Şimdi Ara

Dsg'ye bu yağ konur mu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar bugün şanzıman servisi için hanımın aracını ustamın yanına götürdüm .Araca bu yağdan koydu.Kodları karşıladığını belirtir lakin yinede benim aklımda soru işareti kaldı.Bu yağ uygun mudur araca ? A1 1.4 tfsi.Sürüşte öyle sert geçiş falan hissetmedim, şanzıman adaptasyonu sonrası hatta araba rahatladı yağ gibi akmaya başladı.

    Dsg'ye bu yağ konur mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Mobil'in sayfasına girip bu tip yağın speclerine bakın. Karşılıyorsa neden olmasın. Yanılmıyorsam Mobil'in sayfasında araç marka, model ve tip girerek de uyumlu sıvıların listesini görebilirsiniz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • arcsgamestop kullanıcısına yanıt

    Hocam sadece motor yağı çıkıyor sayfada.75W yağın uyumlu olduğunu belirtti lakin Fe 75W diye geçiyor sanırım incelik farkı var.Normalde çok iyi ustadır hemde arkadaş olduk 6-7 senedir kendisine giderim.Yağı birlikte aldık kendi kardeşinin Passatı içinde aldı bilmiyorum yinede kafamda soru işaretleri var.İnternette motor yağları ile ilgili aşırı bilgi olmasına rağmen şanzıman yağı uyumluluğu ile ilgili çok bilgi de yok.Kafamda soru işareti kaldı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç 7 ileri kuru kavramamı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg'ye bu yağ konur mu ?

    Aldığınız yağın speclerini ekledim; ama aracınızın kullanım kılavuzunu bulamadığım için kıyaslama yapamadım.

    Sizde varsa kılavuz bakın lütfen.

    Önerilen ile kullanılan yağın spec uyumlarını karşılaştırın.

    Aracın yaşı, kilometresi, kullanıldığı şehrin trafik-doğa koşullarına ve sizin kullanım trendinize bağlı olarak ustalar farklı yağ tercihlerinde bulunabiliyorlar. (zaman zaman da ustanın stok ve karlılık hesabı da etkili oluyor elbette)

    Ben hiç bir zaman kılavuz dışında bir sıvı kullandırmadım aracımda; ama zaman zaman ustaya da güvenmek gerekir :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • BOLDVIPER kullanıcısına yanıt

    Evet hocam kuru kavrama 7 ileri


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arcsgamestop kullanıcısına yanıt

    Hocam karlılık ve stok olayı yok işin içinde çünkü normal bir yağın yarı fiyatına aldık yağı birlikte.Biz gerekli yağı bulamayınca piyasada ustam Kıbrıs'ın Audi Bayi usta şefini aradı(Kıbrıs'ta yaşıyorum.).Yetkili bayide Kıbrıs'ta konulan yağ spec lerini ve kendilerininde 75w yağ koyduğunu iletti bizde gittik aldık olay bundan ibaret.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yetkili önerdiyse sorun olacağını sanmam.
    Siz de sürüşe etkisini olumlu olarak görmüşsünüz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Konur hocam,eğer DQ200 DSG ise bu yağ ile çalışıyor zaten,1,7 litre civarı bir yağ alması lazım.Islak tip kavramalarda direkt DSG yağı kullanılıyor diye biliyorum,onlar için özel üretilmiş yağlar var.

  • Hocam dq200 de hem dişli yağı var hem mekatronik yağı. Dişli yağı sanırım normalde SAE 70w-75 yada SAE 75w-80 fln ancak buda olur gibi, sakin gündelik kullanımda problem yaşamazsınız muhtemelen. DSG dişlileri bildiğiniz düz manuel vites dişlileri, kavrama yağsız kuru kavrama.

    Mekatronik yağı ise ayrıca özel mekatronik yağı diye satılıyor. Bazı ustalar onuda değiştirmeyi tercih ediyor.

    Birde yağ filtresi var dsg nin, bence onunda değişmesi gerek. Youtube da videolar var.

    Kaynak:

    https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=759171

    www.oilspecifications.org
    Volkswagen Oil Specifications - oilspecifications.org
    https://www.oilspecifications.org/volkswagen.php


    Ek olarak dq 200 de mineral yağ kullanımı gereksinimi ile ilgili bkz.https://www.honestjohn.co.uk/askhj/answer/120527/has-volkswagen-changed-the-oil-used-in-dsg-gearboxes-



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 25 Eylül 2023; 12:9:25 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • onatba O kullanıcısına yanıt

    Hocam aslında aracın mekatroniği 2 sene önce yetkili serviste değişmişti(Benden önceki sahibi değiştirmiş.).Kıbrıs sıcağından kaynaklı conta işlevini yitirmiş ve terleme yapıyordu.Ben özellikle değişimini istedim.Şanzıman kartına kadar açıp temizledik tabi bu sırada Mekatronik yağına da kontrol sağladık yağ iyi durumda olduğu için değişim gereği olmadığını söyledi ustam.

    İşte benimde aklıma takılan nokta bu yağın 75w-90 olması.Adada özellikle Audi ve VW çok olmasına rağmen 75w-80 yağ bulunmuyor kimse yağ değişimi yapmadığı için parçacılar getirme gereği duymuyormuş.Yetkili serviste dışarıdan parça kabul edemeyeceğini, lastik contanın ayrı satılmadığını ve terlemeye istinaden mekatronik değişimi yapılması gerektiğini belirtti.Mecbur kaldık yani böyle bir yola.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mekatronik için çok daha ince başka bir yalıtkan mineral yağ kullanılıyor. İlk değişimde farklı yağ mı kullandılar acaba?

    Karta yağ kaçarsa kartı yakıyormuş sentetik, ondan minerale geçmişler. Mekatronik nereye terleme yapıyor, karta yağ mı kaçıırıyor yoksa dışarı mı yağ kaçırıyor? Eski mekatroniği aldınız mı servisten? Tamir kiti satılıyordu internette olması lazım. Youtubedaki ustalarda görüyordum bir ara sürekli çelik tüple beraber.

    Dişli için 75w-90 iyidir hocam, ada sıcağında daha iyi hatta sıcakta daha kalın yağ. Dq200 de dişli yağı komple bağımsız okuğu için gres bassanız bile çalışır. Mekatronik çalışma basınç aralığı 40-60psi diyorlar, manuel viteste 60psi versen shifte shift kırılır. Yanlız mekatronik yağ filtresini de değiştirmeniz gerek filtrede çamurlaşıyor bir süre sonra görebildiğim kadarıyla. Filtreyi bulabildiniz mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 25 Eylül 2023; 13:21:32 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • onatba O kullanıcısına yanıt

    Hocam terleme mekatronikte değildi.Dişli tarafından kaçıyordu.Bende tamir kiti almıştım söylediğiniz gibi.Ustam hazır çıkartmışken mekatroniğe de bakalım ihtiyaç varsa onunda servisini yapalım dedi.Kontrolü sağladık mekatroniğin servise ihtiyacı yok dedi.Biz mekatronik değişimi falan yapmadık.Şanzımanı söktük, açtık yıpranan contaları, lastikleri, şanzıman yağını değiştirdik, mekatroniği kartı falan kontrol edip geri taktık,adaptasyon yaptık.Bu kadar.Toplamda 900 TL tamir kitini ben aldım.Şanzıman yağı ve işçilik içinde 2200 TL ödedim.Terlemenin nedeninide yetkili serviste daha önce mekatronik değişimi yapan ustanın işçiliği pek iyi değilmiş bana gösterdi contaları tam yerine oturtmamış vs.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.