Şimdi Ara

Firmanın Belirlediği Bakım Periyodundan Erken Bakım Yaptırmak ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.173
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba
    Günümüz araçları artık 15.000-20.000 km de bir bakıma giriyor (firmanın dediği) yada 1 yıl deniyor.Yurtdışında bakım aralıkları daha da uzun.

    ama birde standart 10.000 km de bakım yaptıranlar var sizce standart şehirde kullanılan bir araçta (fazla toz toprak olmayan ekstrem durumlada kalmayan araçlarda)bu kadar erken bakım yaptırmak aracı etkiler mi ?

    Firmalar bu 15-20.000 km leri neye göre belirliyor standart sürücüye göre mi yoksa zor şartlarda kullanılan araçlar için mi belirliyor ?



  • 20 bin yazıyor ve sen 10 binde yaptırmak istiyorsa sadece yağını değiştir,filtrelerini vb parçalarını yine 20 binde 1 değiştir.aslında ne kadar el değmezse okadar iyidir .

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gereksiz olur ancak araçta turbo var ise 2 bakım arası hava filitrenizi değiştirebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağ iyiyse gerek yok ama araç turboysa 10 bini aşmamak lazım hatta mümkünse 5000 binde bir hava filtresini de değiştirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüksek / düşük devir biraz fakettirebilir fakat 20.000 olan bakımı 10.000 olacağını pek sanmıyorum aslında bu durumu yüksek devir vtec kullananlara sormak gerekir.
    15.000 bakımı bence normal şartlarda kullananlar içindir 5000km eksik yapmanız çok büyük bir etki yapacağını sanmıyorum önemli olan yağın kalitesi kullanım ömrüdür.
  • Dizel araçlarda hava filtresini bakımlardan önce arada değiştirmek mantıklı olanı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Erken bakım göz çıkarmaz. Ben 15 bin dese de 10 binde bir değiştiririm. Çünkü burası Türkiye. Yakıt belli, dur kalk şartları belli.

    Şimdi şöyle diyeyim, mühendislikte hiçbir makinenin ömrü, yaptığı km üzerinden ölçülmez. Yegane kriter devirdir.


    İstanbul'da yaşıyorsun, ortalama hızın 30 km. Ortalama devir 2000. 15.000 km yol yapmak için 1 milyon motor devri yapman gerekir.

    Ankara'da yaşıyorsun, genelde uzun yol kullanıyorsun. Ortalama hızın 80 km. Ortalama devir 2500. Aynı yol için motorun yaptığı devir 470 bin.

    Şimdi siz söyleyin bana. İstanbul'daki aracın yağı kaç bin km'de değişmeli ?


    Gene aynı kriter sebebiyle, aslında İstanbul'dan araba alınmaz. Motor sürekli değişken koşullarda çalışıyor ve uzun yolda çalışan rakiplerine karşı aynı yolu yapınca çok daha fazla devir çeviriyor. Motor sürekli soğuyup tekrar ısınıyor. Bundan sebep 250-300 bini görenin nefesi kesiliyor. Motor tam ısınmış kullanılırken, yağı düzgünken, 2500-3000 devirde sabit kısık yük giderken, inanın bana aşınması ve yıpranması sıfıra yakın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 1 Eylül 2018; 12:10:55 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • arabayi yapan muhendisler 20binde karar vermis . burda turboysa 5binde degis laflari donuyor .



    filtrenin tikandigini cekisten hissedersin zaten . brn 20binde degisiyorum filtre parliyor.



    cok istiyosan soktur hafa tutsunlar yerine taktir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.