Yasal zorunluluk yoktu fakat burdaki üyeler (belki aralarında sen de vardın) "yasal zorunluluk bu" diyerek kafamı karıştırınca en net cevabı almak için enparaya sordum ve o da bu konuya son noktayı koyarak bana hak verdi... < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekareme -- 3 Temmuz 2024; 11:17:16 > |
Enpara Kredi Kartı [ANA KONU] (785. sayfa)
-
-
mtv deneyen oldu mu?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Vergiler taksit oluyor hocam. 6 Taksit yaptım ben.
Vergi,Eğitim,Sağlık vs gibi belli sektörler var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eagle.BJK -- 3 Temmuz 2024; 11:16:55 > -
teşekkürler hocam, uygulama içinden mi yapmıştınız ivd.gov.tr den mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kartları çekmeceye atma, iptal ederek çöpe at: bu aptallıklarından vazgeçtiklerinde sen de yeniden üye olursun.. İptal ettirmemek onların yanlışlıklarına onay vermeye devam etmek olur....
-
Taksit olayının kaldırılmasını neden enparaya malediyorsunuz anlayamadım. kişisel değil genele hitaben diyorum.
Ortadaki durum şu, resmi karar yok, el altından bankalara ayar veriliyor. enparanın yapmadığı taksiti başka bir kart zaten yapmıyor. taksitlendirilen şeylerde de enpara 6 taksite kadar yapıyor ama diğerleri o kadar bile taksit yapmıyor. taksit yapılabilen vergi, sağlık, eğitim. diğer bankalar da böyle. enpara yasal olarak karar yok demek zorunda zaten yasal olarak karar yok, ama keyfi aldığını söylemek haksızlık olur. bankalar buna uymak zorunda bırakılıyor. başka bankaya sorun bakalım yasal kararı gösterin diyin, hangisi gösterecek?
başka bankalardan haberiniz varsa 3 taksiti bile zor yapıyorlar (sadece eğitim sağlık ve sigortaya, enpara gibi). troy olursa vakıf 5 yapabiliyor. o kadar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
ivd den hocam. GIB sitelerinden hallediyorum ben. Diğer türlüsünü hiç denemedim.
-
Sorun, yasal dayanak yokken kampanyayı durdurması değil.
Sorun, diğer bankalarla ortak karar alarak bu adımı atması da değil.
Sorun şu:
Diğer bankalar dönemsel kampanya adı altında peşin fiyatına taksit kampanyaları yapıyor. Ama enpara buna rağmen hiçbir şey yapmıyor. Bu duruma, kampanyayı kaldırmak/şartları sektörleri kısmak için sanki zaten bahane arıyormuşcasına tepkisiz kalıyor. Diğerlerinin yaptığı taksit kampanyalarını görmezden geliyor.
Mesela otomatik fatura ödemelerini tekrar taksit kapsamına sokarak ufak bir adım atabilir. Enflasyonu azdırmamak için tüketimi kısıtlayan adımlar atma sözünü de bozmamış olur, çünkü faturalar zaten zaruri ödemeler...
Ya da başka birşeyler yapabilir. Ama ölü taklidi yapınca, enparada limiti olan müşteriden tepki alıyor, çünkü limit başka bankanın kartına aktarılamadığı için diğerlerinin kampanyalarından yararlanamayanlar olabiliyor... (Kendim için yazmıyorum, zira bankalarda kartlarda limit sorunum yok, ama olanlar var)
Mesela şu anda peşin fiyatına taksit yapan kartlardan birkaç örnek (yapı kredinin 9 taksidi 20 günlük, diğerleri aylık kampanya) :
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tamam, evet. kampanyaları biliyorum ve kullanıyorum ama enparada peşin fiyatına taksit eskiden de yoktu ki. ya da puandan bir şeyler kazanalım diyebileceğimiz bir kampanyası yoktu.
Zaten taksite bu kadar duyarlıysanız, sadece enpara kredi kartı kullanmanın bir mantığı da yok, limiti başka bankalarla paylaşmak en doğrusu. Hangisi kampanya yapar atlarsın kullanırsın.
Enpara babamın bankası değil. Ne kadar veriyorsa o kadar kullanırsın.
Sadece bu kısıtın bu kadar dillendirilmesini doğru bulmuyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gadget46 -- 3 Temmuz 2024; 12:4:48 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
ihlalli geçişlerin otoyal aş web sitesi üzerinden ödenmesini sonradan taksit yapıyor mu enpara?
-
Sorun enparada eskiden peşin fiyata taksit olup olmaması değil. Sorun diğerleri taksitte adım atarken enparanın sonradan taksitlendirme kampanyasında tek bir adım bile atmamasında...
Otomatik ödemekerdeki faturalar mesela... Kaç kişi 3x5000 limitini sonuna kadar dolduran fatura ödüyordur ki? Yani yükü de çok olmaz, ama enpara "ölmedim" demiş olur...
Sonradan taksitlendirmenin eticarette kullanımında benim için tek avantajı, ürün sağlam gelsin göreyim ondan sonra taksitlendireyim, ürün ayıplı iadelik ise iadeleri taksitleri ekstreleri takip etmeden iadesini de tek kalemde yapayım düşüncemdir. Ama benim kullanımım da referans olmaz, çünkü bu mantıkla kullanan başkası yoktur herhalde...
Zaten ben de eticarette yapsın demedim, fatura vs. birşeylerde üzerindeki ölü toprağını atsın dedim. Çünkü işime yaramayacak şekilde esnetse de enpara masrafsız bankacılık yapıyor ve benim önceliğim rekabetin sürmesi.
Yani Enpara babamın oğlu değil. Ama enpara erirse bir tüketici olarak beni koruyan masrafsız bankacılık rekabeti de erir. Yoksa puan muan niye vermiyor diye hiç aklımdan bile geçirmedim. Paramı emanet etmem karşılığında masrafsız bankacılık hizmeti almayı sürdürmek istiyorum sadece. Bunun için de enparanın müşteri portföyünün erimemesi gerekir. Yoksa eticarette sonradan takdit yapmadıkça içime yaraöayan karta fatura ödemelerinde taksiti geri getirsin demezdim...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ona yapmayabilir... Denemek lazım.
-
Diğerleri sonradan taksitte nasıl bir adım attı onu anlayamadım. Fatura ödemesini taksitlendiremez. Yazılı olmayan kurallar eğitim, sigorta ve sağlık taksitlendirilebilir diyor. Tüm bankalar aynı zamanda nisan başında buna geçti. Ziraat gibi bir banka bile sonradan taksitlendirmeye sayı sınırı koydu ve en fazla 4 taksit yapıyor . Yukarıdaki sektörler sadece. Fatura taksitlendirme yapamaz. Yapmaya kalkarsa ne olacağını söylememe gerek yok. 3 kuruş kar edeceğim diye yukarıdan abuk subuk yaptırımlara maruz kalır.
Masrafsız bankacılığı fatura taksitlendirmeye bağlamaya gerek yok. Masrafa bakarsınız uyarsa kullanırsınız uymazsa kullanmazsınız.
Benim son söyleyeceğim, sonradan taksitlendirme (peşin fiyatına şu kadar taksit şu kadar puan gibi üye işyeri muhabbeti olmadan) işini kafalarına göre yapamazlar. Yukarıda yazılmıştı, keyfine yapıyor, kendi böyle yapıyor diye. Siz de fatura taksitlendirisin diyorsunuz. Banka bunları kendi kafasına yapamaz, diğerleri ne yapıyorsa bu da onu yapıyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam selamlar gib üzerinden pasaport harcı ödemek istiyorum. En para taksit yapar mı? Başka deneyen varmı. Teşekkürler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Beyler otomatik fatura ödemelerinde mükerrer ödemeye denk geldiniz mi hiç? İki kere ödenmiş gözüküyor sanki fatura
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben iki kere bildirime dek gelmiştim. Sonra takip ettim, dönem içi işlemlerde tek görünüyordu.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Denemedim hocam bişey diyemicem o yüzden.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Türk Telekom faturalarını iki kez ödemişler, çok kişide olmuş. Arayıp teyit ettirdim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
İade olmaz gelecek aya mahsup edilir daha önce Vodafone doğalgaz ve su faturasında başımıza geldi çok sorun etmeyinquote:
Orijinalden alıntı: yibo90
Türk Telekom faturalarını iki kez ödemişler, çok kişide olmuş. Arayıp teyit ettirdim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Diğerlerinin sonradan taksitte nasıl bir adım attığını anlayamamanız çok normal çünkü ben böyle birşeyi zaten söylemedim. Ben aynen şöyle yazmışım:
"Sorun diğerleri taksitte adım atarken enparanın sonradan taksitlendirme kampanyasında tek bir adım bile atmamasında..."
Yani her bankanın kendi ürününde ön plana çıkardığı özellikte kısma gevşetme yollarına giderken enparanın ön plana çıkardığı kampanya/ürün/özellik vs. anlamak istediğiniz kelime hangisiyse onda kısma sonrası bir gevşetme yoluna gitmedi. Taksitlendirmenin sonradan olmasında sorun varsa (ki kampanya sadece 3 kalem harcamaya müsade ediyor zaten) normal taksitlendirmede birşeyler yapabilir. Yapı kredi 20 günlük mü 9taksit kampanyası yaptı, sen de 3 günlük yap ya da başka bir hamle yap ama ürününü öldürme...
Olmaz denilen fatura taksitlendirmede de bakın bu örnek var mesela:
Bütün sorun sonradan taksitlendirmeden ibaretse de baştan fatura taksitlendirebilir. Benim son doğalgaz faturam 100TL bile değildi, "ben niye kampanyadan yararlanamıyorum" deridnde değilim yani. Sonradan taksitlendirme olsaydı da alt limit altı zaten benim faturalar :)
Masrafsız bankacılığı fatura taksitlendirmeye bağlamaya da sizce gerek yok, başkasına göre gerek var. Müşteri kaybederse güç kaybeder, bu da masrafsız bankacılıkta masrafsız ama az hizmeti/ürünü olan, çeşitlendirmeye büyümeye odaklanamayan bir banka olarak kan kaybına uğramasına yol açar. Haliyle tüketici olarak bu bana yansır.
Masrafa bakıp uyarsa kullanıp uymazsa kullanmamak da değil mesele. Zira mevzu bahis banka masrafsız bankacılıkla karşımızda zaten. Olmayan masrafın nesine bakacağız? Buradaki mesele çok büyük kampanyalar yapmadan, puan vermeden, ama hiçbirşey sunmamazlık da etmeden (çünkü hiçbir şey sunmazsan müşteri önünde sonunda gider) müşteriye alternatif olabilmesi ve müşteri portföyünü koruyarak ya da arttırarak yola çıktığı şubesiz ve masrafsız bankacılık modelini sürdürebilmesi. Çünkü "Olmayan masrafın nesine bakacağız?" dedim ya hani, bu varlığını sürdüren için geçerli bir cümle. Gün gelir de bu modeli sürdüremezlerse bir noktadan sonra varolmamaya başlayan bankanın da hizmeti olmaz zaten.
Özünde her banka müşteriye sunduğu ve ön plana çıkarttığı ürünlerde önce tüketimi azaltacak yönde kısma ve sonrasında da tüketimi arttırabilecek şekilde gevşeme yoluna gidiyorsa enpara da ön plana çıkarttığı sonradan taksitlendirmede bunu yapabilirdi. Bütün fırtına "sonradan" kelmesinde mi kopuyor, alternatif yeni ürünler kampanyalar yapabilirdi. Birkaç kampanyasına baktım şimdi kampanyalar geniş hedef kitlesine de hitap eder mi tartışılır. Herşeyin bir alıcısı vardır elbet, ama geniş hedef kitlesi daha geniş müşteri portföyü demektir. Kampanya küçük olsun ama geniş kitleye hitap etsin, adın geçsin.
Netgsm diye bir gsm operatörü açılmış, onun faturalarına otomatik ödeme talimatını getir, duyur, müşteriden talep öneri de gelmişken, durgunlukta fırsatı değerlendir diikkat çek. SMS entegrasyonundan bahsetmiyorum, o başka mevzu, ben otomatik ödeme talimatından bahsediyorum. Ya da al debit kartını nakit ödeme üzerinden ön ödemeli kart gibi birşeyler yap, birkaç hayır kurumu ile anlaş, ödemeler menüsüne "bağış" seçeneği ekle, yani öyle veya böyle bir şekilde "ölmedim" de. :) Hiçbirşey olmuyor mu, uygulamaya dark mode getir, yeni tasarım demiyorum bakın, ama dark mode da mı olmuyor, artık bari bunu yap da ölmemiş diyelim: anket yap, müşteriden anket yoluyla görüş topla :) ama "ölmedim" de.
"Masrafsız bankacılık modeli iyiydi güzeldi ama sektörün ayağına çok dolandı, yeni birileri aynı modelle ortaya çıkmadan biz müşteriyi pes ettirerek çözelim, 'model yürümüyormuş' der bu defteri kapatırız" demiyorlardır inşallah.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X