2009 model lpg li focus 2 aracımda geçtiğimiz kış ayında başlayan ve henüz çözemediğim bir sorun var..LPG de yada Benzine fark etmeksizin gaza basmadığım zamanlarda (kendi kendine yolda akarken, rolantide çalışırken, frene yada debriyaja bastığımda) birden motor arıza ışığı yanıyor , araç stop etmeden rölantide çalışmaya devam ediyor ancak gaz pedalına sonuna kadar bassam bile hiç bir kıpırtı olmadan sadece rolantide çalışmaya devam ediyor (göstergede hız sınırlama kipi hatası yazıyor) aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda bir sorun yokmuş gibi çalışıp yola devam ediyor fakat bir süre sonra (bazen 1 dakika bazen 10 dakika yada ertesi gün) yine tekrarlıyor.. fakat buradaki en büyük belirginlik araç bu sorunu 21-20 derece ve altında yapıyor.. yaklaşık iki aydır ortalama sıcaklık 25-30 derece civarında seyrettiği için hiç yapmadı, ta ki dün gece geç saatlerde 21 derece sıcaklıkta üst üste 3 defa yaptı.. bu sorunla ilgi önce beyinciye gittim ve sırasıyla önce aracın beynini başka bir focus beyniyle değiştirdi sorun değişmedi.. gösterge panelini değiştirdi sorun değişmedi kapılardaki bişey algılayıcılarını değiştirdi ve yine sorun devam etti.. en sonunda aracımın tüm orjinal parçalarını geri taktırıp mart ayında Ford Yetkili servise gittim bütün durumu anlattım araç 24 saat kadar serviste kaldı ve sonunda bana araçta bir sorun olmadığını (sorun bulamadıklarını değil ) söylediler.. araçtaki hata kodunun fotoğrafını koydum.. dediğim gibi sıcak havalarda bir sorun olmuyor.. ve soğukta sorun artıyor.. (aracı geçen yaz almıştım, benden önceki sahibine sorduğumda böyle bir sorunla kendisinin karşılaşmadığını söyledi) sizin fikriniz nedir ?
hocam PCM sensör arızası bu. seni yolda bırakacak bir problem değil. hatta problem bile değil. lpg araçların tümünde motor arıza ışığı böyle ara sıra yanıyor sadece ford a özel değil yani. basınç sistemi lpg nin benzinli veya dizel gibi olmadığından arıza sensörü onu arıza gibi görüyor ışığı o yüzden yakıyo kafana takma. araçta çekiş düşüklüğü veya yakıt performansında değişiklik olmadığı sürece devam edebilirsin.
fakat hocam sorun sadece arıza lambasının yanması değil.. aracın gaz pedalı devreden çıkıyor..yani araç gitmiyor.. stop edip çalıştırınca normale dönüyor.
quote:
Orijinalden alıntı: areano
2009 model lpg li focus 2 aracımda geçtiğimiz kış ayında başlayan ve henüz çözemediğim bir sorun var..LPG de yada Benzine fark etmeksizin gaza basmadığım zamanlarda (kendi kendine yolda akarken, rolantide çalışırken, frene yada debriyaja bastığımda) birden motor arıza ışığı yanıyor , araç stop etmeden rölantide çalışmaya devam ediyor ancak gaz pedalına sonuna kadar bassam bile hiç bir kıpırtı olmadan sadece rolantide çalışmaya devam ediyor (göstergede hız sınırlama kipi hatası yazıyor) aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda bir sorun yokmuş gibi çalışıp yola devam ediyor fakat bir süre sonra (bazen 1 dakika bazen 10 dakika yada ertesi gün) yine tekrarlıyor.. fakat buradaki en büyük belirginlik araç bu sorunu 21-20 derece ve altında yapıyor.. yaklaşık iki aydır ortalama sıcaklık 25-30 derece civarında seyrettiği için hiç yapmadı, ta ki dün gece geç saatlerde 21 derece sıcaklıkta üst üste 3 defa yaptı.. bu sorunla ilgi önce beyinciye gittim ve sırasıyla önce aracın beynini başka bir focus beyniyle değiştirdi sorun değişmedi.. gösterge panelini değiştirdi sorun değişmedi kapılardaki bişey algılayıcılarını değiştirdi ve yine sorun devam etti.. en sonunda aracımın tüm orjinal parçalarını geri taktırıp mart ayında Ford Yetkili servise gittim bütün durumu anlattım araç 24 saat kadar serviste kaldı ve sonunda bana araçta bir sorun olmadığını (sorun bulamadıklarını değil ) söylediler.. araçtaki hata kodunun fotoğrafını koydum.. dediğim gibi sıcak havalarda bir sorun olmuyor.. ve soğukta sorun artıyor.. (aracı geçen yaz almıştım, benden önceki sahibine sorduğumda böyle bir sorunla kendisinin karşılaşmadığını söyledi) sizin fikriniz nedir ?
Geçmiş olsun hocam.Sorunu çözebildinizmi. Birebir aynı sorunu bende yaşıyorum 2008 benzin-lpg c-max ile. Henüz biryere göstermedim.
sorun öylece kaldı.. havalar yeterince soğumadığı için henüz arıza vermedi..ama yakındır.. siz baktırabildiniz mi ?
areanoA
kullanıcısına yanıt
benim araç kontağı çevirip daha çalıştırmadan bile veriyordu hız sınırlama kipi sonra sistem motor arızası.bu sebeple aküden şüpheleniyordum.Baskı balatamda kötü durumdaydı pedal en yukardan ve 2 cm lik aralıkta kavrıyordu bazen gaza yüklenince baskının kaçırdığını hissedebiliyordum artık.yokuş aşağı yada aracı zorlamadan giderken sorun yoktu ama hafif rampada yada biraz zorlayarak kalkışlarda da verebiliyordu aynı arızayı.Akümü ölçtürdüm usta akünün voltajı düşük dedi değiştirdim ve baskı balatayı da değiştirdim.Şu an hiç bir sorun kalmadı.Eğer sizinki soğuk havalarda yapıyorsa akünüzü bir ölçtürmenizi tavsiye ederim umarım çözülür.