Benim ortalama kullanımımda 6.7 lt - 6.9 lt civarında hep , agresif kullanmam yeri geldiğinde gaza basarım ama yarışyapar gibi deil , ayağımın altında yumurta varmış gibi , yavaş yavaş , yumuşak yumuşak (nedense aklıma bizimkiler dizisindeki dunkof halis geldi ''öpiim , yumuşak, yumuşak'' )
Aynı benim kullanım tarzını tarif etmişsin dostum Bu arada araç geldi plaka ve mtv için yeni yılın geçmesini bekleyecem mecburen yakıt konusunda kullanım şeklinden dolayı çeşitlilik var yalnız DSG şanzımanlara göre vites geçişleri kararsız lafını bilen yok galiba?
Ford Kuga Selective 5K 2.0 TDCi Powershift: Otomatik İyi Gelmiş! Arabam.com testi Ford’un kompakt Crossover SUV olarak nitelendirebileceğimiz modeli Kuga, otomatik vites açığını yeni geliştirilen çift kavramalı şanzımanı Powershift ile kapatarak elini güçlendirdi. Ülkemizde sadece 2.0 litrelik TDCi motor ve 4x4 olarak satılan Kuga, Ford’un Focus’da da kullandığı C1 platformu üzerine inşa edilmiş.
Tasarım
Ford’un kinetik tasarım anlayışını yansıtan Kuga, kompakt SUV’lerin en yakışıklılarından. Keskin hatlarla şekillendirilmiş ön tasarımda alt ızgarayı çevreleyen gri renkli çerçeve aracın görünümünü güçlendirmiş. Kaputun üzerindeki çıkıntılarda sürücünün gözünde Kuga’nın güçlü imajını pekiştiriyor. Arka kısımda da şık görünümünü devam ettiren Kuga, difüzörünün iki yanında bulunan egzoz çıkışlarıyla da sportifliğini vurguluyor. Bu 4443 mm uzunluğa sahip olan Ford Kuga, VW Tiguan’dan 6 mm, Kia Sportage’den 3 mm daha uzun. Kuga’nın safkan bir arazi aracı olmasa da hafif arazi şartlarına uygun bir kasa yapısına sahip. 21 derecelik yaklaşma açısına, 25 derece uzaklaşma açısına sahip Kuga, 45 cm yüksekliğindeki sulardan geçmenize de olanak sağlıyor.
İç tasarım
Alışıldık bir iç mekanla bizi karşılayan Kuga, diğer Ford modellerinden alınmış bir çok parça barındırıyor. Dört kollu direksiyon simidinin üzerinde hız sabitleyici kontrol butonları yer alıyor ve kullanımı rahat. Konsolun üst kısmında kullanılan malzeme bu sınıfın standartlarını karşılayacak nitelikte. Anahtarsız giriş özelliği olmamasına rağmen anahtarsız çalıştırma sistemine sahip olan Kuga’nın çalıştırma butonu zor bulunan bir yere konumlandırılmış. Orta konsoldaki havalandırma kanallarının ortasına konumlandırılmış buton ile çalıştırılan Kuga, aracı ilk defa kullanacaklar için bir süre buton arama kargaşası yaşatabiliyor. Orta konsoldaki Sony ses sisteminin ses kalitesi ve çıkış gücü gayet iyi, ancak burada daha iyi görünen bir bilgilendirme sistemi olabilirdi. Kuga’nın rakiplerinin çoğu, orta konsollarında navigasyon özelliği olan ses sistemlerini sunuyorlar. Aracın içerisinde kullanım açısından sıkıntı yaratan noktalardan ilki sürücü kapısı dışındaki kapılarda cam açma butonlarının konumu, ikincisi ise vites kolunun sol tarafına konumlandırılması gereken vites göstergelerinin sağa konumlandırılması.
Motor
2.0 litrelik TDCi motor ile satın alınabilen Ford Kuga 3750 d/d’da 140 hp güç üretiyor. 320 Nm’lik torkunu 1750 d/d- 2750 d/d arasında üreten Kuga’nın gücünü 6 ileri kademeli Powershift şanzımanla yere aktarıyor. Çift kavramalı Powershift şanzımanda kavramalardan biri vites dişlisine geçtiğinde, diğeri de bir üst dişli grubuna geçerek hazır durumda bekliyor. Bu sayede vites geçiş süresi önemli ölçüde kısalıyor ve araç sarsıntısız bir şekilde hızlanıyor. 1613 kg ağırlığındaki Kuga’yı 100 km/s hıza ulaştırmak için 10,7 saniyeye ihtiyaç duyan TDCi ünite fabrika verisi 6.8 lt/100 km yakıt tüketim değerlerine sahip. Testimiz süresince ise bu değeri pek yakalayamadık. Kuga 100 km’de 8.2 lt/100 km ortalama yakıt tüketti.
Konfor ve yol tutuş
Darbeleri iyi emen amortisörleri sayesinde konforlu yolculuklar sunan Kuga’nın içerisine giren ses seviyesi de rahatsızlık vermiyor. Kuga yüksek süratte hafif motor sesi ve rüzgar sesi almaya başlıyor. İç mekan genişliği ise aracın heybetli görünümünün yanında biraz sönük kalmış. Özellikle arka koltuklardaki diz mesafesi kompakt hatchbackleri andırıyor. Ön koltukların konforunun ise kısa kalan minderleri yüzünden bir miktar törpülendiğini söylemeliyiz. Yol tutuş konusunda ise bu sınıfın en iyilerinden biri olan Kuga, bunu platformuna, süspansiyon sistemine ve Elektronik Stabilite Programına borçlu. Çok iyi çalışan direksiyon sisteminin sertliği, yol bilgisayarı menüsünden normal, spor ve konfor modlarından birinin seçilmesiyle değiştirilebiliyor. Spor modundayken Kuga direksiyonunun çok net olduğunu belirtelim.
Ancak her ne kadar bu sınıfın en iyisi olsa da yüksek bir araç kullandığınızın farkında olmalısınız. Kuga her ne kadar iyi bir süspansiyon sistemine sahip olsa bile fizik kurallarına karşı çıkamıyor ve önden kayabiliyor. Bu durumlarda ESP sistemi bile aracı yolda tutamayabilir.
Kuga’da kullanılan 4x4 sistemi Haldex kavrama sayesinde motordan gelen hareketi 50/50 oranında ön ve arka dingiller arasında dağıtabiliyor. Haldex sistemi hafif arazi koşullarında rahatlıkla ilerlemenize olanak sağlıyor. Hiçbir diferansiyel kilidinin olmadığı aracın arazide herhangi bir iddiası bulunmuyor.
Güvenlik Ford Kuga, 2008 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak güvenliğini kanıtlamıştı.
Yorum - Selim ERKEK
Tasarımındaki dinamikliği, yol tutuşunda da gösteren Ford Kuga, bu sınıfın en zevkli araçlarından biri. Direksiyonunun netliği ve başarılı yol tutuş insana Focus kullanıyormuş hissi veriyor. SUV sınıfının olmazsa olmazlarından otomatik vites seçeneğine kavuşan aracın satışları muhakkak artacaktır. Powershift şanzımanın vites düşürmelerde bir miktar gecikmesi ve aracı yüksek devirde gereğinden fazla tutması eksi yönlerinden. 2.0 lt dizel 140 hp’lik motor Kuga’yı kaldırmakta zorlanmıyor. Ford Kuga, kompakt segmentteki araçlardan çok da farklı olmayan iç ve bagaj hacmiyle istenilen genişliği sunamıyor ancak çekici tasarımı, başarılı yol tutuş özellikleri ve yerden yüksek yapısıyla tercih edilebilir bir araç. Aracı dağ bayır kullanırım gibi hayalleriniz varsa bu tarz araçlardan uzak durmalısınız. Diğer şehir SUV’lerinde olduğu gibi Kuga’da sizi hafif arazide mahcup etmeyecektir. Ancak iş biraz daha ağırlaştığında Kuga’nın size sunabileceklerinin sınırlı olduğunu bilmelisiniz.
Yorum-Tulu DARICAN
Türkiye geçmişi eski olsa da satış adetleri bakımından Kuga ancak son aylarda başarı gösteriyor. Bundaki en büyük sebepse hiç kuşkusuz Powershift otomatik şanzıman oluyor. Çift kavramalı bir diğer teknoloji DSG sistemine göre vites geçişlerinde daha kararsız bir tutum gösteren bu şanzıman yine de klasik yarı otomatik şanzımanlardan daha başarılı. Bence Kuga’nın en büyük problemi iç mekan genişliğinde yaşanıyor. Orta boylu bir sürücünün arkasında bile kalan diz mesafesi B sınıf araçlar düzeyinde. Keza bagaj hacmi de yetersiz. Aracın sürüş dinamikleri sınıfına göre başarılı olarak nitelendirilebilir. Ancak özellikle ıslak zeminlerde belirgin bir önden kayma eğilimi gözleniyor. Kuga’nın yüksek olması dışında arazi açısından bir iddiası bulunmuyor. Onu satın alacaklar hafif bozuk koşullardaki doğa gezintilerine kendilerini hazırlamalılar.
Teknik Özellikler Motor: 2.0 TDCi Motor Hacmi: 1997 cc Silindir Adedi: 4 Maksimum Güç: 140 hp 3750 d/d Maksimum Tork: 320 Nm 1750-2750 d/d Performans 0-100 km/s Hızlanma 10,7 s Maksimum Hız: 183 km/s
Frenler Ön: Disk Arka: Disk
Yakıt Türü Motorin Yakıt Tüketimi Şehir İçi: 8,5 lt Şehir Dışı: 5,8 lt Karma: 6,8 lt Test: 8,2 lt
Boyutlar Uzunluk: 4443 mm Genişlik: 1842 mm Yükseklik: 11710 mm Dingil Mesafesi: 2690 mm Bagaj Hacmi: 360/1355 lt Yakıt Depo Kapasitesi: 58 lt Boş Ağırlık: 1613 kg Lastik Boyutu: 235/55 R17 Fotoğrafların devamı Arabam.com linki için tıklayın!
belki araç yeni olduğu için 12 litredir karışık kullanımda çünkü herkes zamanla azaldığını söylüyor kitapta da hız yapmayın ilk 1500 km demesine rağmen bizimkiler basmış karışık 10 litreye düşse iyidir
quote:
Orijinalden alıntı: dochollywood
Bi de arabam com 'un tesiti ben de okudum. İnanın benim binip keyifle kullandığım aracı yarım ağız beğenerek eh işte üslubuyla anlatmışlar. Neyle kıyaslamışlar bilmiyorum ama bence olumsuz bir bakış açısıyla hazırlanmış bir yazı. Ben artık birçok yerde işleyen teşvik primi sisteminin araba test dergilerinde de yapılabildiğini düşünmeye başladım.:)))
bence test son derece objektif olmuş. sitenin vw grubu araçlarına yaptığı testlerde de bu tarz eleştiriler bolca mevcut;
Geçen haftaki Caddy testi .....Caddy’nin iç mekanı kaliteli görünüyor. Ancak dokunulduğunda yaşanan kalite hissi o kadar yüksek değil. DSG şanzıman konfor açısından düşünülmüş bir ayrıntı. Fakat test aracımızdaki DSG ünite alıştığımız üniteden daha yavaş çalışıyordu. Bu nedenle 1.6 litrelik dizel motorun performansını hissedemedik. Arka süspansiyon olarak yaprak yay kullanılmış olsa da konfor açısından ciddi bir düşüklük gözlemlemedim. Yine de artık VW bu tip bir araçta bağımsız süspansiyon kullanmaya başlamalı.....
Seat ibiza bocanegra testi ..Ancak ateşli hatchbacklerin mücadelesinde başarılı olmanın yolu ne konfordan ne de güçlü motordan geçiyor. Asıl beklenti üstün bir yol tutuşu. Seat Bocanegra virajlarda önden kaymaya başlıyor ve önden kayma bu tarz araçlarda en son istenen olay. Kışkırtıcı bir motor sesine sahip aracın hızlanma değerleri de çok başarılı. Bu kadar iddialı performans verilerini görünce insan biraz daha dinamik bir sürüş bekliyor. ...
Teşekkürler:) Tabi kuga benim kıymetlim olunca aleyhte yorumlara daha tepkili olabilirim :))) Yalnız genel anlamda bazı yönleri iyi de felan özellikleri çok kötü gibi bir ifade oluyo genelde. Ben hiç o kadar olumsuzluk görmedim
Bu arada autoshow dergisi yeni 4x4 özel sayısı çıkarmış. Tavsiye ederim tüm suv'lar bu dergide. kugadan oldukça olumlu bahsediliyo, tiguandan sonra 2. seçilmiş. Yalnız olumsuz yönler de bol:)) iç mekan dar denilmiş inanın ben ilk kez suv kullanan biri olarak çok ferah çok rahat bir araba olduğunu net olarak söyleyebilirim. Kuganın beklentilere cevabı ve üretilme amacını anlamadıklarını düşünüyorum.
Tekrar hatırlatayım ben en yoğun trafikte 1 saat gidip 1 saat gelen, ankaranın bi tepesinden öbür tepesine her gün gidip gelen, uzun yola hiç çıkamamış ve çok da sakin kullanmayan, 3 aydır kuga sahibi biri olarak söylüyorum. yakıt ortalamam 9.2!!!
aracınız hayırlı olsun. Kuga gerçekten iyi bir araç. Bu arada arabam.com test verisi de 8.2 litre çıkmış ki bu karma kullanım.
Arkadaşlar kapıları kitleyince araba yan camları katlanmıyormuş titanium pakette gerçekten üzüldüğüm ufak ayrıntılardan biri olarak gözüme çarptı
evet eski seat leonlardaki gibi, ayna kontrolden elle kapatılıp açılıyor bence avantajlı tarafları olabilir manuel açabilmenin mesela sıkışık bi yerden geçerken aynaları kapatıp geçmek gibi, çok şekil oluyordu leonda hele yıllarda:) ama tabii 2 si de olsa fevkaldenin fevkinde olurdu
Arkadaşlar şu vites göstergelerini sağda solda olmasına neden bukadar takıyorsunuz anlamıyorum. benimki sağda ve hiç bir sıkıntı çekmedim zaten biraz kullandıktan sonra o işaretlere nerdeydese hiç bakmıyorsun bile. Ayrıca vites durumu yol bilgisayarı ekranında da görünüyor.
sevgili commodore dostum haklısınız ben de hiç zorluk çekmiyorum ama bu kesinlikle teknik bir hata
Vites yazılarının sağda olmasının rahatsız edici yanı fonksiyonel olmamasından çok Ford'un bu araca -ve biz direksiyonu solda olan tüketicilere- gereken özeni göstermemesi, hatta daha ileri giderek adam yerine koymamasıdır diye düşünüyorum. Elbette ki sağdaki yazılarla da araç problemsiz kullanılabilir. Ama bu güzel araçta yaptığı bu ve benzeri birkaç küçük hata olmasaydı çok daha iyi olurdu.
Ford bunu bilinçli yapmamıştır ama bunun kadar önemli sayılabilecek teknik bir hata yapmış olmalı. Açıkçası böyle büyük bir üretici nasıl olur da bu kadar vahim bir hata yapar anlamak mümkün değil. Sanki adamlar vites kutusu muhafazasını sağdan akan trafik için üretilen modellerde fazladan yapmışlar da artanları burada kullanmışlar gibi.
quote:
Orijinalden alıntı: omnimanyak
Vites yazılarının sağda olmasının rahatsız edici yanı fonksiyonel olmamasından çok Ford'un bu araca -ve biz direksiyonu solda olan tüketicilere- gereken özeni göstermemesi, hatta daha ileri giderek adam yerine koymamasıdır diye düşünüyorum. Elbette ki sağdaki yazılarla da araç problemsiz kullanılabilir. Ama bu güzel araçta yaptığı bu ve benzeri birkaç küçük hata olmasaydı çok daha iyi olurdu.
Aracım bayiye gelmiş, bu hafta teslim alacağım. Titanyum x modeli. Burada okudum bir arkadaşa Aralık teslimatı vites yazıları solda gelmiş, bakalım benim ki nasıl çıkacak. Test aracında sağda idi. Neyse alınca paylaşırım. Zaten sorun yapmıyorum, bunu bilerek aldım.
Herkese kazasız belasınız yolculuklar dilerim.
quote:
Orijinalden alıntı: sekarayol
Aracım bayiye gelmiş, bu hafta teslim alacağım. Titanyum x modeli. Burada okudum bir arkadaşa Aralık teslimatı vites yazıları solda gelmiş, bakalım benim ki nasıl çıkacak. Test aracında sağda idi. Neyse alınca paylaşırım. Zaten sorun yapmıyorum, bunu bilerek aldım.
Herkese kazasız belasınız yolculuklar dilerim.
Öncelikle Aracınız hayırlı uğurlu olsun,vites göstergesinin sağda solda olmasının belki biz erkekler için fazla anlamı olmayablir yalnız eşimize kardeşimize yada bir bayan arkadaşımıza aracı verdiğinizde bu kadar olumlu yaklaşamıyorum ne yazık ki ! Ne kadar olay sadece detay kısmında kalsada ford müşterisine yapılmış büyük bir saygısızlık olarak görüyorum hadi hata yaptın bari düzeltmesini bil sen o şekilde araçları pazarlamaya kalkarsan fazla bişey söylemeye gerek yok sözün bitti yer bu yerdir.
quote:
Orijinalden alıntı: ingilizmurat
quote:
Orijinalden alıntı: sekarayol
Aracım bayiye gelmiş, bu hafta teslim alacağım. Titanyum x modeli. Burada okudum bir arkadaşa Aralık teslimatı vites yazıları solda gelmiş, bakalım benim ki nasıl çıkacak. Test aracında sağda idi. Neyse alınca paylaşırım. Zaten sorun yapmıyorum, bunu bilerek aldım.
Herkese kazasız belasınız yolculuklar dilerim.
Öncelikle Aracınız hayırlı uğurlu olsun,vites göstergesinin sağda solda olmasının belki biz erkekler için fazla anlamı olmayablir yalnız eşimize kardeşimize yada bir bayan arkadaşımıza aracı verdiğinizde bu kadar olumlu yaklaşamıyorum ne yazık ki ! Ne kadar olay sadece detay kısmında kalsada ford müşterisine yapılmış büyük bir saygısızlık olarak görüyorum hadi hata yaptın bari düzeltmesini bil sen o şekilde araçları pazarlamaya kalkarsan fazla bişey söylemeye gerek yok sözün bitti yer bu yerdir.
Sözlerinize katılmamak elde değil ancak test aracında ve bröşürde dahi bu detayı görerek aldım. O nedenle takılmadığımı belirtmek istedim. Hatta alırken hanım da söyledim bak böle böle diye :) Tiguan da da ''cik cik'' sesi varmış ama alanlar genelde memnun diye okudum. Sonuçta belirttiğiniz gibi bunların hepsi kusur ama benim için önemli olan bu kusuru önceden bilmem ve kabul etmem. Tabi bir başkası benim gibi bakmayabilir.
Cik cik sesi ne ya bide bu mu çıktı ?
quote:
Orijinalden alıntı: ingilizmurat
Cik cik sesi ne ya bide bu mu çıktı ?
Kuga'ya karar vermeden okumuştum ''tiguan'' diye araştırın başlığı bulursunuz. Gerçi almaktan vazgeçince güncel sayfaları okumadım. Son durumunu bilmiyorum.
f/p oranı olarak iyi bir araba. Alanlara hayırlı olsun otomatik şanzımanla beraber daha iyi satacaktır kuga.
kuga harika bir araç benim için.. Tek korkum!! fordun amerikaya fabrikayı taşıdığında kugadan vaz geçmesi olacaktır!!!!!!!!!!!!1
quote:
Orijinalden alıntı: dochollywood
kuga harika bir araç benim için.. Tek korkum!! fordun amerikaya fabrikayı taşıdığında kugadan vaz geçmesi olacaktır!!!!!!!!!!!!1
Daha önce duymamıştım. Böyle bir planı mı var Ford'un?