Şimdi Ara

FORD KUGA POWERSHIFT (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.123
Cevap
22
Favori
263.362
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @Cengaver1 ve @otodr,
    arka diz mesafesi hakkında verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..
    Ben de Ocak-Şubat gibi yeni araç almayı düşünüyorum ve Kuga da listemde üst sıralarda...
  • Bugün 5bin yapmış olan bir Kuga'yı 200km kadar kullanma deneyimim oldu. Sürüşü çok güzel ve keyifli bir araçmış. Benim kullandığım otomatik vitesti, bana göre tek olumsuzluğu da budur. Gazı köklediğim zaman kısa bir aralıktan sonra tepki veriyordu araç... Ne bileyim düz vites olsa düşür vitesi bas gaza değil mi :)

    Bu arada araç 70bin liraya alınmış donanımını bilmiyorum çift bölmeli klima, otomatik vites, hız sabitleme sony müzik sistemi falan vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11
    @Cengaver1 ve @otodr,
    arka diz mesafesi hakkında verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..
    Ben de Ocak-Şubat gibi yeni araç almayı düşünüyorum ve Kuga da listemde üst sıralarda...


    2 ay önceden sipariş vermeniz gerektiğini unutmayın yalnız şu anki şartlara göre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Bugün 5bin yapmış olan bir Kuga'yı 200km kadar kullanma deneyimim oldu. Sürüşü çok güzel ve keyifli bir araçmış. Benim kullandığım otomatik vitesti, bana göre tek olumsuzluğu da budur. Gazı köklediğim zaman kısa bir aralıktan sonra tepki veriyordu araç... Ne bileyim düz vites olsa düşür vitesi bas gaza değil mi :)

    Bu arada araç 70bin liraya alınmış donanımını bilmiyorum çift bölmeli klima, otomatik vites, hız sabitleme sony müzik sistemi falan vardı.



    triptonic bölümünde de kullansaydın keşke biraz , artı ve eksi yaptığın zaman manuel gibi kullanabiliyorsun, ama yine de çok hızlı bir şanzıman bence (sorentodan sonra bir hayli hızlı ki sorentonun şanzımanı da fena değildi)
  • buraya yazmayi bi becerebilsem.. neyse.. yeniyim, cok anlamiyorum forum yazmaktan da.. bu cumartesi eve cikarken 5-6 tane ford kuga yol kenarina dizilmis gorunce gidip test surusu yaptim. oncelikle alan arkadaslara hayirli olsun, kazasiz belasiz eskitirler insallah. benim sorum, acaba simdi almak mantikli mi? ustelik bunu cok ilgi goruyor dfenmesine ragmen soyluyorum. gerci herkes birseyi yapiyorsa o sey genelde iyidir ama.. acaba seneye gelecek model farkli ve makyajli olur mu?
  • Ben daha Orlandonun yakaladığı değerli yakalayamadım.Şehir içi 9 , hız ortalamasıda 22km/h.Sehirler arasıda 7,5 ,hız ortalamasıda 105km/h.Ben shell gtl kullanıyorum biraz fazla yakmasında etken olabilir ama arada da ucurum var.Araç henüz 2000 kmde.
    Bence chipe falan gerek yok performansı bana gore gayet guzel.Konfor dört dörtlük.İyiki kuga almışım dedirtiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustallica

    buraya yazmayi bi becerebilsem.. neyse.. yeniyim, cok anlamiyorum forum yazmaktan da.. bu cumartesi eve cikarken 5-6 tane ford kuga yol kenarina dizilmis gorunce gidip test surusu yaptim. oncelikle alan arkadaslara hayirli olsun, kazasiz belasiz eskitirler insallah. benim sorum, acaba simdi almak mantikli mi? ustelik bunu cok ilgi goruyor dfenmesine ragmen soyluyorum. gerci herkes birseyi yapiyorsa o sey genelde iyidir ama.. acaba seneye gelecek model farkli ve makyajli olur mu?



    Eğer fiyatta indirim yapan bayi bulabiliyorsan ve rken teslim edecekse bence Kuga almanın tam sırası . Birçok bayi ile konuştum .Artık eskisi gibi fiyatta esneklik göstermiyorlar. Ufak ta olsa fiyatta artış beklentisi bile var. Bayiler daha Almanya'da fabrikada üretilmesi planlanan araçları bile satmış durumdalar. Yine bir avantaj olarak Captivaların yenileri 2.2 motorla çıkacak (her ne kadar rakip olarak görmesem bile) Bu da captiva müşterisini Kugaya yönlendirecek. Benim için tek rakip Tiguan olabilirdi ama onun da 2.0 TDI versiyonu 100.000 TL civarı olduğu için cazip değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otodr


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustallica

    buraya yazmayi bi becerebilsem.. neyse.. yeniyim, cok anlamiyorum forum yazmaktan da.. bu cumartesi eve cikarken 5-6 tane ford kuga yol kenarina dizilmis gorunce gidip test surusu yaptim. oncelikle alan arkadaslara hayirli olsun, kazasiz belasiz eskitirler insallah. benim sorum, acaba simdi almak mantikli mi? ustelik bunu cok ilgi goruyor dfenmesine ragmen soyluyorum. gerci herkes birseyi yapiyorsa o sey genelde iyidir ama.. acaba seneye gelecek model farkli ve makyajli olur mu?



    Eğer fiyatta indirim yapan bayi bulabiliyorsan ve rken teslim edecekse bence Kuga almanın tam sırası . Birçok bayi ile konuştum .Artık eskisi gibi fiyatta esneklik göstermiyorlar. Ufak ta olsa fiyatta artış beklentisi bile var. Bayiler daha Almanya'da fabrikada üretilmesi planlanan araçları bile satmış durumdalar. Yine bir avantaj olarak Captivaların yenileri 2.2 motorla çıkacak (her ne kadar rakip olarak görmesem bile) Bu da captiva müşterisini Kugaya yönlendirecek. Benim için tek rakip Tiguan olabilirdi ama onun da 2.0 TDI versiyonu 100.000 TL civarı olduğu için cazip değil.



    Pekala.. söylemek istediğimi şöyle açayım: Eğer 2008 model yılında sadece düz vitesli piyasaya arzedildiyse bu araç ve bu 2010 model yılında otomatik vites seçeneği eklendiyse, zaten 3. yıl dolmuş, bence 2011 modellerde makyaj göreceğiz demektir; en azından şu bahsedilen 163 bg.lik motoru eklerler diye tahmin ediyorum. Bunun dışında naçizane şöyle bir baktım, arka tarafa klima çıkışı verilmemiş olduğunu gördüm. Oysa ki son bir yıldır yeni gelen ve 50.000 TL den daha pahalı tüm araçlarda 4 veya 3 bölgeli olmasa da arka bölüme klima çıkışı konuluyor. Buradan da bu modelin görünümde olmasa bile esaslı bir makyaj yiyeceğini çıkarıyorum. Tabii bu kasa orjinalde hangi yıl tanıtıldı onu da bilmyorum. Bildiğimiz 2008 modelden itibaren geldiği.. Eğer öncesi varsa, yani 6. yılını doldurduysa sadece makyaj+donanım değişikliği değil, kasa değişikliği yaşanacak demektir. Benim bu makyaj (veya kasa) değişimi için tahminim 2011 model yılı.. Gelecek Temmuz :( Gerçi bugün bir arkadaşla sohbette 'onu bunu beklersen hiç yeni bir arabaya binemezsin' yorumunu aldım, ama yine de bu yorumu elektronik-bilgisayar alanında daha geçerli buluyorum. Bence daha iyisi çıkacaksa önümüzdeki yıl beklenebilir. Tabii yeni/makyajlı kasalar ilk model yıllarında daha yüksek fiyata satılırlar, bunu da unutmuyorum. O zaman 72,9 veya 82,9 bin değil üstüne 5 bin daha eklenmiş olabilecektir. Acaba bu konuda duyumları olan var mıdır, seneye değişir mi kasa?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oRLaNDo


    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Bugün 5bin yapmış olan bir Kuga'yı 200km kadar kullanma deneyimim oldu. Sürüşü çok güzel ve keyifli bir araçmış. Benim kullandığım otomatik vitesti, bana göre tek olumsuzluğu da budur. Gazı köklediğim zaman kısa bir aralıktan sonra tepki veriyordu araç... Ne bileyim düz vites olsa düşür vitesi bas gaza değil mi :)

    Bu arada araç 70bin liraya alınmış donanımını bilmiyorum çift bölmeli klima, otomatik vites, hız sabitleme sony müzik sistemi falan vardı.



    triptonic bölümünde de kullansaydın keşke biraz , artı ve eksi yaptığın zaman manuel gibi kullanabiliyorsun, ama yine de çok hızlı bir şanzıman bence (sorentodan sonra bir hayli hızlı ki sorentonun şanzımanı da fena değildi)


    Yolun bir kısmında düz olarak da kullandım. Yine istediğim gibi tepki alamadığımı hissettim. Yanlış yazmak istemiyorum. Ben sürekli debriyajlı araç kullandığım için bana öyle gelmiş olabilir. Çok fazla otomatik deneyimim yok ayrıca...




  • triptonic bölümünde de kullansaydın keşke biraz , artı ve eksi yaptığın zaman manuel gibi kullanabiliyorsun, ama yine de çok hızlı bir şanzıman bence (sorentodan sonra bir hayli hızlı ki sorentonun şanzımanı da fena değildi)


    Yolun bir kısmında düz olarak da kullandım. Yine istediğim gibi tepki alamadığımı hissettim. Yanlış yazmak istemiyorum. Ben sürekli debriyajlı araç kullandığım için bana öyle gelmiş olabilir. Çok fazla otomatik deneyimim yok ayrıca...


    ee.. bu şanzıman çift kavrama değil mi? düz vites kullanan birisini nasıl tatmin etmez?

    ben de otomatikte kullandıydım; ikinci kullanımda yarı otomatik modda hızlanma performansına özellikle dikkat edeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustallica


    quote:

    Orijinalden alıntı: otodr


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustallica

    buraya yazmayi bi becerebilsem.. neyse.. yeniyim, cok anlamiyorum forum yazmaktan da.. bu cumartesi eve cikarken 5-6 tane ford kuga yol kenarina dizilmis gorunce gidip test surusu yaptim. oncelikle alan arkadaslara hayirli olsun, kazasiz belasiz eskitirler insallah. benim sorum, acaba simdi almak mantikli mi? ustelik bunu cok ilgi goruyor dfenmesine ragmen soyluyorum. gerci herkes birseyi yapiyorsa o sey genelde iyidir ama.. acaba seneye gelecek model farkli ve makyajli olur mu?



    Eğer fiyatta indirim yapan bayi bulabiliyorsan ve rken teslim edecekse bence Kuga almanın tam sırası . Birçok bayi ile konuştum .Artık eskisi gibi fiyatta esneklik göstermiyorlar. Ufak ta olsa fiyatta artış beklentisi bile var. Bayiler daha Almanya'da fabrikada üretilmesi planlanan araçları bile satmış durumdalar. Yine bir avantaj olarak Captivaların yenileri 2.2 motorla çıkacak (her ne kadar rakip olarak görmesem bile) Bu da captiva müşterisini Kugaya yönlendirecek. Benim için tek rakip Tiguan olabilirdi ama onun da 2.0 TDI versiyonu 100.000 TL civarı olduğu için cazip değil.



    Pekala.. söylemek istediğimi şöyle açayım: Eğer 2008 model yılında sadece düz vitesli piyasaya arzedildiyse bu araç ve bu 2010 model yılında otomatik vites seçeneği eklendiyse, zaten 3. yıl dolmuş, bence 2011 modellerde makyaj göreceğiz demektir; en azından şu bahsedilen 163 bg.lik motoru eklerler diye tahmin ediyorum. Bunun dışında naçizane şöyle bir baktım, arka tarafa klima çıkışı verilmemiş olduğunu gördüm. Oysa ki son bir yıldır yeni gelen ve 50.000 TL den daha pahalı tüm araçlarda 4 veya 3 bölgeli olmasa da arka bölüme klima çıkışı konuluyor. Buradan da bu modelin görünümde olmasa bile esaslı bir makyaj yiyeceğini çıkarıyorum. Tabii bu kasa orjinalde hangi yıl tanıtıldı onu da bilmyorum. Bildiğimiz 2008 modelden itibaren geldiği.. Eğer öncesi varsa, yani 6. yılını doldurduysa sadece makyaj+donanım değişikliği değil, kasa değişikliği yaşanacak demektir. Benim bu makyaj (veya kasa) değişimi için tahminim 2011 model yılı.. Gelecek Temmuz :( Gerçi bugün bir arkadaşla sohbette 'onu bunu beklersen hiç yeni bir arabaya binemezsin' yorumunu aldım, ama yine de bu yorumu elektronik-bilgisayar alanında daha geçerli buluyorum. Bence daha iyisi çıkacaksa önümüzdeki yıl beklenebilir. Tabii yeni/makyajlı kasalar ilk model yıllarında daha yüksek fiyata satılırlar, bunu da unutmuyorum. O zaman 72,9 veya 82,9 bin değil üstüne 5 bin daha eklenmiş olabilecektir. Acaba bu konuda duyumları olan var mıdır, seneye değişir mi kasa?

    Makyaj gördü zaten şuan nette spy fotolar var, resmi olarak tanıtılmadı




  • ...

    Makyaj gördü zaten şuan nette spy fotolar var, resmi olarak tanıtılmadı

    ...

    Eee.. o zaman beklemek daha bi hayırlı olacak sanki. Bir de hibrid modeller de gelecek. Saırım ben kararsızım. D sınıfı bir otomobilin görece geniş koltuğunda görece rahat bir yolculuk ile C sınıfı platformun üstüne oturtulmuş bir SUV koltuğunda, yüksek görüş mesafesine sahip olarak yolculuk etmek arasında kalıyorum. Bu hibrid araçlar konusunda da yeni modellerin geleceğini duyuyoruz. Mesela Peugeot 508. Full donanımlı 2.0 dizel motorlusu 163 bg olacakmış, 37 bg lik de elektrik motoru arka tekerlekleri çevirecekmiş. Toplamda 200 bg güç ve 4 çeker bir araba! 2011 martında.. Bu da bir seçenek benim için. Ve fiyatının Kugadan çok da aşırı olmayacağına eminim. Full+full 90 bin TL olur herhalde. Neyse.. çok mişmişli konuştum. Kısacası, makyaj yedi (mişli değil) o halde makyajını göreyim. Şimdilik emektar Lagunamla devam edeyim.




  • Öncelikle yeni araç alan arkadaşlara hayırlı olsun.

    Uzun süredir bütçe ve ihtiyaçlarıma uygun SUV tarzı araba bakmaktayım. Kuga’nında fiyatı diğerlerine göre avantajlı olduğundan dolayı detaylı inceledim. Bunları sizlerle paylaşayim:
    • Fiyat olarak sınıfındakilere göre avantajlı.
    • Baz modeline ilave ekipman almayı düşündüğünüzde (örneğin; tavan rayı ekipmanları, piknik masaları, vs gibi), yedek parçalarının sınırlı olmasından dolayı, başka herhangi bir çözüm yokmuş gibi takamayacaklarını ısrarla söylemekteler
    • Araçlarda vites kolunun yanındaki P-R-N-D işaretleyicileri yanlış yere takılmış. Bence bu kesinlikle hatalı üretim. Ya da İngiltere’de (trafik sağdan aktığından dolayı) satışa sunulacak Kuga’lara monte edilmek için alınan parçalar stok fazlası ve bunları Türkiye pazarında eritmeye çalışıyorlar diye düşünüyorum. Ayrıca Kuga kataloguna baktığınızda bu parçanın doğru yerdeymiş gibi gösterildiğini görmektesiniz. Yani müşterilerini yanlış yönlendirmekteler ve kendileri de yaptıkları hatanın farkındalar ancak müşteriletine bu hatayı paylaşmamaktadırlar. Bunu satış temsilcilerine söylediğinizde “Aaaa öylemiymiş, hiç farkında değiliz” gibi ağız birliği etmişcesine hepsi aynı lafları söylemekte (Birkaç farklı bayide farklı müşteri temsilcileri ile görüştüm). Kasım ayından itibaren bu hatalı üretimi düzeltip, vites kolunun yanındaki göstergeleri doğru yere takacakları duyumunu Ford üst yetkililerinden öğrendim (sadece bir duyum).
    • Kuga kataloğu dikkatle incelediğinizde katalogda kullanılan Kuga’nın aslında manuel bir Kuga olduğunu farkedeceksiniz. Araç içini gösteren resimlere baktığınızda debriyaj pedalı bariz bir şekilde gözükmekte, katalog yazılarında “aracı çalıştırıken debriyaj pedalına basın” diye yazmaktadır. Sanırım baskıdan önce fotomontaj ile debriyaj pedalını silmeyi unutmuşlar, fakat vites kolu göstergelerini fotomontaj ile doğru yere koymayı unutmamışlar.
    • Bagaj hacmi küçük. Ancak SUV’lerde bagaj hacmi arka koltuk kafalıklarına kadar ölçüldüğünü biliyorum. Tavana kadar bagajı kullandığınızda yeterli olacağını tahmin ediyorum.

    Yazdıklarım aslında aracın diğer özelliklerini, güvenlik, yol tutuş, benzin tüketimi vs gibi özelliklerine göre küçük detaylar. Ancak bu tür hatalarla aracı piyasaya sürmeleri, hataları müşterilerle paylaşmamaları, üstüne üstlük bu kadar para istemeleri müşterilerin kendilerinden soğumalarına yol açıyor.




  • Orijinalden alıntı: mustallica



    triptonic bölümünde de kullansaydın keşke biraz , artı ve eksi yaptığın zaman manuel gibi kullanabiliyorsun, ama yine de çok hızlı bir şanzıman bence (sorentodan sonra bir hayli hızlı ki sorentonun şanzımanı da fena değildi)


    Yolun bir kısmında düz olarak da kullandım. Yine istediğim gibi tepki alamadığımı hissettim. Yanlış yazmak istemiyorum. Ben sürekli debriyajlı araç kullandığım için bana öyle gelmiş olabilir. Çok fazla otomatik deneyimim yok ayrıca...


    ee.. bu şanzıman çift kavrama değil mi? düz vites kullanan birisini nasıl tatmin etmez?

    ben de otomatikte kullandıydım; ikinci kullanımda yarı otomatik modda hızlanma performansına özellikle dikkat edeceğim.


    Düz vitesli bir araçta ani hızlanmak gerektiğinde debriyaja basıyor, gazdan ayağı çekiyor, vitesi değiştiriyorsuz. Vites değişirken ayağımızı debriyajdan çok kısa bir sürede çekmiş oluyoruz. Burada örneğin 4'ten 3'e vitesi attığımızda anında tepkiyi hissediyoruz. Çünkü araca alışkın biri vitesleri refleks hareketlerle değiştirir. Otomatik vitesde düz kullanırken vites kolunu ileri itip vites düşürdüğümüzde hemen tepki bekliyoruz. Sorun burada bence çünkü araç o sırada debriyajı, gazı ayarlamak durumunda kalıyor ve ister istemez gecikmiş oluyor. Oysa düz vitesli araçta biz vites kolunu 3'e aldığımızda geriye sadece debriyajdan ayağı çekmek kalıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gip1


    hocam p-n-r-d yanlış derken bu sıra -+ nın sağ tarafında olması gerekiyordu onu kastediyorsun değil mi? Yani manuele alınca sola çekiyorsun vitesi, ama göstergeler sağ gibi gösteriyor
    bendeki katalogdan baktım da vites bana da yanlış gibi gözüktü
    bi de debriyaj pedalı yok benim katalogda, heralde sildiler veya sana eskisini verdiler

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustallica

    geçen kuzenim eşine 3008 almış peugeot, 57 bin tl ödediğini söyleyince
    (ki hiç beğenmedim özellikle jantlarını,)
    75 bin tl ye şahsımca çok alımlı bulduğum, ve 4x4 olan bir araç aldığım için
    kendi kendimi bizzat tebrik ettim:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gip1




    • Araçlarda vites kolunun yanındaki P-R-N-D işaretleyicileri yanlış yere takılmış. Bence bu kesinlikle hatalı üretim. Ya da İngiltere’de (trafik sağdan aktığından dolayı) satışa sunulacak Kuga’lara monte edilmek için alınan parçalar stok fazlası ve bunları Türkiye pazarında eritmeye çalışıyorlar diye düşünüyorum. Ayrıca Kuga kataloguna baktığınızda bu parçanın doğru yerdeymiş gibi gösterildiğini görmektesiniz. Yani müşterilerini yanlış yönlendirmekteler ve kendileri de yaptıkları hatanın farkındalar ancak müşteriletine bu hatayı paylaşmamaktadırlar. Bunu satış temsilcilerine söylediğinizde “Aaaa öylemiymiş, hiç farkında değiliz” gibi ağız birliği etmişcesine hepsi aynı lafları söylemekte (Birkaç farklı bayide farklı müşteri temsilcileri ile görüştüm). Kasım ayından itibaren bu hatalı üretimi düzeltip, vites kolunun yanındaki göstergeleri doğru yere takacakları duyumunu Ford üst yetkililerinden öğrendim (sadece bir duyum).






    Ya ben bunu tam anlamadım bir resmi var mı acaba.
    Yani + - nin olduğu küçük tarafta mı PRND yazıyor. Yoksa sürücünün vites kolu ve topuzu nedeniyle göremeyeceği tarafta kaldığı için mi itiraz ediyorsunuz. Elfreni ne tarafta bu arada sürücü tarafında mı yolcu tarafında mı? Almanyadakiler nasıl acaba onlardaki de sizin bahsettiğiniz gibi mi?




  • http://www.otomobil.com.tr/detay.asp?bolum=1662&baslik=Ford-Kuga-2.0-TDCi-Powershift-(otomatik)-sat%FD%FEta

    resme dikkatli bakarsanız, vitesin manuel olduğu çıkıntı sol tarafta, ama vites üzerinde sağda imiş gibi gösteriliyor
    bendeki katologta da ters,
    ama düz olduğu bazı görüntüler google da var
    en iyisi araç sahibi arkadaşlar söylesinler ters mi düz mü diye
  • Ben test ederken de çok tuhafıma gitmişti. İşaretler sürücü tarafına değil de yolcu tarafına konulmuş .

  • Yolun bir kısmında düz olarak da kullandım. Yine istediğim gibi tepki alamadığımı hissettim. Yanlış yazmak istemiyorum. Ben sürekli debriyajlı araç kullandığım için bana öyle gelmiş olabilir. Çok fazla otomatik deneyimim yok ayrıca...


    ee.. bu şanzıman çift kavrama değil mi? düz vites kullanan birisini nasıl tatmin etmez?

    ben de otomatikte kullandıydım; ikinci kullanımda yarı otomatik modda hızlanma performansına özellikle dikkat edeceğim.


    Düz vitesli bir araçta ani hızlanmak gerektiğinde debriyaja basıyor, gazdan ayağı çekiyor, vitesi değiştiriyorsuz. Vites değişirken ayağımızı debriyajdan çok kısa bir sürede çekmiş oluyoruz. Burada örneğin 4'ten 3'e vitesi attığımızda anında tepkiyi hissediyoruz. Çünkü araca alışkın biri vitesleri refleks hareketlerle değiştirir. Otomatik vitesde düz kullanırken vites kolunu ileri itip vites düşürdüğümüzde hemen tepki bekliyoruz. Sorun burada bence çünkü araç o sırada debriyajı, gazı ayarlamak durumunda kalıyor ve ister istemez gecikmiş oluyor. Oysa düz vitesli araçta biz vites kolunu 3'e aldığımızda geriye sadece debriyajdan ayağı çekmek kalıyor.


    -----------------------
    2 yıl önce emektar Laguna ile ilk tiptronik vitesli araç kullanmaya başladığımda, özellikle şehirlerarası tekli yollarda manuel modda kullanmanın sanki avantaj sağlarmış gibi, gerekli olduğunu düşünmüştüm. Sonraları, gaza net-sert ve son derecelerine kadar bir dokunuşla aracın kısa sürede bir düşük vitese geçebildiğini gördüm. Sonrasında hızlanma amaçlı düşük vitese geçirme için asla manuel modda kullanmamaya başladım. (Antiparantez iki gereksiz bilgi vereyim. O günlerden önce, yokuş aşağı giderken, hızlanmayı sağlamak için boş vitese atardım. Ancak bunun şanzımana zarar verdiğini Ankara sanayide, şanzımanını tamir ettiren bir arkadaşım anlattı, o da ustadan öğrenmiş, ki otomatik şanzımanı yetkili servisler dışında tamir eden iki ustadan birisiymiş. Artık kırmızı ışıklarda uzun süre beklemenin dışında -ki araç sabit duruyor- asla boş vitese atmıyorum; tiptronik veya değil tüm otomatik viteslere tavsiye ederim. İkincisi de yokuş aşağı hızlanmayan aracı -ki bu da artı bir özellik- hızlandırmak için manuel moda alıp elle vites yükseltiyorum. Bunu halen yapıyorum.)

    Dolayısıyla, yolda belli bir hızda giderken, hızlanmayı sağlamak için vites düşürme-devir yükseltme-vites yükseltme işlemini normal otomatik şanzımanların ortalama bir vatandaş kadar hızlı gerçekleştirebileceğini düşünüyorum. Ben de ortalamayım bu konuda. Ancak aracına, şanzımanına alışkın, seri kullanabilen bir kimse performans düşüklüğünü hissedebilir. Bu, yanlış bir his midir değil midir şu an bilemeyeceğim, biraz araştırmak gerekir. Belki de araçların hızlanma tablolarını, bu işlerden anlayan bir forumdaş inceleyerek bize esaslı bir bilgi verebilir.

    Öte yandan, stop pozisyonundan yapılan hızlanmalarda, --en azından DSG, S-tronic marka şanzımanların tanıtımında ve araçların broşürlerindeki fabrika verisi hızlanma bilgilerine göre-- çift kavramalı otomatik şanzımanlı araçların daha erken yüksek hızlara ulaştığına eminim. Bunun nedeninin de araçlardaki vites değişimi hızının saniyenin onda birinden daha kısa sürelerde gerçekleşmesi, bu çift kavramalı vites sistemlerinin yapılan teslere göre, Formula test pilotlarının düz vitesli araçlarda yaptığından daha hızlı vites geçişlerini otomatik olarak gerçekleştirmesi olduğu ifade ediliyor. MUSTALLICA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gip1

    Öncelikle yeni araç alan arkadaşlara hayırlı olsun.

    Uzun süredir bütçe ve ihtiyaçlarıma uygun SUV tarzı araba bakmaktayım. Kuga’nında fiyatı diğerlerine göre avantajlı olduğundan dolayı detaylı inceledim. Bunları sizlerle paylaşayim:
    • Fiyat olarak sınıfındakilere göre avantajlı.
    • Baz modeline ilave ekipman almayı düşündüğünüzde (örneğin; tavan rayı ekipmanları, piknik masaları, vs gibi), yedek parçalarının sınırlı olmasından dolayı, başka herhangi bir çözüm yokmuş gibi takamayacaklarını ısrarla söylemekteler
    • Araçlarda vites kolunun yanındaki P-R-N-D işaretleyicileri yanlış yere takılmış. Bence bu kesinlikle hatalı üretim. Ya da İngiltere’de (trafik sağdan aktığından dolayı) satışa sunulacak Kuga’lara monte edilmek için alınan parçalar stok fazlası ve bunları Türkiye pazarında eritmeye çalışıyorlar diye düşünüyorum. Ayrıca Kuga kataloguna baktığınızda bu parçanın doğru yerdeymiş gibi gösterildiğini görmektesiniz. Yani müşterilerini yanlış yönlendirmekteler ve kendileri de yaptıkları hatanın farkındalar ancak müşteriletine bu hatayı paylaşmamaktadırlar. Bunu satış temsilcilerine söylediğinizde “Aaaa öylemiymiş, hiç farkında değiliz” gibi ağız birliği etmişcesine hepsi aynı lafları söylemekte (Birkaç farklı bayide farklı müşteri temsilcileri ile görüştüm). Kasım ayından itibaren bu hatalı üretimi düzeltip, vites kolunun yanındaki göstergeleri doğru yere takacakları duyumunu Ford üst yetkililerinden öğrendim (sadece bir duyum).
    • Kuga kataloğu dikkatle incelediğinizde katalogda kullanılan Kuga’nın aslında manuel bir Kuga olduğunu farkedeceksiniz. Araç içini gösteren resimlere baktığınızda debriyaj pedalı bariz bir şekilde gözükmekte, katalog yazılarında “aracı çalıştırıken debriyaj pedalına basın” diye yazmaktadır. Sanırım baskıdan önce fotomontaj ile debriyaj pedalını silmeyi unutmuşlar, fakat vites kolu göstergelerini fotomontaj ile doğru yere koymayı unutmamışlar.
    • Bagaj hacmi küçük. Ancak SUV’lerde bagaj hacmi arka koltuk kafalıklarına kadar ölçüldüğünü biliyorum. Tavana kadar bagajı kullandığınızda yeterli olacağını tahmin ediyorum.

    Yazdıklarım aslında aracın diğer özelliklerini, güvenlik, yol tutuş, benzin tüketimi vs gibi özelliklerine göre küçük detaylar. Ancak bu tür hatalarla aracı piyasaya sürmeleri, hataları müşterilerle paylaşmamaları, üstüne üstlük bu kadar para istemeleri müşterilerin kendilerinden soğumalarına yol açıyor.






    Benim de itiraz ettiğim bir konuydu bu harflerin vites kolunun sağ tarafına yerleştirilmesi. Forumun başlarında test ettiğim aracın yorumunu
    yaparken yazmıştım. bunu. Fakat aracımı aldığım zaman yeni kataloglara baktığımda harfler vites kolunun sağında gösterilmiş. İlk kataloglarda da vites kolunun solundaymış gibi gösteriliyordu. Ayrıca yine bu eski kataloglarda dikkat ettiyseniz test verilerini yazarken aksi belirtlimedikçe araç 6 ileri manuel şanzımandır deniyordu. Bunu yeni katalogda düzeltmişler.




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.