Şimdi Ara

FORD RANGER Mİ SSANGYONG ACTYON SPORTS mu (resimli)L200 de EKLENDİ (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
541
Cevap
5
Favori
201.781
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:


    sizde anladığım kadarıyla 4x2 AT var sürüş izlenimlerini ilgiyle okudum 190km/h çok yüksek bir hız ALLAH korusun acil bir durum olmadıkça bu hızlara çıkmayalım
    şehir içi ortalama ne yakıyorsun uzaktan kumanda ile kilitlediğinde açık camlar kalkıyor mu


    evet 4x2 AT var; tabii ki normalde 190km/h hıza çıkan biri değilim; ama aracı yeni aldım test ediyorum, istersem güvenle bu hıza çıkabileceğimi biliyorum, bu şimdilik bana yeter ;)
    söylemek istediğim, normal hatchback yada sedan (tabi arabasına göre değişir) araçlarda bu hızlara çıktığında yaşadığın "kelle koltukta" gidiyorum hissini yaşamadığındır.. ;)

    şehiriçi ortalama 8-9lt arası yakıyorum. uzaktan kumanda ile camlar kitlenmiyor ne yazık ki ama bu iş yapan çok pahalı olmayan kitler var; biraz daha zaman geçsin, sonradan problem çıkma durumunu araştırıp böyle bir kit ekletebilirim.




  • bu arada hız sabitleyici - cruise control özelliği 4x4 olanlarda standart olarak var; sonradan taktırmak isterseniz 350-400 YTL arasında yetkili serviste takılabiliyor.
    orjinal mercekli Xenon kiti de 400-500 YTL civarı...
  • bu firmanın ürünleri güzel ama ithal oldukları için baya pahalı... omsan yavaş yavaş ssangyong' un krom aksesuarlarına başladı, cam çıtaları, kapı kolları, yan çıtalar vb. var ve oldukça uygun fiyatlı... omsan' ın diğer aksesuarları da üretmesini bekleyeceğim... mesela omsan da 44 YTL lik cam çıtası diğer yerlerde 250 YTL ye kadar çıkıyor ki omsan ın malzemesi de oldukça kaliteli...

    quote:

    bu linktehttp://www.jeepandcar.com/urunler.php?urun_id=634&kategori_id=170&model_id=171&grup_id=0&lang=tr&js=0actyon sports için harika aksesuarlar var bi göz atın isterseniz




  • Ssangyong araçları ile ilgili ayrı bir konu açtım; başka markalarla karşılaştırma yapmadan sadece Ssangyong araçlarla ilgili yorumlar ve bilgi paylaşımı için araç sahipleri de dahil olmak üzere herkesi beklerim...
    İlgilenenler için link aşağıdadır:


    http://forum.donanimhaber.com/m_26514542/tm.htm
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mebgerate

    Ssangyong araçları ile ilgili ayrı bir konu açtım; başka markalarla karşılaştırma yapmadan sadece Ssangyong araçlarla ilgili yorumlar ve bilgi paylaşımı için araç sahipleri de dahil olmak üzere herkesi beklerim...
    İlgilenenler için link aşağıdadır:


    http://forum.donanimhaber.com/m_26514542/tm.htm


    arkadaşlar artık yeni topiğimizden devam edelim yorumlarınızı isteklerinizi oradan alalım
  • dostum ş.içi 8-9 lt. mazot yakıyorum demişsin ama sitesindeki fabrika verisi bile 11,3 lt. yazıyoruz nasıl başarabiliyorsun böyle düşük yakıt yakmayı....
    quote:

    Orjinalden alıntı: mebgerate

    quote:


    sizde anladığım kadarıyla 4x2 AT var sürüş izlenimlerini ilgiyle okudum 190km/h çok yüksek bir hız ALLAH korusun acil bir durum olmadıkça bu hızlara çıkmayalım
    şehir içi ortalama ne yakıyorsun uzaktan kumanda ile kilitlediğinde açık camlar kalkıyor mu


    evet 4x2 AT var; tabii ki normalde 190km/h hıza çıkan biri değilim; ama aracı yeni aldım test ediyorum, istersem güvenle bu hıza çıkabileceğimi biliyorum, bu şimdilik bana yeter ;)
    söylemek istediğim, normal hatchback yada sedan (tabi arabasına göre değişir) araçlarda bu hızlara çıktığında yaşadığın "kelle koltukta" gidiyorum hissini yaşamadığındır.. ;)

    şehiriçi ortalama 8-9lt arası yakıyorum. uzaktan kumanda ile camlar kitlenmiyor ne yazık ki ama bu iş yapan çok pahalı olmayan kitler var; biraz daha zaman geçsin, sonradan problem çıkma durumunu araştırıp böyle bir kit ekletebilirim.




  • Evet benım de ılgımı ceken bu yakıt tuketımı oldu aracın..

    Ben 16.000 km de L200 4x4 kullanıyorum.. 9.8 e kadar dustu yıne 10.0 a cıktı.. Sureklı sehır ıcınde kullanıyorum ve klıma her zaman acık..Ayrıca ayagımı da gazdan pek cektıgım soylenemez..

    Sızle aramda bu kadar fark varsa cıdden guzel bır tuketım dıye dusunuyorum..

    quote:

    Orjinalden alıntı: astra-Elegance

    dostum ş.içi 8-9 lt. mazot yakıyorum demişsin ama sitesindeki fabrika verisi bile 11,3 lt. yazıyoruz nasıl başarabiliyorsun böyle düşük yakıt yakmayı....
    quote:

    Orjinalden alıntı: mebgerate

    quote:


    sizde anladığım kadarıyla 4x2 AT var sürüş izlenimlerini ilgiyle okudum 190km/h çok yüksek bir hız ALLAH korusun acil bir durum olmadıkça bu hızlara çıkmayalım
    şehir içi ortalama ne yakıyorsun uzaktan kumanda ile kilitlediğinde açık camlar kalkıyor mu


    evet 4x2 AT var; tabii ki normalde 190km/h hıza çıkan biri değilim; ama aracı yeni aldım test ediyorum, istersem güvenle bu hıza çıkabileceğimi biliyorum, bu şimdilik bana yeter ;)
    söylemek istediğim, normal hatchback yada sedan (tabi arabasına göre değişir) araçlarda bu hızlara çıktığında yaşadığın "kelle koltukta" gidiyorum hissini yaşamadığındır.. ;)

    şehiriçi ortalama 8-9lt arası yakıyorum. uzaktan kumanda ile camlar kitlenmiyor ne yazık ki ama bu iş yapan çok pahalı olmayan kitler var; biraz daha zaman geçsin, sonradan problem çıkma durumunu araştırıp böyle bir kit ekletebilirim.






  • şehir içi: 11.3
    şehir dışı: 7.2
    karışık: 8.7

    bu değerler 4 vites otomatik broşüründe de aynıydı; şimdi 6 vites otomatik çıktı ve bu değerlerin güncellendiğini sanmıyorum; daha da düşük olmalı... ben genelde şehiriçi-şehirdışı karışık kullanıyorum

    quote:

    Orjinalden alıntı: astra-Elegance

    dostum ş.içi 8-9 lt. mazot yakıyorum demişsin ama sitesindeki fabrika verisi bile 11,3 lt. yazıyoruz nasıl başarabiliyorsun böyle düşük yakıt yakmayı....

    quote:

    Orjinalden alıntı: mebgerate

    quote:


    sizde anladığım kadarıyla 4x2 AT var sürüş izlenimlerini ilgiyle okudum 190km/h çok yüksek bir hız ALLAH korusun acil bir durum olmadıkça bu hızlara çıkmayalım
    şehir içi ortalama ne yakıyorsun uzaktan kumanda ile kilitlediğinde açık camlar kalkıyor mu


    evet 4x2 AT var; tabii ki normalde 190km/h hıza çıkan biri değilim; ama aracı yeni aldım test ediyorum, istersem güvenle bu hıza çıkabileceğimi biliyorum, bu şimdilik bana yeter ;)
    söylemek istediğim, normal hatchback yada sedan (tabi arabasına göre değişir) araçlarda bu hızlara çıktığında yaşadığın "kelle koltukta" gidiyorum hissini yaşamadığındır.. ;)

    şehiriçi ortalama 8-9lt arası yakıyorum. uzaktan kumanda ile camlar kitlenmiyor ne yazık ki ama bu iş yapan çok pahalı olmayan kitler var; biraz daha zaman geçsin, sonradan problem çıkma durumunu araştırıp böyle bir kit ekletebilirim.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mebgerate -- 17 Eylül 2008; 20:26:37 >




  • L200 ün de tüketim iyiymiş 2500 motor araca göre... aramızda 1-1.5 lt fark var, o kadar büyük bir fark sayılmaz; o da 2000 motor olması nedeniyledir herhalde. 4x4 ler de daha fazla yakıyor diye biliyorum, benimki 4x2

    quote:

    Orjinalden alıntı: aykutcevik

    Evet benım de ılgımı ceken bu yakıt tuketımı oldu aracın..

    Ben 16.000 km de L200 4x4 kullanıyorum.. 9.8 e kadar dustu yıne 10.0 a cıktı.. Sureklı sehır ıcınde kullanıyorum ve klıma her zaman acık..Ayrıca ayagımı da gazdan pek cektıgım soylenemez..

    Sızle aramda bu kadar fark varsa cıdden guzel bır tuketım dıye dusunuyorum..

    quote:

    Orjinalden alıntı: astra-Elegance

    dostum ş.içi 8-9 lt. mazot yakıyorum demişsin ama sitesindeki fabrika verisi bile 11,3 lt. yazıyoruz nasıl başarabiliyorsun böyle düşük yakıt yakmayı....
    quote:

    Orjinalden alıntı: mebgerate

    quote:


    sizde anladığım kadarıyla 4x2 AT var sürüş izlenimlerini ilgiyle okudum 190km/h çok yüksek bir hız ALLAH korusun acil bir durum olmadıkça bu hızlara çıkmayalım
    şehir içi ortalama ne yakıyorsun uzaktan kumanda ile kilitlediğinde açık camlar kalkıyor mu


    evet 4x2 AT var; tabii ki normalde 190km/h hıza çıkan biri değilim; ama aracı yeni aldım test ediyorum, istersem güvenle bu hıza çıkabileceğimi biliyorum, bu şimdilik bana yeter ;)
    söylemek istediğim, normal hatchback yada sedan (tabi arabasına göre değişir) araçlarda bu hızlara çıktığında yaşadığın "kelle koltukta" gidiyorum hissini yaşamadığındır.. ;)

    şehiriçi ortalama 8-9lt arası yakıyorum. uzaktan kumanda ile camlar kitlenmiyor ne yazık ki ama bu iş yapan çok pahalı olmayan kitler var; biraz daha zaman geçsin, sonradan problem çıkma durumunu araştırıp böyle bir kit ekletebilirim.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mebgerate -- 17 Eylül 2008; 20:23:02 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: orgasmatron-

    prontobosso verdiğin araçın kuru ağırlığı doğru değil gerçek ağırlığı 1803 kg


    quote:

    Orjinalden alıntı: ProntoBasso

    madem l200 de eklendi konuya birkaç ekleme yapayım dedim.
    Beygir gücü ve tork hesaplanırken aracın beygir başına düşen kilogramı hesap edilir. yani aracın 1 beygirle kaç kg taşıdığı önemlidir. aynı şekilde tork hesaplanırkende aynı mantık söz konusudur.
    Bu hesaba göre aşağıdaki tabloya bir göz atmak gerekir...

    ilk değer ACTYON SPORTS ikinci değer L200
    KURU AĞIRLIK: 1986 - 1890
    BEYGIR GÜCÜ: 141 - 136
    TORK: 310 - 314
    BEYGİR BAŞINA DÜŞEN KG: 14 - 13.8
    TORK BAŞINA DÜŞEN KG: 6.4 - 6.0

    Bilimsel değerlerden görülüğü üzere L200 ve ACTYON SPORTS arasında görünen beygir farkı performans açısından ACTYON SPORTS'a bir fayda sağlamaz, çünkü beygir başına düşen kg L200 den daha fazladır aynı şekilde tork değerleride L200 ün altında seyretmektedir. beygir gücü aracın akselerasyon yani 0-100km arası ve ara hızlanmalarını tork ise arazideki performansını etkiler ve L200ün 0-100'ü ve ara hızlanmaları ACTYON SPORTS'dan daha kısadır ve arazide de daha güçlüdür. Ayrıca L200 2500cc, ACTYON SPORTS 2000cc olmasına karşın yakıt tüketimleri aynıdır. Bu durumda yakıt açısından da bir fark olmadığı için aynı güç (beygir) değerlerinde, dayanıklılık açısından yüksek cc li motor tercih edilmelidir. çünkü cc/beygir gücü oranı motorun ömrüyle doğru orantılıdır. Hal böyle olunca bu araca motor olarak daha iyi demek yanlış olur.

    Not: değerler her iki modelin 4x4 otomatik transmisyonlu modelleri baz alınarak hesaplanmıştır.


    mesajları iyi okuyalım görmüyorsak windowsun içinde erişilebilirlik menüsü altındaki büyüteç fonksiyonunu kullanalım

    quote:

    Orjinalden alıntı: kiyali

    pro.basso aramıza yeniden hoş geldin yorumlarını bekliyoruz
    çok ince hesaplara girmişsin tabiki bizim actyonu yine alaşağı etmişsin actyon sports bir SUT l200 ise bir pick up elbette bazı farkların olması doğal


    quote:

    Orjinalden alıntı: orgasmatron-

    pajero ya da pathfinder altyapısı ile üretildikleri falan yok nerden çıkarıyorsunuz bunları oyle olsalardı lansmanlarında sut araç yazardı hiçbiri sut değil bu araçların hepsi kamyonet pick up olarak tasarlanmış verbilecekleri ve konforuda buna gore.Cok açık ve anlaşılır suv olup ticarisi bulunan tek araç actyon sport ticari araç parasıyla suv satın aldıran tek araçta actyon sport bunu sahsuvarogullarının satış pazarlama tekniği olarak geliştirmeyi başaramamış olması bilinçli tüketicinin için problem değil ..


    Şu konuya bi açıklık getiriyim artık kimse bilip bilmeden konuşamasın.


    Yeni Mitsubishi Pajero Sport

     FORD RANGER Mİ  SSANGYONG ACTYON SPORTS  mu (resimli)L200 de EKLENDİ


     FORD RANGER Mİ  SSANGYONG ACTYON SPORTS  mu (resimli)L200 de EKLENDİ


    bi yerden tanıdık geliyormu

    You may notice a huge similiarity with the Mitsubishi Triton at the front. This is because this new Pajero Sport is pretty much construction the same way the Toyota Fortuner is derived from the Toyota Hilux and the Ford Everest is derived from the Ford Ranger. It sits on the same ladder frame truck chassis (as opposed to the Pajero’s monocoque) and can be configured with either 2 row (5 seater) or 3 row (7 seater) configurations.

    ingilizce bilmeyen arkadaşlar için birebir tercüme ediyorum;

    Ön kısımda Mitsubishi tritonla büyük bir benzerlik farkedebilirsiniz. Çünkü yeni Pajero Sport aynı Toyota fortuner'ın Toyota Hilux'tan ve Ford Everest'in Ford Ranger'dan elde edildiği gibi inşa edildi. Aynı merdiven çerçeveli kamyonet şasesinin üzerinde oturmakta ve istenildiğinde 2 sıra yada 3 sıra koltuk düzeni uygulanabilmekte.

    SUT: sport utility truck demektir ve bununda Türkçeye birebir tercümesi spor amaçlı kamyonettir. spor amaçlı kamyonetin yabancı ülkelerdeki halk arasındaki lakabı ise pick-up dır. Bu kelime "kaldırıver" şeklinde tercüme edilebilir. Normalde "truck" kelimesi kamyon demektir. kamyonla Sport utility truck'ı birbirinden ayırt etmek ve bu uzun cümleyi kullanmamak için bu cihazlara pick-up denmiştir aralarında bir fark yoktur. yani bir cihazın SUT olması için onun aynı altyapıya sahip bir "jip"i olması gerekmez. Biz nasıl çekicilere TIR diyorsak (TIR'ın gerçek adı çekicidir, çekici olarak kullandığımız araba çekicilerinin ise asıl ismi kurtarıcıdır. çekicilerin arkasında yazan TIR yazısı bir gümrük ve taşıma anlaşmasının baş harfleridir.) SUT danda kastedilen pick-up dır. Yani bu cihazlar hem insan taşımak hemde belirli oranda yük taşımak için üretilmişlerdir. Amerikada 1970 lerden beri ticari iş yapanların değil çocuklu kalabalık ve yükü fazla olan ailelerin kullanımı için üretilmiştir ve müşteri hedefleri %90 bu kişiler olmuştur bu araçların. kamyonet denen şeyin işe tek amacı yük taşımaktır. günümüzde tüpçülerin kullandıkları taşıtlar birer kamyonettir mitsubishinin l300 modeli bir kamyonettir örneğin. Mitsubishi l200 ve ssangyong actyon sports her ikiside birer pick-up yani sport utility truck dır.
    Herhalde yeterince açıklayıcı olmuştur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kiyali

    yukarıdaki resimler l200 ün SUV u mu??


    ne demek şimdi bu anlayamadım. komik bi durum mu var ortada yada dalga konusu mu var.
    biraz araştırma yaparsanız yeni pajero sportta tamamen l200 alt yapısı ve yürüyen aksamı kullanıldığını ve biraz dikkatli bir bakışla "B" sütununa kadar (yani arabanın ortası) l200 ün aynısı olduğunu farkedersiniz.
    İki aracın sadece ön tampon ve ön ızgara bölümü farklı yani Yeni Pajero "B" sütununa kadar L200 ün makyajlanmış hali. alt ızgara bile aynen kullanılmış yan aynalar ön kaput kapağı kapı kolları vs. vs.
    ön kısımdaki makyaj değişikliği Nissan'ın pathfinder da yaptığı pazarlama hatasını yapmamak için yapılmış. bildiğiniz gibi pathfinder ve navaranın ön kısımları aynı, bu iki araçta aynı yürüyen ve şaseyi kullanıyorlar ancak ikisinin arasında yaklaşık 60.000 YTL var bu nedenle pathfinder satışları eskisi kadar parlak değil.

     FORD RANGER Mİ  SSANGYONG ACTYON SPORTS  mu (resimli)L200 de EKLENDİ


     FORD RANGER Mİ  SSANGYONG ACTYON SPORTS  mu (resimli)L200 de EKLENDİ




  • pronto araça bağlattığın ağırlığıda yazsana oraya +100kg
  • kiyali lafım sana değil alınma n'olur, nazik karşılamandan ötürü teşekkür ederim ev taşıyorduk, birkaç haftadır giremiyorum internete. Görüşmek üzere.
  • arkadaslar bırakın bu sup suv tabirlerini.actyonsports ta pickuptır,l200 de pickuptır,navara da pickuptır ve bu aracların herbiri suv altyapılarıyla üretilmiştir
    maliyetleri kısmak için hazır olan yürüyenler, dizaynlar,kokpitler,düğmeler ve daha nice parcalar pickuplara monte ediliyor.mesela nissan pathfinder la navaranın içinde en ufak bir farklılık bile yoktur.keza dikiz aynanızda bir navara görseniz onun navara değilde pathfinder oldugunu arac sizi gectikten sonra anlayabilirsiniz. .nissan navara lansmanı yapılırken sup diye lanse edildi(sport utility pickup) böyle oldu diye navarayı hicpir pickupla karsılastırmayacakmıyız.ayrıca arkaya agırlık koyulsa ne zararı var ki eleştiriliyor.burada arastırmadan actyonun sportsun sadece suv altyapısıyla üretildiği yazıldı bu nedenle arac suttur denildi ama ben ve pronto arkadasımız l200 ve nissan navaranında suv altyapılarıyla üretilmiş oldugunu ispatladık şimdi bu araclardamı sut oluyor.resimdeki pajeroda aynı l200 olmus bu arada.




  • pronto yorumlarını bekliyoruz biz burada bir nevi münazara yapıyoruz...
    münazara odur ki... "öyle deliller ortaya koyarsın izleyenler ve rakibine taşın yumuşak olduğunu kanıtlarsın"
    actyon sport un da eksikleri elbette var difransiyel kilidinin olmaması ESP nin bulunmaması yol bilgisayarının eksikliği hoş değil
    ama ağırlığı bir kenara bırakalım hacim olarak l200 den çok üstün kesinlikle gerçeği resimlerden çok daha
    gösterişli
    geçenlerde önümde bir l200 seyrediyordu dikkatimi çekti kasislerde kasanın bana yakın köşelerinin yukarı aşağı yolun durumuna göre inip kalktığını hayretle müşahade ettim bana kasanın altındaki şasinin çok zayıf olduğu izlenimini verdi ne dersiniz?????????
    quote:

    Orjinalden alıntı: ProntoBasso

    kiyali lafım sana değil alınma n'olur, nazik karşılamandan ötürü teşekkür ederim ev taşıyorduk, birkaç haftadır giremiyorum internete. Görüşmek üzere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kiyali -- 27 Eylül 2008; 23:36:31 >




  • gerek kalmadı bu mesajada siliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProntoBasso -- 4 Ekim 2008; 12:37:13 >
  • geçen gün ışıklarda L200 magnumla kapıştım ( aracım 1.4 getz fabrika verisi 0-100 11.3 saniye civarI) .. adam nefes aldırmadı ya ?? 100 km e kadar kafa kafaya gittik ama 100den sonra adam koptu .. çok şaşırdım....? helal olsun kamyonet ama arabadan iyi gidio
  • kardeş bi arabana baktır.....[>:
    Hızlanma 0-80 (km/h) 10 11,5
    0-100 (km/h) 14,6 fabrika verisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kiyali -- 16 Ekim 2008; 21:44:21 >
  • arkadaşın arabasına baktırmasına gerek yok
    L200magnum 167hp dir ve 0-100 ü 11.7sn
    100den sonraki hızlanması çoğu benzinliden iyidir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kiyali

    pronto yorumlarını bekliyoruz biz burada bir nevi münazara yapıyoruz...
    münazara odur ki... "öyle deliller ortaya koyarsın izleyenler ve rakibine taşın yumuşak olduğunu kanıtlarsın"
    actyon sport un da eksikleri elbette var difransiyel kilidinin olmaması ESP nin bulunmaması yol bilgisayarının eksikliği hoş değil
    ama ağırlığı bir kenara bırakalım hacim olarak l200 den çok üstün kesinlikle gerçeği resimlerden çok daha
    gösterişli
    geçenlerde önümde bir l200 seyrediyordu dikkatimi çekti kasislerde kasanın bana yakın köşelerinin yukarı aşağı yolun durumuna göre inip kalktığını hayretle müşahade ettim bana kasanın altındaki şasinin çok zayıf olduğu izlenimini verdi ne dersiniz?????????
    quote:

    Orjinalden alıntı: ProntoBasso

    kiyali lafım sana değil alınma n'olur, nazik karşılamandan ötürü teşekkür ederim ev taşıyorduk, birkaç haftadır giremiyorum internete. Görüşmek üzere.



    bütün pickuplarda yük taşıma bölümleriyle yolcu kabinleri birbirinden ayrıdır dikkat ederseniz yolcu kabiniyle yük bölümü arasında 2 cm lik bir boşluk vardır ve bu iki bölüm kasistlerde birbirinden bagımsız calısır.bu sasinin zayıf oldugu anlamına gelmez.arac yüklüyken belli bir esneme kabiliyeti kazandırırki bu yük tasınan araclarda sarttır.ayrıca l 200 euro
    ncap testlerinde 4 yıldız almıs bir aractır ve su ana kadar hiçbir pickup(buna nissan navarada dahil bu seviyede bir basarı elde etmedi)onuda gecin daha ncap testi sonucu olmayan veya kasıtlı olarak bu tetlere girmeyen pickuplar var.Mesela ben actyonun sonucunu cok merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gh912 -- 18 Ekim 2008; 10:29:36 >




  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.