Arkadaşlar dün arabamın aküsünü değiştirdim. Değiştirdikten sonra denemek için yola çıktım ve yoldayken aniden fren sertleşti ve tutmadı. Taş gibi olunca kendimi yolun kenarına attım. Arabayı kontrol ettiğimde fren servosundan motora giren kablonun ucunun kırık olduğu gördüm. Aşağıya video linki koyuyorum. Arabayı olduğu yerden hareket ettiremiyorum çünkü fren tutmuyor. Servise gidemiyorum. Bu parçanın adını işlevini bilen var mıdır? Nasıl çözüme ulaşabilirim? Not: araç Ford Mondeo Mk4 2011 1.6 tdci Video linki : Mancuyoutube Ford Mondeo 2011 Mk4 1.6 tdci, hard brake failure + broken pipe https://www.youtube.com/shorts/PnoyzKu06No?feature=share< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batuhan0003 -- 15 Mart 2022; 16:41:29 > |
Ford Mondeo Mk4 - Fren sertleşmesi acil yardım
-
-
Motordan Westinghouse gelen hortuma benziyor. Bu hortumla Westinghouse motorun çalışıp çalışmadıgını anlıyor. Frenınızın sertleşmesi , westinghouse a motor çalışmıyor bilgisi geliyor (ayrıldıgında) ve sanki motor çalışmıyorcasına sertleşmiş frenleriniz oluyor. çok tehlikeli bir durum.
edit westinghouse, frene uygulanan gücü katlayarak balatalara iletir. bu çalışmadıgında frene basma gücünüz aracı durdurmaya yetmez.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaygerya -- 15 Mart 2022; 17:27:48 > -
Çok teşekkür ederim bilgi için. Kırık olan kısım sadece motora bağlanan uç kısım. Çok basit şekilde değiştirilebilecek gibi duruyor. Parçayı bulmam mümkün müdür sizce?
-
Geçmiş olsun hocam gauge menüsüne girin bi bakın düşmüştür büyük ihtimalle hata kodu dtc şeklinde internette ararsanız çıkar -
Sensör falan değil emme manifolduna bağlı vakum hattı bence vakumu cekemeyen westinghouse işlev görmez fren sertleşir ama tamamen tutmaz demek değil çok güçlü basmanız gerek -
Evet galiba sensör değil. Bir ustaya videoyu attım o da fren servo vakumu diye söyledi. İşin ilginç yanı bu vakumun bağlandığı motor tarafındaki girişte kırılmış. Onun detaylı fotoğrafını ekleyeceğim. Boru sağlam ancak borudan ayrı kafa satılmıyor. Boruyu alsam bu sefer bağlanacağı motordaki giriş kısmı da kırık. Ne yapsam bilemedim. -
-
Evet çok basit görünüyor dediğiniz gibi. Ama parçaları nerden nasıl temin ederim bilmiyorum. Çekici çağırıp sanayiye götürüp komple vakum borusunu değiştirmek tuzlu olacak. %100 kazaya sebep olabilecek bir parçayı neden plastik yaparlar anlamadım. Metal olsa kaynak yaparsın en azından. 50 liralık bir kafa çözüm olacakken iş büyüyecek anlaşılan.
-
aslında soguk silikonla veya yapıştırıcıyla yapıştırabilseniz sanayiiye kadar dikkatlice gidebilirsiniz gibi duruyor.
-
1996 yılında satın aldığım 1964 model Opel Record' un yolda giderken frenleri boşalmıştı ve hiç tutmuyordu.
Ama durmak yerine takip mesafesini arttırarak en sağdan vitesle yavaşlayarak servise kadar 7 km götürebilmiştim.
Sorun hidrolik sızıntısıydı...
-
-
Bence sanayide parçacıda vakit kaybetmeyin. Zaten kırılmış. yetkili servise gidin yenisini taksınlar
-
hocam serviste vakum pompası giriş rekor ucu derseniz muhtemelen verirler sanayide kimse uğraşmaz abi getir arabayı komple vakum pompasını değiştirelim der alırlar 500 lira alıağın parça serviste max 30-40 liradır
-
m.n11.comVAKUM POMPA REKORU EURO5 EURO6 DV6C 9804021880 Fiyatları ve Özelliklerihttps://m.n11.com/vakum-pompa-rekoru-euro5-euro6-dv6c-9804021880-P396812297?magaza=autoyagmur
Burda var ama yan sanayi. Bunu alican 2 vida sökup yenisini takacaksin. Ama yetkili serviste orjinalle degismeni oneririm. -
Aku değiştirirken naptilarsa artik nereye vura vura takip cikardilaraa
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X