Şimdi Ara

Ford Connect Kızdırma Bujisi Arızası(Lütfen Yardım!)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
26.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhaba.2006 model 90 hp connectim var.aracı 1den 2ye atınca kızdırma bujisi lambası yanıp sönmeye başlıyor sonra araba duman atıyor çekiş çok düşüyor bazen stop ediyor.stop edip çalıştırınca düzeliyor.bazen 3bin deviri geçmiyor.özellikle motor soğukken yapıyor sıcakken hiç olmadı.enjektörler yeni bakımdan geçti
    kızdırma bujilerinin 4ü de arızalıymıştı değiştirdim sorun yine aynı bu sorunu yaşayan arkadaşlar lütfen yardım edin.Teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ford Connect Kızdırma Bujisi Arızası

    Ford Connect araçlarında yaşanan kızdırma bujisi arızaları, soğuk havalarda motorun çalışmasını zorlaştırabilir veya tamamen engelleyebilir. Aşağıda, Ford Connect kızdırma bujisi arızasının belirtilerini, nedenlerini ve çözümlerini bulabilirsiniz.

    Belirtiler:

    • Motor çalıştırmada güçlük veya çalışma eksikliği
    • Motor çalıştıktan sonra düzensiz çalışma
    • Beyaz veya gri renkli duman egzozundan çıkması
    • Gösterge panelinde kızdırma bujisi arıza lambasının yanıp sönmesi

    Nedenleri:

    • Kızdırma bujilerinin arızalı olması
    • Kızdırma bujisi rölesinin arızalı olması
    • Kızdırma bujisi kablolarının hasarlı veya gevşek olması

    Çözümler:

    Kızdırma Bujilerinin Değiştirilmesi:

    • Arızalı kızdırma bujilerini belirlemek için bir ohmmetre kullanın.
    • Arızalı kızdırma bujilerini yenileriyle değiştirin.

    Kızdırma Bujisi Rölesinin Değiştirilmesi:

    • Kızdırma bujisi rölesini bulun ve hasar veya gevşeklik açısından kontrol edin.
    • Arızalı röleyi yenisiyle değiştirin.

    Kızdırma Bujisi Kablolarının Kontrol Edilmesi:

    • Kızdırma bujisi kablolarını hasar veya gevşeklik açısından inceleyin.
    • Hasarlı veya gevşek kabloları tamir edin veya değiştirin.

    Ford Connect Isıtma Bujisi Nasıl Değiştirilir?

    İhtiyacınız olan aletleri ve güvenlik önlemlerini aldıktan sonra, kızdırma bujilerini şu adımları izleyerek değiştirebilirsiniz:

    1. Motoru soğutun ve aküyü çıkarın.
    2. Egzoz manifoldunu çıkarın.
    3. Eski kızdırma bujilerini çıkarın ve yenileriyle değiştirin.
    4. Egzoz manifoldunu tekrar takın.
    5. Aküyü yeniden bağlayın ve motoru çalıştırın.

    Önemli Not: Kızdırma bujilerini değiştirirken dikkatli olun. Aşırı güç kullanmayın, aksi takdirde silindir kapağınıza zarar verebilirsiniz.

    Ford Connect kızdırma bujisi arızası yaşıyorsanız, sorunu teşhis etmek ve çözmek için vakit kaybetmeyin. Bu arıza, motorunuzun performansını önemli ölçüde etkileyebilir, hatta aracınızın çalışmasını engelleyebilir. Yukarıdaki adımları izleyerek sorunu kendiniz çözebilir veya bir oto tamircisine başvurabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kızdırma bujisi sadece ilk çalıştırmayi hızlı kılar diye biliyorum. Muhtemelen problem enjektorde. Çünkü aynı ışık enjektör arızalarına da yaniyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kızdırma bujileri temel olarak ilk etapta motorun ideal sıcaklığa ulaşmasını sağlar devamında ise yakma işlemini iyleştirir.İyi yanma duman atmayı engeller.Duman var dediğinize göre ya k.bujilerinizde sorun var (çıkma ise) / eğer sıfır ile değiştiyse gerekli akımı sağlayan elektiksel bir problem vardır.Bunuda motor ustası değil elektirikçi anlayabilir.Sorunun çözümü için zamanlama rolesi kızdırma rezistansı ve sıcaklık sensörünün kontrolünü yaptır.

    Edit : Bu arada kızdırma bujileri dizel motorların en mikrop parçalarıdır ve sökme takma işlemi esnasında %90 kırılırlar çok iyi bir usta eli yatkınsa yapabilir.Yenilerinde durumundan emin olmanız lazım

    İlk çalıştırmada ışıkların sönmesini özellikle soğuk havalarda yay şeklindeki kızdırma bujisinin sönmesini muhakkak bekleyin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 10 Şubat 2015; 11:59:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rdvnbzgc

    Öncelikle merhaba.2006 model 90 hp connectim var.aracı 1den 2ye atınca kızdırma bujisi lambası yanıp sönmeye başlıyor sonra araba duman atıyor çekiş çok düşüyor bazen stop ediyor.stop edip çalıştırınca düzeliyor.bazen 3bin deviri geçmiyor.özellikle motor soğukken yapıyor sıcakken hiç olmadı.enjektörler yeni bakımdan geçti
    kızdırma bujilerinin 4ü de arızalıymıştı değiştirdim sorun yine aynı bu sorunu yaşayan arkadaşlar lütfen yardım edin.Teşekkürler.

    sorununuz kızdırma beyninde (rölesinde) yahut röleden bujilere gelen kablolarda ezilme oksitlenme var. düzgün bir elektirikçiye kontrol yaptırın.
  • kızdırma bujileri sıfırı ile değişti ustam.araba babamda durdu 2 ay onda hiç yapmamış ikigün önce babamdan teslim aldım hemen aynı arızayı yapmaya başladı acaba kullanışımda mı bir problem var dedim.bulunduğum yerde de hiç sanayi yok.bu soketleri ben temizleyemez miyim acaba vd40 ile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rdvnbzgc

    kızdırma bujileri sıfırı ile değişti ustam.araba babamda durdu 2 ay onda hiç yapmamış ikigün önce babamdan teslim aldım hemen aynı arızayı yapmaya başladı acaba kullanışımda mı bir problem var dedim.bulunduğum yerde de hiç sanayi yok.bu soketleri ben temizleyemez miyim acaba vd40 ile

    Aracı ilk bilgisayara bağlayın ne hatası veriyor.
    Eğer hata yoksa bujileri kabloları ısıtmaları söküp kontrol edin. Kısa devre felan var gibime geliyor. Bende 2011i var ilk çalıştırma hariç yanmadı o ışık. Çalıştırırken ısıtma ışığının sönmesini bekliyor musunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • batkent B kullanıcısına yanıt
    kontağı açtığımda ışıklarını sönmesini hep beklerim hocam ısıtma bujilerini 2 ay önce değiştirdim sıfır takıldı.abilerimin dediği gibi elektriksel gibi gelmeye başladı bana fakat bulunduğum yerde sanayi çok küçük aracı o yüzden memlekette yaptırdım kimse anlamadı soketlerini ben temizleyemez miyim acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rdvnbzgc

    kontağı açtığımda ışıklarını sönmesini hep beklerim hocam ısıtma bujilerini 2 ay önce değiştirdim sıfır takıldı.abilerimin dediği gibi elektriksel gibi gelmeye başladı bana fakat bulunduğum yerde sanayi çok küçük aracı o yüzden memlekette yaptırdım kimse anlamadı soketlerini ben temizleyemez miyim acaba

    Elin yatkinsa evet de wd40 diğer parçalara zarar verebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınızda duman atma filan varsa üst kapak contasındada sorun olabilir ona bir baktırın veya kızdırma bujilerini patlatan başka bişey var ama o lamba kızdırma bujisi dışındada bir arızaolsuğunda yanabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kızdırma bujilerinin kablolarını takip edip soketi buldum henüz kurcalamadım tam fren vakum pompasının yanında kalıyor daha önce fren vakum yağ kaçırıyordu bu sokette yağ olmuş hertarafı acaba ondan yapar mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rdvnbzgc

    kızdırma bujileri sıfırı ile değişti ustam.araba babamda durdu 2 ay onda hiç yapmamış ikigün önce babamdan teslim aldım hemen aynı arızayı yapmaya başladı acaba kullanışımda mı bir problem var dedim.bulunduğum yerde de hiç sanayi yok.bu soketleri ben temizleyemez miyim acaba vd40 ile

    sorun bujide değil. kızdırma rölesinde(kızdırma beyninde) sorun var yada soket ve kablolarda. ayrıca bu kablolarla daha önce oynandıysa bir ezik kopuk oksit olmasada sorun cıkarabilir. kablolar tamamen normalse kabloyu kaliteli bir yalıtım malzemesiyle şasiden yalıtın.
  • Yaklaşık 2,5 yıl önce 2005 model 90'lık Connect'imde de aynı sorun vardı. Kızdırma bujisi lambası yanıyordu ve araba kaç kere hareket halinde stop etti, benimki genelde yokuş çıkarken çekişten düşüyor ve stop ediyordu aniden.
    Mazot pompası, enjektörler değişti sorun yine devam ediyordu en son "eksantrik mil müşürü (sensörü)" değişti ve bundan sonra sorun çözüldü bir daha yapmadı
  • bugün arabanın intercoolerını söküp gördüğüm bütün soketleri vd40 ile temizledim sonuç yine aynı.eksantrik mili sensörü nerede bilgisi olan var mı acaba kendim değiştirebilir miyim.kontağı ilk açtığımda kızdırma işareti 1 yada 2 saniye içinde sönüyor
  • son defasında kötü&farklı mazot aalma gibi
    bir durum oldumu acaba.
  • bytradm B kullanıcısına yanıt
    yok ustam opet bp shell petrol ofisi bunlardan başka petrole girmiyorum.bugün hava filtresini ve kuyu komple söktüm hava akışmetre var.çamur gibi toz olmuş onu kolonyalı pamuk ile temizleyip tekrar denedim bu kez yapmadı ama inşallah düzelmiştir bir kere denedim ileri yapmaz inşallah
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.