Şimdi Ara

Focus TDCI CVT şanzıman sorunu yaşayan var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
120
Cevap
3
Favori
81.036
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok beğenerek, çok severek aldığım Focus TDCI Ghia CVT şanzıman aracımın ilk andan beri çıkardığı küçük sorunları görmezden geldim.
    Koltuk kumaşının gevşemesi
    Yol bilgisayarı ekranının arada bozulması; kapatıp açınca kontağı düzelmesi
    Takır tukur gürültüler (duymamayı öğrenerek hallettim)
    Kaput kilidinin bozulması
    Turbo hortumunun çatlaması
    Merkezi kilit sisteminin bozulması
    Koltuğu ayarlayan elektrikli sistemin bozulmasıu
    Durup dururken servis ışığının yanması
    Yakıt seviyesini gösteren ibrenin doğru çalışmaması
    Silecek motorunun bozulması vb.
    Hepsini basit, herkesin başına gelebilecek talihsizlikler olarak değerlendirip, arabamdan keyif almaya devam ettim.
    Sonra bir gün arabamı çalıştırıp, hareket etmek istediğimde, gitmedi.
    Otomatik vitesi D'ye al yok, R'ye al yok.
    Bilgisayar gibi, kapatıp açarsam düzelir ümidiyle, defalarca arabayı tekrar çalıştırdım, yok.
    Servise haber verdim, gelip götürdüler.
    Şanzıman bitmiş dediler.
    Nasıl biter?
    Arabayı sakin kullanan, sıkıştırmayan bir kullanıcıyım.
    Şanzıman bitmesi nedir 2 yaşındaki arabada.
    Sonra Ford'da çalışan arkadaşlardan öğrendim ki, dizel araçlarda CVT şanzıman Ford'un başına bela olmuş.
    1600 cc'de olmuyormuş CVT ve Ford artık CVT şanzımandan vazgeçmiş Focus'larda, yani artık üretimi yok.
    Bir süre sonra hepsi arıza veriyormuş.
    Zaten öyle olmsa aynı segmentte üretilen, özellikleri aynı olan Volvo S40'ta dizelde kullanılırdı CVT şanzıman, kullanmadıklarına göre bir nedeni varmış.
    Bu kez soğudum arabadan.
    Araba yapıldı, ya da yapılır gibi oldu.
    Şanzıman değişmemiş tamir edilmiş.
    Çok geçmeden, seyir halindeyken arabanın titrediğini, ben frene bastığımda arabanın kendince birkaç saniye gaz verdiğini, ben frene basmaya devam edince stop ettiğini gördüm ve anladım ki otomatik vitesli araç da stop ediyormuş:)
    Şanzımanın değişmesi lazımmış.
    Değişse ne olur, 1600 motora CVT şanzıman uymuyorsa yine bozulur, yine bozulur.
    Yol tutuşu iyi olsa da, virajlarda harika olsa da ben soğudum.
    Garanti süresini sürekli uzatarak, her bozulduğunda şanzımanı değiştirim herhalde.
    Çünkü 10 yıl boyunca dayanıklı tüketim mallarında yedek parça bulundurmak zorunlu.
    Aynı arıza kısa süre içerisinde tekrarlarsa (Bu süre birkaç ay sanırım) tüketici hakları gereği, yeni bir araç vermek durumundalar.
    Tabii, yasalar kağıt üzerinde geçerli değilse.
    Yeni araba alacağım ve bu kesinlikle Ford olmayacak.
    Bu aracı da satmadan elimde tutup, aynı arızanın tekrarlayacağını bildiğimden, hukuksal olarak hakkımı sonuna kadar arayacağım.
    Merak ettiğim aranızda, benzeri ya da farklı şekilde CVT şanzıman sorunu yaşayan var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zeyden -- 9 Haziran 2008; 3:12:53 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Focus TDCI CVT Şanzıman Sorunu

    Ford Focus araçların 1.5 dizel motorlu TDCI versiyonlarında kullanılan CVT otomatik şanzımanlarda sorun yaşandığına dair bazı kullanıcı bildirimleri mevcuttur.

    Bu sorunlar arasında en sık görülenler şunlardır:

    • Vites geçişlerinde gecikme veya sarsıntı
    • Vites kayması veya bağlanmama
    • Düşük hızlarda titreşim
    • Otomatik vites kutusu arızası uyarısı

    Bu sorunların nedeni, genellikle şanzıman sıvısının kirlenmesi veya yağlama sistemindeki arızalardır. Ayrıca, şanzıman kontrol modülündeki yazılım hataları da bu sorunlara yol açabilir.

    Ford, 2007 yılından sonra üretilen Focus araçlarındaki otomatik şanzıman sorunlarını gidermek için çeşitli teknik servis bültenleri yayınlamıştır. Bu bültenler, şanzıman sıvısının değiştirilmesi, kontrol modülünün güncellenmesi veya hasarlı parçaların değiştirilmesi gibi onarım işlemlerini içerir.

    Siz de Ford Focus TDCI aracınızda otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız, yetkili bir Ford servisine başvurmanız önerilir. Servis, aracınızın şanzımanını teşhis edecek ve uygun onarımları gerçekleştirecektir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Selamlar,

    Bende sizin gibi, 2004 de aldığım 2005 model c-max trend diesel aracımda pek çok konudan sizinkiyle benzerlerde var, problem yaşadım, bir çoğunu 2+1 garanti sürecinde kimi zaman tabiri ile ite kaka da olsa değiştirmeyi başardım.
    Garanti bitti ve garanti süreci içinde çözemedikleri bir sorunu, garanti bittikten sonra nedenini tespit ettikleri için, şimdi garanti bitti diye benden bedelin ilk olarak %30 sonra %40 noterden 1. ihtarı gönderince %50 olarak teklif ettiler. Vaktim olsa sonuna kadar uğraşıcam, zira işin parasında pulunda da değilim, ama iş tutumları çok yanlış. Malesef bu tüm firmalarda da var, yanlız Ford Otosanda değil.

    Sizin cvt konusu aslında Ford işinde kanayan yara gibi, amerika ohaio daki ZF ile ortak tesis kapandı. Bu ürünleri tamir Otosan burda ekip oluşturdu. Bozukları revize edip tekrar veriyorlar. Aslında bu tür cvt şikayeti olanların toplanıp yazılı olarak haklarını aramaları çok etkili olur ama bu iş organizasyon işi , otosanda bunu bildiği için çok da üstünde durmuyor herhalde. Yoksa bu cvt den ben bu forumda 4-5 tane şikayetçi okumuştum.

    Ben önümüzdeki hafta ford müşteri hizmetleri müdürünü samandırada ziyaret etmeyi düşünüyorum.

    Gelişmeleri yazarsanız bizde haberdar oluruz.Kolay gelsin.




  • Geçmiş olsun dostum. Benim endişe duyduğum CVT arızası seninde başına gelmiş. Aynı araçtan bende de vardı 2006 model, bu korkularım yüzünden nisan ayında satarak kurtulmuştum.(Bende her hangi bir CVT arızası yoktu, ancak olası sorunlardan tırsmıştım doğrusu) . İflah olmaz bir otomatik vites tutkunu olduğum için bu kez Honda Civic otomatik (CVT değil) aldım.

    Bu CVT olayı gerçekten Fordun kanayan yarası durumunda. Zaten kendisinin CVT den vazgeçmesi beni işkillendirmişti, seninkine benzeyen sorunları duydukça huzursuzlanıyordum. En sonunda satmaya karar verdim ve sattım. Bir kullanıcı arkadaşımıza 19.000 Tl (evet ondokuzbin TL) fatura çıkarmışlar utanmadan.Bunu forumda yazan bir arkadaştan duymuştum ve sinir katsayım yükselmişti. O dakika satma kararı almıştım. Ki benim sattığım anda + 2 yıl ek garantim vardı, buna rağmen satma kararı oluşmuştu.

    Zaten bu CVT lerin tamiri pek olanaklı değilmiş, genelde komple değiştirilirmiş. Servislerdede bundan anlayan bir ekip yok, arızalı şanzımanları Otosan bünyesinde kurdukları bir merkeze göndererek çözüyorlarmış. Oysa CVT kullanan diğer markalarda (Ör. Honda Jazz-City) Audi vb. böyle sorun duymadık.Demekki sorun Ford'a bu CVT yi temin eden yan sanayi kuruluşunun sorunlu imalatında. Zaten Ford da bu işbirliğini bitirmiş.

    Özetle; geçmiş olsun ve mücadelende şimdiden sana kolaylıklar diliyorum kardeşim. Gelişmeleri yazarsan CVT kullananlara bir rehberlik etmiş olursun.

    Benim CVT kullananlara önerim bir an önce bunları satarak kurtulmalarıdır.Ben öyle yaptım huzurluyum.




  • Aynı sorunla bende bir çok kez karşılaştım. Bu durumu otosanada bildirdim, şikayette bulundum ama onlar bu sorunun genel olmadığını, tamirinden başka bir şey yapamayacaklarını söylediler. Arabanın değiştirilmesini, eğer olmuyosa şanzımanın değiştirilmesini söyledim ama hep olumsuz yanıt aldım.

    Allah kimsenin başına vermesin kaza yapmasam belki bende hala aynı şikayetlerle uğraşıyo olacaktım.

    CVT şanzımanlı araç sahiplerinin allah yardımcısı olsun...
  • Sevgili Vuralkan,
    Ben de senin gibi Honda düşünüyorum. İlgilendiğim model Elegance, otomatik.
    Ağustos ayını bekliyorum 2009'lar çıksın diye.
    Ama yine de gönlüm BMW 3.20 (2002-2004) arası kaymıyor değil.
    Fakat bu arabaların bir şanzıman, motor arızıasındai garanti olmadığından epey sarsıcı olur diye de temkinliyim.
    Sen memnun musun Honda'dan?
    Focus kullanmış bir kişi olarak artı ve eksilerini belirtmen benim için önemli.
    Teşekkür ederim.
  • Sevgili Zeyden,
    Öncelikle geçmiş olsun, can sıkıcı bir durumla karşılaşmışsın. Umarım sorunlarını çözersin kısa sürede.
    Sorularına gelince; Kullandığım Ford Focus Ghia modeli idi(2006) ve sıfır almıştım.Honda Elegance Otomatik kullanıyorum şimdi.Kıyaslamak gerekirse ikisini ;

    Hondada Focusa göre eksik birkaç unsur var,

    1-Far, yağmur sensörleri ve kararan ayna yok Hondada.
    2-Bağaj daha dar (390 ve 500 Litre)

    Artıları ise;

    1- Sun Roof var
    2- VSA (ESP) var.
    3-Müzik sistemi 6 CDli . Fordun Sony si kadar başarılı buluyorum performansını.

    Aklıma gelen farklar bunlar.
    Ford da arabanın her tarafından ses geliyordu , bu benim aracıma özgü değildi. Birçok kullanıcı aynı şikayetlerden muzdaripti. Honda bu konuda daha iyi bana göre.
    Daha önce söylemiştim otomatik vites tutkunu olduğumu. Honda'nın başarılı bir otomatik vites üreticisi olma konusundaki şöhreti biliniyor. Bu araçta tork konvertörlü 5 ileri vites otomatik bir şanzıman var, bana göre başarılı.Aslında sorunsuz bir CVT daha iyi ama sorunlarını yaşıyorsun.CVT daha konforlu bir sistem fakat eksi yönleride var.
    Sürüş dinamikleri açısından Ford ile Hondayı kıyaslarsak; İkiside başarılı bana göre. Ama oturma ve ergonomi açısından Honda biraz daha iyi bana göre.

    Tabi Honda tercihinde en önemli unsur 6 yıl ücretsiz tam garanti veriyor olması oldu. Bu günümüz araçlarında çok önemli bana göre. Ford'da ek 2 yıl almıştım parasıyla, üstelik daraltılmış bir garantiydi.

    Aklıma gelenler bunlar, umarım yardımcı olur gelecekteki tercihlerinde.Özetlersek; Ford'danda memnun idim genel olarak, Honda'danda çok memnunum. CVT arızası olasılığı olmasa halen Focusa biniyor olurdum sanıyorum. Yoksa 2 yıllık arabayı satmazdım herhalde, satarken daha 2 yıl garantim vardı üstelik. Oysa Fordun düz vites şanzımanları çok başarılı ve sorunsuz diye biliyorum. CVT zayıf karnı Fordların. Zaten kendisinin bu vitesten vazgeçmesi manidardı. Satma kararım Fordun sorunlar üzerine CVT den vazgeçmesiyle ortaya çıkmıştı.
    Dilerim kısa sürede sorunlarını çözersin.




  • Sevgili Vuralkan,
    Bilgiler için çok teşekkür ederim.
    Sorunsuz bir Focus'u ben de Honda'ya tercih ederim.
    Honda da fena durmuyor, gidip inceledim ve beyaz olanını gözüme kestirdim.
    Focus'un şanzımanı değiştirilecek servis tarafından garanti kapsamında, ama korkum o ki bu arızayı yine verecek, işte o zaman yeni bir araç talep edeceğim.
    Geldiğim nokta bu.
    Bir de şu konuda cevabını rica edeceğim, yakıt tüketim verileri takdir edersin ki fabrika verilerine uygun olmuyor çoğu kez.
    Yakıt tüketiminde diğerlerine nazaran daha tasarruflu olduğunu duydum Honda'nın ama, 1 depo benzinle ortalama kaç km. yol alıyorsun?
    Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Zeyden

    Sevgili Vuralkan,
    Bilgiler için çok teşekkür ederim.
    Sorunsuz bir Focus'u ben de Honda'ya tercih ederim.
    Honda da fena durmuyor, gidip inceledim ve beyaz olanını gözüme kestirdim.
    Focus'un şanzımanı değiştirilecek servis tarafından garanti kapsamında, ama korkum o ki bu arızayı yine verecek, işte o zaman yeni bir araç talep edeceğim.
    Geldiğim nokta bu.
    Bir de şu konuda cevabını rica edeceğim, yakıt tüketim verileri takdir edersin ki fabrika verilerine uygun olmuyor çoğu kez.
    Yakıt tüketiminde diğerlerine nazaran daha tasarruflu olduğunu duydum Honda'nın ama, 1 depo benzinle ortalama kaç km. yol alıyorsun?
    Teşekkür ederim.

    Ben de beyaz elegance kullanıyorum. Bence şanzıman değişimi sonrasında üçüne beşine bakma ve ilk fırsatta sat.Bu CVT her zaman başa bela olmaya aday. Garanti dışında başına gelse 13-15 Bin Tl fiyat çekerler tahminim.Bir an önce satmaya bak.
    Gelelim hondanın yakıt tüketimine; Biliyorsun benzinli bu araçlar(zaten Honda da dizel yok CRV hariç).Fabrika verisi şehiriçi 9.8 Litre. Ama bu değerlere sadece ilk günlerde yaklaştım. Henüz 2.200 Km de olmasına rağmen düştü şimdiden. 5-6 bin Km den sonra dahada düşer diyorlar. Örneğin en son benzin aldıktan sonra bilgi ekranındaki yakıt değerlerini sıfırlamıştım.Şu an 250 Km de (bunun 60 Km si şehirdışı) gösterge 7.2 litre gösteriyor ( gerçek tüketim ise 8 litre falandır, niye dersen depoyu tam doldurup yeniden yakıt alıyorum yaptığım km ye bölüyorum öyle çıkıyor). Nedense benim araçta yol bilgisayarı ile gerçek tüketim örtüşmüyor, oysa başka kullanıcılarda bu değerler birbirine çok yakınmış, ama ben çok önemsemiyorum bunu. En gerçekçi ölçümü yakıt almadan almaya yapıyorum. Ben sakin kullanırım arabayı, kırmızı ışık kalkışlarında ani hızlanmam. Özetle agresif kullanmıyorum.Bu sebeple daha az yakıt harcıyorum. Şehirlerarasında ise katolog değerlerine yaklaşıyorum.

    Hondanın 5 ileri vitesli şanzımanını ise çok beğeniyorum, ara hızlanmalar vites geçişleri mükemmel. Manuel konuma alınca direksiyondan vites değişimleri çok zevkli. Ama ben otomatik konumunu daha çok seviyor ve kullanıyorum.

    Yılda 15-18 Bin Km yaparım ortalama. Bir modaya uyup dizel almıştım , ama artık alınmaz zaten. Motorin fiyatları benzinle yarışıyor. Honda'nım motoru o kadar sessizki, çalıkşan arabanın kontağını bir iki kez dalgınlıkla çevirdiğim oldu. İçindeyken devir saatına bakmasan çalıştığı bile zor anlaşılıyor.

    Beğenme kavramı elbette göreceli. Ben Hondayı beğenirim, başkası Fordu bir başkası Toyatayı. CVT sorunu olmasa dediğim gibi halen Ford kullanıyor olurdum. Fordun yol tutuşu diyebilirimki sınıfında referans oluşturuyor. Honda da iyi bu konuda ama ford kadar iyi değil, biraz gerisinde. Ama sürüş dinamikleri, ergonomi ve rahatlık konusunda Honda daha iyi. Uzun yolda; yol bitiminde yorulurdum Fordda, Hondada ise daha rahat ediyorum. Oturma pozisyonu beni daha rahat ettiriyor.

    Dediğim gibi bu göreceli bir kavram, herkesin beğenisi farklı. Ben marka fanatiği değilim.Her markanın artı ve eksilerini önüne koyup, en önemlisi gözüne ve gönlüne danışıp karar vermendir.

    Bu arada alırsan hondayı mutlaka beyaz al, çok farklı diğerlerinden.Ayrıca Honda başlığı altında her türlü soruya cevap bulabilirsin, Honda sayfalarına bekleriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vuralkan -- 10 Haziran 2008; 16:29:55 >




  • Sevgili Zeyden
    Otosan arabanın şanzımanını değiştiriceğinimi söyledi sana??
  • Vuralkan çok teşekkür ederim.
    Çok yararlı bilgiler oldu benim için.
    Önemsemen büyük incelik, sağolasın.
    Efsane Focus, garantisi devam ettiği için garanti kapsamanında servis tarafından değişecek, zaten buna mecburlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zeyden -- 10 Haziran 2008; 22:32:39 >
  • Sevgili zeydan ;
    Valla şanslısın o zman benim kaç defa arıza yaptı, garanti kapsamındaydı ama sadece tamir edebiliriz dediler ancak çözülemiycek bir sorunsa şanzıman değişir dediler. Senin sorunu demekki çözemediler. Benimde en son sorunda şanzımanın beynini değiştirmişlerdi.
    İnş bi daha araban arıza yapmaz...
  • gecmis olsun. benim de cok yakin arkadasim ve akrabamda tcdi var focus ve cmax. onlarda da benzer sorunlar olduydu 0 km almis olmalarina ragmen. her aracin ne yazikki iyi ve kotu yanlari oluyor yolda birakmamasi kaydiyla katlanmak gerekiyor bazi durumlarda. onca para verince insan daha iyi bir sorunsuzluk bekliyor dogrusu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    gecmis olsun. benim de cok yakin arkadasim ve akrabamda tcdi var focus ve cmax. onlarda da benzer sorunlar olduydu 0 km almis olmalarina ragmen. her aracin ne yazikki iyi ve kotu yanlari oluyor yolda birakmamasi kaydiyla katlanmak gerekiyor bazi durumlarda. onca para verince insan daha iyi bir sorunsuzluk bekliyor dogrusu.


    2007 öncesi üretim turbo hortumlu tdci focus veya c-maxlerde problemler olabiliyor ama daha çok CVT şanzımanlı focus ve c-maxlerde problemler meydana gelmiş ne yazıkki..
  • Cvt şanzıman yüksek torka dayanamıyormuş.Ford'dan gelen açıklama bu...Otomatik viteslerde motor biraz daha güçsüz veya 200 nm tork olsa problem olmazdı dediler...
  • Yüksek torka dayanmıyorsa üretmesinler o zaman.
    Ürettikten sonra anlıyorlarsa büyük ayıp ve yanlış.
    Bizler, yani son kullanıcılar denek değiliz, araç denenir, tork mu dayanmıyor, vites mi kopuyor ona göre önlem alınıp piyasaya sunulur.
    Önce ateş edip sonra nişan alınmaz, önce nişan alıp sonra ateş edilir.
    Ve böyle durumlarda aklı başında firmalar, araçları geri çağırırlar.
    Ford bir çağrıda bulunmadı.
    Bu daha kötü, yarın öbür gün biri yoldayken, hareket halindeyken şanzıman kilitlenecek ve büyük bir kaza olunca geri çağıracaklar.
    Burası Türkiye, böyle yürür işler.
    Kaza olmalı, biri ölmeli, yaralanmalı, o zaman çözüm olur.
    Zaten bu CVT şanzıman 1600 motor dizelde sadece Türkiye'de kullanıldığına göre, anlayın neden bu kadar umursamaz davrandılarını.
    Ford pimi çekilmiş bir bombayla karşı karşıya, bakalım büyük patlama ne zaman olacak.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24

    Cvt şanzıman yüksek torka dayanamıyormuş.Ford'dan gelen açıklama bu...Otomatik viteslerde motor biraz daha güçsüz veya 200 nm tork olsa problem olmazdı dediler...




  • İnşallah bu Cvt'den kimse zarar görmeden kurtulur...Bence sorun yaşayan ve aracını çok sewenler Manuel vitese çevirtip rahat rahat kullanabilirler.Yada arıza çıktığında üstüne para verip hem sıfır hemde manuelini alabilirler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24

    İnşallah bu Cvt'den kimse zarar görmeden kurtulur...Bence sorun yaşayan ve aracını çok sewenler Manuel vitese çevirtip rahat rahat kullanabilirler.Yada arıza çıktığında üstüne para verip hem sıfır hemde manuelini alabilirler


    öyle hemen üstüne para verip yenisini falan almak zor işler bizim ülkemizde,kolay olmuyor bu ekonomik şartlarda..hem ford satıyorsa arkasında durmalı..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Zeyden

    Vuralkan çok teşekkür ederim.
    Çok yararlı bilgiler oldu benim için.
    Önemsemen büyük incelik, sağolasın.
    Efsane Focus, garantisi devam ettiği için garanti kapsamanında servis tarafından değişecek, zaten buna mecburlar.

    Rica ederim dostum. Sana dediğim gibi olanaklarının elverdiği bir anda sat bu CVT li aracı ve gönlüne göre bir başka araç al. Tavsiyem budur. Ben daha sorunla karşılaşmadan satmakla şanslıyım, sorun yaşayanlara kolaylıklar diliyorum. Herkese keyifli sürüşler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cardinal636

    öyle hemen üstüne para verip yenisini falan almak zor işler bizim ülkemizde,kolay olmuyor bu ekonomik şartlarda..hem ford satıyorsa arkasında durmalı..


    Valla bende olsa sorunlu olduğunu bile bile kullanmam.Çünkü şanzımana 19 bin ytl istemişler.15 bin aracın üstüne versen son çıkan Titanium Tdci C-Max rahatlıkla alırsın...
    Ayrıca araç resmen ewrim geçirmiş.Heryeri deri.Komple cam tavan.Ses sistemi ve Mercekli farları...Dehşet araç yapmışlar.Napar ne eder o aracı almaya bakardım.Göz göre görede sorunlu araca binilmezki
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24

    Cvt şanzıman yüksek torka dayanamıyormuş.Ford'dan gelen açıklama bu...Otomatik viteslerde motor biraz daha güçsüz veya 200 nm tork olsa problem olmazdı dediler...


    Böyle bi şey varsa bence Ford o ilgili mühendisleri kapı önüne koysun.
    Yenimi farkına varıyolar , bunlar yapılmadan önce binlerce test yapılmıyomu.
    Olay bir değilki eminim buraya yazılmayan onlarca daha benzer olay vardır.
    O kadar para ver sıfır araba al yolda kal bir kez değil oda, şikayet edincede zeytin yağı gibi üste çıkmaya çalışıyolar.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.