Şimdi Ara

FİAT LİNEA 1.4 T-jet 120HP

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
1
Favori
30.072
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arabam.com bu haftaki sayısında lineanın yeni motor seçeneği olan 1.4 t-jet 120hp motor seçeneğini test etti bende burda paylaşmak istedim..

    LINEA 1.4 16V TURBO DYNAMIC 6AB ABS AC 33.650ytl
    LINEA 1.4 16V TURBO EMOTION 6AB ABS ECC 16" AJ 35.800ytl

    Onunla anlaşmak çok kolay

    Sizi anlayan otomobil' sloganıyla yollara çıkan Fiat Linea, boyutlarıyla kafa karıştırsa da güçlü T-Jet motoru ve makul fiyatıyla ilgi çekiyor..


    Özellikle bizim gibi sedan otomobillerin çok satıldığı pazarlarda Avrupalı üreticilerin var olması için ürün gamlarına mutlaka tüketicilerin ilgisini çekecek sedan otomobiller eklemesi gerekiyor. Japon ve Koreli’ler tüketici profillerinden dolayı bu konuda zorluk çekmezken Avrupalı üreticiler, kendi ülkelerindeki tüketicilerin daha çok hatchback otomobilleri tercih etmesinden dolayı sedan araç üretiminde zaman zaman sıkıntılar yaşıyorlar. Fakat özellikle Renault Megane’nin başarısı C segmentindeki pastadan pay kapmak için tüm üreticileri yeni modellere yöneltti. Yakın bir süre önce tanıtılan Opel Astra Sedan ve bu hafta içerisinde tanıtılan Citroen C4 Sedan da bunun en büyük kanıtı. Fiat’ın C sementindeki sedan otomobili Linea ise yaklaşık 6 ay önce görkemli bir törenle dünya lansmanını Türkiye’de yapmıştı. Daha önce 1.3 litre multijet motoru ile test konuğumuz olan Linea bu sefer de 120HP’lik 1.4 T-Jet versiyonuyla karşımızda…

    Boyutları şaşırtıyor

    4560 mm’lik uzunluğu ile sınıfının en uzun otomobillerinden bir olan Linea 1728 mm’lik genişliğiyle ise neredeyse sınıfının en dar otomobili. 1494 mm yükseklikle sınıfının en yüksek otomobillerinden biri olan Linea, tüm bu karmaşık ve dengesiz ölçüleriyle tasarım açısından anlamlı bir işaret vermiyor. Açıkçası bir sedandan ziyade Fiat’ın hatchback modeli Grande Punto’nun uzatılmış bir versiyonu gibi duruyor. Dış tasarımında büyük yan aynalar ve şık arka lamba grubu gibi detaylar ilgi çekse de gövde bütünsel olarak güçlü bir sedandan çok kadınsı hatlarıyla ön plana çıkıyor.

    İç tasarımında çok özel çizgileri olmayan Linea, markanın diğer modellerinden rol çalmış gibi, üstelik işçilik kalitesi de vasat. Maalesef içeride birçok malzeme çok çabuk yıpranabilecekmiş gibi duruyor. Maalesef işçilik yine Fiat’a özgü! Fiat’ın en çok güvendiği modeli olan Linea’nın 120 HP’lik üst versiyonunda birçok üst düzey donanım standart ama yine de en çok ilgi çekeni Fiat’a özgü Blue&Me sistemi. Bu sistem ile gelen çağrılara araç hoparlöründen cevap verebiliyor, sesli olarak rehberdeki numaraları veya sizin söylediğiniz bir numarayı aratabiliyorsunuz ve aynı zamanda gelen kısa mesajları sesli olarak dinleyebiliyorsunuz. Ayrıca Blue&Me sistemi sayesinde cep telefonundaki ses ve müzik dosyalarını da çalabiliyor. Torpido gözü içerisindeki USB bağlantısıyla MP3 player gibi kişisel müzik aletlerinden de veri aktarabiliyorsunuz. Far sensörü, yağmur sensörü, elektronik olarak kararan iç ayna, arka park sensörü gibi donanımlar standart olarak sunulurken xenon farlar, navigasyon sitemi ve çocuk koltuğu gibi bir çok donanım Linea’da opsiyonel olarak satın alınabiliyor. Otomobilin içinde geniş bir yaşam alanı olduğunu söylemek pek mümkün değil. Özellikle arkada oturanlar için otomobilin dar olması zaman zaman sorun yaratabiliyor, ama diz ve baş mesafesi açısından hiçbir sorun yok. Linea’nın 500 litrelik bagajı ise bazı rakiplerinden biraz küçük olsa da beklentileri karşılıyor.

    Turbo motor keyfi

    Linea’nın 1.4 litrelik T-Jet motoru Fiat’ın rakiplerine anlamlı bir cevabı gibi. Birçok rakibi küçük motorlardan yüksek güç üretirken Fiat’ın buna sessiz kalması ve hala eski nesil benzinli motorlarla idare etmesi çok sık eleştirmiyordu. Fiat mühendisleri de bunu dikkate alarak Fiat’ın bildiğimiz 1.4 lt motorunu alarak önemli bir geliştirmeye tabi tuttular. Turbo sistemi eklenen motorun sıkıştırma oranları da değişince ortaya 5000 d/d’de 120 HP güç ve dahası 1750 d/d 206 Nm gibi muhteşem bir tork üreten performans canavarı çıktı. Özellikle yüksek tork düşük devirlerde sürücünün hiçbir sıkıntıya düşmeden yol alması, yüksek viteslerde bile her türlü yokuşu rahatlıkla çıkmasını sağlıyor. Tork değeri rakiplerine göre ortalama olarak 50 Nm fark atıyor ve bir tercih sebebi olarak Linea’nın reklâm kampanyalarında bile kullanılıyor. Tabii T-Jet motorun başarısı hızlanma değerlerine de yansıyor. 0-100 km hızlanmasını 9 sn’de alan Linea’nın son sürati ise 200km/s. Fakat şanzıman için olumlu şeyler söylemek zor, vites yolları çok net değil. Ayrıca test aracının kalitesiz vites körüğünün elde kalması da bir soru işareti! “Yüksek performanslı motor tüketim değerlerini arttır mı?” diye düşününler olmuştur mutlaka. Ama hemen söyleyelim testimiz boyunca ortalama 7,5 litre yakıt tüketen Linea 1.4 T-Jet, bu korkularımızın tamamen yersiz olduğunu gösterdi.

    Frenler güven veriyor

    Otomobilin sürüş karakteri ise son derece sakin, turbo motordan dolayı agresif bir sürüş tarzı bekleyenler hayal kırıklığına uğrayabilir. Çünkü Linea güçlü motorun taleplerini sorunsuz bir şekilde yerine getirmeyi kendine yeterli görüyor. Önde McPherson süspansiyonlar kullanılırken arkada çapraz aks ve teleskopik hidrolik amortisörler bulunuyor. Yol tutuşu başarılı olan Linea, virajlarda limitler zorlansa bile yoldan çıkma eğilimi göstermiyor. Ayrıca ESP, ASR, MSR, ve Hillholder gibi sürüşü destekleyen opsiyonlar satın alındığında yol tutuş daha da artıyor. Linea’nın frenleri ise çok başarılı; arda arda yapılan frenlemelerde 38 metreyi hiç aşmayan otomobil, güçlü motoru dizginlemekte sorun yaşamayacağını da gösterdi.

    Fiyatı rakiplerini tehdit ediyor

    27.000 YTL’den başlayan fiyatıyla bir alt segmentteki otomobilleri bile tehdit eden Linea’nın en önemli kozu da bu. Her ne kadar kendi segmentindeki rakiplerine göre genişlik ve tasarımındaki bütünsellik açısından eksileri bulunsa da 31.750’den başlayan multijet versiyonu ve 33.650 YTL’den başlayan T-Jet motorlu versiyonu rakiplerine göre önemli fiyat avantajı sunuyor. Testimize en üst donanım paketi emotion ile konuk olan Linea 1.4 T-Jet’in fiyatı ise sadece 35.800 YTL. Açıkçası kendi segmentinde bu fiyata otomobil bulmak çok zor, hatta bir alt segmentte daha düşük güç ve torka sahip modellerin bile fiyatı 32.000 YTL’yi buluyor.

    ERKAN YAVUZ

    http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=463


     FİAT LİNEA 1.4 T-jet 120HP


     FİAT LİNEA 1.4 T-jet 120HP



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_kolay -- 14 Aralık 2007; 18:56:20 >







  • 1.4 litre t-jet motor gerçekten alkışlanacak bir tasarım bence..
    ancak motorun kalitesinin lineanın tasarımını ezdiği bir gerçek..
  • 0-100 9 sn mı ana yandık ya uğraş dur şimdi bunlarla
  • Haklısın Rock,şöförcükler şöför kesilecek artık!

  • 0/100 gayet başarılı fakat bu araç nasıl döner, nasıl durur bunlar bu güce karşı iyileştirildimi acaba?

    Aracı satarken 0/100 ü ön plana çıkaran bir firma umarım bunlarıda düşünmüştür..

  • ben aynı aracın dynamic versiyonunu 50 km boyunca kullanma fırsatını buldum..bana kağıt üzerinde yazılan veriler gibi seri bir araç olarak gelmedi..özellikle ilk 3 viteste bende hantal bir araç izlenimi bıraktı..açıkçası bu test sonucunu okuyunca biraz şaşırdım..belki de benim kullandığım araca özgü bir problem olabilir..ayrıca iç mekanının da punto dan bir farkı yok..ben çok beğenmedim..ama rakiplerine bakarsak ciddi bir seçenek gibi duruyor..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mRcOLL


    0/100 gayet başarılı fakat bu araç nasıl döner, nasıl durur bunlar bu güce karşı iyileştirildimi acaba?

    Aracı satarken 0/100 ü ön plana çıkaran bir firma umarım bunlarıda düşünmüştür..




    Frenaj ve yol tutuşunu başarılı bulmuş test pilotu.

    "Yol tutuşu başarılı olan Linea, virajlarda limitler zorlansa bile yoldan çıkma eğilimi göstermiyor. Ayrıca ESP, ASR, MSR, ve Hillholder gibi sürüşü destekleyen opsiyonlar satın alındığında yol tutuş daha da artıyor. Linea’nın frenleri ise çok başarılı; arda arda yapılan frenlemelerde 38 metreyi hiç aşmayan otomobil, güçlü motoru dizginlemekte sorun yaşamayacağını da gösterdi. "
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fiat Egea 1.3 Multijet ,2017
    10 ay önce açıldı
    Kia Ceed 1.4 T-GDI
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ben multijet ile test sürüsüne cıktım ve ilk önce baya bi sok olmustum araba kalkarken hiç seri diil aksine zorlanıyomus gibi yani 1.vites gercekten vasat 3 e kadar bu sorun var gibi geldi bana 3 den sorada multijetin bir özelligidir fırlayıp gidiyo...bu T-jet motoru cok merak ediyorum..
  • linea değil de bu motor puntoya geliyosa(bilgim yok) o zaman süper olur.Linea çok çirkin:)
  • benimde kısa mesafede olsa t-jet motoru kullanma fırsatım oldu,

    arkadaşında dediği çokta seri bi araba izlenimi vermedi bana da
    halbuki turbo motorlar , turbonun devreye girmesiyle aniden ivmelenerek olduğundan daha seri izlenimi verirdi,

    bu araba sanki iyi bir atmosfer motoru varmış gibi gidiyordu, sert ivmelenme hareketleri yok hiç

    ama dediğim gibi kısa mesafe kullanadım, belkide ben farkedemedim
  • demeke incelemk lazım fiat kendinden emin gibi yada motorundan
  • motor hariç beş para etmez bi araba. Halbuki en baştan herşeyiyle iyi bir kaliteli araba yapıp ona göre ücret isteseler ama bunu akıl edecek kim fiat arabaların herzaman bi yeri eksik kalır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hyavuz

    motor hariç beş para etmez bi araba. Halbuki en baştan herşeyiyle iyi bir kaliteli araba yapıp ona göre ücret isteseler ama bunu akıl edecek kim fiat arabaların herzaman bi yeri eksik kalır.


    Beş para etmez olan senin yorumundan başka birşey değil.

    linea ,autobest 2008 ödülünü aldı.

    sen ve senin gibiler uyamaya devam etsinler.
  • autobest ödülü 2008 yılının en iyi otomobil ödülü değil galiba siz bunu c sınıfının en iyi arabası linea diye bu ödüle layık bulundu sandınız..linea c sınıfı bir araç olsa punto platformu üzerine inşaa edilmezdi linea aslında puntonun sedanı fiat ce sınıfı desede bana göre b sınıfı ile c sınıfı arasında bir yerlerde bi otomobil..

    ayrıca autobest ödülünü en temel özelliği fiyat ve otomobilin müşterisine verdiği ilişkidir lienanın baz donanımı hariç dinamik ve emotion donanımları hem motor hemde donanım olarak müşteriye fazlasını veren bir otomobil yani uygun fiyata iyi bir otomobil alıyorsunuz fakat sadece iyi bir otomobil kaliteli bir otomobil değil..

    motorları hariç aracın eleştirilecek bir çok yanını bulmak mümkün zaten fiat rekabetçi bir otomobil yapmak yerine punto paltformu üzerine sınıfı bile karışık olan bir otomobil yaptı..fiatın tek amacı sadece uygun fiyatlı güzel bir otomobil yapıp piyasada özellikle b sınıfı sedan müşterilerini çekmek..

    autobest ödülü sadece bundan ibaret ama sen bana kalkıp dersenki bu araç focus,megane,jetta,civic,corolla gibi sınıfının gözde sedanlarına kafa tutar dersen orda dur derim çünkü bu saydıklarımın hepsi kompakt sınıf ve çok iddalı araçlar punto platformu üzerine yapılan bir araçla bu saydıklarımı bir tutmam..

    ama fiyat+verdiği ilişkisi çok iyi olan bir otomobil lienayı alan kalite beklerse zaten hüsrana uğrar bunun fiat da farkında zaten fiat bu saydığım kompakt sedanlara rakip olsun diye böyle bir otomobil üretmedi amaç sadece uygun fiyat iyi donanım fakat kalite anlamında eğer bu otomobile fiat önem verseydi puntonun şaşesi üzerine bu aracı yapmazdı..



    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    quote:

    Orjinalden alıntı: hyavuz

    motor hariç beş para etmez bi araba. Halbuki en baştan herşeyiyle iyi bir kaliteli araba yapıp ona göre ücret isteseler ama bunu akıl edecek kim fiat arabaların herzaman bi yeri eksik kalır.


    Beş para etmez olan senin yorumundan başka birşey değil.

    linea ,autobest 2008 ödülünü aldı.

    sen ve senin gibiler uyamaya devam etsinler.






  • Hep aynı tarz klasik tofaş düşmanı cevabı.

    ben linea sınıfında en iyi ya da lider araç demedim

    5 para etmez şeklinde eleştirilen aracın avrupada ödül aldığını ödül almasaydı da fiyat&performans olarak

    başarılı bir araç olduğunu anlatmak için örnek gösterdim.

    bana göre linea kalitesizdir hiçbir anlam taşımayan boş bir cümle.

    bana palio dahi 100bin km den fazla sorun çıkarmadan hizmet verdi.linea kullanıcısına çok daha fazlasını verecektir.ürün ortada.

    ayrıca linea grande puntonun bireb,ir aynı platformunu paylaşmıyor.gp den daha uzun ve geniş.

    daha evvel de tartıştık ama sen bunu kabul etmek zorunda değilsin.

    fiat ya da tofaş bu araca önem veriyor ki 3 vardiya üretim yapılıyor.
  • akincl arkadaşım anlıyorum fiat sempatiğisin bende sadece fiat değil çin araçları gibi ucuz araçlar hariç bi araç hakkında beş para etmez vs gibi sözlere benim bile tahammülüm yok benim yazım bu düşünceyi savunma anlamında değil bu konuda senle aynı saftayım böyle eleştiri olmaz..

    lineayı ben kullandım ilk çıktığı zamanlarda 1.3 m-jet emotion benim çok hoşuma gitti ve zaten de belirttim fiyat+verdiği olarak çok iyi bir otomobil ama linea çok kaliteli bir otomobil değil buda bir gerçek..

    linea punto ile aynı platformu paylaşmıyor diyorsun bunun içinde gerekçe olarak daha geniş ve uzun olduğu için diyorsun..

    peki ozaman tezini kabul edelim bende sana platformu aynı ama ölçüleri farklı olan burda birsürü otomobil sayabilirim.. golf (leon, jetta, octavia, tiguan, toledo) focus( c-max, s40, kuga, mazda 3, )

    boyutların önemi yoktur aynı platform üzerine yapılan otomobiller aynı ölçülere sahip olacak diye bir kuralda yoktur..




  • Ayrıca test aracının kalitesiz vites körüğünün elde kalması da bir soru işareti!

    2007-2008 yılına gelmişiz, otomobil dünyasında bu tarz talihsizliklerin yaşanması çok komik geliyor.
  • dilerim ülkemize 2008 yılında gelecek bravoda linea ve punto gibi vasat işçiliğe sahip olmaz bravonun biraz daha özenerek yapıldığını okumuştum ama bunlar markaların iddası genelde testlere çıkmadan kalitesi hakkında bişey diyemeyiz şuan konuşmak peşin konuşmak olur..

    aracın içi güzel ve şık olmuş ama çok iddalı etkileyici bir konsola sahip değil ayrıca bravonun ön koltukları arasında olan bölümü ve koltukları hiç beğenmedim ve arka görüş berbat neredeyse yok gibi..


     FİAT LİNEA 1.4 T-jet 120HP


     FİAT LİNEA 1.4 T-jet 120HP


     FİAT LİNEA 1.4 T-jet 120HP


     FİAT LİNEA 1.4 T-jet 120HP


     FİAT LİNEA 1.4 T-jet 120HP




  • ben bu aracı geçen yıl test etme olanağı bulmuştum;istanbul trafiğinde test etmiştim ve gerçekten ş.içi hızlanma değerleri,performans bana bu araç için yeterli geldi.
    fiyatları da özellikle full model için oldukça iyi gibi.
    bakalım.
    motor gerçekten güzel ona lafım yok.
  • Motorun verileri kulağa hoş geliyor...

    ESP seçeneği olan modelin fiyatını bilen var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lrfan -- 14 Aralık 2007; 18:46:44 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.