Şimdi Ara

Ford Bronco Sport Aldım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
2
Favori
4.202
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok teşekkür ederim.

    Evet bazen bagaj hissettiriyor ama alıştık artık, bir sonraki aracımızda artık. :)

    Evet kağıt üstünde öyle ama aracın kullanımımda eksik kaldığını düşündüğüm bu konuda bir an olmadı bu sebeple çok takılmıyorum açıkcası.

    Yazılımcıyım burada.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi syphonfilter -- 21 Eylül 2023; 12:12:19 >
  • Hocam tam bir Kanada aracı almışsınız. Trim sesinin fazla olması çok fazla sökülebilir parça olmasından kaynaklıdır muhtemelen. Yoksa Ford trim sesiyle meşhur değildir normalde.

  • 36.976,25 ABD Dolarına denk geliyormuş....hayırlı olsun

    orada kazanmak ve sahip olmak noktasında rahatsınızdır diye düşünüyorum...


    güzel görünen bir araç


    ben sanırım fiyatına tav oldum ve çok sevdiğim bir araç...

    çok soğuk diyorlar yoksa çıkıp geleceğim, Subi'mi alacağım :)

    2.5 RS IS BACK?! 2024 Subaru Impreza RS Review - YouTube

  • C sınıfı kompakt corolla gibi araçlardan daha çok suv sınıfı satılıyor sanırım. Ikliminden dolayı mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @İstanbulTrafiği Teşekkürler. Düz Bronco dediğiniz gibi kapılarına kadar sökülüyor fakat Bronco Sport daha kompakt bir araç ve sökülmüyor ama trim sesleri bana özel değil, kapıların sert plastik kısmında geliyor, bozuk yolda oluyor olduğunda ama çok rahatsız edici değil şehir içi günlük kullanımda. Bu arada nickiniz bir duygulandırmadı değil:)


    @infinite Teşekkür ederim. Araç sahibi olmak burada kolay dediğiniz gibi hem fiyatlar hem de faiz koşulları uygun. Şöyle ki biz batı yakasındayız, burası İstanbul'dan farklı değil:) En fazla 1 hafta, 10 gün kar yağar şehre. Ama kayak yapmak istediğinizde yarım saate tesistesiniz, yada deniz havası isterseniz okyanus dibimizde. Varsa imkan tavsiye ederim:)


    @motograter Ya benim yaşadığım ve gezdiğim yerlerde gördüğüm her 2 araçtan 1i SUV, Pickup gibi büyük araçlar trafikte nerdeyse. İklimin de etkisi vardır kesin ama bunun dışında pickup ın arkasını ofisi "alet çantası" yapanlar, bir şeyler taşıyanlar, aileler ve 7 koltuklu araç alanlar, kamp/hiking ve doğa sporları kültürünün çok yaygın olması muhtemelen büyük araca yöneltiyor insanları.





  • Hayırlı olsun, güle güle kullanın hocam. Bronco sanırım 70'li ve 80'li yıllarda Ford'un ikonik bir SUV modeliydi, Wheeler Dealer programında işlemişlerdi hattâ.

    İlave olarak tek merak ettiğim, Kanada coğrafyasında rağbet gören en az 2.0 lt, hatta 2.5 lt ve üzeri motorlu çok sayıda seçenek var. 1.5 lt 180 hp Ecoboost sizi nasıl ikna etti bu anlamda?

    Biz 50k Cad fiyatlı araca 106k Cad veriyoruz vergilerle. Siz 6k Cad vergi ile keyfini sürmenizi dilerim. Halimiz bu işte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 21 Eylül 2023; 23:0:28 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Outlander dediğiniz, yeni mıtsubıshı Outlander mi? Gerçekten çok güzel araç. Hanımlar, erkeklerden daha keskin kararlı olduğu için yapacak bir şey yok.

    Hayırlı uğurlu olsun. Araç içi fotoğrafları da atarsanız güzel olur.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • @programmer_onur Çok teşekkür ederim. Evet Bronco burada biraz ikonik, bazen trafikte klasik, tertemiz Bronco ya rastlıyorum. Bu sebeple de satışları bayağı iyi galiba çünkü normal Bronco larda 2 yıla kadar bekleme süresi vardı bir ara siparişlerde:)

    Şöyle ki motor ikna etmedi aslında, belki biraz garip gelecek ama ilgilendiğim hiçbir aracın motoruna bakmadım bile. Araca odaklandık sadece, ben yeni Outlander tarafındaydım ama hanım Bronco Sport isteyince direkt bunu aldık. Outlander olsaydı 2.0 atmosferik motor olacaktı galiba veya bir üst donanım alsaydım 2.0 motor ile geliyordu ama 3-4 bin dolar vergisiz fiyat farkı gereksiz çünkü bugün alacağım herhangi bir aracın bizim kullanım koşullarımızda motor olarak bizi üzeceğini zannetmiyorum. 1.6lt motorlu araçları F1 de yarıştırdıkları yerde 2023 yılında alacağım bir araç bizi üzmez diye düşünüyorum:)

    Bir de belki buradaki insanlar doydu bilmiyorum, bizim için erişmesi maalesef daha zor vergiler vs. sağolsun, burada kimse motora takılmadı hatta takılmayı bırakın sormadı bile, ilk aracı aldığım zaman Türkiye'deki arkadaşların da ilk sorduğu soruydu.

    Yani ışık yok maalesef ve biz bu sebeple buraya taşınma kararı almıştık ama umarım bir gün yanılırım ve bir şeyler düzelir de insanlar rahat nefes alır, her şey "lüks" olmaktan çıkar.


    @kıng365 Çok teşekkür ederim. Aynen yeni Outlander, tasarım olarak çok güzel cidden. Donanım da dolu olanında her şey var hatta ihtiyaçtan fazlası ama dediğiniz gibi hanım işin içine girince işin rengi değişiyor:) Yoksa resimdeki çift ton ya da bir tık koyu grisi olanını alacaktım.

    Tabi ki ilk fırsatta çekip paylaşırım, hatta diz mesafesi için de fotoğraf çekerim.


    Bu arada Outlander için bir detay, aracın kokpiti çok dar. Sırf tipinden dolayı alacaktım belki ama şoför tarafı bana çok geniş ve rahat gelmemişti test aracında. Bronco Sport Outlander dan sonra çok daha ferah hissettirdi.


    Ford Bronco Sport Aldım




  • OzzY® O kullanıcısına yanıt
    Araba zaten aslında Ford kuga 1.5 ecoboost olmasına şaşırmamak gerek.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    ben bu arabada bu motorun olmasina sasirmadim ki, ABD/Kanada da bu motorlarin satilmasina/alinmasina sasirdim. Bulundugum cevrenin en buyuk bayisindeki araclara baktim, hem sifir hem ikinci elde escape 1.5 var ama yaridan az. zaten escape de tercih edilen bir arac degil, en azindan bu cevrede.


    branco sportlarin tamami 1.5 ancak genel olarak branco sport az, 2.5 kati branco var mesela onda da 2.3EB baz motor. branco sportta trafikte gordugumu hatirlamiyorum, branco gordum.

  • Yazılımcı maaşları ne kadar? Ben de yazılımcıyım, eski şirketime kanada dan misafirimiz gelmişti. Yanlış hatırlamıyorsam 11bin cad demişti maaşı için.

    Türkiye'yi çok sevmişti. Tatil için gelmeyi düşünüyordu çünkü çok ucuzdu 😭

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi satmak isteseniz kaça satarsınız? İkinci el değer kaybı nasıl? Farklı araçlar denemek külfetli oluyor mu? Tr nin güzel yanı ikinci eli de değerli. İlk alımda çok pahalı olduğu için herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    ilk alimda pahali olmasi ile bir baglanti kuramadim. oransal olarak bir sey fark etmiyor ilk alimda pahali olmasi.


    ABD icin cevap vereyim, eskiden turkiyede de oldugu ve olmasi gerektigi gibi plakayi taktigin an bir deger kaybi oluyor. ne kadar olacagi markasina gore filan degisiyor tabii ki. ondan sonra 3 yasina gelene kadar filan pek deger kaybetmiyor kaza vs yoksa, ortalamadan fazla yol yapmazsa filan.


    ondan sonrasi yokus assagi, bunun da nedeni araba yaslandikca yurutmenin zorlasmasi. en ufak bir arizada sacma sapan iscilik ucretleri cikiyor. cekici parasi vermemek icin bedava verilen arabalar var. bu nedenle mesela japonlar cok daha fazla koruyor degerini.


    fordun kendi ikinci el sayfasina baktim simdi ayni araba 37739 usd. 2000 milde. uzerine 4000 kadarda vergi ve masraf biner. konu sahibinin sifir aldigi fiyat yani :) 5500 mildeki de 33000 usd. kullanicidan satislar epey (en az %10) dusuk olur.


    su an ne kadar normal bilmiyorum ancak liste fiyatinin uzerine satmalar, zorunlu aksesuar satislari filan burda da yapilmis, duyunca baya sasirmistim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzzY® -- 22 Eylül 2023; 7:57:28 >




  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    Pahalı olunca alım gücü düşüyor. Eski araçlara talep daha çok oluyor. Tr'de yılda 800bin sıfır araç satılıyorsa 5-6 milyon da ikinci el satış oluyor. Haliyle ikinci el araçların da değeri yükseliyor.


    Usada vs sıfır araca erişim çok zor olmadığı için ikinci el daha değersiz. Eskidikçe iyice değerleşiyor. Bizde ise eskise de ölü fiyata gitmiyor. 95 corolla vs 300-350bine alıcı bulabiliyor.

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    iste soylemeye calistigim sey bunun yazdiginiz gibi pahali/ucuz olmasi ile alakasi olmadigi. olay tamamen yurutme maliyeti. yoksa mercedes e ile toyota camry ayni fiyata satilmazdi.


    ya da turkiyede 95 corollanin (siz corolla yazdiniz diye corolla dedim) yillik tamir masrafi 300 bin tutuyor olsaydi kimse 300-350bine almazdi.

  • Vay be Tim Hortons'ta içtiğim kahvenin ve garlic cream cheese bagelın kokusu burnuma geldi. Özlemişim.

    Hayırlı uğurlu olsun.

    Hocam bir de orada araç alım süreci nasıl işliyor onunla ilgili de kısa bir bilgilendirme mesajı hazırlayabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani buna verilecek düz bir cevap yok açıkcası. Kişinin tecrübesi, uzman olunan yazılım dili vs. çok etkileyici. Ama en düşük muhtemelen 60K CAD civarı yıllık yeni junior web developer lar alıyordur muhtemelen, en yüksek için ucu açık. Bu tutar vergi kesilmemiş hali, vergi kesilince 50K civarı bir net maaş olur yıllık.

    Ya bakmadım açıkcası ikinci eli nasıl ama şöyle muhabbetler var, tecrübe etmediğim için bir şey diyemeyeceğim ama Kanadalı arkadaşların söylediği, pandemi öncesi plaka takılıp bayiden çıkan araçların değer kaybı çok daha fazlaymış fakat çip ve araç krizi, stok problemleri bunu bayağı düşürmüş hatta Türkiye deki gibi bunu kara çevirenler olmuş çok talep olan araçlarda. Şimdi ikinci el bir tık daha yüksek gibi hala etkisi devam ediyor. Fakat belirli bir yılın altına gittikçe araç fiyatları çok düşmeye başlıyor işçilik maliyetleri çok yüksek olduğu için. Eğer aracın tamirini sen yapmıyorsan, eski araç daha pahalıya patlayabilir ve uğraştırabilir.

    Bir de pandemi zamanı stok sıkıntısını fırsat bilen bayiler dealer’s markups diye bir zımbırtı var, tavsiye edilen fiyat üzerine bayinin kafasına göre eklediği tutar. Bunu yasaklayan bir durum da yok her eyalette, ilk outlander istediğimde 5 bin dolara yakın liste fiyatı üzerine para istediler, üstüne yok şu ekipman zorunlu işte bunla geliyor almalısın diye kilitlemeye çalıştılar, bir nebze de bu sebeple outlander olmamıştı, o zamanlar hanımın Bronco ya ilgisi yoktu. Ben alırken de tavan rayları ı bayi kitledi ama 450$ olunca uğraşmadım ve taban rayı dahil liste fiyatından 1500$ civarı ucuza aldım ben aracı. Normalde bu donanım üstüne paketleri eklediğimde liste fiyatı 51.600+ vergi gibi oluyordu.
    Araç krizi öncesi çoğu bayide yokmuş, bazıları da araç değerine göre çok ufak ekliyormuş.

    Sürekli araç değiştirme, deneme de aslında yukarıdaki durumla alakalı, eğer anlıyorsanız ya da ustalık çok işiniz olmayacak araç arası geçiş yapacaksanız ikinci elde çok fazla zararınız olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi syphonfilter -- 22 Eylül 2023; 10:1:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok teşekkür ederim. Ya Tim Hortons buraya ilk gelince denenecek sonra da çok girilmemesi yer kahve için açıkcası kahveleri çok kötü:) Ama ben de roast beef sandviçlerini çok seviyordum gitmeyeli galiba yıl oldu, en sonda yolda mecbur başka yer yok diye gitmiştik😅 Ama bagel her türlü gidiyor ya, özellikle güzel bagel sıcak sıcak muazzam oluyor. Montreal e gitmiştik tatile, oranın New York ile işte bizim bagel daha güzel muhabbeti varmış, orada yediğim bagel ın tadı hala damağımda.

    Ya çok büyük farklar yok aslında, sadece maalesef bazı meslekler var dünyanın her yerinde sorunlu olan, bence araç bayileri de bu kategoride. Çok tokatlamaya çalışıyorlar, dikkatli olmak lazım, biz de garanti uzatmada tokatlanıyorduk nerdeyse aracı almadan çözdük yoksa bayiden arabayı almadan çıkıyorduk.

    Onun dışında kredi puanına göre kredi faiz oranın oluşuyor kredi ile alacaksan, kalıcı oturum veya vatandaşlık aldıysa düşük faizli kredi çıkma ihtimali bir tık daha yüksek, tabiki kredi notun iyiyse yine. Peşinat zorunlu değil ama peşinat oranı da yine kredi durumlarını etkileyebiliyor. Kasko sigorta gibi ayrı ayrı bir şey yok, daha doğrusu kasko gibi bir şey var çok ekstra istersen ama trafik sigortası zorunlu ve temiz olmanın yanında ceza yemen belirli oranda sürücü geçmişini etkiliyor ve bir sonraki yenileme de sigorta primin daha da artıyor.
    Bir de bayiler 6 ayda ya da 8 bin km de bir yağ değişimini öneriyor burada hatta zorluyorlar biraz, Türkiye’de çok firma yılda ya da 15 binde tavsiye ediyor. Ama nette araştırdım, kullanıcılar da genelde 6 ay ya da 8 bin km de yaptırmayı tavsiye ediyorlar. Keza Ford un kullanım kılavuzu da aynı.

    Km den emin değilim 7 miydi 8 mi diye ama 8 diye hatırlıyorum bu arada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi syphonfilter -- 22 Eylül 2023; 10:12:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    Doğru diyorsunuz ama yüksek fiyatların da etkisi var. 400bine egea alabiliyor olsak ikinci el araçlar bizde de çok daha değersiz olurdu. Şanzıman arızası 100bin, motor arızaları 100bin falan tutuyor artık. Hurdaya verir geçerlerdi. Ya da taklalı, pert, hava yastığı açmış araçları tamirle uğraşmazlardı. Fiyatlar uçuk olunca kıymetli oluyor.


    Usa'da asıl sebebi dediğiniz gibi eskiyen aracın yürütme masrafı olabilir. Bizde tam tersi. Eski araçların yürütme maliyeti çok düşük. Kasko yok, mtv düşük. Sanayiide tamir bakım ucuz. Geçen hafta babamın carina hararet yapıyormuş. Sanayiye gitmiş. Bilmem ne hortumu değişmiş. İşçilikle beraber 150tl vermiş. Yeni araçta 15bin periyodik bakımı için 7bin'ler konuşuluyor.

  • syphonfilter kullanıcısına yanıt

    Ben de 2 sene Sarnia Ontario'da yaşadım. Lake Huron'a bitişik tam Michigan sınırında. Öyle burnumda tütüyor ki :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.