir ama 215'den 205'e geçmek belirgin bir fark yaratmaz. Gidip 215 taban petlastan kıytırık lastikten 205 taban continental premiumcontact gibi kaliteli bir lastiğe geçersen yol tutuşun da doğal olarak artar tabandaki daralmayı umursamadan.
Linkteki gibi lastikleri ciyaklatarak dönmüyorsanız o tutuş farkını da hissedecek kadar limitlere yaklaşmıyorsunuzudur, saygılar.
-
Sonuç olarak lastik tabanı daraldığında yol tutuşu azalıyor mu evet. Bunu önemseyen vardır, umursamayan vardır. Mesele bu. Mevzu bahis lastik kış lastiği ve yol tutuşuna en çok ihtiyaç duyulan zemin burada mutlaka önemsenmesi gerekir.
-
Ahh ahh, kışlık lastikte zaten dar taban tercih edilir ve önerilir ben ne anlatıyorum... Geniş taban karda buzda çamurda tutuşu arttırsaydı buz patenlerinin altı bıçak gibi olmaz tepsi gibi olurdu. Önemsemek umursamamak ne alaka :D hissedebileceğin bir fark olmayacak asla o aradaki tutuş farkını gündelik hayatında zaten kullanamayacaksın.
AutoClubyoutubeTurgut Yüksekdağ, Halit Bolkan, Hakan Girginer Doğru Yanlış'ın yeni bölümünde merak edilen soruyu yanıtlıyor... Geniş tabanlı lastik her şartta iyi midir? Henüz aramıza katılmadıysanız şimdi ABONE OL butonuna basabilir, sevdiklerinizle paylaşabilir veya eklemek istediğiniz konuları yorum olarak bizimle paylaşabilirsiniz. AutoClub - Otomobil Tutkunlarının Buluşma Noktası https://autoclub.com.tr https://twitter.com/AutoClubTR https://facebook.com/AutoClubTR https://instagram.com/AutoClubTRhttps://www.youtube.com/watch?v=DHcKWcIQjd0 -
İzlemeye çalıştım ama yok yani hakaretler havada uçuşuyor sunucu tarafından.
215’ten 205 tabanlı lastiğe geçişte yol tutuşu açısından %3 ile %6 arasında bir fark olacağı söyleniyor. Dolayısıyla bu farkı siz önemsemeyebilirsiniz fakat ben önemserim. Fren mesafesini de kısaltır ayrıca geniş tabanlı lastik. Yaya’ya veya başka herhangi bir cisime çarpma ihtimalini de azaltır.
Bugün Tesla’ya bakın 255’ten aşağı düşmez lastik taban genişliği, kalınlığı azdır bu da daha geç patlamasını ve daha yüksek hızlarda dayanıklılık sağlar. Fakat lastiğin konforu azdır.
-
Sizi cehaletinizle baş başa bırakıyorum, iyi günler. 205 tabana geçmek bir problem olmasaydı aynı şasiyi kullanan HB araç ve daha da ağır olan SW yıllarca 205 tabanla gelmezdi. Salağa salak diyince ban yiyoruz sonra.
-
Cehaletlik bir durum yok. Bunu fizik dersi görmüş her insanın mantıken; yolla temas eden yüzey alanı azaldıkça, yolu kavramanın/yol tutuşunun azalacağını düşünmemesi abes olur. Bununla beraber lastik desenleri, basınçları ve yolun türü de önem arz eder. Yüzde 3 ile 6 arasındaki bir farktan bahsediyoruz (215’ten 205’e düşüşte) bu fark çoğu insan için önemsenmeyebilir. -
Karda maalesef tam tersi lastik yüzeyi ne kadar inceyse yol tutuşu o kadar artıyor. Asfaltta geniş yüzey iyi ama onda da problem motor gücü iyiyse güzel.
-
Yok hocam sen fizik bilmiyorsun tam tersi 😂
https://www.youtube.com/watch?v=wf_mIlU82Ac&feature=youtu.be
Adamlar gidip test yapıyorlar 205 ve 225 taban lastikler 255 ve 275 tabana kıyasla çok daha iyi performans gösteriyor. 225 bazen 205'den iyi gösteriyor o da aracın gücüne (BMW 3 serisi) kıyasla 205 tabanın fazla dar kalışıından
-
Neden hocam dert olur? :) Merak ettim detay verir misiniz?
-
Tamamen ikinci elin riskleriyle alakalı. Araca ekspertiz mutlaka yaptırılmalı.
-
Lastik taban/kesit alanı konusunda yanlış bilgiler verilmiş ve üzerine tartışılmış. Yıllardır işim gereği dağ bayır arazi yolları ve offroad gezmekteyim. Bunu sağlıklı gerçekleştirebilmek adına da Offroad, defansif ve ileri sürüş teknikleri sertifikaları aldım iyi eğitmenlerden. Bu konuda teknik bilgim mevcut. Ama fizik bilerek de benim yukarda bahsettiklerime ihtiyaç duymadan doğrusunu bulabilirsiniz.
Kuru ve ideal yol koşullarında daima geniş kesit alanlı / geniş tabanlı lastikler sizin daha iyi yolda kalmanızı sağlayacaktır. Sürtünme kuvveti burada sizi yolda tutan temel faktördür. Sürtünme kuvveti de basit olarak iki temel bileşene bağlıdır, aracın lastiklere dağılan ağırlığı(yere uyguladığı kuvvet) ve lastiklerinizle alttaki zemin arasındaki sürtünme katsayısı. (Elbette sürücünün aracın gövde ağırlığını yönetebilmesi ihtiyaç duyduğunda artı sağlayacaktır ancak biz normal sürücüleri baz alıyoruz)
Islak, karlı veya buzlu yollarda artık doğrudan asfalta değil ilk olarak cümle başında saydığım materyale temas etmektedir lastikler. Yaklaşık sürtünme katsayısı olarak da bakmak gerekirse asfalt ile lastik 0.8, ıslak asfalt ile lastik 0.5, karlı ve buzlu yol ile lastik arasında ise 0.2 lik bir sürtünme katsayısı vardır. Yani artık sürtünme kuvvetinin iki bileşeninden birini ciddi oranda kaybettiğimize göre diğer bileşen olarak ağırlık/yere uyguladığımız kuvvet üzerinden gitmemiz gerekir. Burada da basınç devreye girmektedir. Aracın ağırlığı sabit olduğuna göre birim alana uyguladığımız kuvveti arttırmanın yolu lastik tabanı kesit alanımızı küçültmek olacaktır. Yukarıda da bahsettiğim gibi artık lastiklerimiz asfalt üzerindeki dinamik materyale temas etmekte, haliyle bu seviyeyi mümkün olduğunca hızlı geçip alttaki zemine inmek ya da kar gibi gevşek zeminde de bunu sıkıştırarak lastik dişlerini tutacak daha sıkı bir yüzey oluşturmak önemli hale gelmektedir. Elinizi aynı kuvvet ile suya avuç içi vurmakla kiremit kırar gibi vurmak arasındaki fark gibi düşünün. Elinizin yüzeyini daralttıkça daha derine gidebildiğinizi göreceksiniz.
Bu sebepledir ki rallilerde karlı etaplarda özellikle çok ince lastikler görürüz. Islak yollarda ise su tahliye kanalları çok önemli hale gelmektedir. Sıradan sürücülerin çoğu sınırlarda araç kullanmadığı için, her hava koşuluna göre bir takım jant ve lastik de barındırmadığı için ideal oranlarda üretilen çoğu binek otomobil hepsine hitap etmektedir. Tabi doğru tip lastiklerle.
Özet; kuru ve ideal zeminler için geniş kesit alanlı / geniş tabanlı lastikler daha iyi yol tutuşu sağlarken, su, buz veya kar kaplı zeminlerde dar kesit alanlı / dar tabanlı lastikler daha iyi yol tutuşu sağlayacaktır.
Lastik hamuru da çok önemlidir bu noktada. Tabi o ayrı bir konu. Çamur’u da ayrı tutuyorum çünkü çamurda yol almak başka bir mesele. O da farklı bir konu.
-
Aynen katılıyorum hatta kış lastiklerinin havasi yaz ayarina göre daha fazla olur lastik dışa doğru bombe yapsın diye.
-
Selamlar ....
Arkadaşlar nasipse cuma günü teslim edilecek bende 1.4 urban egea cross alıyorum..ilk başlarda motor açmak diye bir durum var mı gercekten, bu şehir efsanesi mi yoksa motoru gerçekten zorlamak mi gerek...bu konuda bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X