Şimdi Ara

Fiat Tipo'nun (Egea) İngiltere'deki satışı sona eriyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.692
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ben o kitleden değilim hocam, çünkü dikkat edersen öyle bir meramım olmadı.. nasıl egea'nın bir amacı, bir fiyat performans gayesi ve hitap kitlesi varsa, daha üst sınıf daha pahalı, hatta aynı sınıfta olup da egea'dan çok daha üstün olan Golf, Focus gibi araçların da kendi kitlesi ve amacı var..


    sen işin önüne arkasına, aracın B sınıflardan bile uygun fiyatına, buna rağmen boyutlarına ve aracın sorunsuz sağlam yapısına ve gördüğü bu talebe bile bakmadan çöp diyorsun.. yani hesap kitap yapmadan bulduğu her ucuz malı gömen bir kişi olduğunuzun delilleri yerlere dökülüyor..


    eğer bu gömme eylemini yapıyorsanız, aynı fiyatlara egea ile benzer boyutlarda, aynı işi görebilen-aynı sınıfta, bir fiyat/performans otomobili söyleyebilmeniz lazım.. ha birde Honda city gibi yamuk yumuk görünen bangladeş işi bir şey olmasın mesela.. yani egea ıskartaya çıkmalı, boş tercih olmalı çöp olmalı.. ama bunu yapmadan avrupa kurtuldu, kuş serisi gibi, teneke parçası diyorsanız, sizin hangi kategoriye girdiğinizi açmaya gerek kalmıyor gibi..





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    haklı görünmek için şairane konuşmanıza lüzum yok.

    ben nerede çöp dedim? kaldıki 6 sene fiat palio kullandım, şimdi b hb olan seat ibiza kullanıyorum.


    b sınıfı olması, boyutları-ülkemizde çok tercih ediliyor olması yürüyen teneke olmadığı anlamına gelmez.

    b segmentinin büyük çoğunluğu teneke zaten, ucuz diye tercih ediliyor sadece.hatta en ucuz sedan araç olduğu için en çok satan modellerden egea.


    segmentinde ondan daha iyi f/p aracı yok diye teneke değil iyi arabadır diyemem, tenekeler arasında en iyisi denilebilir.


    euroncap ten 3 yıldız alıp sonrasında teste araba bile gönderilmeyen her marka-modele teneke denilebilir. insan hayatı f/p den daha önemli olmalı.

    segmentinde daha kalitelisi yok diye araba iyi olmuyor, sorunsuz diyebilirim, geniş- kullanışlı diyebilirim ''teneke'' yani güvensiz ve kalitesiz denilmesi çok normal.

  • 3qzotix 3 kullanıcısına yanıt
    Benzin pahalı olursa doğalgazla çalışır hale getirilir. Hem de çevreye daha az zararlı çevreci yakıt. Kimse arabasını çöpe atmaz. Ölücüler umutlanmasın

  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Egea tamamen Türk mühendislerin çabası ve Tofaşın argesiyle üretildi. Evet Fiat'ta bir kıpırdama yok. Chrysler ile birleşme iyi gelmedi. Modellerini zamanında yenileyemedi. Tofaş'ta bunu görüp kendi model geliştirdi.

  • Her ürün fiyatına göre değerlendirilir. VW Golf başlangıç fiyatı 1.144.000 tl iken Egea 779.900 lira. Golf Egea'dan %46 daha pahalı. Bunun servis maliyetleri yedek parça maliyetleri de var. C segmentinde en uygun fiyatlı araç Egea.

  • fantomasds kullanıcısına yanıt

    her ürün kendi segmentinde, ne maliyetle ne sunduğuna göre kıyaslama yapılır, ben kıyaslama yapmadımki!

  • Dacia Sanderodan felan iyi her türlü. Önündeki logodan kaybetti.

  • Benim yaş 40, ikinci arabam da EGEA HB. Fakat Sedana göre ben ahım şahım bir fark görmedim. Yalıtımda fark var, fakat bu yükseklikten dolayı da olabilir, amortisör farkı kesin var. Fakat Malzeme kalitesi birebir aynı.


    Batı Mercedes'i de o kadar tutuyor, beğenmediğimiz makedonyada bile 5.000 euroya eski audiler falan var.


    Kuş serisi konusu şöyle, artık her araç belli bir kaliteye sahip. Ncap yıldızı da üç değil dört olması lazım, yanlışsam düzeltin. Ve bu yıldız eksikliği bazı asistan sistemlerin olmamasından kaynaklanıyor.


    Ben bir şeyi övmüyorum, yaşadığın ülke şartları belli. Araba fiyatları belli. Zaten segment olarak arada kalıyor, bunu kalkıp Golf ile vs. kıyaslamamak lazım. Fakat bazı markalar gibi Afrika-Doğu Avrupa - Rusya vs. gibi pazarlarda satılan zoraki türetilmiş (C-Elysee, Astra sedan, 206 sedan vb. gibi değil, en azından Avrupa'da da sattığı aracı iç pazarda veriyor. Bu bile önemli bence.





  • Vizyonsuzluk Fiat Türkiye'de hafsafada. Fiat'ın Brezilya'da sattığı araçlar bile Türkiye'de sattıklarından daha kaliteli. Fiat Türkiye'de vizyon diye birşey yok olsaydı Brezilya pazarında satılan Argo, Cronos, Toro, Fastback, Pulse, Mobi. Bu modellerinden bir kaçını getirse Fiat Türkiye hem satış rakamlarını arttırır hem de ürün gamını zenginleştirir Punto'nun boşluğunu da Argo ile doldururdu. Ama Fiat Türkiye'de bunu anlayacak vizyon nerde. Fiat Türkiye zamanında Bravo, Stilo, Freemont'u doğru dürüst satmayı ve pazarlamayı becerememişti hepsi harcanıp gitmişti

  • darkaura kullanıcısına yanıt

    Hocam Selamlar,

    Şuan Türkiye'de çok ciddi televizyon üretimi var.

    Özellikle Vestel farkli markaları basarak ciddi bir üretim yapıyor.

    Kimi modellerde kendi panellerini kimilerinde LG Samsung Sharp panelleri kullanıyor.

    Sunny gibi çok büyük televizyon üretim tesisleri var ülkede şuan .

    Üst seviye oled nanoled vb panelli cihazların ülkede üretimi yok.


    Zaten Türkiye'de televizyon üretimi olamasaydi bu vergilerin ile Samsung LG bize çok ciddi fiyatlardan satmaya devam edecekti.

    Toshiba QLed modelin Samsung LG de karşılığı en az %50 daha pahalı.



    Araç üretim tesislerine bir şey olmaz elektrikli üretime kayilir veya dünyanın Avrupa hariç kalanı için benzinli araç üretimi devam eder.

    Ayrıca togg vb firmalarin uretim kapasitelerini arttirmak için de kullanılır.

    Şuan Megane 4leri karsan üretiyor. OYAK fabrikasi full elektrikli araç üretimine kayarsa Clio ve coltlarin benzinli versiyonlarini yine karsan üretebilir.


    Tesis kapanışlari firmanın cekilmesi ile oluyor Türkiye'de


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bizim gibi fakir ülkede 20 yıl daha satar, 30 yıl daha satar. Ama merak ettiğim şu: İngiltere satışı şimdi sonra erdiyse, şimdiye kadar İngiltere'de bu tenekeyi kime sattı acaba? Okul harçlığından para ayıran bir öğrenci bile araba alabildiği üzerinde güneş batmayan imparatorlukta teneke araba satabilmek bir başarı değil midir? Sokakta yatan evsizler dilendikleri parayla aldılar galiba. En azından içine girer yağmurdan korunurum demiştir. Mazallah arabayı kullanmaya kalkarsa teneke olduğu için hayatta kalma şansı olmaz.

  • Bence Koç şirketi egea nın patentini almalı. Artık adına Tofaş Egea mı koyar yoksa Koç Egea mı koyar orası tartışılır ama piyasada böyle parçası ve ustası bulunan bir araçtan faydalanabilir ve ekmeğini yiyebilir. Hatta 2024 modelleri ufaktan makyaj ile daha çekici hale getirebilir. Fiat ın ileri ki modellerinde kullanmayı düşünmediği 1.4 fire, 1.3 ve 1.6 Multijet motorlarında patent haklarını almalı. Halihazırda egea ile sedan, hatchback, stationwagon, crossover kasa tiplerinin üretim kalıpları ve altyapıları da mevcut yani bu kalıplar ile diğer modelleri de üretebilir.


    Zaten tasarım ve ARGE Türklerin. Markada Türklerin olmuş olur. Egea üretecek makinaları da mevcut zaten. Direkt o bölümden devam edebilir. Ardından egea %100 elektrikli modelini piyasaya sürebilir. Zaten şu an mevcut alıcı kitlesi var. Almaya devam edeceklerdir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yapayzeka037 -- 13 Kasım 2023; 9:41:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yurt dışında Tipo olarak adlandırılırken, yurt içinde niye Türkçe bir isim kullanmamışlar ki? Mesela Egecan olabilirmiş. Fiat Egecan Cross

  • Neden bilgisizce yorumlar yapılıyor. Fiat Egea, Avrupa pazarında Tipo ismi gerçekten Egea değildir. Ön cam dahil olmak üzere camlarında marka logosu bulunmayan hiç bir araç orijinal üretim değildir. Ortak segment üretilen hiç bir aracın camında marka logosu olmaz.

    Egea/Tipo olarak bilinen bu aracın orijinali Dodge Dart olup, Fiat küçük detaylar ile kendine has üretmiştir. Bilmeden kimse atıp tutmamalı

  • hasanduzen01 H kullanıcısına yanıt

    Çok emin yazmışsınız ama yanlış hocam.. Dart Alfa Giulietta'nın Amerika türevidir, o platform eski ve daha üst sınıf bir platform..


    Egea'da Linea platformunun elden geçmişi var, B sınıftan türetmedir..

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.