Şimdi Ara

Fiesta TDCİ Hızlanma Sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
6.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba arkadaşlar.2 hafta önce 20008 model yani bir önceki kasa fiesta aldık.Araca bu akşam tam olarak deneme fırsatı buldum anca.Aracın hızlanması ve son hızı ile ilgili sorularım var.Öncelikle araç çok yavaş hızlanıyor.Malum dizellerin bir nevi kaderi bu ama albea 1.3 multijet de sürdüm bizimki kadar yavaş degildi kalkışta.Ve bu akşam otobana çıktım ne kadar zorladıysam da araç 150 yi bir türlü geçmedi.Henüz acemi sayılırım acaba tam devrini veremediğim için mi hızlanmadı diye de düşünüyorum açıkcası.Bundan daha önemlisi kalkış.Kırmızı da 10 arabanın 8 inden tokat yiyorum ciddi anlamda çok yavaş hızlanıyor.Araç 37 binde bir tanıdığımız sizden önce sürenler arabayı çok ağır sürmüşlerdir ondan yavaşlamıştır araba siz yüksek devirlerde arabayı biraz bağırttırıp vites atın araba zamanla açılır dedi ama pek inanasım gelmedi.Forumda fiestası olan vardır mutlaka.Sizin aracınız hızlanma durumu nasıl.Yoksa ben mi kendimi çok kasıyorum bu arabanın hakkı bu mu.SAYGILAR.







  • 1.dediklerinde doğruluk payı war aracı sağırlaştırmış olabilirler yüksek devir yaparak içndeki kurumları atabilirisn

    2. araçta ufak teknik problem olabilir servise git elemanlar test sürüşü yapıp baksınlar, küçük bi parça bile bunlara sebebiyet veriyo

    3.çok şey bekleme 1,4 68 hp senin araç heralde ama çok apğırda değil 150 geçmesi gerekir die düşünüorum. ben 75 hp tdci 1,5 ton boş araç ile 150 rahat yapıorum 180 i görüorum.

    4.1,3 multi,jet albea hafif ve daha seridir o motor 75 hp güç ve 190 tork üretir seninki 68 hp 160 tork tabi 1,4 ise ve senin aracın fabrika verisi son hız 162 km/h buda 170 i geçer demek oluo

    son oalrak muhtemelen bi sorun war servise en yakın zamanda git aracı testten geçir.
  • 0-100 km/h (sn): 15.0 sn.
    Maks. Hız (km/h): 164 km/h


    abi tam bilgi vermediğinden 2 tabloyuda aktarıyrum sana eğer 1.4 tdci ise çok şey beklemeyin bencede.



    Motor Gücü (hp-d/d): 68 hp @ 4000 d/d
    Maks. Tork (Nm-/d): 160 Nm @ 2000 d/d
  • Öncelikle aracım 68 hp.Zaten aracın genel performansı sırf ekonomi yapmak için alınmış bir araç için oldukça iyi.Araç 2. vitesten sonra gidiyor ama dediğim gibi kalkışlar ağır.Bir de aracın devri çok çabuk geliyor hemen vites istiyor.Daha anlaşılır bir şekilde açıklarsam aracı 2 ye attıktan sonra biraz basınca hemen devir 3000 yaklaşıyor aynı şekilde 3 de 4 geçerken de bu oluyor.Bu durum şehir içinde bazen insanı sıkıyor sürekli vites atmak açıkcası insanı sıkıyor.Daha önce 68 lik dizel fiesta süren birileri varsa onların görüşlerini duymak isterim.Ve bir de acaba araca chip tuning yaptırsam beygirde ve performans da nasıl bir artış olur chip yaptırmayı önerirmisiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dungeon16 -- 16 Nisan 2009; 1:23:50 >
  • 2004 model Fiesta 1.4 TDCi var bizde. Şu an 93000km'de. Düz yolda 150km/h'ye kadar pek naz yapmıyor, daha da zorlayınca 170-175km/h oluyor(ibreye göre).

    "Chip tuning" ile 90bg güç 200nm tork alınacağı söyleniyordu.
  • hava akış metresi ve sensörleri temizlet/bakımını yaptır, ilk bakımda,
    fark edecek göreceksin...
  • Dostum 1.4 motordan fazla birşey bekleme ama sende haklısın en az bir 160-165 görmen lazımdı...Bende TDI Cordoba var 1.4 onunla 185'i devirdim...ama torku 195 ve TDI yani Turbo Dizel...Bence aracını servise götür test etsinler umarım büyük birşey yoktur...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    VW 1.4TSI ivmelenme sorunu
    12 yıl önce açıldı
    Passat çekiş sorunu
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 2 yıldır 1.4 tdci kullanıyorum. kalkışta aracın nazlandığı geç topladığı doğru, özellikle 1. vites ömür törpüsü. ancak 2 vitesten sonra aracın devirlenmesi hızlanması belirgin şekilde canlanıyor. beklediğini veriyor. fakata aldığımdan beri ilk kalkış 1 . vitesten bende hep şikayetçi oldum.
    tdı cordaba sürmüştüm 1. vitesteki kalkış hızlanması beni çok şaşırtmıştı, benim araç ile kıyasladığımda benim araç kağnı gibi kalır onun yanında. fakat aracının hala garantide olması gerek, yinede kafanın rahat olması için servise gösterebilirsin.
    dizeller düşük deviri sevmiyor, fiesta hiç sevmiyor özellikle şehir içinde bende sık vites değiştiriyorum. artık alıştımda buna. son hız 170- hadi rampa aşağı 175 göreceğin son limit olur.

    bu forumda bir arkadaşın bir sözü vardı...

    güçlü bir araba istiyorsan, güçlü bir araba alacaksın.




  • motoru zorlamayın bence zararlı eğer kurum varsa araca karbon clean yaptırın son hızıda hangi viteste deniyorsunuz 4 5 fabrika verisinde yazan son hız genelde 4. vites max güc devridir eğer kurumlanma varsa isteksizlik normaldir son hız denemenizde rüzgar eğim sıcaklık yükseklik faktörleride etmendir normalde fabrika verisine kadar normal çıkar üstü değerlerde şans işidir
  • Arkadaşlar dediğiniz gibi arabanın hakkı bu fazla kasmamak lazım aslında zaten borcu bitince hemen 1.6 tdci focus almayı düşünüyoruz zaten o araç beklentilerimizi karşılar umarım.Akşam sormayı unuttuğum bir konu daha var.Gaz vermeden kalkışla ilgili.Araç düz yolda ve hafif rampalarda vitesi bire atıp sağ ayağı frenden çekip sol ayağı da debriyajdan çekince gaz vermeden ilerliyor.Bu iyi bir özellik gibi gözüksede bazen bu durumu unutup bende özellikle geri geri gelirken gaza basıyorum araba aniden hızlanıyor ve bir kaç kez arakadaki duvar,araba vs vurma tehlikesi geçirdim.Bu özellik sadece dizellere has bir durum mu ve iptal etme gibi bir şansımız var mı.Saygılar.
  • Bu durum bizim COnnect 1,8 tdci olan var.Ben denemedim ama dizelin farkı olsa gerek.
    Tork olduğundan sen gitmio dio gazlıyosun alt devirde ve turbo devreye girio ve araç birden şahlanıo sende wites değiştirmek zoruda kalıosun.
  • fiesta 1.4 tcdi bu kadar kötümüydü şaşırdım doğrusu yani multijet paliodan bile kötü performans olması kötü olmuş
  • araba 68 hp ve turbo dizel olmasına rağmen 160 nm torku var.fabrika verisi 0-100 15 sn civarı böyle hissetmeniz gayet normal.

    1.3 multijet daha güçlü bir motor bu arada...
  • bu aracın motor hacmi 1400 multijetler 1300 cc isteseydi ford daha iyi bir iş çıkarabilirdi ama bi bildiği vardır kesin diyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dungeon16

    Arkadaşlar dediğiniz gibi arabanın hakkı bu fazla kasmamak lazım aslında zaten borcu bitince hemen 1.6 tdci focus almayı düşünüyoruz zaten o araç beklentilerimizi karşılar umarım.Akşam sormayı unuttuğum bir konu daha var.Gaz vermeden kalkışla ilgili.Araç düz yolda ve hafif rampalarda vitesi bire atıp sağ ayağı frenden çekip sol ayağı da debriyajdan çekince gaz vermeden ilerliyor.Bu iyi bir özellik gibi gözüksede bazen bu durumu unutup bende özellikle geri geri gelirken gaza basıyorum araba aniden hızlanıyor ve bir kaç kez arakadaki duvar,araba vs vurma tehlikesi geçirdim.Bu özellik sadece dizellere has bir durum mu ve iptal etme gibi bir şansımız var mı.Saygılar.


    Focus Fiesta'dan sonra keyfinizi arttıracaktır o kesin... Bahsettiğiniz durum evet dizel olmasından kaynaklanıyor ki iptal etmek gibi bir kavramdan bahsedilemez... Bu durum özellikle İstanbul gibi sıkışık ve dur-kalk ın çok olduğu trafiklerde çok iyi oluyor... Bir diğer artısı da yokuşlarda aracın hızlanmaya meyil göstermesi oluyor... Sanırım daha önce dizel kullanmadınız ama dizel kullanmak başka bir keyiftir... Benzinli araç kullanıp dizele geçenlerin farklı şekilde araba kullanmaya alışması/farklı şekilde araba kullanmayı öğrenmesi gerekiyor...

    Hızlanma konusunda yine yapacağım yorum aynı doğrultuda olacak... Şehir içi kullanımla kısa sürede 4. ve 5. viteslere ulaşmanız düşük devirde vites değiştiriyorsunuz izlenimi uyandırdı bende ki vites değişimlerini 2500-3500 (2500 sadece yakıt tasarrufu için 4 ten 5 e geçişte tercihiniz olsun bunun dışında 3000 seviyesinde olun vites değiştirirken) amacınız yüksek hızlara ulaşmaksa yüksek devire aniden değil yavaşça ulaşın...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.