Şimdi Ara

Ford Kuga Selective 5K 2.0 TDCi Powershift: Otomatik İyi Gelmiş! Arabam.com TEST

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
4.884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ford Kuga Selective 5K 2.0 TDCi Powershift: Otomatik İyi Gelmiş!
    Ford’un kompakt Crossover SUV olarak nitelendirebileceğimiz modeli Kuga, otomatik vites açığını yeni geliştirilen çift kavramalı şanzımanı Powershift ile kapatarak elini güçlendirdi. Ülkemizde sadece 2.0 litrelik TDCi motor ve 4x4 olarak satılan Kuga, Ford’un Focus’da da kullandığı C1 platformu üzerine inşa edilmiş.

     Ford Kuga Selective 5K 2.0 TDCi Powershift: Otomatik İyi Gelmiş! Arabam.com TEST



    Tasarım

    Ford’un kinetik tasarım anlayışını yansıtan Kuga, kompakt SUV’lerin en yakışıklılarından. Keskin hatlarla şekillendirilmiş ön tasarımda alt ızgarayı çevreleyen gri renkli çerçeve aracın görünümünü güçlendirmiş. Kaputun üzerindeki çıkıntılarda sürücünün gözünde Kuga’nın güçlü imajını pekiştiriyor. Arka kısımda da şık görünümünü devam ettiren Kuga, difüzörünün iki yanında bulunan egzoz çıkışlarıyla da sportifliğini vurguluyor. Bu 4443 mm uzunluğa sahip olan Ford Kuga, VW Tiguan’dan 6 mm, Kia Sportage’den 3 mm daha uzun. Kuga’nın safkan bir arazi aracı olmasa da hafif arazi şartlarına uygun bir kasa yapısına sahip. 21 derecelik yaklaşma açısına, 25 derece uzaklaşma açısına sahip Kuga, 45 cm yüksekliğindeki sulardan geçmenize de olanak sağlıyor.

     Ford Kuga Selective 5K 2.0 TDCi Powershift: Otomatik İyi Gelmiş! Arabam.com TEST


    İç tasarım

    Alışıldık bir iç mekanla bizi karşılayan Kuga, diğer Ford modellerinden alınmış bir çok parça barındırıyor. Dört kollu direksiyon simidinin üzerinde hız sabitleyici kontrol butonları yer alıyor ve kullanımı rahat. Konsolun üst kısmında kullanılan malzeme bu sınıfın standartlarını karşılayacak nitelikte. Anahtarsız giriş özelliği olmamasına rağmen anahtarsız çalıştırma sistemine sahip olan Kuga’nın çalıştırma butonu zor bulunan bir yere konumlandırılmış. Orta konsoldaki havalandırma kanallarının ortasına konumlandırılmış buton ile çalıştırılan Kuga, aracı ilk defa kullanacaklar için bir süre buton arama kargaşası yaşatabiliyor. Orta konsoldaki Sony ses sisteminin ses kalitesi ve çıkış gücü gayet iyi, ancak burada daha iyi görünen bir bilgilendirme sistemi olabilirdi. Kuga’nın rakiplerinin çoğu, orta konsollarında navigasyon özelliği olan ses sistemlerini sunuyorlar. Aracın içerisinde kullanım açısından sıkıntı yaratan noktalardan ilki sürücü kapısı dışındaki kapılarda cam açma butonlarının konumu, ikincisi ise vites kolunun sol tarafına konumlandırılması gereken vites göstergelerinin sağa konumlandırılması.


     Ford Kuga Selective 5K 2.0 TDCi Powershift: Otomatik İyi Gelmiş! Arabam.com TEST



    Motor

    2.0 litrelik TDCi motor ile satın alınabilen Ford Kuga 3750 d/d’da 140 hp güç üretiyor. 320 Nm’lik torkunu 1750 d/d- 2750 d/d arasında üreten Kuga’nın gücünü 6 ileri kademeli Powershift şanzımanla yere aktarıyor. Çift kavramalı Powershift şanzımanda kavramalardan biri vites dişlisine geçtiğinde, diğeri de bir üst dişli grubuna geçerek hazır durumda bekliyor. Bu sayede vites geçiş süresi önemli ölçüde kısalıyor ve araç sarsıntısız bir şekilde hızlanıyor. 1613 kg ağırlığındaki Kuga’yı 100 km/s hıza ulaştırmak için 10,7 saniyeye ihtiyaç duyan TDCi ünite fabrika verisi 6.8 lt/100 km yakıt tüketim değerlerine sahip. Testimiz süresince ise bu değeri pek yakalayamadık. Kuga 100 km’de 8.2 lt/100 km ortalama yakıt tüketti.



    Konfor ve yol tutuş

    Darbeleri iyi emen amortisörleri sayesinde konforlu yolculuklar sunan Kuga’nın içerisine giren ses seviyesi de rahatsızlık vermiyor. Kuga yüksek süratte hafif motor sesi ve rüzgar sesi almaya başlıyor. İç mekan genişliği ise aracın heybetli görünümünün yanında biraz sönük kalmış. Özellikle arka koltuklardaki diz mesafesi kompakt hatchbackleri andırıyor. Ön koltukların konforunun ise kısa kalan minderleri yüzünden bir miktar törpülendiğini söylemeliyiz.
    Yol tutuş konusunda ise bu sınıfın en iyilerinden biri olan Kuga, bunu platformuna, süspansiyon sistemine ve Elektronik Stabilite Programına borçlu. Çok iyi çalışan direksiyon sisteminin sertliği, yol bilgisayarı menüsünden normal, spor ve konfor modlarından birinin seçilmesiyle değiştirilebiliyor. Spor modundayken Kuga direksiyonunun çok net olduğunu belirtelim.

    Ancak her ne kadar bu sınıfın en iyisi olsa da yüksek bir araç kullandığınızın farkında olmalısınız. Kuga her ne kadar iyi bir süspansiyon sistemine sahip olsa bile fizik kurallarına karşı çıkamıyor ve önden kayabiliyor. Bu durumlarda ESP sistemi bile aracı yolda tutamayabilir.

    Kuga’da kullanılan 4x4 sistemi Haldex kavrama sayesinde motordan gelen hareketi 50/50 oranında ön ve arka dingiller arasında dağıtabiliyor. Haldex sistemi hafif arazi koşullarında rahatlıkla ilerlemenize olanak sağlıyor. Hiçbir diferansiyel kilidinin olmadığı aracın arazide herhangi bir iddiası bulunmuyor.

    Güvenlik
    Ford Kuga, 2008 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak güvenliğini kanıtlamıştı.


    Yorum - Selim ERKEK


    Tasarımındaki dinamikliği, yol tutuşunda da gösteren Ford Kuga, bu sınıfın en zevkli araçlarından biri. Direksiyonunun netliği ve başarılı yol tutuş insana Focus kullanıyormuş hissi veriyor. SUV sınıfının olmazsa olmazlarından otomatik vites seçeneğine kavuşan aracın satışları muhakkak artacaktır. Powershift şanzımanın vites düşürmelerde bir miktar gecikmesi ve aracı yüksek devirde gereğinden fazla tutması eksi yönlerinden. 2.0 lt dizel 140 hp’lik motor Kuga’yı kaldırmakta zorlanmıyor. Ford Kuga, kompakt segmentteki araçlardan çok da farklı olmayan iç ve bagaj hacmiyle istenilen genişliği sunamıyor ancak çekici tasarımı, başarılı yol tutuş özellikleri ve yerden yüksek yapısıyla tercih edilebilir bir araç. Aracı dağ bayır kullanırım gibi hayalleriniz varsa bu tarz araçlardan uzak durmalısınız. Diğer şehir SUV’lerinde olduğu gibi Kuga’da sizi hafif arazide mahcup etmeyecektir. Ancak iş biraz daha ağırlaştığında Kuga’nın size sunabileceklerinin sınırlı olduğunu bilmelisiniz.

    Yorum-Tulu DARICAN


    Türkiye geçmişi eski olsa da satış adetleri bakımından Kuga ancak son aylarda başarı gösteriyor. Bundaki en büyük sebepse hiç kuşkusuz Powershift otomatik şanzıman oluyor. Çift kavramalı bir diğer teknoloji DSG sistemine göre vites geçişlerinde daha kararsız bir tutum gösteren bu şanzıman yine de klasik yarı otomatik şanzımanlardan daha başarılı. Bence Kuga’nın en büyük problemi iç mekan genişliğinde yaşanıyor. Orta boylu bir sürücünün arkasında bile kalan diz mesafesi B sınıf araçlar düzeyinde. Keza bagaj hacmi de yetersiz. Aracın sürüş dinamikleri sınıfına göre başarılı olarak nitelendirilebilir. Ancak özellikle ıslak zeminlerde belirgin bir önden kayma eğilimi gözleniyor. Kuga’nın yüksek olması dışında arazi açısından bir iddiası bulunmuyor. Onu satın alacaklar hafif bozuk koşullardaki doğa gezintilerine kendilerini hazırlamalılar.


    Teknik Özellikler
    Motor: 2.0 TDCi
    Motor Hacmi: 1997 cc
    Silindir Adedi: 4
    Maksimum Güç: 140 hp 3750 d/d
    Maksimum Tork: 320 Nm 1750-2750 d/d
    Performans
    0-100 km/s Hızlanma 10,7 s
    Maksimum Hız: 183 km/s

    Frenler
    Ön: Disk
    Arka: Disk

    Yakıt Türü Motorin
    Yakıt Tüketimi
    Şehir İçi: 8,5 lt
    Şehir Dışı: 5,8 lt
    Karma: 6,8 lt
    Test: 8,2 lt

    Boyutlar
    Uzunluk: 4443 mm
    Genişlik: 1842 mm
    Yükseklik: 11710 mm
    Dingil Mesafesi: 2690 mm
    Bagaj Hacmi: 360/1355 lt
    Yakıt Depo Kapasitesi: 58 lt
    Boş Ağırlık: 1613 kg
    Lastik Boyutu: 235/55 R17
    Fotoğrafların devamı Arabam.com linki için tıklayın!







  • fordun begendıgım tek modeli,kompak suv sınfında kia sportage 2.0 dizel otom. ıle beraber en alınası araç
  • 15 gün sonra Kuganın akıbetini öğreneceğiz.
  • yeni ford focus un iç dizaynı olsaydı daha çok ilgi çekerdi bence....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    15 gün sonra Kuganın akıbetini öğreneceğiz.


    15 gün sonradan kastınız nedir? ne olacak ki 15 gün sonra? açıklarsanız sevinirim....
  • içimde bır huzursuzluk var,ford ıflasını mı acıklaycak acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: watkseburt

    içimde bır huzursuzluk var,ford ıflasını mı acıklaycak acaba?

    Üzülürüm
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yoksa kuga yerini başka bir modele mi bırakacak?
  • geç bile kalındı otm vites seçeneginde hatta ilk çıktığında sadece otm getirseler daha mantıklıydı
  • Keşke daha güncel bir direksiyon koysalar, focusIII S-max te fln kullanılacak olanı koysalar daha guzel olurmuş..
  • Dış tasarım olarak en güzel SUV'lardan birisi bence, çok dinamik bir görünüşü var. İç mekanı dıştaki dinamizmin gerisinde kalmış ama yine de güzel. Ön göğüsün Focus C-Max ile aynı olması bir çok kişiye olumsuz gelebilir bir de.

    AutoBild testinde de yol tutuşuna çok vurgu yapılmıştı Kuga'nın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    15 gün sonra Kuganın akıbetini öğreneceğiz.


    15 gün sonradan kastınız nedir? ne olacak ki 15 gün sonra? açıklarsanız sevinirim....


    FORD daha önce de yazdım Mullaly nin One Ford stratejisini uyguluyor. Aynı araba farklı yerlerde farklı isimle anılmayacak bu nedenle mesela amerikalılar için garip gelen C-max isminden vazgeçilmedi.
    FORD Kuganın performansından fazla memnun değil. Çoğu testte en iyi çıkıyor ama beklendiği kadar satmıyor.
    Bu nedenle 2012 modelden itibaren amerika ve avrupa için giriş seviyesi kompakt SUVunu tek bir yerde üretme kararı aldılar . FORD GM Chrysler büyük hantal firmalar kriz öncesi örneğin 3 fabrika sadece kamyonet yapıyordu. Bir fabrika escape yapıyordu bir fabrika explorer yapıyordu. Japonlar ise daha flexible fabrikalar yaptılar ve aynı fabrikada birden çok model üretebilecek kapasite vardı. Kriz anında japonlar model çeşitleyerek değiştirerek rahat etti. FORD GM ise sıkıntı çekti. Çükü o fabrikalar sadece tek model mesela F serisi kamyonetleri yapıyordu. Kamyonete talep düşünce başka şey yapamadılar.
    İşte Mullaly japonlardan özellikle Toyotadan örnek alarak Kentucky Lousvilledeki fabrikayı yarım milyar dolardan fazla harcayarak yeniledi. Tamamen flexibl ve C cerisi araç üreten joker bir fabrika yaptılar. İster focus ister cmax ister kuga üretebilecekler talebe göre.
    Mullaly one ford stratejisi gereği - aslında tüm euro araçlara hayranlar yani connecti, focusu fiestayı cmaxi ve kugayı çok seviyorlar ve biz niye avrupalıların bindiği iyi arabalara binemiyoruz diyorlar kendi forumlarında- kompakt SUVun tek olması gerektiğine karar verdi. Amerikada adı yıllardır çok iyi bilinen Escape ve euro-Kuga artık tek model olacak. Şimdilik açıklanan avrupada üretimin biteceği ve escape/kuganın amerikadan avrupaya satılacağı ..Çünkü tüm amerikadaki escape satışları avrupa kuga satışlarından iyi. One ford stratejisi gereği Mullalynin bu modeli tek isimle satmak isteyeceği konuşuluyor. Yorumcular Kuganın bazı slav dillerinde kötü anlamlara geldiğini ve Mercurynin efsanevi Cougar ismini hatırlattığı için , aynı zamanda escape imajı amerika için çok yüksek olduğu için muhtemelen Kuga adının gömülüp Escape adıyla devam edilebileceğini tahmin ediyorlar. Bir kısım ise avrupa araçlara hayranlık nedeniyle Kuga ismi kalabilir diyen de var, her iki isim de gömülüp yeni isim verilebilir diyen de var.
    Aracın 2011 sonunda üretilip 2012 başında yollarda olacağı planlanıyor. Üretim yeri dediğim gibi yenilenen ve flexibl hale getirilen Kentucky lousville fabrikası. Fordun yeni explorerı çok yakışıklı oldu ve beğenildi. Ben escape/kuga ile ilgili bir çizim gördüm. Explorerın burnu aynen uygulanmış gibiydi. İç mekanı da yeni focus bazlı olacak. Bu durumda şimdiki Kugadan çok çok daha üstün olacaktır.
    Kıt kanaat ingilizcemle amerika forumlarında buna itiraz ettim. evet cmax avrupandan amerikaya gider çünkü avrupada da benzin motor ve otomatik vites var ama amerikada hiç dizel motor üretimi yok. Ne olacak İngilterede dagenham veya fransa tremery de üretilen dizel motorlar gemiyle amerikaya gideek orada arabalara takılıp geri mi gelecek yoksa bizim connect üretimimiz gibi arabalar motorsuz halde avrupaya yollanıp avrupada dizel motor mu takılacak dedim. Bu zaten kısdığımız çeşitliliği azaltır. Biz 1.6 dizel kuga beklerken 2.0 dizlee mahkumöuk devam mı edecek dedim ama beni kaale almadılar

    Neyse işte Escape/Kuga bu aracın prototipi 10 ocakta başlayacak Kuzey amerikanın en büyük otoşovu NAIASta gösterilecek. Strateji de tam olarak bildirilir diye tahmin ediyorum.




  • İyi çalışma yapmışsınız ellerinize sağlık. Ben kuga hayranı ve 3 aylık kuga sahibi biri olarak merakla bekliyorum bu durumu. Umarım fordun en güzel aracı olduğuna inandsığım kugayı silip atmaz, biraz daha modifiye edip devam ederler. Amerikaya çok uygun mu? bilemem. Çünük bu adamalrın herşeyi iri, hantal, kocaman. Yollar, arabalar iri ötesi. Kuga 4x4 olarak maerikada küçük kalır bence???

    Benim arabama çarptılar, kaportamda çizik yok, tekerleği jantı eğmişler, ford servisi tam sorunu bulamadığı gibi istediği yedek parçaları da koca türkiyede bulmakta çook zorlanıyor. Bu araba amerikaya taşınırsa yedek parçada otosan gibi uyuz bi firmayla ne yaparız bilmem:((((
  • Ha şunu da ekleyeyim, Ford explorer tam da bahsettiğim amerikan tarzı bir arabadır. Bence çirkin, iri, kaba bir araç. Kendileri zaten morbid obez bir millet olan amerikalılara kuga küçük gelir:))

    Avrupa arabaları kesinlikle insanını yansıtır. Amerikanıki kendisininkini..:)
  • Kendi forumunada yazdım.Panaromik cam tavan perdesi manuel açılıp kapanan bir araç 80 bin etmez.Yazıklar olsun sana Ford.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pprodigyy -- 30 Aralık 2010; 15:27:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dochollywood

    Ha şunu da ekleyeyim, Ford explorer tam da bahsettiğim amerikan tarzı bir arabadır. Bence çirkin, iri, kaba bir araç. Kendileri zaten morbid obez bir millet olan amerikalılara kuga küçük gelir:))

    Avrupa arabaları kesinlikle insanını yansıtır. Amerikanıki kendisininkini..:)


    Kuga ile hemen hemen aynı boylarda olan Escape (dingil açıklığı 2620 mm, uzunluk 4440 mm yaklaşık) amerikada uzun zamandır iyi satış rakamları yakalıyor. Son krizden sonra amerikalılar da yakıt fiyatları konusunda endişe etmeye başladılar. Mesela jetta dizel fena satış yakalamıyor. HOnda jazz olsun ford fiesta gibi küçük otomobiller özellikle bekarlar , çocuksuzlar, öğrenciler vs tarafından daha fazla talep ediliyor. İx35 kia sportage vs bu var. Bu segment zaten amerikada yeterince satılan bir segment.

    Bana yine de garip geliyor amerikada yapıp avrupaya yollamak. o açıdan bekleyelim ..açıklamalaları burada paylaşırım




  • Herkese iyi yıllar diliyorum. Sağlık , mutluluk ve huzur dolu bir yıl dileklerimle:)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.