Şimdi Ara

Fiat Panda 4x4 Araştırması

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
9.866
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, bir süredir Fiat Panda 4x4 araştırması yapıyorum. Panda benim de hoşuma giden Fiat'ın hoş modellerinden biri. Sizinle bilgilerimi paylaşayım.

    Öncelikle Panda 4x4 Türkiye'de yalnızca 1.2 litrelik 60 Hp benzinli motoruyla satılıyor. Bu şirin motor maksimum 102Nm torka ulaşabiliyor(2500 d/d). Performanstaysa is tam bir fiyasko denebilir, gerçekten 1.2 litrelik motor Panda'yı taşıyamıyor. 0-100km/s hızlanmasını bir otomobil sitesinin testine göre 17.5 saniyede tamamlıyor. Bunu yanında 0-130 km/s'nin 35.3 sn alması da dikkate alınmalı. Aracın ağırlığı 980 kg, 185/65 R14 lastikler kullanılmış, markasını bilmiyorum. 100 km'de ortalama yakıt tüketimiyse cepleri boşaltabilir. Motor 100km'de 8 litre ortalama bezin yakıyor, ve 35 litrelik küçük deposuyla menzili 437 kilometreyi buluyor. Performans düşkünlerinin aracı olmadığını söylemek doğru olur çünkü az önce anlattıklarıma ek olarak maksimum hızı sadece 150km/s.

    Ne var ki bu Panda'nın bir 4x4 olduğu unutulmamalı. Bunu daha araca girmeden anlayabiliyorsunuz. Plastik kaplamalar araca şık bir 4x4 görüntüsü vermiş. Tavan rayları da standart. Çamurlukları da plastik kaplamalı ve dikkat çekiyor. Aracın yüksek görünümü ise etkileyici. Ancak Panda bir hafif arazi aracı, onunla dağlara çıkmaya kalkmayın bence.

    Donanımında yok yok! Sürücü ve yolcu hava yastığı, klima, yol bilgisayarı, uzaktan kumandalı merkezi kilit, bagaj aydınlatması, radyo-CD çalar, sis farları, elektrikli - ısıtmalı aynalar, alaşım jantlar, tavan rayları ABS+EBD, MSR, immobilizer, yükseklik ayarlı City özellikli hidrolik direksiyon,elektrikli ön camlar, radyo-teyp standart donanımda sunuluyor. City özellikli direksiyonun city modu şehir içinde büyük rahatlık sunuyor.

    Fiat Panda 4x4 2005 yılının yaz mevsiminde satışa sunulmuştu fakat beklenen satış oranlarını yakalayamadı sanırım ki şu anda standart Fiat Panda satıştayken Panda 4x4 fiat.com resmi internet sitesinde yok. Aracın o dönemdeki satış fiyat 29.900 YTL idi, pahalı denebilir.


     Fiat Panda 4x4 Araştırması


     Fiat Panda 4x4 Araştırması


     Fiat Panda 4x4 Araştırması







  • Panda 4x4'ün Türkiye'de satıldığını bilmiyordum.Hatta hiç getirilmedi diye düşünüyordum.Zira normal Panda satışları ortadayken bunu getirmenin saçmalık olacağını düşünüyordum.

    Fiat'ın her zaman yaptığı gibi yine bir olumsuz satış politikasıyla maalesef ülkmizde hak ettiği yeri bulmadı bu araç
    Hatırlarsanız Tuba Ünsal'ın oynadığı reklamlarla tanıtımı yapılmış;Car Of The Year-2004 ödülünü aldığını sürekli söyleyip duruyorlardı.

    Ama ne yazık ki 1.2 60 hp'lik motorlara kimse rağbet etmedi.

    Anlamadığım husus şu:Fiat'ın elinde Multijet gibi teknoloji varken;Peugeot ve Citroen çıkan her aracını Türkiye'ye getirirken;Hdi motorla donatırken(Bknz:C1 ve 107 1.4 Hdi.);ülkemizde mini sınıf olarak tabir edilen sınıfta güzel satış rakamları yakalarken;Fiat'ın ısrarla Multijet motoru Panda'ya koymayıp;Panda'yı ülkemizde üvey evlat muamelesi uygulayan Tofaş'a diyecek bir laf bulamıyorum.

    Eğer ki Panda tekrardan doğru bir fiyat ayarlaması yapılırsa;Tofaş'da;Fiat'a baskı yapıp bu araca Multijet motoru koydurmayı başarabilirse ülkemizde en azından C1 ve 107 kadar satılır diye düşünüyorum.

    Aynı sözlerim Panda 4x4 için de geçerlidir.




  • birincisi panda 1.3 multijet dünyada vardı ancak Türkiyeye getirilmedi... Bunun nedenlerini Tofaşa sormak lazım. Ancak zaten üstündeki benzinli motor bence gayet yeterli. Kağıt üzerindeki teknik verilere bakmayın siz, şehir içi kullanım ve az tüketimde motor başarılı. 4x4'e gelince bu da satıldı, ama 4x4 sistemi sadece ön tekerleklerde tutunma kaybı olduğu zaman devreye giren bir sistem. yani kullanıcı seçemiyor. 4x4 sistemin getirdiği ağırlık farkı tabi az olan performansı biraz daha düşürüyor. en azından 4x4 panda için multijet seçenek düşünülebilirdi ancak o zaman da iyice fiyat yükselirdi...

    C1 ve ikizi 107 daha yeni araçlar. Panda ise artık yaşlandı. Yurtdışında yılın aracı seçilmiş böyle bir aracın Türkiyede yeterince satılamamış olması ise Tofaşın başarısı... 2010da ise Pandanın 3.cü nesli geliyor, bklm onda durumlar nasıl olacak?
  • Panda 1.2 Dualogic kullanan birisi olarak, 1,2 lik motor ş.içi performansı için yeterli...yakıt tüketimi olarak oldukça cimri; sakin kullanımla ş.içinde 5,5 lt tüketiyor.

    Açıkcası şans üzeri almadan önce hiç aklımda olmayan bir araç idi. Bence Türkiyedeki başarısızlığı tamamen pazarlama hatasından kaynaklanıyor. Arabayı aldıktan sonra araca her binen çok sevdi ve beğendi.

    Yurtdışında Panda modelinin 1,1 1,2 1,3mj ve 1,4 16v (100hp 6 vites)motor seçenekleri ile donanım olarak active, dynamic, emotion paketleri bulunmakta;ekstra olarakda çeşitli opsiyonlar alınabilmekte.(rüzgarlık, pedal seti v.s.)

    Sonuç olarak supermini araç sınıfında başarılı bir araç olmasına rağmen hem türkiyedeki alıcı profili hemde fiat türkiyenin büyük pazarlama yeteneği nedeniyle hak ettiği değeri bulamayan bir araç...
  • Evet, ben de pazarlama hatasından kaynaklandığını düşünüyorum. Üç yıl önce Bodrum'da Fiat Showroom'una Panda'yı görmeye gitmiştim. Gerçekten çok beğendiğim bir araçtı. Punto ve Stilo da oradaydı ama Panda gerçekten fark yaratıcı bir arabaydı. Tofaş Panda'yı hep ikinci plana attı gibi geliyor bana.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kia Rio Sedan vs. Fiat Egea ???
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.