Şimdi Ara

Fluence ve Grande Punto :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
3.038
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • amacım ortalık karıştırmak değil mesaja başlamadan söyleyeyim :)

    forumda bildiğiniz üzere fluence hakkında savuruyor, yol tutumuyor gibi yorumlar yapılıyor sürekli.
    geçen arkadaşım dükkanından satılık olan bir tane fluence ile gelmiş okula, sınava yetişecekti o yüzden basıp gelmiş.
    ben arkadaşın altında fluence görünce direkt "aha şimdi bunu denemem lazım" dedim.
    neyse sınavdan çıktık arkadaşa anahtarı ver dedim direkt :D
    araba 2011 model daha 12000 de 1.5 dci idi. donanımını bilmiyorum ama manuel klimalı ve esp cart curt yok. neyse yola çıktık.
    önce kırıkkalede samsun yola çıktım. yol güzel basmaya müsait ama ben 150 ye kadar zorladım. ilk 3 viteste gayet güzel hızlanıyor.
    ses yalıtımı gerçekten hoşuma gitti motor ve yol sesi az seviyede.
    iç mekanı gayet geniş.
    madem deneme yapıyoruz dedim dönerken arka koltuğunada oturdum (3 kişi oturduk) ama arka koltuklar aman aman rahat gelmedi bana niyeyse. diz mesafesi baya iyi.
    özellikle bir tane tümsekten hızlı geçtim ön süspansiyon gayet sessiz ama arka tekerlekler tümsektek geçerken arabanın arkasından boş bidona vurur gibi ses geliyor. bagaj çok geniş belki o boşluktan kaynaklanıyordur. bagaj kapağı bir facia yalnız..
    süspansiyonun konforu yeterli.
    direksiyon gayet yumuşak ve olması gibi sertleşiyor hızlandıkça. frenleri benim puntonunki kadar iyi (grande puntonun frenlerini bilenler bilir), debriyaj bir renö klasiği her zamanki gibi. yukarda kavrıyor. ilk bindiğimde hemen alışamadım. grande puntoda aşağıda kavrıyor çünkü bu yüzden garip geldi, alışınca sorun yok.
    araba hızı hissettirmiyor kesinlikle, bu yüzden ışıkların sonunda 1 kere sert fren yapmak zorunda kaldım.

    şimdi gelelim zurnanın deliğine

    kırıkkale merkezden ankara yoluna çıkarken tam araba denemelik bir viraj var. hatta google den resmini koyayımda tam olsun:

     Fluence ve Grande Punto :)


    viraja gayet hızlı girebiliyorsunuz, kaptırmalık mesafe var. fluence kardeşimizi bu viraja, takoda 130 gösterirken soktum. arabada şöför ve bir tane yolcu vardı. virajı 30 mt geçmeden arkasını bıraktı ve kontra yapmak zorunda bıraktı. 110 a kadar düşüp virajı tamamladım. ama 110 bile tedirginlik veriyordu. fluence kardeşimizde Goodyear Efficientgrip lastikler vardı malumunuz daha 10 bin km kullanılmış.
    gelelim zurnanın deliği kısma
    benim grande punto yukarıda gösterdiğim virajı 130 ile arkasını atmadan dönebiliyor. lastik olarakta önlerde lassa atracta, arkalarda 3 yıllık energy saver lastikler var. hatta 110 km hız ile iyice yağmış yağmur altında denedim yine bırakmadı yolu.

    burada mesele puntonun fluenceden iyi olduğunu söylemek değil, forumda yazılanların gerçeklik payı olduğunu göstermek. hatta çoğu zaman bu arabaya haksızlık ediliyor bahsediliği kadar kötü değildir yol tutuşu diyordum ama öyleymiş.
    araba kötü değil ama sürüş dinamikleri yeterli olmadığı kesin.

    bunlar nacizane görüşlerim :) inanmayan, yol öyle olurmu birader diyen varsa fluencesini kapıp gelsin yanıma :)







  • Grandeler aks aralıkları kısa ve biraz da sportif özellikle süspansiyona sahip oldukça keyifli araçlar. Fluence da aynı şekilde torsiyon kolu kullanmasına rağmen malumunuz . Genede iyi bir model , renault un üzerindeki lastikler de fren ve yol tutuş kabiliyeti olarak biraz zayıflarda zaten :) ( düşük sürtünmeden kaynaklı )

    Teşekkürler
  • Grande puntonun süspansiyonları bayağı sert ve altı yere çok yakın olduğu için çok iyi bir yol tutuşuna sahip.Grande punto kullananlar yol tutuşunun nekadar iyi olduğunu bilir.Bunu sadece ben değil birçok forumda aracı kullananlar bilir.Bizim ilçeye 5 km kala aşağı inişli bir viraj var.Ford transitler dahil orada fren yapmadan inen çok azdır.Ben o iniş aşağı hafif virajlı kısmı 120 ile güvenli bir şekilde inebiliyorum.
  • Grande puntonun süspansiyonları bayağı sert ve altı yere çok yakın olduğu için çok iyi bir yol tutuşuna sahip.Grande punto kullananlar yol tutuşunun nekadar iyi olduğunu bilir.Bunu sadece ben değil birçok forumda aracı kullananlar bilir.Bizim ilçeye 5 km kala aşağı inişli bir viraj var.Ford transitler dahil orada fren yapmadan inen çok azdır.Ben o iniş aşağı hafif virajlı kısmı 120 ile güvenli bir şekilde inebiliyorum.
  • Punto ile fluence aynı klasmandaki araçlar mı ki böyle bir kıyaslama yaptınız? Anladık puntonuz var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Punto ile fluence aynı klasmandaki araçlar mı ki böyle bir kıyaslama yaptınız? Anladık puntonuz var.


    Ne alaka şimdi.

    Arkadaşımız zaten bunu belirtmiş yazısında alakası yok ama belirtmek isterim yol tutuş konusunda sıkıntısı olan bir araç alt segmentindeki Punto'yu referans olarak vermiş.

    Deneyimlemeniz için teşekkürler. Fluans'a 3.5 yay ve standart gelen 17 jantlar (üst donanımda) şart bence atarlı veya hızlı kullananlar için.
  • Punto'nun iyi yol tuttuğu bilinen bir gerçek,Corsa'yla bu konuda ikiz sayılır.
  • İzlenimler için teşekkürler.

    Farklı sınıftan araçlar olsalar da bir kritere göre iki aracın karşılaştırılması, hele hele bu konuda önceden bir açıklama da yapıldıysa gayet normaldir.


    Eleştirileri gayet haksız buluyorum bu açıdan.




    Benim test ettiğim privilege donanımında 17'' jant takımı olduğu için yol tutuş o kadar rahatsız etmedi ki görevli arkadaş gayet seri kullandı aracı.


    Bravodan bildiğim gibi sportif tatlar barındıran Fiat modellerinin yol tutuşu da hiç fena olmuyor ayrıca.
  • haluk bey;

    bence eleştirilmesi gereken bir husus çünkü;

    direksiyonuna ilk defa geçilen bir otomobilin sınırları objektif olarak sınanamaz. çünkü oturma pozisyonundan tutun da direksiyon açısına kadar her şey ilk birkaç bin kilometrede insana halen yabancıdır.
    tabiiki binlerce kilometre kullanıp bütünleştiğiniz bir araçlar her virajda ve her durumda daha iyi bir performans sergilersiniz.

    fluance'ı seven birisi değilim ve grande punto'ya sempatik bir gözle bakan biriyim.
    ancak otomobiliyle bütünleşmiş iki kişi ardı ardına böyle bir viraja bu iki araçla dalsa sonuç 20 km/h fark atacak kadar fazla olamaz.

    bir de, anadolu şehirlerinde otomobil kullanmayı öğrenen insanların söförlüklerine ve sürücülük kabiliyetlerine hiç güvenmem.
    dolayısıyla yaptıkları yorum ve karşılaştırmalara da.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eac

    haluk bey;

    bence eleştirilmesi gereken bir husus çünkü;

    direksiyonuna ilk defa geçilen bir otomobilin sınırları objektif olarak sınanamaz. çünkü oturma pozisyonundan tutun da direksiyon açısına kadar her şey ilk birkaç bin kilometrede insana halen yabancıdır.
    tabiiki binlerce kilometre kullanıp bütünleştiğiniz bir araçlar her virajda ve her durumda daha iyi bir performans sergilersiniz.

    fluance'ı seven birisi değilim ve grande punto'ya sempatik bir gözle bakan biriyim.
    ancak otomobiliyle bütünleşmiş iki kişi ardı ardına böyle bir viraja bu iki araçla dalsa sonuç 20 km/h fark atacak kadar fazla olamaz.

    bir de, anadolu şehirlerinde otomobil kullanmayı öğrenen insanların söförlüklerine ve sürücülük kabiliyetlerine hiç güvenmem.
    dolayısıyla yaptıkları yorum ve karşılaştırmalara da.



    Sempatik Teneke dimi ?




  • yahu sonuçta hepsi teneke. teneke olmayanı var mı?
  • Konu açıldığından beri 9 şikayet aldık bu konuyla ilgili.
    Mantık çerçevesinde tartışmayı, düşüncelerimizi paylaşmayı bilmiyoruz maalesef.

    Konu kilit.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.