Şimdi Ara

Fiat Linea Sadece 1.3 Motora Özel Aktarma Sıkıntısı ?!(1.4, 1.6larda yok)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
697
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet forumdaşlar kafamı kurcalayan bir nokta mevcut, tartışalım istedim o yüzden konu açma gereği duydum.

    1.3 multijet 95 bg 200 nm tork 1200 kg ağırlık: 0-100: 13.8 saniye

    1.4 t-jet 120 bg 206 nm tork 1180 kg ağırlık 0-100: 9.0 saniye

    1.6 multijet 105 bg 290 nm tork 1290 kg ağırlık 0-100: 11.0 saniye

    Diyeceğim şudur, 1.4 t-jet ve 1.6 multijet motorlarda teknik veriler olması gerektiği gibi, gayet normal veriler, fakat 1.3 95 bglik motordaki 14 sn'ye yaklaşan 0-100 hızlanması soru işareti.

    Rüzgar direnci, sürtünme katsayısı felan olsa, diğer motorlarda da aktarma sıkıntısı olurdu, fakat bu sıkıntı sadece 1.3 motorda var, diğer motorların rakiplerinden geri kalır hiçbir yanı yok.

    1.3 multijet motorun 75 bglik versiyonu, Punto'da var o araç lineadan 100 kg hafif 20 bg az fakat hızlanması yakın, 13.6 saniye, 95 beygirlik motor, dualogic şanzıman ile birlikte yine puntoda var, ağırlık 1157 kg, onda 0-100 ise 11.7 saniye, hatta şanzımanı kendiniz manuel olarak atarsanız 11 sn. gibi bir sürede 100e ulaşıyor araç (Denenmiştir). Yani 1.3 multijet motorda da bir sıkıntı yok, sıkıntı sadece 1.3 multijet motora sahip Linea'da.

    Not: Kesinlikle ve kesinlikle aracı ve motoru kötüleme gibi bir amacım yoktur. (Zira öyle olsa, diğer motorları ve punto örneğini vermezdim)

    Sadece, 1.3 motordaki, aktarma kaybı beni düşündürüyor.

    Umarım kavga çıkmadan, herkes kendi fikrini ve düşüncesini paylaşır







  • Şehir içi yakıt tuketimini ve emisyonu düşürmek için optimize edilmiş bir şanzıman oranı nedeniyle durum böyle olabilir. 1.6mj 105hp doblo da 13.6 snde çıkıyor 100e. Linea ile zaten daha hızlı gitmesinler çoğu sirket filo aracı. 15 16 sn de falan çıksın hatta 100e. Hiç çıkamasa daha iyi :p

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    Şehir içi yakıt tuketimini ve emisyonu düşürmek için optimize edilmiş bir şanzıman oranı nedeniyle durum böyle olabilir. 1.6mj 105hp doblo da 13.6 snde çıkıyor 100e. Linea ile zaten daha hızlı gitmesinler çoğu sirket filo aracı. 15 16 sn de falan çıksın hatta 100e. Hiç çıkamasa daha iyi :p

    Şanzıman oranlarını hiç kıstas almamıştım, aracı da hiç kullanmadım, dediğiniz doğru olabilir

    Fakat 1.6 multijet Doblo'ya bakarsak, ticari araçların genelinde durum böyle, 1.6 tdi 102 caddy 13 sn, 1.6 e-hdi 115 berlingo 12.3 sn, 1.6 tdci 115 connect 13.8 sn'de hızlanıyor, onlarda genel bir aerodinami ve ağırlık dezavantajı var.




  • Fiat Linea 1.3 mj çok kullandım, zaten o arabaya binen 0-100 aralığına bakmıyor. Az yakması yeterli, ve azda yakıyor
  • Abi kullandıysan dikkatini çektimi bilmiyorum ama.1.3 Mjet linea'nın dişli oranları berbat ayarlanmış.Aynı motor punto ile alakası yok.1.3 Mjet zaten alt devirleri ölü ve ciğersiz bir motor.

    Devirli kullanılırsa ancak yeterli olabiliyor.Örn:1.Vites'te kalktın.2200 Dv/Dk'da vites yükselttin araç çok alt devirlere düşüyor ve sürünüyor.1.4 77 HP Fıre linea bile akıllıca ayarlanmış oranlar sayesinde 1.3 mjet'ten daha seri ve istekli hissettiriyor.Keyif olarakda daha iyi 1.3 Mjet linea'nın altında tüketim olarakda başarılı değil 1.4 Fıre + LPG Çok daha ekonomik oluyor.1.3 90/95 Multijetlerin tek iyi yanı Rampalarda vs 3000-45000 Devir aralığında Hacmine göre gerçekten iyi performans sergilemesi diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FursıonnMann

    Abi kullandıysan dikkatini çektimi bilmiyorum ama.1.3 Mjet linea'nın dişli oranları berbat ayarlanmış.Aynı motor punto ile alakası yok.1.3 Mjet zaten alt devirleri ölü ve ciğersiz bir motor.

    Devirli kullanılırsa ancak yeterli olabiliyor.Örn:1.Vites'te kalktın.2200 Dv/Dk'da vites yükselttin araç çok alt devirlere düşüyor ve sürünüyor.1.4 77 HP Fıre linea bile akıllıca ayarlanmış oranlar sayesinde 1.3 mjet'ten daha seri ve istekli hissettiriyor.Keyif olarakda daha iyi 1.3 Mjet linea'nın altında tüketim olarakda başarılı değil 1.4 Fıre + LPG Çok daha ekonomik oluyor.1.3 90/95 Multijetlerin tek iyi yanı Rampalarda vs 3000-45000 Devir aralığında Hacmine göre gerçekten iyi performans sergilemesi diye düşünüyorum.

    Kullanmadım ama yolculuk ettim, arkadaş sürüyordu 2.000 devrin altı ölü gibiydi, o da hiç altına düşürmemeye çalışıyordu. Aynı motor 95lik Punto ile kapıştırdık arkadaşla, punto kalkışta tokadı koyuyor 1.6 tdi'a, araç şahlanıyor adeta. Rollde yan yanalar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Linea'nin kalkislari berbattir,araba resmen cekmez.Ozellikle 3. ve 4.viteste hadi be bu araba 1.3 mu dedirtir.Aslinda rakiplerine gore az yakmaz,normaldir yakiti.Kalkistan dolayi 0-100'u kotudur ki gercekten isiklarda 0-100 denemeye calisin bi,2.vitesten sonra gayet guzel ama 1.vites olu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Aynen abi Punto Lounge 1.3 95 HP'nin içinde bulundum rampalarda vs şahlanıyor şöförde iyi kullanan bir abim idi Uzun yolda 1.5 Dcı 110 manuel fluance'ın *ıçından ayrılmadık Araçları sağa çektik Fluance'ı kullanan arkadaşım Kendisininde arabanında terlediğini söylüyordu
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.