Şimdi Ara

Ford, geçtiğimiz sene elektrikli araç işinde 5 milyar dolar zarar etti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
348
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ford, geçtiğimiz sene elektrikli araç işinde 5 milyar dolar zarar etti
    Ford, 2024'te elektrikli araç ve yazılım işinde ​​​​​​5,1 milyar dolar zarar ettiğini açıkladı. Bu rakam bir önceki sene 4,7 milyar dolardı. Dahası, şirket bu sene için elektrikli araç işinde 5,5 milyar dolarlık bir zarar öngörüyor.



    Ford, 2024'ün dördüncü çeyreğinde ve yıl genelinde Wall Street beklentilerini aşsa da, bu yılın zorlu geçeceğini belirtiyor. Şirket ayrıca elektrikli araç birimi Model E'de 1,4 milyar dolar maliyet iyileştirmesi yaptığını bildirdi.



    Ford'un elektrikli araç işi zarar açıklasa da, içten yanmalı araç satışları sayesinde şirket yılı 5,9 milyar dolar net gelir ve 10,2 milyar dolar düzeltilmiş kazançla tamamladı. Ancak şirket, maliyetli yeni araç lansmanları ve düşen araç fiyatları nedeniyle 2025'te kazancının 2 milyar doların üstünde azalabileceğini belirtti.



    Ford, elektrikli araç pazarındaki rakipleriyle rekabet etmekte zorlanıyor. General Motors geçen yıl yeni Chevy ve Cadillac araçları da dahil olmak üzere birkaç yeni model piyasaya sürerken, Ford'un satışta yalnızca üç adet elektrikli aracı bulunuyor. GM'nin elektrikli araç işi kârlılık belirtileri gösterirken, Ford zarar etmeye devam ediyor.



    Ayrıca Bkz.Türkiye'de SUV pazarının yeni bir lideri var



    Hibrit araçlara daha fazla yer verecek



    Farley, şirketin sadece bataryalı elektrikli araçlara değil, şarj edilebilir hibrit ve genişletilmiş menzilli elektrikli araçlara da odaklanacağını belirtti. Şirket, tamamen elektrikli üç sıralı SUV projesini iptal etmesinin ardından, yeni nesil elektrikli kamyonet lansmanını 2027’nin sonlarına erteledi. Ford ayrıca 2026 yılında yeni bir elektrikli ticari van ve 2027’de orta boy bir elektrikli SUV sunmayı planlıyor.



    Ford, gümrük vergilerinden endişeli



    Ford, ABD Başkanı Donald Trump'ın Meksika ve Kanada'dan ithalata %25 oranında gümrük vergisi koyma tehdidiyle ilişkili maliyet artışlarını hesaba katmadığını söyledi. Şirket ayrıca, vergi kredileri ve üretim kredileri gibi Biden dönemi elektrikli araç teşviklerinin kaldırılması olasılığını da hesaba katmıyor. Ford'un CEO'su Jim Farley, uzun vedeli gümrük vergilerinin şirkete ve ABD otomotiv sektörüne zarar vereceğini söyleyerek uyarıda bulundu.



     




    Kaynak:https://www.theverge.com/news/607045/ford-q4-2024-earnings-ev-loss







  • simdi her zarar zarar degildir. ise bakkal ekonomisi gibi bakmamak gerek. otomotiv dunyasi en sonuncusu 100yil once olan bir enerji degisiminin icinde. bu degisim haliyle buyuk yatirimlar gerektiriyor. simdi yatirim yapmayip 10 sene sonra batabilir yada simdi yatirim yapip zarar gosterir 10 sene sonra rakipleri elendiginde cok daha buyuk parala kazanabilir.
  • Bir zamanlar Dünyanın en büyük 2.üreticisiydi vizyonsuz firmaların hepsinin batması dileğiyle.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Fordun elektrikli aracımı vardı .Düşünün o derece..

  • ya elektrikli araç işinde kar etmek çok zor herhalde, togg bile haberde okumuştum 2026 kara geçecekmiş, rekabet var bu sektörde bence.

  • AlbatrosD.IIIFazılBey kullanıcısına yanıt
    Sen her yıl 10 milyar dolar yatırım yaparsan tabi ki zarar edersin, yapılan yatırımı saymıyorlar.

    Ben 1000 lira kazanırken ev alıp 900 lirasıyla ev taksiti ödersem tabi ki kasadan yerim, sonra da ağlarım kazanamıyorum diye.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Elektrikli Ford Transit Türkiye'de üretiliyor. ABD'de Mustang ve F150; Avrupa'da Explorer ve Puma elektrikli. Satmayan hangisi merak ediyorum ama zararın büyük kısmı pil'den ve Çin 'deki satışlardan gelmiş olabilir. Çin'de elektrikli modelleri yok, mevcut elektrikli modellerde de maliyet artışından söz edilmiş. Belli ki birden fazla noktada yönetişim eksikliği var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barisg -- 7 Şubat 2025; 7:58:6 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • simdi her zarar zarar degildir. ise bakkal ekonomisi gibi bakmamak gerek. otomotiv dunyasi en sonuncusu 100yil once olan bir enerji degisiminin icinde. bu degisim haliyle buyuk yatirimlar gerektiriyor. simdi yatirim yapmayip 10 sene sonra batabilir yada simdi yatirim yapip zarar gosterir 10 sene sonra rakipleri elendiginde cok daha buyuk parala kazanabilir.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ford elektrikli araç mı üretmiş ??? demek reklamını yapabilseydi bu zararı görmezdi. Çin menşeili araçların sürekli reklamlarına maruz kalan algıyla araç satanları biraz örnek alaydıda bu duruma düşmeseydi.

    İlk defa duyuyorum elektrikli aracı var diye. Hayret.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.