Arkadaşlar hali hazırda orta paket 2013 model 1.6 atmosferik benzin+lpgli Focus mk3 sedan sahibiyim. Aracım yarı otomatik kuru kavrama powershift şanzımanlı. Ortalama Lpg 11₺ baz alınca şehir içi agresif kullanımda 90 krş yakıyor. 445 bin TLye sevdiğim bir abim aracıma talip oldu. Ben de değişiklik istiyorum çünkü İstanbul trafiği, dar sokaklarında eşim kullanırken bir hayli zorlanıyor. Kafama yatan model ise 2017-2018 model 1.6 E-torq atmosferik motorlu ve Aisin 6 ileri tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlı HB Egea Lounge Plus modeli. Aracı ben hiç kullanmadım ama görsel ve donanım olarak oldukça hoşuma gitti. Kasko fiyatınında düşük olması ile 36 ay vadeli 180 bin TL 1,59 faizli taşıt kredisi ile bu araca sahip olabiliyorum. Ödemesi nispeten kolay. Aslında gönlümde Egea Crossun yeni Hibrit modeli vardı ama malum ekonomi ve bütçem buna el vermiyor. Çevremde kime söylesem saçmalama Fiat alınır mı? Makyajlı şahin, konfor yok, yalıtım yok, yol tutuşu yok vsvs. diyor. İnceleme videoları ise bu kadar karamsar değil. İki aracı da kullanan abi/kardeşlerimden yorum bekliyorum. Focusun yol tutuşunu çok seviyorum. Sınırları zorlayınca bile kendini salmıyor. Ama yalıtım ve konfor olarak çok memnun değilim. Ve tabii bitmeyen tirim seslerinden. Trendx paket olduğu içindir belki de bilmiyorum. 36 ay vade aylık 5k gibi cüzi bir ücret ile hem aracımı 5 yaş gençleştirmek hem de donanım olarak daha zengin bir araca geçmek bana aşırı mantıklı geliyor. Fakat arkadaş çevremin böyle olumsuz konuşması biraz kafamı karıştırdı. Sizce pişman olur muyum? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sánchez -- 10 Nisan 2023; 16:1:17 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Focus satıp Egea HB almak? Yorumlarınız değerli. (Güncellendi)
-
-
focus egeadan her turlu iyidir tabii ki, 180 bin de az para degil. ama yine de ozellikle PS ve trendx olmasindan dolayi olabilir bence.
-
Açıkçası piyasası daha hızlı ve modeli daha yüksek olduğu için değiştirmek istiyorum. Var mıdır önerebileceğiniz daha iyi bir model
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Son zamanlarda art niyetli mesajlarınızı görüyorum.
Evet egea malzeme kalitesi olarak iddialı bir araç değil ama focus da değil. Trim seslerinden şikayetçiymiş mesela. Trendx focusun ne kadar donanımsız olduğunu bilmiyor musunuz? Yalıtıma gelince emin olun egea hb'nin yalıtımı focustan iyidir.
Bunlar dışında egea iç hacim, bagaj ve donanım olarak da çok daha mutlu eder focustan. Focustan sonra arayacağınız tek şey direksiyon hissiyatı, biraz da yol tutuş olur. Her türlü geçilir bence.
-
2017 urban hb ve sedan sahibi olarak kullandım
Hb donanım olarak sizi tatmin eder orta pakette çarpışma önleyici ve adaptif hız sabitleyici hava yastığı fazlalığı iç malzeme kalitesi ile önde
Sedan sahibi tanıdığım çoğu kişide klima kazanı sorunu yüzünden klima kazanı serviste değişti benim araçta dahil
Alırken mutlaka sıcaklık göstergesini sıcaktan soğuğa aldığınızda sıcak üflemeye devam ediyorsa klima kazanı arızalıdır
Şanzımanı ve motoru sağlamdır.
Her şekilde geçilir kafanız rahat eder
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kuru kavrama PowerShift, DSG'den daha tehlikeli. Dizel + PowerShift veya Titanium olsa değmez ama bu şartlarda Egea daha mantıklı gibi.
-
Egea daha sorunsuzzdur. O yıllardaki focuslarda kronik sorunlar var
-
Çok mantıklı bir geçiş olur. Aracınızı 5 yaş gençleştirip daha donanımlı, daha güncel ve daha risksiz bir araç almış olacaksınız.
Egea HB, Avrupa'da da Tipo adıyla HB ve SW olarak satılıyor. Net olarak Egea sedandan iyi bir araç. Ayrıca süspansiyon konforu olarak gayet başarılı bir araç, konforsuz diyenler Mercedes S serisinden sonra kiyasliyor sanırım.
Ödeme planınız da iyi, aracınıza sanırım fena olmayan fiyata alıcı da var. Sizin yerinizde olsam geçerim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mantıklı olur. Focus malzeme kalitesi olarak çokta iyi değil zaten.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben de öyle düşündüm tam olarak hocam. Direksiyon hissiyatı ve yol tutuşu çok güzel. Egeanın da aşırı kötü doğan s gibi olduğunu düşünmüyorum. Sonuçta lounge plus pakette baya güvenlik donanımı da var. Focustan sonra bindiğim her araçta direksiyon hissiyatını ararım zaten.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Egeanın direksiyon hissi kötü ama şasi oldukça iyi, yol tutuşu zayıf değil. Hb ve lounge plus büyük jantla egea sedandan net daha iyi yol tutar bu da bir avantaj.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Allah’a şükür beni hiç üzmedi. En büyük problemim trim sesi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkür ederim. Birebir aynı düşünüyorum. Sadece makyajlı şahin, modifiyeli doğan laflarına canım sıkıldı. Hiç egea kullanmadım o yüzden biraz tedirgin oldum sadece.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2018 clio 4 öneriliyor sürekli Egea yerine. Bana clio daha teneke gibi geldi. Marka algısı sanırım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Clio sadece motoru için alınır, kalan her disiplinde Egea bariz önde. Ben de kasımda gittim 0 km 1.4 egea aldım çünkü 7-8 yaşında 2. el arabaya o parayı vermek içime otururdu şuan çok da memnunum. Rampalarda dizelle 2500 devirde vites değiştirirdim artık 4500-5000e değiştiriyorum fark bu onun haricinde akıcı şehiriçinde filan bir zayıflık yok. aracın yol tutuşunu da beğeniyorum sadece direksiyon hissi zayıf.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FurkanEmir411 -- 21 Mart 2023; 11:48:20 > -
clio 4 en çöpü
-
Aynı sınıf otomobil olabilirler ama aynı ayarda değiller..
Temel fark mühendislikte.. tek tek gitmeye gerek yok direksiyon çok keskin bir fark mesela, Egea'da o iş yok.. boş yani sistem, uğraşmamışlar çünkü bu işler çok pahalıya patlar. bütçe otomobili bu araç.
Ford'da da aman aman süper değil eski bazı hidrolikler gibi ama kolon direkt yola bağlı gibi en azından.. ağırlık, merkezleme hassasiyet felan da mevcut..
Bu da seni yol yapmaya, viraj almaya teşvik ediyor.. yoksa Egeayı da zorlayınca anlıyorsun yol tutuyor araç. ama hiç teşvik etmiyor seni. sakin gitmeyi seviyor sonuçta geri bildirim tepki almayınca aracı boş yere zorlamanın anlamı yok.
Darbe emiş bütünlüğü farkediyor. Egea da güzel gerçi de ön taraf geçiyor başka tepki, arka taraf geçiyor başka.. Focusta böyle bir şey yok. spor tatlı bir bütünlük var. arka taraf pasif yönlendirme yapıyor, yönlendirme/kontrol hissi üst düzeyde.
Buralardan farkı hesap et işte. altyapı süspansiyonlar.. aracın üzerinde gelişimde harcanan saat. bunlar farkeder.
Ama trim sesi demişsin mesela.. Egea bu konuda çok iyi, işçilik ve imali iyi yapılıyor belli ki.. veya şehir içinde kullanacaksın, ne yapacaksın sürüş özelliklerini 30-40 giderken??
Egea da fiyatına göre çok iyi araç doğruya doğru.. şasi de güzel öyle Linea minea gibi değil. ama bu farklar olacak normal. önemli olan sizin ne farkedeceğiniz ve sürüş ortamınızın bu farkları anlamanıza ne kadar müsade edeceği..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 21 Mart 2023; 12:10:48 >
-
Atmosferik motorlu araç dışında araç kullanmadım desem yeridir. Bir dönem elime turbo benzinli kia rio geçmişti. Bu kadar hissiz bir motor olamaz. Turbo benzinliler bana çok suni geliyor. Atmosferik seviyorum zaten, yüksek devir çevirmeyi de seviuorım benim için çok problem değil vites küçültüp bağıra bağıra rampa çıkmak :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Değerli yorumun için teşekkürler. Evet Focus yol tutuşu ve direksiyon hissiyatında mükemmel insanı magandalığa bile sürüklüyor bazen. Ama genel anlamda sakin kullanıyorum. Çok birşey fark edeceğimi düşünmüyorum İstanbul trafiğinde. Belki uzun yolda virajlara yüksek hızda girerken hissedebilirim. Ama yine de cüzzi miktara 5 yıl gençleşmek mantıklı değil mi?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Son zamanlarda art niyetli mesajlarınızı görüyorum. Evet egea malzeme kalitesi olarak iddialı bir araç değil ama focus da değil. Trim seslerinden şikayetçiymiş mesela. Trendx focusun ne kadar donanımsız olduğunu bilmiyor musunuz? Yalıtıma gelince emin olun egea hb'nin yalıtımı focustan iyidir. Bunlar dışında egea iç hacim, bagaj ve donanım olarak da çok daha mutlu eder focustan. Focustan sonra arayacağınız tek şey direksiyon hissiyatı, biraz da yol tutuş olur. Her türlü geçilir bence. |
Aynı sınıf otomobil olabilirler ama aynı ayarda değiller.. Temel fark mühendislikte.. tek tek gitmeye gerek yok direksiyon çok keskin bir fark mesela, Egea'da o iş yok.. boş yani sistem, uğraşmamışlar çünkü bu işler çok pahalıya patlar. bütçe otomobili bu araç. Ford'da da aman aman süper değil eski bazı hidrolikler gibi ama kolon direkt yola bağlı gibi en azından.. ağırlık, merkezleme hassasiyet felan da mevcut.. Bu da seni yol yapmaya, viraj almaya teşvik ediyor.. yoksa Egeayı da zorlayınca anlıyorsun yol tutuyor araç. ama hiç teşvik etmiyor seni. sakin gitmeyi seviyor sonuçta geri bildirim tepki almayınca aracı boş yere zorlamanın anlamı yok. Darbe emiş bütünlüğü farkediyor. Egea da güzel gerçi de ön taraf geçiyor başka tepki, arka taraf geçiyor başka.. Focusta böyle bir şey yok. spor tatlı bir bütünlük var. arka taraf pasif yönlendirme yapıyor, yönlendirme/kontrol hissi üst düzeyde. Buralardan farkı hesap et işte. altyapı süspansiyonlar.. aracın üzerinde gelişimde harcanan saat. bunlar farkeder. Ama trim sesi demişsin mesela.. Egea bu konuda çok iyi, işçilik ve imali iyi yapılıyor belli ki.. veya şehir içinde kullanacaksın, ne yapacaksın sürüş özelliklerini 30-40 giderken?? Egea da fiyatına göre çok iyi araç doğruya doğru.. şasi de güzel öyle Linea minea gibi değil. ama bu farklar olacak normal. önemli olan sizin ne farkedeceğiniz ve sürüş ortamınızın bu farkları anlamanıza ne kadar müsade edeceği.. |
Çok mantıklı bir geçiş olur. Aracınızı 5 yaş gençleştirip daha donanımlı, daha güncel ve daha risksiz bir araç almış olacaksınız.
Egea HB, Avrupa'da da Tipo adıyla HB ve SW olarak satılıyor. Net olarak Egea sedandan iyi bir araç. Ayrıca süspansiyon konforu olarak gayet başarılı bir araç, konforsuz diyenler Mercedes S serisinden sonra kiyasliyor sanırım. Ödeme planınız da iyi, aracınıza sanırım fena olmayan fiyata alıcı da var. Sizin yerinizde olsam geçerim. |
Egea daha sorunsuzzdur. O yıllardaki focuslarda kronik sorunlar var |
Focus 2017
Fiat Egea 2019, 2021 C3 2021 Civic 2020 Passat 2021 Sahibi oldum. Şuan passat var, şu kadar diyim egea fiyat performansta 10 numara araç. Yani muadile bakın 500 bine egea alıyorsun 800bine fc5 civic. Aradaki farkın 300bin olmasını geçtim kalite his anlamında 300bin farkın f si yok. Ki 6 ay dayanamadım sattım civici. O yol sesi malzeme kalitesizliği uzun yolda kafa şişiyordu sesten. Focus 2017 ise direksiyon ve vites hariç geri kalanı sınıfındaki en kalitesiz malzemelerden. Kapı döşemeleri sert kullanışlılık kötü ergonomi kötü. Bagaj kapağı bile kendi kendine açılmaz arkası daracık. Aksine de oldukça sorunlu bir araçtı. Narindi 20bin kmde amortisörler toz almaktan ses yaptı, trim seslerğ aşırı çoktu, motor gidişine göre çok yakıyordu, debriyaj sesi oluşmuştu. Kim ne derse desin fiyatına göre egea sunduklarıyla başarılı. Trim sesi gelmez, kronik sorunu yok, servis fiyatları sanayiden farksız, konforlu, yerden yüksek. Kullanışlı, multimedya başarılı bagaj geniş, uconnect gps cihazı takılabiliyor. Kötü yönü kesin virajlarda pek tutmuyor ama korkutmaz da. |
1.6 E-torq motor ve şanzıman on numara tercih. Konforsuz diyenler neyin kafasını yaşıyor anlamıyorum. Aynı araba vw golf olarak çıksa çok konforlu derdi bunlar. Objektif yorum yapmak lazım. |
Kuru kavrama PowerShift, DSG'den daha tehlikeli. Dizel + PowerShift veya Titanium olsa değmez ama bu şartlarda Egea daha mantıklı gibi. |
Egea konusunda easy donanım paketi harici her türlü alınır. Ön yargılı yorumlarda bulunan çoğu kişi aracı deneyimlemiştir bile. İlk çıktığında bende ön yargılı davrandım olumsuz düşüncelere sahiptim ta ki yakın bir arkadaşım 2016 egea longue 1.6 dizel aldı aracı deneyimledim şehir içi ve uzun yolda söylenenlerin aksine gayet başarılı bir araç 2016 yılında sıfır olarak aldı ve halen kullanıyor 100 bin km yi geçti sadece standart bakım işlemlerini yaptırdı öyle ağır bir sorun yada bakım yaptırmadı. İzmir trafiği ve uzun yolda sorunsuz. Kalite olarak bekleneni veriyor bu arada aklınızda soru işareti oluşturmasın rakiplerinden geri kalır bir yanı yok. Yol sesi konusunda bir vw değil tabi ama deneyimlediğim yeni corolla yeni megane ile baş başa diyebilirim. Trim sesi konusunda gayet başarılı 7 yıl ve 100 bin km üzeri arkadaşımın aracında trim sesi yok diyebilirim. Bu deneyimle 2022 model 1.6 lounge egea aldık babama. Kısacası gerçekten fiyatını hak eden bir araç urban ve üzeri donanımlarda kesinlikle sizi üzmez. Ön yargılı aracı hiç kullanmamış gelişmiş doğan şahin muhabbeti yapanlara bakmayın. Bu araç dünyanın her yerinde satılıyor internetten araştırıp görebilirsiniz. Avrupada tipo olarak biliniyor. Kendi düşüncem kesinlikle fiyatının hakkını veriyor. |
Benzer içerikler
- şanzıman yağı fazla olursa ne olur
- citroen berlingo 1.6 hdi combi sx nasıl
- 2 yıl değişmeyen motor yağı
- uyap kazanılan ihaleden vazgeçme
- araba gaz yemiyor devir yükselmiyor
- byd u8
- opel mokka 2024 fiyat listesi
- yeni audi a6
- dacia elektrikli fiyat
- 2025 araba fiyatları ne olur
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X