Şimdi Ara

Focus'a 20-50lik yağ konursa ne olur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,

    bizim focus'a normalde 5-30luk yağ konuyor ama fiyatları ucuyor bu incelikte yağların. Daha kalın olanlar ise daha ucuz. Olay fiyatta değil ama, biz yeni nesil bir motora 20-50lik yağ koysak ne olur? Zararı olur mu?

    Ne dersiniz.



  • olmaz
  • O konuda kimsenin doğru dürüst ne olacağı konusunda bir fikri yok biliyormusun herkes varsayımlar üzerine konuşuyor..
  • eğer aracın yağ yakan bir araçsa, tamir ettirmeyi düşünmüyorsan istediğin yağı koyabilirsin, yeter ki değişim zamanlarında yağ özelliklerini yitirmeden değiştir, 20/50 için 5000 km de bir yağ değişebilirsin, 2. 5000 de yağ filitreside değiştirilmeli...

    eğer aracın yağ eksiltmiyorsa böyle zırt pırt yağın derecesini değiştirirsen aracın bir süre sonra yağ yakmaya başlayabilir, yağ eksilten araçda kolay kolay eskisi gibi olmaz ama gidişi de fena olmaz...
    eski reno 19 aracımda bizzat bu yazdıklarımı denemiştim, sonuç dediğim gibi oldu...

    bu yorumlarım için normal sakin bir kullanıcı iseniz geçerlidir diyorum, sürekli olarak yüksek devirlerde aracınızın viteslerini değiştirip, aracı sıkıştırıyorsanız 20/50 kullanımı için tasarlanmamış motorunuz yağ yakmaya başlar, zarar görür, aşınır vs vs...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amdfanatic -- 18 Şubat 2006 1:14:02 >
  • Yaglarin yaglama ozellikleri arasinda cok bir fark olmaz. 20/50 nin kalinligi da motorun yag pompasindan gecmeyecek kadar filan degildir. Gayet guzel olur.

    Yalniz bir problem var. 0/40 yaglar -35 derecede donmaya baslarken 20/50 lerin donma sicakliklari -5 derecedir. Yazin kullanirsan hicbir fark olmaz. Ama kis mevsiminde koyarsan az bir sogukta yag donar, motorun da calismaz.
  • Motor yağını çeşidini hiçbir zaman sürekli olarak değiştirme.Araç yağ yakmaya başlar.İstedigin yağı koy fakat istikrar olsun.Mesela sen bu zamana kadar 5/30 koymuşsun.20/50 koyunca motor belli bir süre yağ eksiltir.Daha sonra düzene girer fakat tekrar değiştirirsen bu aynı şekilde tekrarlar.
  • soguk havalarda 20w/50 macun gibi oluyor motorun zor calismasina sebep olur en basta.
    ikincisi motor isinana kadar yine soguk havalarda akiskanligi dusuk oldugu icin motorda surtunme cok fazla olur.

    yani hic bulasma.Ben 20w/50 lik arabaya pahali bile olsa kisin kolay calismasi icin 10w/40 koyuyorum,20w/50 iyi bir secim olmaz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkürler. Şimdi daha netleştirdim aklımda bu konuyu.



    En iyisi ince yağ kullanmak demek ki ama o zamanda arabam yağ eksiltiyor. Belki inanmıyacaksınız bir vuç yağ çıkıyor arabadan yağı değiştirirken, bir de ben o haliyle 5000d/d ve üzerinde arabamı kullanıyorum(muşum).

    Bilmiyorum, bu yağ yakma olayının önüne geçebilir miyiz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi focuss -- 19 Şubat 2006 1:37:21 >
  • bizde 94,000 km de opel astra var 97 model o da 10w/40 kullaniyor.normal degisim periyodu 10,000 km.su an 8,000 km oldu ve 1.5 lt yag yakmis durumda.ustelik biz arabayi 3000 devir ustunde kullanmadik aldigimizdan beri.

    kalin yag konularak yag yakma azaltilabilir ama ben kalin yag koyup sogukta motoru zorlayacagima orijinal yagini koyup eksildikce eklemeyi tercih ederim.Yag yakmayi engellemek icin segman gomlek degistirmeye ise sorunsuz calisan motor icin su anda gerek yok.
  • birde tam sentetikler pahalı gibi duruyor ancak daha avantajlı.
    ilk ödediğinde çok para veriyorsun ancak zırt pırt yağ değişmiyor
  • Kalın yağ kullanırsanız ilk çalıştırmada en az 2-3 dakika rölantide bekleyin. Ama ince kullanıp daha uzun süre kullanmak daha iyi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.