Şimdi Ara

FORD FOCUS III 2011 (129. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.953
Cevap
12
Favori
488.134
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 127128129130131
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün Bursa auto show fuarında focusu inceledim. Gözüme çarpan plastik kalitesi ve montajlarında ki kalitesizlikti. Kapı içlerindeki plastik kısımların kapı kaportası ile arasında 2-3 milim boşluklar var. Bu boşluklar ses sorunu çıkartır diye tahmin ediyorum Bagaj kapağında kilit menteşesinin çevresinde ise plastik değil keçe var ve arkası desteksiz, elimle bastırınca arkaya kaçıyor. Aynı yerlere CMax. te baktım, onda böyle bir şey görmedim ki aralarında 2 bin lira fark yok. Bu arada kredili satışlarda 3200 tl daha fazla fiyat istiyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umuttacir

    Bugün Bursa auto show fuarında focusu inceledim. Gözüme çarpan plastik kalitesi ve montajlarında ki kalitesizlikti. Kapı içlerindeki plastik kısımların kapı kaportası ile arasında 2-3 milim boşluklar var. Bu boşluklar ses sorunu çıkartır diye tahmin ediyorum Bagaj kapağında kilit menteşesinin çevresinde ise plastik değil keçe var ve arkası desteksiz, elimle bastırınca arkaya kaçıyor. Aynı yerlere CMax. te baktım, onda böyle bir şey görmedim ki aralarında 2 bin lira fark yok. Bu arada kredili satışlarda 3200 tl daha fazla fiyat istiyorlar.

    Nekadar Kalitesizlik hissi desenizde ben Opel Astra Sedan almak için 0 araç yoluna çıktım. Daha ilk bayiye gidip içine binip koltuğu kendime göre ayarladığımda bana vverdiği tek his bu kadar parayı böyle bir araca mı bağlahyacağım oldu. Hiç aklımda yokken aynı gün bayiden çıktım ford tabelasını gördüm ve içeri girdim. hiç ama hiç aklımda yoktu. aynı şekilde fordun koltuğuna oturup kendime göre ayarladığımda opelin üzerine birlkaç gömlek üstün geldi. Kalite bu dedim ve araştırmalarımı forcustan yana derinleştirip focus aldım. Kalite olarak belki bir üst segment aracın kalitesini alamamış olabilirsiniz ama kendi sınıfındaki diğer araçlara göre kat ve kat kaliteli heleki opel astra ya göre verdiği sağlamlık hissiyatı mükemmel. Tabi renkler zevkler kişiye özel.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umuttacir

    Bugün Bursa auto show fuarında focusu inceledim. Gözüme çarpan plastik kalitesi ve montajlarında ki kalitesizlikti. Kapı içlerindeki plastik kısımların kapı kaportası ile arasında 2-3 milim boşluklar var. Bu boşluklar ses sorunu çıkartır diye tahmin ediyorum Bagaj kapağında kilit menteşesinin çevresinde ise plastik değil keçe var ve arkası desteksiz, elimle bastırınca arkaya kaçıyor. Aynı yerlere CMax. te baktım, onda böyle bir şey görmedim ki aralarında 2 bin lira fark yok. Bu arada kredili satışlarda 3200 tl daha fazla fiyat istiyorlar.

    Madem o kadar mikro çalıştınız hata bulmak icin, bagajın mentesesinin kecesinin bilmemneyine bakarken, solda bir kapak var, (görmek icin büyütece gerek yok) o kapağı kaldırıp arabanın sacı ile arac arasında bulunan yalıtım malzemesini de bir inceleseydiniz. Ya da bu aracın rakibi herhangi bir C sınıfı aracın kapısını açıp kapatıp, ardından bunu Focus'ta yapsaydınız... Arada ne kadar ağırlık farkı var acaba??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • umuttacir U kullanıcısına yanıt
    Aynı aracı bende inceledim kullandım aldım. Bahsettiğiniz montaj sıkıntılarını görmedim. Belki bir iki parça yerinden oynamıştır fuarda insanların mıncıklamasından olabilir bu da doğaldır. Bir de galeride inceleyin.

    Fakat plastiği nasıl kalitesiz buldunuz anlamadım. En baz modeline hiç bakmadım focusun dogrudan titaniumlarına baktım ve aldım. Hamur gibi yumuşak plastik var ve gayet de kaliteli.

    Astrayı da inceledim güzel bir araç fakat focustan kaliteli oldugunu düşünmüyorum. Kaldıki ben tam bir opelciyimdir. C kasa corsa D kasa corsa ve sonrasında astra classic kullandım 7 sene içerisinde.
    Yeni astra için bayiye gittim inceledim fakat beni tatmin etmedi fiyatına göre.

    Fakat focustaki kalite farklı bence. Parasını hakediyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sukulented -- 8 Kasım 2013; 9:03:38 >
  • Yorumlarınız için teşekkür ederim. Plastiğin sert veya yumuşak olması kaliteli veya kalitesiz olmadığı anlamına gelmez. Her 2 sinde de farklı kalite dereceleri olur. 60 bin lira verilen bir araçta belli bir kalitenin altında olmasını ki (aracın heryerinden bahsetmiyorum ) istemem. Plstik konusunda uzman değilim ama belli bir dönem plastik işinde çalıştığım için gözle ve dokunduğum zaman bir ön fikir sahibi olabiliyorum. Benim asıl dikkatimi çeken dediğim gibi bagaj kapağı kilit kısmında keçe olması ki mikro incelemeye gerek yok, kapı plastiğinin kapı sacına oturmaması 1-4 milimetre arası boşluğun olması. Bu sese neden olabileceği gibi buradan araya toz kaçmasına da neden olabilir. Kapının arkasında hangi mekanik ve elektrikli sistem var bilmiyorum. Kapı ağırlığına gelince tartmadım ama focusun kapanmasında son kademede kapıyı çeken bir sistem var, o kademede hafif bir dokuşta kapı kapanabiliyor. Kapının ağırlığı bundan kaynaklanıyordur.
    Sonuçta ben bu incelemeyi focus almayı düşündüğüm için yaptım ve paylaştım. Yoksa reno veya tofaşta (fiat) hissem yok. [simage][/simage] Özellik bakımından aynı segmentteki araçlar da özellikler 3 aşağı 5 yukarı aynıdır. Birinde olan bir özellik öbüründe olmaz, oda başka bir özellikle eksikliği giderir.
    Sonuçta araçlar kullanıldıkça memnuniyeti arttırır veya azaltır. Sorunsuz da araç olmaz, en azından bizim alabileceğimiz araçlara.
    Son söz olarak belki kabul etmezsiniz ama benim düşüncem, almak istediğiniz araçların sadece iyi özelliklerine bakmamak hatta benim yaptığım gibi negatif yönlerini özellikle aramak, sonrada tartıya koyup seçim yapmak sonrası için iyi olur. En azından aracın kötü bir tarafı ile karşılaştığınızda bilerek almış olursunuz. @atillaoguz @kahraman202 @Sythel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umuttacir
    .......
    Son söz olarak belki kabul etmezsiniz ama benim düşüncem, almak istediğiniz araçların sadece iyi özelliklerine bakmamak hatta benim yaptığım gibi negatif yönlerini özellikle aramak, sonrada tartıya koyup seçim yapmak sonrası için iyi olur. En azından aracın kötü bir tarafı ile karşılaştığınızda bilerek almış olursunuz.

    Beni haklı çıkardığınız için ben de teşekkür ederim.

    Kötü yönleri de bilmek konusunda kesinlikle haklısınız. Ancak sadece kötü yönlerden bahsetmeniz bizlerin tepkisini çekti. Yorumunuzu bütün olarak ele alınca kalitesiz bir araçmış gibi bir algı oluşma ihtimali mevcut. Gerek bu konuda gerekse güncel olarak devam eden FOCUS/ASTRA kıyas konusunda
    (http://forum.donanimhaber.com/m_83682980/f_//tm.htm#83682980 ) bu aracın olumlu yönlerinin yanında olumsuz yönlerinden fazlasıyla bahsediyoruz. Maalesef Astra kullanıcılarından aynısını göremiyoruz.




  • Plastik konusunda sizin bilginiz daha fazla olabilir birşe diyemem. Ben son kullanıcı olarak begenimi kazandığı için aldım.

    Eksi yönleri kesinlikle var kendi adıma vites kolunun bende hafif ses yapması vs gibi ufak şeyler. Belki sizin montajla alakalı düşündüğünüz şeyler de bunun gibidir.

    Fakat arkadaşın da dediği gibi sadece negatifleri söylemek biraz haksızlık gibi oldu araca.

    Astra vs Focus kararında bugün kalsam yine aracımı seçerdim.
  • Ben de focus 1.6 bezinli manuel vites style donanım beyaz renk sedan araç siparişi vererek aranıza katılmış bulunuyorum. Aralık ayı içerisinde aracıma kavuşacağım nasipse. Sabırsızlıkla bekliyorum..
  • Hayirli ugurlu olsun. 2013 model mi birde yil sonu indirim vs oldumu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atillaoguz

    Hayirli ugurlu olsun. 2013 model mi birde yil sonu indirim vs oldumu ?

    2013 model evet
    Yıl sonu indirimi oldu 3600TL kadar(Liste fiyatından)
  • umuttacir U kullanıcısına yanıt
    daha önceki aracım golf v ti.ondada kapı plastik döşemesinin saca sıfır oturtulduğunu görmedim. trim sese neden olur.arasına plastik parçalar konur.
  • Konuya pek uğrayan yok. Focus sahiplerinin hiç problem yaşamadığından mı acaba bu durum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dmltnman

    Konuya pek uğrayan yok. Focus sahiplerinin hiç problem yaşamadığından mı acaba bu durum..


    arabalara özel for-umlar var malum. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    quote:

    Orijinalden alıntı: dmltnman

    Konuya pek uğrayan yok. Focus sahiplerinin hiç problem yaşamadığından mı acaba bu durum..


    arabalara özel for-umlar var malum. :)


    Olsun buradan da yazışsaydık. :)
  • Üç gündür sıfır teslim aldığım yeni Aracım Ford Focus Sedan Titanium 1,6 Powershift aracımla (Şirket aracı) 500 KM yol yaptım. Bu araç öncesinde Ford Focus Titanium 1,6 Otomatik kullandım (3 yıl, 85.000 Km, benzer şekilde sıfır teslim edildi.). Bende bu iki versiyonu kıyaslayayım dedim.

    Önce olumsuz yönler;
    • Eski versiyona göre oturma pozisyonu daralmış. Boyum 193 kilom ise 118 civarı. Eski versiyonda koltuk en sonda ve en aşağıda, sırt ise biraz geri yatık pozisyonda rahat bir biçimde baldırlarım havada kalmadan kullanırken, yeni versiyonda limitlerde ayarlamama rağmen hep vücudum minderin yarısına oturuyor. Bu yüzden sağ bacağım hızla yoruluyor.
    • Sanırım pedallar eskisine göre biraz yukarıda konumlanmış, bu da ayağımın yorulmasına neden oluyor diye düşünüyorum.
    • Eski versiyonda ses sistemi hissedilir bir bicimde daha kaliteliydi. Eski titanyum Sony, yenisi normal ses sistemi. Sony ses sistemi ayrı paket olmuş.
    • 220 Volt priz artık yok. Özellikle uzun yollarda çok ciddi faydasını görüyordum. Altı üstü 50$ lık bir inverter dan niye vazgeçer ki Ford.
    • Arka görüş ve hacim algısında sorun yaşıyorum hala. Ve üstüne üstlük en üst donanımında bile park sensörü bulunmuyor !!!
    • Bagaj tabir yerindeyse cücük kadar kalmış.
    • İlkel 4 aşamalı otomatik hiç bocalama yapmaz ve geçişlerini hissettirmezken Powershift 1. ve 2. Viteslerde, özellikle yokuş çıkarken bocalayabiliyor. Ayrıca geçişleri alt viteslerde hissettiriyor.
    • Ön cam silecekler yolcu için avantajlı olmuş fakat şoför için sorun oluyor. A sütunundan 10 cm kadar camı temizle(ye)miyor. Sola keskin dönüşlerde kafanızı ister istemez öne kaydırıyorsunuz.

    Gelelim olumlu yönlere;
    • Direksiyon zaten iyiydi, şimdi çok daha iyi olmuş. Sanırım bu sınıfda en zevkli direksiyona sahip.
    • Powershift olumsuz yanlarına karşın çok seri ve motor gücünü çok rahat bir şekilde yola iletiyor.
    • Eskinden yokuş çıkarken veya sollarken yetersizlik hissederdiniz; artık yolun hakkını veriyor diyeyim kısaca.
    • Eski versiyonda keyifli bir sürüş vardı, yenisinde ise keyfe heyecan da eklenmiş. Garip bir şekilde araç sizinle bütünleşiyor.
    • Yalıtımda ciddi yol kat edilmiş. Araç eski versiona göre gayet sessiz. Özellikle düşük devir ve hızlarda neredeyse hiç ses yok.
    • Artık kaput olması gerektiği gibi içeriden açılıyor.
    • Konsol ışıklandırması ve ışığın her yerde aynı tonda olması gece sürüşünde uzay gemisindeymişçesine bir his veriyor. Eskisinde de her yerde aynı tonlar vardı, fakat nedense böyle bir his yoktu.
    • Hızlı girilen virajlarda eski versiyondan daha az yatıyor. Bu daha iyi midir bilmiyorum ama en azından daha fazla güven veriyor.
    • Bagajın anahtarla açılıyor olması ve kapatmak için bagaj kapağında bir halat bulunması aracın pis olduğu zamanlarda çok avantajlı ve olumlu bir gelişme olmuş.

    Şimdilik benden bu kadar arkadaşlar. Ek bir görüşüm olduğunda paylaşırım.
    Sevgiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ukaratas -- 29 Kasım 2013; 11:31:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukaratas

    Üç gündür sıfır teslim aldığım yeni Aracım Ford Focus Sedan Titanium 1,6 Powershift aracımla (Şirket aracı) 500 KM yol yaptım. Bu araç öncesinde Ford Focus Titanium 1,6 Otomatik kullandım (3 yıl, 85.000 Km, benzer şekilde sıfır teslim edildi.). Bende bu iki versiyonu kıyaslayayım dedim.

    Önce olumsuz yönler;
    • Eski versiyona göre oturma pozisyonu daralmış. Boyum 193 kilom ise 118 civarı. Eski versiyonda koltuk en sonda ve en aşağıda, sırt ise biraz geri yatık pozisyonda rahat bir biçimde baldırlarım havada kalmadan kullanırken, yeni versiyonda limitlerde ayarlamama rağmen hep vücudum minderin yarısına oturuyor. Bu yüzden sağ bacağım hızla yoruluyor.
    • Sanırım pedallar eskisine göre biraz yukarıda konumlanmış, bu da ayağımın yorulmasına neden oluyor diye düşünüyorum.
    • Eski versiyonda ses sistemi hissedilir bir bicimde daha kaliteliydi. Eski titanyum Sony, yenisi normal ses sistemi. Sony ses sistemi ayrı paket olmuş.
    • 220 Volt priz artık yok. Özellikle uzun yollarda çok ciddi faydasını görüyordum. Altı üstü 50$ lık bir inverter dan niye vazgeçer ki Ford.
    • Arka görüş ve hacim algısında sorun yaşıyorum hala. Ve üstüne üstlük en üst donanımında bile park sensörü bulunmuyor !!!
    • Bagaj tabir yerindeyse cücük kadar kalmış.
    • İlkel 4 aşamalı otomatik hiç bocalama yapmaz ve geçişlerini hissettirmezken Powershift 1. ve 2. Viteslerde, özellikle yokuş çıkarken bocalayabiliyor. Ayrıca geçişleri alt viteslerde hissettiriyor.
    • Ön cam silecekler yolcu için avantajlı olmuş fakat şoför için sorun oluyor. A sütunundan 10 cm kadar camı temizle(ye)miyor. Sola keskin dönüşlerde kafanızı ister istemez öne kaydırıyorsunuz.

    Gelelim olumlu yönlere;
    • Direksiyon zaten iyiydi, şimdi çok daha iyi olmuş. Sanırım bu sınıfda en zevkli direksiyona sahip.
    • Powershift olumsuz yanlarına karşın çok seri ve motor gücünü çok rahat bir şekilde yola iletiyor.
    • Eskinden yokuş çıkarken veya sollarken yetersizlik hissederdiniz; artık yolun hakkını veriyor diyeyim kısaca.
    • Eski versiyonda keyifli bir sürüş vardı, yenisinde ise keyfe heyecan da eklenmiş. Garip bir şekilde araç sizinle bütünleşiyor.
    • Yalıtımda ciddi yol kat edilmiş. Araç eski versiona göre gayet sessiz. Özellikle düşük devir ve hızlarda neredeyse hiç ses yok.
    • Artık kaput olması gerektiği gibi içeriden açılıyor.
    • Konsol ışıklandırması ve ışığın her yerde aynı tonda olması gece sürüşünde uzay gemisindeymişçesine bir his veriyor. Eskisinde de her yerde aynı tonlar vardı, fakat nedense böyle bir his yoktu.
    • Hızlı girilen virajlarda eski versiyondan daha az yatıyor. Bu daha iyi midir bilmiyorum ama en azından daha fazla güven veriyor.
    • Bagajın anahtarla açılıyor olması ve kapatmak için bagaj kapağında bir halat bulunması aracın pis olduğu zamanlarda çok avantajlı ve olumlu bir gelişme olmuş.

    Şimdilik benden bu kadar arkadaşlar. Ek bir görüşüm olduğunda paylaşırım.
    Sevgiler.



    ukaratas;

    yeni aracınız hayırlı olsun.

    iki araç hakkındaki incelemeniz güzel olmuş. bir kaç sorum olucak:

    1- powershift şanzımanda bahsettiğiniz "Powershift 1. ve 2. Viteslerde, özellikle yokuş çıkarken bocalayabiliyor" konuyu biraz daha detaylı anlatabilirmisiniz?

    2- yeni aracınızın km si daha çok düşük ama güncel yakıt tüketiminizi paylaşabilirmisiniz?




  • o boy ve kiloya size D sınıfı mondeo olur :)
  • Arkadaslar benim aracımda 1.6 tdci titanium Sedan. şu anda 4000 km. genelde uzun yol yaptım. ilk yakıtımı shell den aldım ve 2 depo shell kullandım. ilk zamanlar ortalama yakıt 4.4 gösteriyordu. hatta motor açılmadan böyleyse km artınca 1 lt düşeceğini hesaplayarak 3.4 olur diye seviniyorumdum. 3. depoyu opet ten aldım. almaz olsaydım. aynı gittiğim yolda km de artmasına rağmen benim yakıt değerleri 5.5 6 lt lere çıktı. tabi 3.depoda yakıttan suphelenmedigim icin 4. depoyu da opetten alınca yakıt değerlerim 5.5 altına düşmeme ye başladı. iki istasyondanda aldığım ekonomik dizel değil kaliteli dediklerinden aldım. Uzun süredir dizel kullanan arkadaşlar Opet ile shell arasında bu fark normal mi bende mi bir anormallik var yorumlarınızı bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atillaoguz -- 1 Aralık 2013; 10:07:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba soldier-down;

    Viteslerin bocalaması şöyle, birden yokuşa girince devrin iyice düşmesini bekliyor, sanki motor stop olacak gibi oluyor. Bunu yaşamamak için yokula girerken direk vites kolu üzerindeki eksi tuşuna basarak vitesi düşürüyorum. Ayrıca dur kalk trafikte gaza fazla biraz basınca daha devrini almadan hemen ikiye çıkıyor buda vuruntuya sebeb oluyor.

    Yakıt ortalamasına gelince şu anda 12 gösteriyor ama tahminim ortalama 9 olacaktır. şürekli dur kalk yaşıyorum aldığımdan beri. Ayrıca gazı da yokluyorum bol bol, malum eski dört ileriden sonra ciddi performans artışı var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukaratas

    merhaba soldier-down;

    Viteslerin bocalaması şöyle, birden yokuşa girince devrin iyice düşmesini bekliyor, sanki motor stop olacak gibi oluyor. Bunu yaşamamak için yokula girerken direk vites kolu üzerindeki eksi tuşuna basarak vitesi düşürüyorum. Ayrıca dur kalk trafikte gaza fazla biraz basınca daha devrini almadan hemen ikiye çıkıyor buda vuruntuya sebeb oluyor.

    Yakıt ortalamasına gelince şu anda 12 gösteriyor ama tahminim ortalama 9 olacaktır. şürekli dur kalk yaşıyorum aldığımdan beri. Ayrıca gazı da yokluyorum bol bol, malum eski dört ileriden sonra ciddi performans artışı var

    Merhaba arkadaşlar,

    Powershift konusunda ukaratas'ın söylediklerine kesinlikle katılıyorum, özellikle yokuşlarda veya trafikte uzun süre dur kalk yaptıktan sonra düşük hızlarda genellikle 1nci vitesten 2ye geçişlerde araçta silkelenme oluyor sonra kendini toparlıyor ve geçişleri hissettirmiyor, acaba bu kronik bir sorun mu yoksa araca mahsus bir arıza olabilir mi?
    Aracı yeni aldım 9bin km titanium, şuan ort,yakıt 11lt yazıyor:)
    Beğenmediğim bir özelliği de orta konsoldaki tuş takımının aydınlatması sadece radyo açık iken açılıyor radyoyu kapatınca tuş aydınlatması da kapanıyor, keşke sürekli açık olsa da gece sürüşlerde radyo dinlemez iken orta konsol kapkaranlık olmasa :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 127128129130131
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.