Yukarıdaki tanımlamalara uygun olarak Jetta, Corolla, Civic ve Focus aklıma geliyor. Her ne kadar şimdiden çok methedilse de Sedanı henüz çıkmamış Megan III'ü bekleyemeyecek gibiyim; Megane II'yi ise bu saatten sonra düşünmem. Citroen, Seat, Mazda gibi seçenekleri de tamamen ön yargılı olarak eliyorum.
Firmaların internet sitelerinden edindiğim bilgilere göre; benim bütçemin üst sınırı olan 40.000 TL'ye uygun seçenekler şunlar gibi görünüyor :
Jetta 1.6 102 HP Tiptr DSG Primeline = 39.100 TL Jetta 1.6 102 HP Man Midline = 38.500 TL
Her iki vites seçeneği de 5600 devirde 102 beygir gücüne ve 3800 devirde 148 nm. torka sahip. Her iki vites seçeneğinin de de 0-100 km. hızlanma değeri 12.2 saniye. 100 km.de şehir içi yakıt tüketimleri; Tiptr: 8.9 , Man: 9.9 100 km.de şehir dışı yakıt tüketimleri; Tiptr: 5.6 , Man: 6.0 100 km.de ortalama yakıt tüketimleri; Tiptr: 6.8 , Man: 7.4
Her iki donanım seviyesinde de sunroof opsiyonel; ESP, hız sabitleyici, kendiliğinden kararan dikiz aynası, sis farı yok; yol bilgisayarı Primeline'da yok, Midline'da var... (Olan ve olmayan daha pekçok özelliği saymadım çünkü fazla önem vermediğim şeyler; mesela bagajda 12 volt soket gibi...)
Corolla'nın multimode vites seçeneğine ve arka süspansiyonuna yönelik eleştirleri sık duyuyorum. ESP, hız sabitleyici, kendiliğinden kararan dikiz aynası, sis farı yok; yol bilgisayarı mevcut.
Dizel seçeneklerde ise;
1.4 D-4D Class 3800 devirde 90 beygir güç, 1800 devirde 190 nm. tork üretiyor. 100 km. için şehir içinde 5.8, şehir dışında 4.3 ve ortalamada 4.9 litre yakıt tüketiyor. Benzinlide saydığım eksikliklerin yanı sıra diz ve perde hava yastıkları da yok.
1.4 D-4D Comfort = Motor ve yakıt değerleri Class ile aynı. Class'da olmayan hava yastıkları mevcut, diğer donmanım eksiklikleri bu seviye için de geçerli.
Civic Sedan Dream Düz Vites = 38.960 TL Civic Sedan Dream OtomatikVites = 40.690 TL
Her iki vites seçeneği de 6500 devirde 125 beygir gücüne ve 4200 devirde 152 nm. torka sahip. Düz vites seçeneğinde 0-100 km. hızlanma değeri 10.3 saniye, otomatikte ise 12.5 saniye. 100 km.de şehir içi yakıt tüketimleri; Düz: 9.2 , Otomatik: 10.0 100 km.de şehir dışı yakıt tüketimleri; Düz: 5.5 , Otomatik: 5.4 100 km.de ortalama yakıt tüketimleri; Düz: 6.8 , Otomatik: 7.1
Her iki seçenekte de ESP, yol bilgisayarı, hız sabitleyici ve sunroof yok.
**) 1.6L DuratecTi-VCT benzinli 115PS motor (düz viteste); 6000 devirde 115 beygir güç, 4150 devirde 155 nm. tork; şehir içi/şehir dışı/ortalama olarak sırasıyla 8.7/5.4/6.6 yakıt tüketimi; 0-100 km. hızlanması 10.9 saniye
**) 1.6L Duratec benzinli 100PS motor (otomatik viteste); 6000 devirde 100 beygir güç, 4000 devirde 150 nm. tork; şehir içi/şehir dışı/ortalama olarak sırasıyla 10.6/6/7.7 yakıt tüketimi; 0-100 km. hızlanması 13.7 saniye
**) 1.6L Duratorq TDCi 90PS (düz vites); 4000 devirde 90 beygir güç, 1750 devirde 210 nm. tork; şehir içi/şehir dışı/ortalama olarak sırasıyla 5.6/3.8/4.5 yakıt tüketimi; 0-100 km. hızlanması 12.7 saniye
**) 1.6L Duratorq TDCi 109PS (düz vites); 4000 devirde 109 beygir güç, 1750 devirde 240 nm. tork; şehir içi/şehir dışı/ortalama olarak sırasıyla 5.8/3.8/4.5 yakıt tüketimi; 0-100 km. hızlanması 11.0 saniye
Trend donanımında pekçok eksik var, bu nedenle doğrudan Titainum'u yazıyorum... Sunroof opsiyonel, ESP yok, metalik bopya farkı 800 TL civarında.
Sonuçta, Jetta hariç olmak üzere güç/devir ve tork/devir açısından birbirinden pek bir farkı olmayan, Civic dışında yakıt değerleri de birbirine yakın olan, "iki eksik-bir fazla" mantığı ile donanımları da birbirine eş sayılabilexek marka/modellerden; yol tutuş, süspansiyon, sağlamlık gibi olumlu imajlarını da dikkate alarak Focus Titanium 4K 1.6i 115PS'nin 35.990'lık fiyatı ile öne çıktığını düşünüyorum.
Eskimiş yüzü ve -duyduğuma göre- iki sene sonra kasa değiştirecek olmasının dışında fazla bir kötü yok gibi geliyor. Özellikle gençler arasında tasarım açısından beğenilen Civic, VW markasının Türkiye'deki değerinden istifade eden Jetta ve geçmişten gelen "iyi arabadır" imajına sahip Corolla'nın yanında imaj olarak biraz daha geride kalmış olsa da; otomobilden biraz anlayan herkesin "imajı falan boşver, taş gibi arabadır" dediği Focus'un Titanium 4K 1.6i 115PS modelinin 8biraz da pazarlıkla) 35.000-35.500 arasında alınabilecen en iyi otomobil olduğunu düşünüyorum.
Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum? Siz ne dersiniz?...
Focus ...
Jetta zaten golf Vin sedanuı..Şu an golfV olmadığına göre jetta da muhtemelen kasa sonudur veya eski teknoloji sanılabilir..
Focus da kasa sonu bana sorarsanız 2010 ilk çeyrekte değişir.
Ben de bir kararsızlık içindeyim. almayı düşündüğüm modeller arasında focus benzinli de var. eylül 17de başlayan fuarı bekliyorum (gfrankfurt)..Burada focusun yenisi, mondeonun yeni motorları açıklanırsa ona göre araba alacağım..
focus titanium süper donanımı uygun fiyatı ile bence de önde...tek eksiği eski kasa olacak olması..
Yeni kasa değiştecek bir araba almak ikinci elde kötü sonuçlarla karşılaştırır çok acil ihtiyacınız yoksa Megane III ü de bekleyin hem Aralık ayında Otomobil bayileri indirimli fiyatlarla güzel kampanyalar yapmak zorunda kalacaklar. Ama illa alacaksanız üç beş fazla verin Focus TDCI motoru alın çok performanslı ve ekonomik bir motor.
Bence en iyi seçenek Focus Titanium 4K 1.6 109PS TDCi
aralığı bekle dostum indirimler falan hem focusun ve megane 3 sedan şekillenir piyasada fotolar falan bekle daha iyi.
Bir düzeltme; Corolla comfortta sis farı mevcuttur
quote:
Orijinalden alıntı: levent--
Bir düzeltme; Corolla comfortta sis farı mevcuttur
Corolla'nın model/donanım listesi biraz kalabalık geldi, incelerken gözden kaçırmış olabilirim. Uyarı için teşekkürler...
Gerek yeni modeller gerekse uygun fiyatlar için Aralık ayını beklemek bana da akılcı geliyor aslında...
Normal koşullarda otomobil almak için en uygun olan ayın Aralık, en uygun olmayan dönemin de Haziran-Ağustos olduğu söylenir. Bu doğrultuda Aralık'ı beklemek doğru bir hareket olabilir ama ben önümüzdeki sonbahar/kış aylarının Ülkemizin siyasi ve ekonomik ortamı açısından pek keyifli geçmeyeceğini düşünüyorum. Bu nedenle değil otomobil almak için Aralık ayını beklemeyi, belki 35.000-40.000 TL'yi otomobil gibi çabuk değer kaybına uğrayan bir yatırıma bağlamamak bile daha doğru olabilir.
Eğer karamsar siyasi/ekonomik tahminlerim doğru çıkmaz da her şey aynen devam ederse, Aralık ayında Focus'un fiyatı muhtemelen bugünden daha yüksek olmayacaktır. Eylül ayında ÖTV indiriminin tamamen kalkması halinde yükselecek fiyatlar ile zaten şimdiden yavaşlama eğilimi gösteren otomobil satışları iyice düşebilir. Özellikle fiyatı 50.000 TL seviyesine gelecek Civic'i kim, hangi mantıkla alacaktır; çok merak ediyorum?!... Muhtemelen sonbahar ayları kampanyalarla geçecektir!
Megane III veya Focus'un 2010'da yeni kasa çıkarması muhtemel olabilir... Ancak çıkan yeni kasalar, bir önceki kasadan en az 5.000-6.000 TL daha pahalıya çıkıyor. Benim bütçe olarak bu farkı karşılamam söz konusu değil; dolayısıyla yeni kasa alamam!
Yeni kasanın çıkması, eski kasanın değerini çok düşürüyor olabilir! Buna diyecek bir şeyim yok... Ancak, ben alacağım otomobili, Allah nasip ederse en az sekiz sene kullanmayı düşünüyorum. Uzun yıllar ortalamama göre, yılda 17.500 km. yapıyorum; bu da sekiz senede 140.000 km. yapar. Bence C sınıfı için bu km. seviyesi "tamam artık değiştirmenin vakti geliyor" denilecek seviyedir...
Sekiz sene içinde marka/modeller en az birer kere kasa değiştireceklerdir... Örneğin, Aralık 2009'da yeni kasa Megane aldım diyelim. Sekiz sene sonra bunun üzerine bir yeni kasa daha çoktan çıkmış olacaktır. Sekiz sene sonra, Megane II ile Megane III'ün ikinci el değerleri arasında; bugünkü sıfır değerleri arasındaki farktan daha büyük bir fark olacak mıdır, emin değilim!
Dolayısıyla benim için mesele;
-- Şu an piyasada mevcut seçenekler arasından, -- Aralık ayına kadar fiyatının daha da düşmesi muhtemel olmayan, -- Son bir-buçuk yıllık seyrine göre fahiş bir fiyattan satılmayan (mesela Civic bu konuda çoştu, bakalım nasıl duracak?), -- Mevcut teknik özellikleri ve donanım seviyesi ile daha uzun yıllar "tipik bir aile arabası" olarak hizmet verebilecek, -- Üç-beş sene sonra "Üzerine yeni kasaları da çıktı ama zamanının en makbül araçlarından biriydi" diye gönül okşayacak,
bir otomobili seçebilmektir. Bu kapsamda açıkcası; "yeni kasa/eski kasa" kaygısından ziyade "uzun vadede dizel mi karlı olur, benzinli mi karlı olur?" ve "düz vites mi akılcı olur yoksa otomatik vites mi?" sorularına odaklanmış durumdayım.
"Kasa değişimini bekle!" önerisinde bulunan arkadaşların iyi niyetli katkılarını inkar etmiyorum, aslında onlar en rasyonel davranışı öneriyorlar. Ancak ben kasa değişimini beklersem; yeni kasaları alacak parayı çıkarabilir miyim, çıkarsam da o kadar parayı otomobile bağlamayı arzu eder miyim; bilemiyorum...
Herkese teşekkürler!
Açıkçası aile otomobili olarak size Corolla ya da Focus öneririm. Jetta motoru yüzünden kesinlikle kaybediyor. Civic ise yakıtından dolayı ve biraz da olsa diğerlerine göre konforunun az olmasından dolayı kaybedebilir..
Kimse yanlış anlamasın ben kendime alıyor olsam Civic alırım ama işte biraz genç arabası bana göre civic.
Corolla ve Focus daha konforlu daha sessiz bence..
Bence en mantıklı seçim Focus 1.6 TDCI Titanyum. Performans/tüketim değeri çok iyi bir dizel motora ve zengin donanıma sahip(titanium donanımı) bir C sınıfı araç için 40 bin iyi fiyat. En boş Civic benzinli bile 38.5.
aralıkı beklemek bence risk çünkü ÖTV eski haline eylül sonu gelecek.aralıkta ancak eylül liste fiyatına inerler diye düşünüyorum. Eylül liste fiyatından indirim çöngörüyorum......bence en uygun zaman eylül son hafta elde araba kalırsa ki millet tapır tapır kampanya yaptığına göre satışlar gümlemiş demektir ve araba bulunabilir diye düşünüyorum.....
1 sene sonra yeni kasası ile piyasada olacak araç....
Faydalı bir araştırma topiği olmuş bu araçları düşünenler için,paylaşımınız için teşekkürler
Şu an fiyatları uygun durumda rakiplerine göre,özellikle benzinli titanium versiyonun 35 bin civarındaki fiyatı gerçekten çok iyi.
Dizel motoru da zaten bilindik bir motor,kullananlar genelde memnun.
Yol tutuşu,tokluğu,direksiyon sistemi; kısacası sürüş özellikleri focusu öne çıkaran özelliklerinden.
Olumsuz yönleri de mevcut tabi.Yol-rüzgar sesi alması,ön ve arkada kullanılan malzeme kalitesinde farkların olması,kısacası sürüş özelliklerini iyileştiren arka bağımsız süspansiyona harcanan paraların bir şekilde çıkartılmış olması olumsuz özellikleri olarak sayıılabilir.
ESP'li araç bulmak da çok zor.
Focus'un dizel motoru gerçekten çok performanslı ve konfor çok iyi, iç mekanın işçiliği fena değil ama park yeri bulmak zor oluyor...
Toyota ve hondalara verilen 38-40 rakamlarına çok üzülüyorum. Bi tanıdığım aldı 2007 honda civic premium otomatik. Gerçi ikinci el aldı ama fiyatından ziyade bi kere arabanın önü görünmüyor, belki uzun yolda iyidir ama şehiriçinde hiç de rahat olmayan bir araba. Yakıt tüketimi ortalamasını 10 un altında pek göremedim. Uzun yolda 110-120 sabit hızda 6,5 civarı olduğunu söylüyor. Sağolsun hükümetin sayesinde bu araba 3,30 ykr yakıyor bu durumda. E ayda 1000 km yapan bi kişi 350 lira gibi yakıt parası ayırması gerekiyor. 1000 de iyi ihtimal yani sadece hobi olarak aracını kullananlar için. İşe güce koşturanın vay haline. 38 bin liranın jant kapaklı bi civice verilmesine bu yüzden üzülüyorum. Corolla kabin sessizliği, süspansiyon konforu darbe emişi olarak hondaya göre iyi olsa da 38bin lira benzinli bi corollaya verilmez bence. Elegant nispeten doyurucu ama onun da fiyatı 40ı geçiyor. Dizel alayım diyosunuz 1.4 dizel 90 hp, hele mmt ile benim corsa easytronic corsa ile aynı sürede (14.7 sn)100e çıkıyor. Torsiyon çubuklu süspansiyonlarıyla hiç de tat vermeyen sürüşleri var. Toyotanın direksiyonu biraz iyi hondanın da şanzımanı. Jettadan hiç bahsetmek istemiyorum, malum doğuşun kazıklarından biri, 97 tasarımı 8v benzini içen ve bağıran alt devirlerde iyi olsa da pek gitmeyen bi motor. Aracın ağırlığı da baya fazla o yüzden performans kalmıyor.
Bence şu anda fordun yaptığı indirim çok çok iyi, ayrıca uzun süre kullanacaksanız bence benzinli manuel focus alın. 35e titanium donanımlı focus bence hepsinden iyidir. Yol sesini biraz alır ama honda da alıyor. Toyota nispeten iyi. Jetta tabi kabin sessizliğinde sanırım en iyisidir. Rüzgar sesi aldığını pek hissetmedim ama doğru olabilir. Ancak süspansiyon sesi yapmaz, harika ayarlanmış multilink arka süspansiyon var, araç ne sert ne yumuşak, ayrıca bi aracın sürüş özelliklerinin iyi olması sadece süspansiyonla olmaz. Mükemmel bi direksiyon hassasiyeti var ve manuel şanzıman bence bir harika. Duratec motor da kendini ispatlamış zaten. Ben olsam 5 bin lira fark vermem dizel için, çünkü dizelin bana göre - leri + larından fazla. 8 yıl sorunsuz binilmek istenen bir araba için de benzinli daha sağlıklı olur. Bir de test sürüşü yapmanızı öneririm, öncelikle şuna dikkat edin, her birinin sürücü koltuğuna oturun focusun ne kadar güzel bi oturma pozisyonu olduğunu göreceksiniz. Belki civic gibi şaşalı değil ama en azından her yeri görebiliyorsunuz ve direksiyon ve vitesin konumuna dikkat ettiğinizde gerçekten sürücü için yaratılmış bir araba olduğunu göreceksiniz.
Özetle 38e jant kapaklı civic corolla alacağıma 35e titanium focus alırım. Çift bölge otomatik klima, muhteşem dış görünüş, geniş ve konforlu kabin, konforu artıran sensörler (park, yağmur, far) viraj farları vs. Parçası da hondadan daha ucuz, toyotayı bilmiyorum.
Aralık ayını beklemenin pek anlamı yok çünkü şu anda ilk andaki kadar olmasa da ötv indirimi söz konusu. Aralıkta da ancak bu fiyatlara inerler hatta inmezler. Megan3 denmiş, bi firma bi arabayı yeni çıkarmışsa bence en az 1 sene beklenmeli hele bu reno ise bir de modeli megansa 2 yıl beklenmeli bence.
Focus kronik sorunu olmayan neyse o olan bi arabadır. Servisleri pek iyi değil sanırım tek - yönü bu. 38 gibi dizel titanium alabiliyorsanız söylediğim - lere rağmen yine de mantıklı bir iş olmuş olur.
Kolay gelsin...
focus sedan iyi bir araç bir arkadaşımda 3 yıldan beri var sıkıntısız kullanıyor bir arkadaşımda 100bin km kullanıp mondeo aldı sıfır aracın avantajlarını kullanmış olacaksınız uzun süreli binmek için uygun bir araç (diğer markalardan da kullanan arkadaşlarım var onlarda sıkıntısız biniyorlar bu tip değerlendirmelerde sizin tercihiniz rotayı belirliyor kasası değişecek bile olsa çok önemli değil uzun vadede zaten sıfır aldığınızda ikinci elde zarar edecek olsanızda focus ikinci elde de tercih edilen bir otomobil)
focus ala amaca bence parana kıy ve titanium serisi al cunku donanım olarak cok buyuk fark var ve her kurusunu hakediyor
illa sedan olmayacak dersen skoda octavia da önerebilirim, hem yenilendi, hem aile arabası, tsi da alsan mpi da alsan 7-8 sene rahat götürür seni, fiyat-donanım avantajı, geniş bagaj, sağlam.incelemeni tavsiye ederim
quote:
Orijinalden alıntı: wtw
illa sedan olmayacak dersen skoda octavia da önerebilirim, hem yenilendi, hem aile arabası, tsi da alsan mpi da alsan 7-8 sene rahat götürür seni, fiyat-donanım avantajı, geniş bagaj, sağlam.incelemeni tavsiye ederim
Sn. wtw;
Octavia'ya internetten baktım, Sedan gibi görünüyor. Bagaj hacmi de gayet genişmiş. Aslında sıklıkla Skoda satıcısının önünden geçerim ama bakmak hiç aklıma gelmemişti. Önerinizi dikkate alacağım, gidip yerinde bakacağım.
Bu arada, kampanyalı liste fiyatı 35.900 TL olan Titanium düz vitesi 400 TL iskonto ile 35.500 TL'ye teklif ettiler. Sizce bu fiyat ne kadar daha iner (mesela 35.000 TL'ye iner mi?) veya 800 TL'lik metalik renk fiyatını pazarlığa ne şekilde dahil edebiliriz?
dostum biz kayınbiradere haziran ayında ötv indirimi zamanı 35.500 e aldık titanyum sedan opak sen bu fiyata veya bunun altına aldığında her halükarda kardasın.